Ongewenste bezoeker bij de weide, wat nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Re: Ongewenste bezoeker bij de weide, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 08:36

Hopelijk een rustige nacht gehad.............????

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 10:27

Extra dieren zou ik op dit moment niet aankopen. Misschien wreed van mij (ik denk bij zoiets altijd in worst case scenario's, dan kan je je tenminste voorbereiden) maar als het echt iemand is die kwaad wil of dieren wil mishandelen, zijn extra dieren alleen maar gemakkelijkere slachtoffers. Toen bij mijn paard kwamen er ook mensen af die hun hond wel even wilde achterlaten om de paarden te beschermen. Maar ik wilde het niet, wat als er iets met die hond zou gebeuren.

sylva schreef:
Tja, enerzijds denk ik, hmmm, lekker binnen, anderzijds is het belachelijk dat ik ze (ze hebben echt geen voorkeur voor hun box) ze al om 7 uur binnen moet doen ipv 11 uur zoals anders. Ik durf daar niet meer te zijn nu hoor in het donker :') Kost me verdikke extra vlas voor die extra uren binnen ook!
En anderzijds ook, als iemand echt echt echt kwaad wil, zoals bij puttertje, wie zegt dat ze dan niet bij de stallen komen? Nog makkelijkker om ze uit te halen, kunnen ze immers niet wegrennen :roll:

Dit is inderdaad een zeer moeilijke afweging, want ik weet uit ervaring dat ze zich niet laten afschrikken door een stal. Maar wat in jouw geval wel in het voordeel speelt is dat de stallen dichter bij huis zijn. Hierdoor heb je er sowieso meer zicht op. Je hoort het gestommel misschien sneller als er iets aan de hand is. En ten tweede het is een afgebakend stuk grond waarbij het gemakkelijker is om spots en camera's te hangen, even langs te lopen 's nachts om te zien of alles nog ok is, hekken te plaatsen.
Je kan moeilijk de gehele wei vol spots plaatsen of 's nachts de hele wei aflopen tot in het donkerste hoekje.

Veel sterkte TS! Het is een akelig gevoel.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 11:28

Wat een zieke mensen lopen er rond!
Ganzen zijn idd goede wakers, hoop dat de rust gauw terug komt met de nieuwe maatregelen!

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 11:38

Wat een gedonder, kun je niet een afgekeurde politiehond aanschaffen?
Ik dacht nog aan een spot, maar ja de paarden bewegen ook, dit is dus alleen
mogelijk als je de paarden binnen hebt.

Vind het nogal brutaal, maar helaas zijn er van die mafkezen. Hou het nummer van de politie bij de hand en wat ik hier laatst hoor, wissel telefoonnummers uit met de buurt en maak een groep op whats app. Dan kun je met de gehele buurt erop af en dit schrik dan meer af.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 11:46

Een afgekeurde politiehond lijkt me gevaarlijker voor je eigen dan voor een inbreker ...
Je zal zelf maar gebeten worden .. :'x

@TS
Je zei ledlampjes ... maar merken de inbrekers dan niet dat ze bespied worden door lampjes die er eerder niet waren?

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 14:38

xEmily schreef:
Een afgekeurde politiehond lijkt me gevaarlijker voor je eigen dan voor een inbreker ...
Je zal zelf maar gebeten worden .. :'x

Ik neem aan dat je daar wel begeleiding in krijgt en die honden bijten hun eigenaar/voerder niet. Je moet er alleen wel mee om kunnen gaan/ stevig in je schoenen staan.

xEmily schreef:
@TS Je zei ledlampjes ... maar merken de inbrekers dan niet dat ze bespied worden door lampjes die er eerder niet waren?

Dat is toch de bedoeling?

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 14:41

infrarood ledlampjes kun je volgens mij niet zien met het menselijk oog.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 16:20

Mischien voor anderen dan ts een tipje. Bij de aldi zijn dummy cameras te koop deze week. Voor een schrik effect.

Lijkt me echt de grootste nachtmerrie dat je paard ineens uit de wei verdwenen is...überhaupt vreemden op je terrein..bah

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 16:26

karev schreef:
Mischien voor anderen dan ts een tipje. Bij de aldi zijn dummy cameras te koop deze week. Voor een schrik effect.

Lijkt me echt de grootste nachtmerrie dat je paard ineens uit de wei verdwenen is...überhaupt vreemden op je terrein..bah

kan je beter je geld uitgeven aan een echte camera denk ik :+ heb je tenminste ook nog wat aan, mochten ze niet afgeschrikt worden..

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:02

Kost 15 euro dus valt wel mee :)

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:08

das duur :oo
op internet kan je ze bestellen voor 4 euro :=

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:22

De paarden geen halsters meer om doen. Enne misschien een soort van valkuil graven?

Het is moeilijk om zonder plattegrond of foto een beeld te maken...

Wat ook een optie is een looplijn, dat is bv een staalkabel van een x aantal meters spannen met daaraan een ketting met een wat lugubere hond. Deze hond heeft dan een loopruimte bv langs het hek waar je paarden staan. Maar dit kan alleen als andere mensen niet in gevaar komen.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:23

Je mag als iemand op je terrein komt gewoon de politie bellen en deze mensen krijgen een boete. (hebben het zelf gehad voor iemand die achter bij auto's die buitenstonden rondhing, wonen op een autogarage)
'bewijzen' doe je d.m.v. een camera. Uiteraard moet je de mensen dan wel duidelijk op beeld hebben etc.

Dus je kan wel degelijk wat met de beelden, tevens als jij naar de politie stapt met 'dit heb ik gefilmd' zullen ze zeker vaker komen controleren etc. En voel je je zelf al een stuk beter!

