Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bugpluisje schreef:Nou rowdine, wat een empathie zeg in je reactie mbt ongeduld.
Hoe zou jij willen dat een bedrijf reageert als jouw paard zijn schedel voor de helft open zou liggen? Iedereen snapt dat Hartog een groot bedrijf is, maar eerlijk is eerlijk ook zij dienen binnen een redelijke termijn te reageren en daarnaast zou het hen sieren als ze prioriteiten durven te stellen. In dit geval zie ik een half open schedel van een paard als prioriteit boven een gaatje in een voerzak waar wellicht een andere klant over klaagt.
bugpluisje schreef:Firstofjuly schreef:Ja hoor een reactie van Hartog! Dat ze het niet eerder hebben meegemaakt, of ik een foto van de box wil sturen, of het de 'grote' of de 'kleine' box betreft, dat ze de producent erop aan zullen spreken en dat de box via mijn leverancier gecrediteerd gaat worden....
Fijn zo, maar zou ze meteen vragen om gegevens van de producent zodat je deze aansprakelijk kunt stellen samen met Hartog voor de geleden schade. Dit moet je schriftelijk doen en een kopie bewaren. Zij moeten dan binnen een redelijke termijn met een voorstel komen. Misschien wel heel kattig maar Hartog moet niet denken dat ze er met het crediteren van de voerbox zijn. Lief hoor dat ze dat willen doen, maar ondertussen ligt er bij jou binnenkort vast een mooie da rekening.......
little_king schreef:Maar gaat het ts om de dierenarts kosten terug te krijgen of juist meer om er voor te zorgen dat Hartog wat doet met deze informatie?
Ik krijg de indruk dat de ts het juist doet voor dat laatste, hopen dat Hartog hun bak aanpast zodat andere paarden niet hetzelfde kan overkomen.
En dan is het leuk dat ze haar bak kan crediteren, maar het is erg stil bij Hartog over het feit dat dit überhaupt heeft kunnen gebeuren en wat ze daar aan gaan doen.
bliver schreef:Ik begrijp je helemaal dat als je dit gebeurt dat je andere mensen wilt waarschuwen maar je hoeft echt niet meer van hartog te verwachten. Ze geven zelf in hun instructie aan dat je de bakken niet te laag moet hangen. Jij hebt dit toch gedaan met dit als gevolg. Denk je dat ze nu in hun instructie gaan zetten dat het een hele gevaarlijke bak is?? Ik vind het al heel wat dat ze je je geld terug geven.
Nogmaals ik vind het heel vervelend voor je paard. aan de foto te zien geneest het goed dus ik zal me niet te veel zorgen over maken. Als je er verder niet aan punnikt dan zou het litteken ook nog mee kunnen vallen.
DonCamillo schreef:Ik vraag me wel af wie er eigenlijk primair voor alle kosten aansprakelijk is. Volgens de wet is dat degene waar je de box van gekocht hebt, dat kan bijvoorbeeld een ruitersportzaak zijn. In principe moeten zij voor de kosten opdraaien en niet Hartog, hoe krom ook. Of ze dat dan weer claimen bij de fabrikant (Hartog neem ik aan, ook al heeft die hem weer ergens anders laten maken) is hun zaak. De verkoper mag je dan ook niet doorverwijzen naar de fabrikant. Of heb je hem rechtstreeks bij Hartog gekocht?
Woogy schreef:ik lees nu een paar keer 'een product mag niet zo onveilig zijn dat dit kan gebeuren' hoe zit het met een enkel paard wat zich ophangt aan z'n halster omdat het toevallig ergens aan blijft steken? Of eventueel met voeten daardoor gaat en zich ernstig verwond. Nee ongelukken kunnen gebeuren. De randen zijn naar mijn idee niet vlijmscherp maar als komop je weet zelf ook dondersgoed dat een paard in paniek zo'n benen kan breken met een donzen kussen
Woogy schreef:ik lees nu een paar keer 'een product mag niet zo onveilig zijn dat dit kan gebeuren' hoe zit het met een enkel paard wat zich ophangt aan z'n halster omdat het toevallig ergens aan blijft steken? Of eventueel met voeten daardoor gaat en zich ernstig verwond. Nee ongelukken kunnen gebeuren. De randen zijn naar mijn idee niet vlijmscherp maar als komop je weet zelf ook dondersgoed dat een paard in paniek zo'n benen kan breken met een donzen kussen
Woogy schreef:uhmmm...paard kwam klem te zitten en raakte daarvan in paniek en heeft zichzelf stuk getrokken. Dus het is een DOMME opmerking om te zeggen dat het in paniek het hoofd erin heeft gestoken. Misschien is het ook wel een DOMME opmerking om te zeggen dat er geen duizenden paarden dagelijks met halsters omstaan in weiden, paddocks en stallen waarvan er duizenden niets hebben maar één wel en dan is direct een halster toch ook geen onding?
Dus misschien wel een DOMME opmerking als je niet heel m'n bericht hebt gelezen. Ik maak de vergelijking omdat een paard zich aan alles kan bezeren, zeker zodra hij in paniek raakt. Dan is alles waar een paard zich ooit aan heeft beschadigd, verwond of compleet gesloopt een on iets...alles dus eigenlijk...