GEVAARLIJK! Hartog Voerbox

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:25

Idd, heel fijn dat ze de voerbox willen crediteren.
Maar wat met alle DA kosten betreffende je paard ?
Zoals gezegd : alle rekeningen bijhouden en ook een verslag vragen aan de DA, met de nodige uitleg dat het komt door de verwondingen na het eten uit de voerbox.
Hartog aansprakelijk stellen en als zij vinden dat de producent dat is, dan moeten ze zelf maar het nodige doen om de kosten later terug te vorderen.
En ook zoals eerder gezegd, schriftelijk laten weten en liefst aangetekend verzenden, zodat je bewijzen hebt.

little_king

Re: GEVAARLIJK! Hartog Voerbox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:16

Maar gaat het ts om de dierenarts kosten terug te krijgen of juist meer om er voor te zorgen dat Hartog wat doet met deze informatie?
Ik krijg de indruk dat de ts het juist doet voor dat laatste, hopen dat Hartog hun bak aanpast zodat andere paarden niet hetzelfde kan overkomen.
En dan is het leuk dat ze haar bak kan crediteren, maar het is erg stil bij Hartog over het feit dat dit überhaupt heeft kunnen gebeuren en wat ze daar aan gaan doen.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:21

:wow: Dacht eerst: zal wel weer wat mee vallen... Maar schrok toch wel toen ik de foto zag! Dat je paard een keer een schaafwond krijgt kan gebeuren, maar vind dit behoorlijk heftig. Ben het met je eens dat deze box beter uit het assortiment verwijderd kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:22

bugpluisje schreef:
Nou rowdine, wat een empathie zeg in je reactie mbt ongeduld.

Hoe zou jij willen dat een bedrijf reageert als jouw paard zijn schedel voor de helft open zou liggen? Iedereen snapt dat Hartog een groot bedrijf is, maar eerlijk is eerlijk ook zij dienen binnen een redelijke termijn te reageren en daarnaast zou het hen sieren als ze prioriteiten durven te stellen. In dit geval zie ik een half open schedel van een paard als prioriteit boven een gaatje in een voerzak waar wellicht een andere klant over klaagt.

Ik vind het natuurlijk heel vervelend voor ts! Maar die reactie komt wel! (zoals je ziet ;))
En tja, wat is binnen redelijke termijn? Binnen een week of 1,5 is zeker redelijke termijn.
Veel sterkte voor ts! Je kan prima een schadevergoeding aan ze vragen. Stuur ze even een email met daarin je schade, en wijs ze erop dat het een consumentenkoop is en dat je ontevreden bent over het product.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:56

bugpluisje schreef:
Firstofjuly schreef:
Ja hoor een reactie van Hartog! Dat ze het niet eerder hebben meegemaakt, of ik een foto van de box wil sturen, of het de 'grote' of de 'kleine' box betreft, dat ze de producent erop aan zullen spreken en dat de box via mijn leverancier gecrediteerd gaat worden....

Fijn zo, maar zou ze meteen vragen om gegevens van de producent zodat je deze aansprakelijk kunt stellen samen met Hartog voor de geleden schade. Dit moet je schriftelijk doen en een kopie bewaren. Zij moeten dan binnen een redelijke termijn met een voorstel komen. Misschien wel heel kattig maar Hartog moet niet denken dat ze er met het crediteren van de voerbox zijn. Lief hoor dat ze dat willen doen, maar ondertussen ligt er bij jou binnenkort vast een mooie da rekening.......

Ze geven in hun instructie aan dat je die bak niet te laag moet hangen dus denk dat je met schadevergoeding echt geen kans maakt hoor. ik vind het al netjes dat je je geld terug krijgt

Firstofjuly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 17:32

little_king schreef:
Maar gaat het ts om de dierenarts kosten terug te krijgen of juist meer om er voor te zorgen dat Hartog wat doet met deze informatie?
Ik krijg de indruk dat de ts het juist doet voor dat laatste, hopen dat Hartog hun bak aanpast zodat andere paarden niet hetzelfde kan overkomen.
En dan is het leuk dat ze haar bak kan crediteren, maar het is erg stil bij Hartog over het feit dat dit überhaupt heeft kunnen gebeuren en wat ze daar aan gaan doen.

