shetlander last van rug na springles

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:45

Kent niet iemand de eigenaresse van deze pony. Ik denk dat het tijd wordt dat er volwassen begeleiding komt en dit nu stopt.

Paardenfan01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 22:45

wij luisteren niet meer. wij dachten, misschien geven ze wat handige tips, en niet idiote reacties zoals pinypletters enzo. dagelijks worden pony's tot de dood mishandelend en dan vinden jullie dit pas zielig.

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:45

Paardenfan01 schreef:
word echt moe van deze reacties. we hebben net DA gebelt, zij dat er waarschijnlijk niks aan de hand is. dus.

Vind je het erg als ik dit niet geloof :')

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:46

Die zien dat tegenwoordig door de telefoon heen.

kiki1976

Wel knap trouwens dat de da zo door de telefoon kan zien dat er waarschijnlijk niets aan de hand is.......

zoni65

plovesb schreef:
Paardenfan01 schreef:
word echt moe van deze reacties. we hebben net DA gebelt, zij dat er waarschijnlijk niks aan de hand is. dus.

Vind je het erg als ik dit niet geloof :')

geloof ik ook niet volgens mij kan je niet eens meer zo laat bellen xD

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:47

Mijn tip,d ie al vaak genoeg gegeven is, geef de ponynu rust! Respecteer het beestje, want als hij de tweede keer rijden dit al allemaal liet doen is ie niet opstandig of iets dergelijks (IK ZEG NIET DAT JE DAT HEB GEZEGT!!) Het beestje laat zien dat ie pijn heeft en als je het negeert en het in één dag wilt oplossen (wat natuurlijk niet zal gaan) zal je de shet wel eens kunnen verpesten.
Daarbij is het enorm onverantwoordelijk dat je dit soort dingen doet, en ja, ik heb het gevoel dat het nog wel eens gezegd moet worden. Want het blijkt niet aan te komen. Ik ben een paard, rond de 1.60 aan het inrijden, maar dan wel met de eigenaren erbij omdat die ervaring hebben. Daarbij laten we hem vooral stappen en wennen ana het gevoel, af en toe een drafje, maar springen? Met onervarenr uiters erop? Nee, dat niet. Ik weet dat beginners het ook moeten leren, maar ze moeten eerst leren zelfstandig te rijden, totdat ze de gangen beheersten en het paard onder controle kunnen houden. Daarna kunnen ze onder begleiding leren springen. Maar uiteraard op een paard wat de ruiter hierin kan helpen, geen shetlander di eje nog aan het inrijden bent.

We bedoelen het allemaal niet zo bot hoor, maar we hebben gewoon het beste voor met deze shet, en natuurlijk, misschien heb jij dat ook. Maar je hebt duidelijk nog veel te leren over wat het beste is voor de pony.

Laat hem nu gewoon rusten zodat er geen ergere schade aangerict kan worden. Als de eigenaar thuis is, zou ik de situatie rustig uit proberen te leggen, want ze zal het zelf ook wel gaan merken als er wat mis is. ;)

Anoniem

Paardenfan01 schreef:
wij luisteren niet meer. wij dachten, misschien geven ze wat handige tips, en niet idiote reacties zoals pinypletters enzo. dagelijks worden pony's tot de dood mishandelend en dan vinden jullie dit pas zielig.

Nee jullie luisteren inderdaad niet, pony bokt en bijt en jullie gaan door.

Als je de bokkers al erg vind, wees dan maar blij dat de pony niet kan praten.

Idd, wie is de eigenaar? Wil de beste heer of dame wel even op de hoogte stellen van de praktijken. Eens kieken hoe lang jij nog een verzorgpony denkt te hebben

0verwijderd

MIJN VRIENDIN VAN 13 IS GEEN BEGINNER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![/quote]

Jawel, dat is ze wel. Geeft niet hoor, toen ik 13 was dacht ik ook dat ik supergoed was. Trekt vanzelf bij, en zelfs met jou komt het wel goed.[/quote]

Uuehm, oké nu voel ík me een beetje beledigd..... :+
Ik rijd nu bijna drie jaar, en ben 13 maar ik zit toch ook echt in de F7
en rijd op nieuwe pony's die hun evenwicht moeten leren.
(welliswaar met gediplomeerde instructeurs.. :) )

dussss
Laatst bijgewerkt door 0verwijderd op 08-08-13 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

goldenarrow

Dat er ergens anders pony's mishandelt worden (wat OOK zielig is), betekend niet dat jullie verder mogen gaan met jullie lichtere mate van mishandeling.

Er is een reden dat al die mensen laatst opgepakt zijn voor het rijden op te kleine ponys ;)

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:48

wow die snotapen van tegenwoordig worden steeds brutaler! uitzonderingen daar gelaten

Heleennn

Melding maken van mishandeling lijkt me wat te ver gaan, TS moet gewoon beseffen dat alles wat hier gezegd wordt ook echt wel klopt. Het is niet goed voor de pony, ze mag zeggen wat ze wil.

Anoniem

Slotje voor overleg.

Moderatoropmerking:
Bij deze plaats ik een definitief slotje op het topic. Het topic zal op een andere plek moeten staan omdat het hier niet op de goede plek staat. Omdat er veel verwijderd moet worden om het topic nog enigszins goed te laten verlopen laten we het op slot staan.
Laatst bijgewerkt door Martine op 23-08-13 22:06, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Definitieve slotpost gemaakt