hoe belangrijk is de sfeer op stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zuurblitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:47

Heel belangrijk, aller belangrijkste is vind ik dat het paard er een fijn leventje heeft maar als 2e toch dat de sfeer goed is!!

CxB

Re: hoe belangrijk is de sfeer op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:57

Ik vind de sfeer wel belangrijk samen met dat je paard/pony zich fijn moet voelen en goed verzorgd moet worden. Naar stal gaan is voor mij de plek waar ik even tot rust kan komen, dus even niet aan school of andere dingen buiten stal om hoef te denken en dan is het wel fijn als de sfeer goed is.

Amaris

Re: hoe belangrijk is de sfeer op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:05

Heel belangrijk. Ik ben momenteel bijrijder op een stal waar de eigenaar een hork is. Onsympathiek en van het kaliber: 'dat paard vindt de trailer niet eng, hij kloot ons alleen maar haal de zweep er maar bij'. Vreselijk.

Weinig kennis ook, zelfs bij de eigen-paarden mensen. Zo had ik laatst een discussie over een hoge neusriem die véél te laag zat. Ik constateer dat, zeg dat, wordt gewoon niet geloofd :roll:
Mensen zien dat gewoon niet. (uiteindelijk bleek dat ik wel gelijk had haha)

'mijn zadel schuift steeds naar achteren! Ik ga een banaansingel aanschaffen!'
euh... zou je niet gewoon eens naar het zadel kijken...?

Naahhh ik dacht er toch mijn toekomstige paard neer te zetten omdat het qua buitenrij omgeving en gezelschap geweldig is, maar nadat ik dit weekend een onverdiende sneer van de eigenaar kreeg: zout maar lekker op met je stal. Zodra ik zelf een paard koop ben ik er weg!