* Ik zal zelf en een camera ophangen (wij hebben er eentje op beweging, die filmt alleen als er bewogen wordt, maakt dat 't kaartje veel langer meegaat, + als je terug kijkt zie je alleen de relevante stukken, deze is ook nog eens aangesloten op onze telefoon, op het moment dat er beweging komt tussen de tijden dat jij hebt aangeven 'dit klopt niet', krijg je een smsje met dat er iets beweegt. Deze camera's (werkende dus) kosten iets van 70,- euro.
(daarbij heb je niks aan nep materiaal, dat ziet elk mens wel na 2min inspecteren)

* Ik zal je draden ook eens flink op 230 netstroom zetten. Leert stiekemerds ook een boel af, helemaal als ze eerder niet zo sterk stonden! En dan ook een draadje vlak langs de greppel zodat je met overspringen er zeker aankomt! :j
(Je mag een inbreker niks aan doen, maar je stroom op 230 zetten mag iedereen. dat die indringer de draad dan aanraakt is niet jouw probleem uiteraard, dat is geen opzet, want je zet gewoon je weides af)

* fotografeer de voetafdruk alvast, mocht er dadelijk toch wat gebeuren, kan je aantonen dat die persoon al vaker is langs geweest, en dat dit 'met voorbedachte rade, geplant' is gebeurd!
Tevens sta je sterker als je verhaal doet bij de politie als je weet dat de buren het gezien hebben + je een onbekende afdruk hebt etc.

Je paarden binnen zetten heeft geen enkele nut, als ze er echt bij willen, dan komen ze erbij..

Misschien kan je wel als je een hond hebt, de paarden binnen doen en de hond los laten bij de stallen, de meeste slaan wel aan als er wat is -> voelt een stuk fijner :)

Halsters van je paarden afhalen, zodat zomaar meepakken al niet meer kan!!

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:33

Als de grote voeten vent weet dat er camera's hangen komt hij waarschijnlijk niet meer of hij maakt de camera's onbruikbaar.
Het moet dus afschrikken.
Maar als hij het niet weet en haalt van alles uit dan kan het voor de paardjes te laat zijn. Het staat misschien op video, maar ja....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:35

Mijn oom heeft een afgekeurde politie hond en tijdens een inbraak deed ze braaf haar plicht en beet hem , met uitlaten is ze heel sterk en blaft overal heen. Niet handig en je moet sterk in je schoenen staan.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:37

Ik zou rondom de weide bordjes hangen met camerabeveiliging.
Schrikt vast af ook al hangt er geen camera.

(Als het al gezegd is dan vergeet maar wat ik zei XD )

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:37

Je kunt niet zomaar een politie hond in je wei laten lopen....
Dan moet er een heel flink hek omheen zitten.
Deze honden zijn niet altijd sociaal en ook niet altijd naar debaas toe.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:41

Als het mijn land was zette ik die 2 honden van mij op het land en buitenlangs schapengaas met stroom erop. Honden gaan er niet over, hebben op het land zelf vrij spel en bijten niet naar de paarden, wel naar vreemde mensen die 's nachts aankomen. Maar vind zo een hond maar eens, sociaal maar toch een goede bewaker...

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:43

ThreeFingers schreef:

mee eens :j

Wij hebbeen een rotweiller op stal die echt BIJT.
alleen mijn broer kan hem in de stal zetten avonds en sochtends haalt hij hem er weer uit.
Is wel allemaal heel veilig, want die waakt enorm (je moet dan niet je telefoontje vergeten zijn en na 11uur nog even naar binnen lopen zegmaar :') )
maar dit is een afgesloten grote ruimte.
op een weiland, dan wel aan een lange riem etc. is het niet verantwoord.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:56

En het is ook best banketstaaf om alleen maar zo'n hond aan te schaffen om even een klusje te klaren. Maar dan?

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:08

ThreeFingers schreef:

Ze zijn ook geen schoothond. Als ik paarden bij huis had dan kwam er zeker weten een politiehond. Ik wil geen gedonder. De boel afrasteren en klaar. Zoals ik al heb gezegd, niet iedereen is hier geschikt voor natuurlijk.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 18:34

Een politiehond moet ook gewoon onderhouden worden en onze hond leeft ook gewoon binnen. Dus lief bedoeld, maar dat gaat wat ver. We gaan wel weer op zoek naar een waakse herder. Onze oude is in december overleden, dus we wilden daar eerst rustig overheen komen. Onze andere hond is er nog maar is ook wel toe aan een maatje weer. Direct maar een waakse dus.

Vanacht geloof ik rustig, maar jeetje, we komen net thuis en ons eerste raam (wat mijn moeder dicht had gedaan, stond er naast bij de kapstok) was open en er lag een vieze en oude plastic zak van berenburger bier in ons huis?! Heb de voetafdrukken en platte struiken op de foto, evenals dit nu.

Gekke is, er mist niks en alles was verder netjes en op slot? Geld, laptop alles ligt er nog. Politie maar bellen en het melden... wat willen ze of iemand in vredesnaam?!

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:37

Dat is zooooo eng!!
VREEMD..

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:37

de kriebels!

inderdaad, wat moeten ze?! politie inderdaad bellen en ze hopelijk afschrikken doordat ze merken dat jullie er flink op waken...

want dat ze constant terugkomen is ook geen pretje.. wat plannen ze in godsnaam..

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:40

Oh crap, straks gaan ze jullie paarden nog stelen, of zochten ze de paspoortjes van de paarden/pony's? Of is dit nu een heel gek iets wat ik nu zeg?