sympie schreef:dus jullie gaan allemaal braaf elke dag naar jullie paard? Yeah right!!
Ja, ik ga elke dag naar mijn paard. Hij staat halfpension en wordt 's ochtends gevoerd en naar buiten gegooid. Ik mest zelf de stal uit, moet hem zelf naar binnen halen en het voer klaarzetten voor de avond en ochtend. Als ik een keer niet kan, zet een stalgenoot hem 's avonds op stal.. Maar alsnog moet ik 's ochtends dan alles klaar hebben staan aan voer en schone stal zodat hij er alleen maar ingezet hoeft te worden.
Zelfde als ik ziek ben.. dan ga ik ook..
Als ik de tijd heb dan zelfs 2 keer per dag en momenteel ook standaard 2 keer per dag vanwege medicatie en boxrust.
Ik zou het ook maar apart vinden als je te horen krijgt dat de stal dan en dan dicht is, zonder dat er overleg plaats vind. Vindt het toch wel belangrijk om te weten mocht er iets gebeuren wat er mogelijk is dan op die dagen en hoe een dag eruit ziet als niemand op het erf mag komen.
Onze staleigenares heeft op zondag 'vrij'. Ze is wel aanwezig.. maar niet aanspreekbaar voor stal kwesties( tenzij spoed) en doet geen klusjes. Op die dagen worden de taken verdeeld over de mensen die daar op pension staan.
sympie schreef:Gaan jullie dan nooit eens op vakantie?
En inderdaad , ik ga nooit op vakantie.. heb er wel de behoefte aan.. maar simpelweg de tijd niet voor. Toen wij kozen voor huisdieren en ook een paard, hebben wij ons erbij neergelegd dat vakantie voorlopig niet in de planning zit. Niet zozeer door het paard.. want voor 1 weekje kan ik wel vervanging regelen op stal.. maar onze andere huisdieren is lastiger.
moonfish13 schreef:Oh en wat als het teveel wordt en je een burn out krijgt o.i.d.?
Of je krijgt een of andere aandoening die je niet gepland had?
Ik kan je vertellen dan is het over en uit met die manier van doen, en dan ben je maar wat blij met een stalhouder die het evt. doet.
Mensen zijn niet onbreekbaar, zo is het nou eenmaal.
Laat ik je dan maar vertellen dat ik nu al een paar maanden met een burnout zit. Ongeacht dat.. moet ik dit jaar afstuderen met alle stress en heisa erbij.. Dat uurtje bij mijn paard is dan even echte afleiding en ontspanning en ik kan met een gerust hart zeggen dat ik dat echt heerlijk vind!