Paard zindelijk maken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:43

En hoe doe je dat dan met 3 paarden die elkaar goed kennen die beschikken over een uit-inloop stal en zandpaddock? Wij zouden het wel handig vinden als ze gewoon in de stal poepen ipv in de paddock :D

daphiena

Re: Paard zindelijk maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 00:10

Ik zou zeggen als ze in de paddock poepen dat opruimen en een deel in de stal neerleggen.
Uiteindelijk gaan ze dan steeds in de stal als ik mijn niet vergis

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 00:20

daphiena schreef:
Ik zou zeggen als ze in de paddock poepen dat opruimen en een deel in de stal neerleggen.
Uiteindelijk gaan ze dan steeds in de stal als ik mijn niet vergis

:( hier blijven ze zeer eigenwijs. Ik heb het ook zo geprobeerd, maar ik merk geen verschil.
Ze poepen nog steeds overal buiten, in de paddock en in de stal. En vaak nog lopende weg zodat het een mooi spoortje achterlaat.
Wel hebben ze hoeken (+/- 8) waar ze het meest mesten, maar ook op andere plekken laten ze gerust wat vallen.

aniquegraaf schreef:
Delphi schreef:

Meen je dat!? Hier maken mijn 2 pony's er echt een bende van -O- . Ze poepen overal en lopende weg, in de stal, in de paddock, op het looppad buiten en in de wei. Ik merk hier totaal niets van een vaste poepplek o.i.d.
Ze lopen hier 24/7 buiten op een ruim looppad en hebben altijd toegang tot de stal en paddock en ze lopen verschillende uren per dag op de wei.

Ik moets echt even lachen om jouw reactie :+

:D hier blijven het gewoon vuilakken :+

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 00:26

Mijn paard is ook echt een vuilak haha :')
Nou poepte ze altijd in der drink- en eetbak, dus der drinkbak is hoger gehangen en der etensbak weg, nu dacht ik dat ze dan wel in een ton zou gaan doen als ik die in de stal zette maar helaas dat wil ze dan weer niet doen :P Doet ze gewoon expres denk ik... haha!

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 00:29

mijn paard is ook erg netjes,
poept links voor in de stal en plast rechtsvoor in de stal.
de rest van dr stal is altijd netjes.

Altijd als ik haar uit de wei haal, poept ze in de stal (eerst netjes omdraaien zodat ze links vooor poept haha)
Na het rijden poept en plast ze vaak ook.
En als ik begin met de 1e stal (naast haar) doet ze ook nog even haar behoefte zodat haar stal netjes blijft als ik hem gedaan heb!

ze poept en plast ook niet tijdens het rijden.
poepen op de trailer wordt ook al minder

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 00:34

loveulla94 schreef:
mijn paard is ook erg netjes,
poept links voor in de stal en plast rechtsvoor in de stal.
de rest van dr stal is altijd netjes.

Altijd als ik haar uit de wei haal, poept ze in de stal (eerst netjes omdraaien zodat ze links vooor poept haha)
Na het rijden poept en plast ze vaak ook.
En als ik begin met de 1e stal (naast haar) doet ze ook nog even haar behoefte zodat haar stal netjes blijft als ik hem gedaan heb!

ze poept en plast ook niet tijdens het rijden.
poepen op de trailer wordt ook al minder

Poeh was die van mij maar zo :') die maakt echt een bende van der stal en van zichzelf helaas :P Met rijden doet ze het dan ook weer niet, maar in de trailer... mooie grote hoop elke keer weer :+

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:17

oh zo'n paard wil ik ook!!