"Doet" jouw paard wat op de paddock?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:20

In het begin gaat die van mij altijd 1 of 2x rollen. En vervolgens een beetje z'n maatjes pesten. Maar na een uur is hij het ook echt zat en staat voor het hek te wachten. Qua frisse lucht maakt het in mijn geval niet uit of hij in stal of de paddock staat. Hij staat namelijk in een buitenstal die van voor helemaal open is, en aan de zijkant dan tralies voor de buren. Dus ik doe hem altijd even in de paddock voor het zonnetje, of even de wind door z'n haar, zodat hij kan rollen en even socializen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:20

Bij ons staan ze er met z’n drieën in. Op zich bewegen ze niet heel veel, maar ze staan zeker niet alleen maar te slapen. Er zit sowieso zo’n 15 meter tussen de hooibakken… (Breedte paddock 20 m) Maar ze lopen naar de andere kant van de paddock (30 m) om te mesten. Ergens tussenin gaan ze natuurlijk rollen. De merrie bemoeit zich met haar zoon en leest hem regelmatig de les, ze gaat kriebelen met de andere ruin, die het op zijn beurt weer leuk vindt om haar een beetje te pesten. De jonge ruinen samen zijn erg van het spelen, waardoor ze in beweging blijven. Om de paddock heen is veel te zien. Als er andere paarden in de longeerbak of in het land staan, dan gaan ze ook steeds even ‘buurten’, waardoor ze ook goed in beweging blijven. In de paddock bewegen ze minder dan in de wei, maar het is toch wel heel wat anders dan op stal.

Wij hebben ook wilgentakken in de paddock en zelfs twee knuffels of andere ‘speeltjes’. Alleen voor mijn jongste ruin. Die vindt het fantastisch om mee te zwiepen, gooien en mee te pronken bij de andere paarden, in de hoop dat ze meespelen. Maar goed, dat werkt alleen voor hem. De merrie doet daar echt helemaal niets mee!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:23

MirandaFuego schreef:
Geryon schreef:
Hoe lang moet dat wennen dan? Ik heb het denk ik zo'n twee weken lang gedaan, maar hij bleef gewoon eten. Maar dat is ook omdat hij er niet tegen kan als de shetlander ervan eet en hij niet := En het is een slowfeeder waardoor hij sowieso niet snel veel eet en daardoor langer eet?

Nou dat is verschillend per paard, maar tenminste 2/3 maanden, het lichaam moet ook overschakelen.
Een beetje hetzelfde idee als dat ze te dun zijn en je ze wil laten aankomen, dat duurt ook een tijd voor dat veranderd.
Ze eten langer maar krijgen minder tegelijk binnen, net als gras, het is wel een gezonde manier.
Welke vreetbar heb je?

Zo lang? Dan is hij volgens mij hartstikke dik _O- Ik heb een slowfeednet. Nja, de gaten zijn wat groter omdat hij ze kapot heeft getrokken :+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:32

Geryon schreef:
Zo lang? Dan is hij volgens mij hartstikke dik _O- Ik heb een slowfeednet. Nja, de gaten zijn wat groter omdat hij ze kapot heeft getrokken :+

Ja, in het begin kunnen ze wat dikker worden.
Maar als ik naar mijne kijk, ik gaf ze eerst 5x per dag zelf, veel werk natuurlijk.
Nu geef ik ze sinds vorig jaar in zo'n ding:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8IJSHIT6-D.jpg (is niet mijn foto al lijkt die ene veel op mijn arab) :P
Nu duurt het langer voor het op is dus ze eten minder!
Dus ik gebruik iets minder, ik hoef maar één keer per week te voeren en ze hebben altijd te eten. :j

Linda2005

Re: "Doet" jouw paard wat op de paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:24

Bij binnenkomst lekker rollen, dan de gekke vijf minuten daarna heerlijk dagdromen

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 14:53

op dit moment "doen" ze wel wat ja... hihi

Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 14:59

Die can mij rolt een keer, wandeld naar de "verre" hoek, en gaat daar staan ;)

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 17:17

Nou verrek zeg, gisteren heeft ie lopen racen door de paddock, ik wist niet wat ik zag:-)))

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 19:40

Ik herken dat luieren in de paddock, zie bij mijn vriendin in de paddock niet anders, staan van 10 tot 4 niets te doen, krijgen daar helaas ook geen hooi dus vind echt zielig.

Blij dat ze bij mij paddock paradijs hebben,dat ze daardoor soms blubber plekken in delen van de wei hebben maakt hun niet uit maar ze grazen wat,komen terug hooi eten op het harde em zijn super happy in hun hoofd. Ik wil niet anders meer.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 21:45

Ik heb vandaag een aantal malen een poosje naar mijn jonge ruin en zijn vriend staan kijken die sinds maandag een paddock delen en dat gaat tot nu toe echt superleuk!

Ze wandelen heen en weer tussen de hooinetten, staan dan weer hier te eten, dan weer daar, dan jaagt de een de ander even weg en wordt er weer wat gelopen...
Andere momenten staan ze even te slapen, maar heel regelmatig staan ze aan elkaar te friemelen, beetje spelen, beetje kroelen, samen met een bal tussen hun tanden heen en weer zwiepen.
Echt heel leuk om te zien, ben zo blij dat ik de kans het gekregen om het te proberen! :j

Afbeelding