Het gaat mij erom dat anderen gewaarschuwd zijn en dat ik het heel erg vind dat dit kan gebeuren als argeloze consument, je gaat ervan uit dat het ding veilig is. En idd fijn dat ze de producent erop aan willen spreken, maar neem aan dat Hartog zelf opdracht heeft gegeven de box zo te maken en daar ook op controleert, hen naam staat er notabene op.

Het lijkt mij het beste als de box van de markt gehaald wordt zodat verdere ongevallen op welke manier dan ook hiermee volkomen kunnen worden. Verder vind ik ook dat Hartog huidige eigenaren van de box zou moeten waarschuwen met wat er allemaal mis kan gaan (kaken vastzitten, benen vastzitten, schaven langs de scherpe rand, etc.) zodanig dat ieder normaal denkend mens het eigenlijk niet meer in zijn hoofd haalt om zo'n box te gebruiken, of misschien hooguit bij een enorm groot, rustig, braaf trekpaard oid.

Het gaat mij zeker niet op het geld, de dierenartskosten zijn te overzien tot dusver en natuurlijk besef ik ook wel dat er altijd iets kan gebeuren als je paarden hebt.

Bij deze een ook een foto hoe het er vandaag uitziet, een week later. Er zit nu een dikke korst op die op sommige stukjes wel een beetje los laat, maar waar nog gewoon open 'vlees' onder zit. Twee keer per dag sprayen we het in met peroxide ter ontsmetting en de DA heeft de penicilline in de aanslag, maar dat krijgt ze pas als het echt lijkt te gaan ontsteken. Tot dusver lijkt het redelijk te gaan. Ben wel bang voor een lelijk litteken :(:)
Afbeelding

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:59

Ik begrijp je helemaal dat als je dit gebeurt dat je andere mensen wilt waarschuwen maar je hoeft echt niet meer van hartog te verwachten. Ze geven zelf in hun instructie aan dat je de bakken niet te laag moet hangen. Jij hebt dit toch gedaan met dit als gevolg. Denk je dat ze nu in hun instructie gaan zetten dat het een hele gevaarlijke bak is?? Ik vind het al heel wat dat ze je je geld terug geven.

Nogmaals ik vind het heel vervelend voor je paard. aan de foto te zien geneest het goed dus ik zal me niet te veel zorgen over maken. Als je er verder niet aan punnikt dan zou het litteken ook nog mee kunnen vallen.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:19

Ze geven aan de bak niet te laag te hangen omdat paarden er dan met de benen in vast kunnen komen.
Niet dat een paard daardoor zijn hoofd klem komt te zitten.

Ik ben net als ts het ermee eens dat hiervoor gewaarschuwd moet worden en beter nog van de markt gehaald moet worden tot er een veiligere versie is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 00:03

bliver schreef:
Ik begrijp je helemaal dat als je dit gebeurt dat je andere mensen wilt waarschuwen maar je hoeft echt niet meer van hartog te verwachten. Ze geven zelf in hun instructie aan dat je de bakken niet te laag moet hangen. Jij hebt dit toch gedaan met dit als gevolg. Denk je dat ze nu in hun instructie gaan zetten dat het een hele gevaarlijke bak is?? Ik vind het al heel wat dat ze je je geld terug geven.

Nogmaals ik vind het heel vervelend voor je paard. aan de foto te zien geneest het goed dus ik zal me niet te veel zorgen over maken. Als je er verder niet aan punnikt dan zou het litteken ook nog mee kunnen vallen.

Ook al houd je je niet totaal aan de regels dan nog mag een product niet zo onveilig zijn dat dit kan gebeuren. De waarschuwing is alleen bedoeld dat een paard er niet met de benen in kan komen en niet voor vastzitten met het hoofd en als dat dan toch gebeurt dan moet het product van zodanige constructie zijn dat het dier zich niet zo kan verwonden, scherpe randen horen niet thuis in een paardenstal.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 00:27

Vrees dat paard hier een permanente witte frontriem aan gaat overhouden. :(:) En hoop nog steeds dat ik dan maar de pony heb die de uitzondering op de regel is... Zou anders écht niet weten hoe haar op stal 's nachts bezig te houden. Mocht er iemand zijn die daar een handige tip voor heeft, sta ik er uiteraard voor open. Want sinds dit topic, stop ik toch met een minder gerust hart een baaltje in die bak.

