Prijzen stalling regio Utrecht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 05:13

Op Ruigenhoek komen ze alleen in de zomer buiten.
Wel mooie boxen en goede verzorging.
Wel erg prijzig. Sfeer vond ik niet je van het.

Caatje87

Re: Prijzen stalling regio Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:32

Ruigenhoek heb ik ook gestaan. Het is inderdaad jammer dat ze in de winter daar niet buitenkomen.
Verder is het een super mooie stal en ik vond de sfeer er juist weer super goed!
Ik ben daar weggegaan omdat ik zelf in Nijkerk ging wonen, maar anders had ik er denk ik nog gestaan.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 10:32

Ik had behoorlijk "tabak" van de "technische" jury in de kantine. :') (wat konden die meiden paffen daar)
De stalhouders vond ik wel erg aardig.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 10:46

Poeh, € 380 vind ik niet "betaalbaar", dat vind ik ronduit "duur".

Er zijn best veel fijne stallen aan de oostkant van Utrecht, ik weet er een paar waar ik heel graag naar zou willen verhuizen, alleen ik woon aan de andere kant en het is voor mij toch best een stuk rijden. Ik zoek zelf aan de westkant in een specifiek gebied en dáár is niet heel veel... Er zijn wel plekken, maar komt steeds helemaal niet overeen met wat ik wens. Ik sta nu op een heerlijke stal, maar moet daar weg, helaas (wegens stoppen met het houden van paarden)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:04

Welke stallen bedoel jij Agossie?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:08

Equilibrium, een stal bij het Leersumse Veld (weet geen naam) en Beau Dandy's (is western, maar de stallen zijn mooi en er is ook een prachtige binnenbak voor Engels dressuur beschikbaar). Dat zijn er zo even 3 waar ik zonder moeite naartoe zou verhuizen. Alleen zijn ze voor mij wat ver weg...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:25

Ja die zijn voor mij ook net te ver hoor.

Is Soest te ver voor jou?

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:33

beau dandy's sta ik sinds een paar maanden
ik heb het er erg naar mijn zin. ben zelf geen western ruiter maar maakt niet uit ik rijd zowel in de dressuurbinnenbak als de westernbinnenbak ;)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:42

Waar in Soest? Want Soest centrum is ongeveer 30km voor mij, dat is wat ver...

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:46

Jenny_S schreef:
beau dandy's sta ik sinds een paar maanden
ik heb het er erg naar mijn zin. ben zelf geen western ruiter maar maakt niet uit ik rijd zowel in de dressuurbinnenbak als de westernbinnenbak ;)

oh, je zit bij beau dandy's!

ik dacht aan de andere kant.. de duistere kant.. :') _O-

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:49

Ik heb een keer een rondleiding gehad bij de Beau Dandy's en ik vond het echt prachtig. Het is alleen voor mij echt te ver weg. Dit soort stallen vind je bijna niet in mijn omgeving (westkant van Utrecht).

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 12:29

ik sta dus bij klein hieligenberg. en serieus, niks op aan te merken. supernetjes, en de paarden worden ontzettend goed verzorgd.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:44

minouesmee schreef:
Daar komen ze 2 uur in de winter buiten in een paddock, althans dat was 2 jaar geleden toen ik er stond.
Is wel een fijne stal! Alleen niet echt de mogelijkheid om lekker buiten te rijden.

Dat is nog steeds....
Maar onderling valt er veel te regelen. Onze staan nu elke ochtend een uur buiten. Dan 2 uur met de vaste groep door stal en 's avonds ook weer 1 tot 2 uur.
We zijn met een groep van 6 meiden dus valt eigenlijk altijd wel te regelen. Ideaal!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:48

Agossie schreef:
Waar in Soest? Want Soest centrum is ongeveer 30km voor mij, dat is wat ver...

Ik sta aan de kant van Soestdijk. Dat is buiten het centrum. Binnen een wip zo de Lage Vuursche op.
15 minuten van mijn huis.

