Zijn er al paarden geschoren en staan met een deken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vissy

Re: Zijn er al paarden geschoren en staan met een deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 11:02

@adawi: met deze temperaturen denk ik dat ook wel, die van mij staat met deze temperaturen en vacht zonder deken nog. Maar straks gaan de temperaturen omlaag en dan denk ik dat hij het koud gaat krijgen met 0 grams regendeken. (heeft hij nl al opgehad ook toen het snachts zo koud was)

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 11:13

Ja klopt. Als het nu snachts koud word krijgt hij er een fleece deken onder en als het overdag koud blijft gaat er een outdoor deken van 150 gram op. Dit is het eerste jaar geschoren met deken. Dus moet het gewoon gaan proberen en ervaren. Scheelt dat hij aan huis staat en dus makkelijk savonds en sochtends meer/minder erop kan leggen

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 11:19

Zoals elk jaar krijgt het paard van mijn vriend in september al een dikke wintervacht. Na 10 min rustig rijden is hij dan al helemaal bezweet. Ik heb nog zo lang mogelijk gewacht en pas 2 dagen geleden geschoren. Ik had het scheerapparaat zo ingesteld dat het niet echt kaal geschoren is, maar meer zoals een zomervacht. Wel heb ik een 200 gram stal deken op en een waterdichte deken zonder vulling met hals.

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 11:26

Die van mij wordt over 2 weken geschoren want krijg hem nu al niet meer droog en krijgt dan een deken op naar hoe het weer is . Hij heeft een uitloopstal. Wordt het kouder dan 2 dekens een dikke met waterdichte regendeken erover omdat hij toch altijd buiten staat en als het echt vriest dan krijgt hij zijn hals met 150 gram vulling ook om.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 11:29

Ik ga wel scheren, maar een deken is echt nog niet nodig... alleen bij langdurige regenval een ongevoerde regendeken.

Een gevoerde deken is nu nog veel te warm, daar doe je die arme dieren geen plezier mee.

Ik zag iets voorbij komen over een enter en twenter met een deken op? Dat is toch wel een beetje mal :+

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 11:33

Je dacht toch niet dat ik van plan was deze winter 10 X te gaan scheren. Ninx :D

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 12:04

@Ninx, denk ook dat dat voor elk paard anders is. Ga echt mijn hele geschoren paard niet zonder deken zetten in een uitloopstal ???? Maar goed ieder zijn ding.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 12:14

Opie1991 schreef:
@Ninx, denk ook dat dat voor elk paard anders is. Ga echt mijn hele geschoren paard niet zonder deken zetten in een uitloopstal ???? Maar goed ieder zijn ding.

Natuurlijk niet, dat doe ik in de winter ook niet.... maar het is nu nog warm, veel te warm voor een gevoerde deken.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 12:18

Ik heb de mijne 1.5 week geleden racestreep geschoren, regendeken op, het weekend weer regendeken af gehaald om het zo lekker is en sinds gisteren staat hij gewoon weer onder 0 grams dek

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 12:42

Ninx schreef:
Opie1991 schreef:

Natuurlijk niet, dat doe ik in de winter ook niet.... maar het is nu nog warm, veel te warm voor een gevoerde deken.

Ik weet niet, 's nachts koelt het de laatste dagen flink af tot een graad of 3. Overdag loopt ze dus hier bloot, maar 's nachts ligt er wel een gevoerd regendekentje op.

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:07

Helemaal mee eens Loving Tweety. arme beest zou er nog ziek door worden en dan heb ik het wel over een paard wat helemaal geschoren is en geen race streep hihi heeft.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:09

Hier nog 1, van boven naar beneden.

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:12

Mijn merrie heb ik 2 weken geleden geschoren en ze staat sinds die tijd met een met fleeche gevoerde regendeken en dat gaat prima. Waarschijnlijk kan ik over een week of 3 a 4 weer scheren, maar dat is al jaren zo.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:54

Ninx schreef:
Opie1991 schreef:

het was hier 9 graden en nu 13 met flinke wind. dan zet je een geschoren paard toch niet zonder deken. (buiten)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 14:17

Nee nu niet meer, maar gisteren en eergisteren was het lekker weer

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 14:21

Ik heb de mijne ook vorige week geschoren.
Hij staat nu met een fleecegevoerde regendeken buiten. Ik had er in eerste instantie 200gr op gegooid, maar daar stond hij onder te zweten. Dus die bewaren we wel voor later als het echt koud wordt.
Hij staat 24/7 buiten overigens en heeft het sneller te warm dan te koud.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 16:19

Morgen word het ook al weer kouder en gaat flink waaien.
Maar denk dat per paard verschillend is hoe koud ze het hebben..