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 02:46

Ik denk juist dat het straks (haast) niet meer zichtbaar is. Wonden aan het hoofd genezen vaak goed en snel, zeker als het meteen gehecht is. Helaas voor jou, Sientje, dat het voor jouw pony nu net niet gold...

Ik vraag me wel af wie er eigenlijk primair voor alle kosten aansprakelijk is. Volgens de wet is dat degene waar je de box van gekocht hebt, dat kan bijvoorbeeld een ruitersportzaak zijn. In principe moeten zij voor de kosten opdraaien en niet Hartog, hoe krom ook. Of ze dat dan weer claimen bij de fabrikant (Hartog neem ik aan, ook al heeft die hem weer ergens anders laten maken) is hun zaak. De verkoper mag je dan ook niet doorverwijzen naar de fabrikant. Of heb je hem rechtstreeks bij Hartog gekocht?

Firstofjuly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 02:58

DonCamillo schreef:
Ik vraag me wel af wie er eigenlijk primair voor alle kosten aansprakelijk is. Volgens de wet is dat degene waar je de box van gekocht hebt, dat kan bijvoorbeeld een ruitersportzaak zijn. In principe moeten zij voor de kosten opdraaien en niet Hartog, hoe krom ook. Of ze dat dan weer claimen bij de fabrikant (Hartog neem ik aan, ook al heeft die hem weer ergens anders laten maken) is hun zaak. De verkoper mag je dan ook niet doorverwijzen naar de fabrikant. Of heb je hem rechtstreeks bij Hartog gekocht?

Dommelsche Watermolen, de importeur van alle veevoeder hier op de Caribische eilanden... Hen had ik ook gelijk gemaild met zelfde verhaal als naar Hartog maar nog niks van gehoord.

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 03:10

O ja, je zit op Bonaire. Ik weet echt niet of onze Nederlandse wetten daar ook gelden...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 09:04

ik lees nu een paar keer 'een product mag niet zo onveilig zijn dat dit kan gebeuren' hoe zit het met een enkel paard wat zich ophangt aan z'n halster omdat het toevallig ergens aan blijft steken? Of eventueel met voeten daardoor gaat en zich ernstig verwond. Nee ongelukken kunnen gebeuren. De randen zijn naar mijn idee niet vlijmscherp maar als komop je weet zelf ook dondersgoed dat een paard in paniek zo'n benen kan breken met een donzen kussen

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 10:45

Woogy schreef:
ik lees nu een paar keer 'een product mag niet zo onveilig zijn dat dit kan gebeuren' hoe zit het met een enkel paard wat zich ophangt aan z'n halster omdat het toevallig ergens aan blijft steken? Of eventueel met voeten daardoor gaat en zich ernstig verwond. Nee ongelukken kunnen gebeuren. De randen zijn naar mijn idee niet vlijmscherp maar als komop je weet zelf ook dondersgoed dat een paard in paniek zo'n benen kan breken met een donzen kussen

En daarbij vermeld het bedrijf duidelijk dat het ding op borsthoogte moet hangen. Een hooinet hang je toch ook hoog genoeg?
De schuld kan nu wel bij de leverancier worden gelegd maar toen die bak geleverd werd heeft ts ook niet gedacht: nou da's ook niet echt veilig, breng hem terug.

Neemt niet weg dat het natuurlijk altijd super vervelend is als dit met je paard gebeurd. Alleen kun je niet altijd iemand de schuld geven ongelukken gebeuren nou eenmaal.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 10:57

Op borsthoogte voor de benen, niet voor het hoofd. Dus er is geen waarschuwing daarvoor.
Maar dat is al 4 keer gemeld maar wordt aan voorbij gegaan.