Marjolein158

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 22:50

In Zeist heb je ook nog Ecurie de la Fontaine.
Topstalling met zonnebank, binnebak, buitenbak, roundpen, paddock, grote weides, binnen- en buitenstallen en nog veel meer.
incl. voeren, hoefsmid en inentingen.
kost zo'n 280,- per maand

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 23:36

De prijs is daar ondertussen 290 pm met zelf mesten. Hoefsmid en entingen zitten er ook niet bij :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 10:09

Ik denk dat je vooral moet zorgen dat alles wordt gedaan en niet dat dingen onderling geregeld moeten worden, er hoeft maar 1 party pooper te zijn en je paard komt niet buiten/krijgt niet te eten/staat in een vuil hok. En dat is gewoon moeilijk te vinden.

Ik heb gekozen wat verder weg te staan, dan heb je voor relatief minder geld meer 'luxe'. Mijn paarden worden elke 2 uur gemest, de paarden hebben allen een eigen paddock, 5x pd kuil, dekens op/af, alles wordt geregeld. Dit geeft een hoop vrijheid in het leven náást de paarden.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 15:12

Je kunt best onderling dingen regelen met buiten zetten/binnenhalen, voeren en evt zelfs uitmesten (paddocks bijvoorbeeld) als de stalhouder/eigenaar iedereen maar aanspreekt op de afspraken en het in de gaten houdt. Een stal war mensen het echt onderling uit moeten zoeken zonder steun en controle stalhouder is lastiger. Dan ben je echt afhankelijk van welke mensen er staan en hoe serieus die hun taak nemen.

Timmie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:18

Quellian schreef:
Ik denk dat je vooral moet zorgen dat alles wordt gedaan en niet dat dingen onderling geregeld moeten worden, er hoeft maar 1 party pooper te zijn en je paard komt niet buiten/krijgt niet te eten/staat in een vuil hok. En dat is gewoon moeilijk te vinden.

Ik heb gekozen wat verder weg te staan, dan heb je voor relatief minder geld meer 'luxe'. Mijn paarden worden elke 2 uur gemest, de paarden hebben allen een eigen paddock, 5x pd kuil, dekens op/af, alles wordt geregeld. Dit geeft een hoop vrijheid in het leven náást de paarden.

Het ligt er aan wat voor soort mensen er bij je op stal staan.
Bij ons op stal is iedereen heel blij met het binnen en buitenzetten van de paarden, en ook iedereen neemt een dag voor zich. Dit werkt echt perfect ook omdat de verstandhouding goed is onder elkaar. Het voeren wordt gedaan door de stalhouder. Mesten doen we zelf maar niemand is te beroerd om het een keer voor een ander te doen.

michmoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:31

Ik sta met mijn paard in tull en 't waal. dat ligt naast houten en nieuwegein. =p
Hier betaal ik standaard 175 euro per maand.
Hier komt alleen nog je bodembedekking bij. Ik ben zelf rond de 200 kwijt en meneer staat in een aardig gevulde stal. Je kan het hier dus zelf zo gek maken als je wilt.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:38

Ik heb inmiddels een mooie stal gevonden, voor een normale prijs. Hond mag lekker los en erbij en het gaat geweldig met de 1 jaar ouder Rottie die er ook rondloopt. Zelf mesten, maar verder alles inbegrepen. Ik ben nu wel blij dat ik hier terecht kan.

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:26

Chouchou schreef:
Vanuit Veenendaal is Leersum goed bereikbaar, hier woon ik zelf ook en heb mijn paard er ook staan. Bij mijn stalling is veel voor het paard, wat minder voor de ruiter. Er is een bak aanwezig, maar deze is wel vaak nat. Ik rij het liefst gewoon lekker in het bos (op 5 minuutjes stappen) dus de bak hoef ik toch niet veel te gebruiken. Voor €110 per maand heeft je paard in de zomer én in de winter 24/7 weidegang met 1 of 2 maatjes met een ruime inloopstal. Wel zelf mesten, hooi betaal je per baal, en ook zelf krachtvoer aanschaffen.

