Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cerera schreef:Waarom zou je er in godsnaam rekening mee houden dat je ooit wel eens een andere stal zou moeten gaan zoeken of het stalgeld ooit verhoogt kan worden? Dat je paard misschien ooit eens ZE zou kunnen ontwikkelen of misschien ooit wel eens slechte voeten kan krijgen? Het ZOU kunnen, maar de kans dat het niet gebeurd is vele malen groter. Echt sommige agumenten die hier voorbij komen vind ik van de zotte, op die manier durf je al geen goudvis meer aan te schaffen...
TS, ik weet niet of je een paard met papieren wilt, maar mocht je je toch zorgen maken over eczeem, kan het verstandig zijn om vooraf uit te zoeken of ZE in bepaalde afstammingen meer voorkomt. Zo heb je bij de haflingers vaak paarden met ZE die afstammen van Wessel van 't lievers.
Nsky86 schreef:Voor een echt goede regendeken van bijvoorbeeld eigenmerk Epplejack ben je rond de 90 euro kwijt. Een tweedehands zou kunnen, maar op het moment dat hij gewassen is verliest het zijn waterdichtheid. Daar kom je pas achter als je paard nat binnenkomt en is het weggegooid geld. Gooie zweet/fleecedekens ook eigenmerk EJ zijn rond de 15 a 25 euro.
Dan inderdaad een potje voor onverwachte kosten . Bijvoorbeeld mijn merrie kreeg biksallergie en ben nu al zo een 350 euro verder. De plekjes/wondjes zijn ondanks 2x per dag behandelen toch verder gaan onsteken en moet nu een kuur antiotica.. Hoppa weer 130 euro... ect.)
En voor een zadel zou ik eeder rond de 1000 rekenen. Hoewel wintec inderdaad wel vaak zadels heeft die goed op zo een paardje passen..
GroteSnuffel schreef:Bedankt! Met een paar paardjes die ik op het oog heb is er optie om zadel mee te kopen, weet je tenminste zeker dat het past!
lianne484 schreef:Yvank_ schreef:Lessen heeft iedereen nodig... wekelijks misschien niet maar op zn tijd toch echt wel. Ook als je recreatief rijdt..
Dan mag ik er wel wat aan gaan doen. rij 12 jaar maar nog NOOIT les gehad.