Een ongeluk kan gebeuren, maar een paard dat zijn hoofd ernstig bezeert bij eten uit een speciale paarden voerbak?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 11:03

Ik vind het heel goed dat je die ervaring hebt gedeeld, waarvoor dank. Onveilige bakken horen niet thuis in een paarde-wei, of ze nu hoog of laag hangen!
Wat een onzin dat je een bak hoog genoeg moet hangen zeg....hoeveel keren is het al niet beschreven geweest dat een paard LAAG met het hoofd moet kunnen eten voor de spijsvertering, dus tegen de grond aan!!
Weg met die bakken!

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 11:06

Woogy schreef:

Verschil is dat elke eigenaar heel goed weet of toch ''donders goed'' zou mogen weten dat je geen paard achterlaat met een halster aan! Dat is een DOMME vergelijking :o? . Dat van dat kussen slaat al helemaal nergens op. Paard heeft niet in paniek het hoofd in die bak gestoken, dus je vergelijk is uit de context getrokken.
Die bak zou verondersteld mogen zijn om veilig te zijn, want is toch WEL de bedoeling dat je je paard er veilig zou kunnen bij achterlaten!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:25

Omdat dit niet echt over voeding gaat maar om een voerbox past dit beter op VSW, daarom verplaats ik dit topic daar naartoe.
VS =>VSW

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:42

word een zinloze discussie dit!!! Blijf het vervelend vinden voor het paard maar dom om m te laag te hangen als hij nu wat aan zijn benen had gehad dan was er geen discussie geweest

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 19:29

uhmmm...paard kwam klem te zitten en raakte daarvan in paniek en heeft zichzelf stuk getrokken. Dus het is een DOMME opmerking om te zeggen dat het in paniek het hoofd erin heeft gestoken. Misschien is het ook wel een DOMME opmerking om te zeggen dat er geen duizenden paarden dagelijks met halsters omstaan in weiden, paddocks en stallen waarvan er duizenden niets hebben maar één wel en dan is direct een halster toch ook geen onding?
Dus misschien wel een DOMME opmerking als je niet heel m'n bericht hebt gelezen. Ik maak de vergelijking omdat een paard zich aan alles kan bezeren, zeker zodra hij in paniek raakt. Dan is alles waar een paard zich ooit aan heeft beschadigd, verwond of compleet gesloopt een on iets...alles dus eigenlijk...

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 19:45

Toch blijft een voerbak met randen die in ieder geval zó scherp zijn dat ze zulke wonden veroorzaken een absolute no-go vind ik Woogy..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 19:47

is ook zo, ze moeten wel iets verzinnen erop, dikke randen zal ook al verschil maken, maar ging mij erom dat mensen zeiden dat ze vlijmscherp zijn. Ligt er nu ik het eerdere in deze zin getypt heb, eraan dat het dunne randen zijn

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 19:56

Jeetje wat heftig, ik hoop dat je paardje er snel bovenop is en dat het een niet al te lelijk litteken word (en het liefst gewoon helemaal weg trekt)
Het ziet er echt vreselijk uit!

Sterkte! :(:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:08

Woogy schreef:
uhmmm...paard kwam klem te zitten en raakte daarvan in paniek en heeft zichzelf stuk getrokken. Dus het is een DOMME opmerking om te zeggen dat het in paniek het hoofd erin heeft gestoken. Misschien is het ook wel een DOMME opmerking om te zeggen dat er geen duizenden paarden dagelijks met halsters omstaan in weiden, paddocks en stallen waarvan er duizenden niets hebben maar één wel en dan is direct een halster toch ook geen onding?
Dus misschien wel een DOMME opmerking als je niet heel m'n bericht hebt gelezen. Ik maak de vergelijking omdat een paard zich aan alles kan bezeren, zeker zodra hij in paniek raakt. Dan is alles waar een paard zich ooit aan heeft beschadigd, verwond of compleet gesloopt een on iets...alles dus eigenlijk...

Je hebt met de halsters gelijk, ook dat een paard in paniek altijd gaat trekken en hangen en daar zit nu net het verschil. Dit product zou zo veilig moeten zijn dat een paard er NIET vast in kan komen te zitten.