Een andere stal in Leersum is hier al eerder genoemd, de Ginkelhoeve. Pony's tot 1.50 kunnen in een groepsaccomodatie voor €165 inclusief, maar voor grotere paarden betaal je €225 (zelf mesten) of €265 (mesten wordt gedaan) en die staan dan overdag in een klein paddockje in hun eentje. Wel grenzend aan elkaar allemaal, dus ze kunnen wel contact hebben, maar echt lekker bewegen kunnen ze er niet in. In de zomer staan ze overdag wel op het land, maar deze maanden en uren zijn wel in de minderheid. Wel een hele mooie verlichte buitenbak en longeercirkel. Uitrijmogelijkheden ook top. Heb hier zelf mindere ervaringen mee met betrekking tot hoeveel er gedaan wordt, zeker nu er mensen weggaan die het werk samen deden met de stalhouder, hierdoor zijn er al best wat mensen vertrokken.

Weer een andere in Leersum, pal aan het Leersumse Veld. Als je van het terrein af bent, ben je al in het bos. Ze hebben geen website of naam volgens mij, maar het is op dezelfde locatie als Camping Het Leersumse Veld. Omdat ik hier stond met mijn verzorgpony en dus niet het stalgeld hoefde te betalen, weet ik niet precies hoeveel dat bedraagt. Dacht wel tussen de €250 en €300. Grote buitenbak die over het algemeen goed te rijden is, tenzij er echt storm is geweest, maar daar heeft iedere bak wel last van. Zelf hooi & krachtvoer klaar zetten, het wordt dan verder door de boer en stalgenootjes gevoerd in zo'n 5 porties per dag. Rond 5 uur gaan de paarden van hun paddock (winter) of weiland (zomer) naar binnen, dit doen de stalgenoten met elkaar. Ook zelf mesten.

Iemand gaf ook nog een slechte 'recensie' over een stal in Overberg, tussen Veenendaal en Leersum in, stal Equilibrium. Dit ging dan vooral over het weinig naar buiten gaan, en dat klopt wel... Tussen half 11 en 3 uur gaan ze 's winters in de paddock, daaromheen staan ze in hun ruime stal met 3,5x8,5 meter uitloop. De deur die de uitloop van de stal scheidt, gaat 's nachts dicht. Wel worden de paarden heel goed in de gaten gehouden, worden ze naar mijn mening goed en genoeg gevoerd, en worden de paarden ook binnen en buiten gezet. Ook een goede buitenbak. Het bos is wat verder weg, je zou dan eerst wel ongeveer 2 kilometer moeten stappen richting het bos waar bovenstaande 3 stallen wel aan liggen. Prijs is €265 per maand.

Verder heb ik geen ervaring met stallen hier in de buurt, maar ik vind deze vier al best veel :)

Hier wil ik graag even op reageren, en dan met name het stukje van de Ginkelhoeve. Ik sta nu 3 en een half jaar op de Ginkelhoeve en het stukje over dat mensen weg zijn die de stalhouder altijd hielpen is helemaal niet waar. Er zijn wat mensen vertrokken maar die waren gewoon klant en deden helemaal niks voor André waardoor ze hem hielpen. André doet alles zelf. Behalve de paarden in de ochtend op de paddock zetten, dat word samen met iemand gedaan die er ook al jaren staat :-)

Ook de uren dat de paarden op de wei staan is helemaal niet korter of minder lang geworden. De paarden staan in de zomer al om 06.45 op het land en gaan rond 16.00 de stal in. Wil je langer buiten staan dan is dit nooit een probleem. Mijn eigen paarden staan er zelfs 24/7 op.

Wat betreft de maanden: in de zomer van 2012 stonden ze al april buiten en helaas was 2013 qua weer gewoon laat voor het buiten zetten. Dus konden pas in Mei erop. Dit hangt puur af van het weer. De paarden zijn ook pas in november de wei afgegaan. Ze gaan altijd zo lang mogelijk. Zo wel qua maanden als qua graas tijd.

sharona11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:46

stal lingezicht in echteld is echt niet duur.
ik betaal voor mijn pony van 1.55 210 euro incl kast.
en voor mijn fries van 1.80 betaal ik 275.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 18:45

Sinds wanneer ligt Echteld in de buurt van Utrecht? :?

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:17

Dik 3 kwartier rijden. Niet bizar ver weg, maar voor dat benzinegeld kan je ook dichterbij Utrecht gaan staan.