Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Diaz schreef:Ik zou met mijn merrie geen hengst op stal willen hebben hoor.. springt de hengst niet door het draad doet mijn merrie het wel als ze hengstig is
Ik kan me het goed voorstellen dat hengsten geweigerd worden om ongelukken (en ongelukjes 11 maanden later) te voorkomen
Alvaron schreef:Diaz schreef:Ik zou met mijn merrie geen hengst op stal willen hebben hoor.. springt de hengst niet door het draad doet mijn merrie het wel als ze hengstig is
Ik kan me het goed voorstellen dat hengsten geweigerd worden om ongelukken (en ongelukjes 11 maanden later) te voorkomen
Tja, zo'n merrie zou ik dus niet bij mijn hengst op stal willen. Mijn hengstnis braaf, goed opgevoed en blijft keurig in zijn eigen weitje, achter het draadje. Geen enkel probleem. Dus waarom zou de ovesexte merrie meer rechten hebben dan de brave hengst? Da's pure discriminatie.
AlexZura schreef:Ik vind het vervelend als er een hengst op stal staat, je moet er toch anders mee om gaan en dit kan het beste bij een stal met ervaring en goede faciliteiten. Mijn ruin reageert ook vrij heftig op hengsten, dus liever niet bij mij in de buurt.. Ligt natuurlijk ook aan hengst, maar dit is mijn ervaring.
bello2005 schreef:AlexZura schreef:Ik vind het vervelend als er een hengst op stal staat, je moet er toch anders mee om gaan en dit kan het beste bij een stal met ervaring en goede faciliteiten. Mijn ruin reageert ook vrij heftig op hengsten, dus liever niet bij mij in de buurt.. Ligt natuurlijk ook aan hengst, maar dit is mijn ervaring.
bullshit, want het ligt wel degelijk aan de eigenaar, opvoeding noemt men dat
Nies_ schreef:Ik ga ook volgen! Ik ben misschien een grote penny, maar ik blijf ruinen toch een beetje triest vinden..en ja, natuurlijk snap ik dat het soms echt nodig is.
Wij hebben 2 2-jarige hengsten op stal, dus wie weet kom ik straks zelf het probleem tegen
Chaos schreef:We hadden een Quarter hengst en die kon dat, was ook dekhengst dus wist hoe het werkte. Die kon staan achter een enkel draadje zonder stroom op t paddock of gras (maakte dus niet uit of hij "afleiding";eten had), naast een merrie, zonder moeite. Kon met merrie's in een twee paard trailer etc.Ja en gooi hem eens op de wei naast een hengstige merrie met enkel een dubbel draadje ertussen. Gaat het dan nog goed Bello? Die hengsten zijn er namelijk niet veel..
Chaos schreef:Ja en gooi hem eens op de wei naast een hengstige merrie met enkel een dubbel draadje ertussen. Gaat het dan nog goed Bello? Die hengsten zijn er namelijk niet veel..
Chaos schreef:Ja en gooi hem eens op de wei naast een hengstige merrie met enkel een dubbel draadje ertussen. Gaat het dan nog goed Bello? Die hengsten zijn er namelijk niet veel..