verwaarlozing van stal.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:33

Judith_VB schreef:
Ik had "de eigenaar heeft altijd gelijk" tussen haakjes moeten zetten.
Natuurlijk is dat niet altijd zo maar als je geen eigenaar bent heb je er niet zoveel over te zeggen.
Als het beter kan zal een eigenaar altijd open staan voor de (gefundeerde) mening van een ander. Ik heb ook op pensionstallen gestaan dat ik dacht: moet dat nou zo, kan het niet anders. En wat blijkt, na wat overleg met de pensionhouder kom je er vaak wel uit.

@ Lianne86, je hebt helemaal gelijk. Maar jij hebt daarin het vermogen om voor jezelf te zeggen wat je wilt en baseert daar je keuze op +:)+ . Joelle kan dat blijkbaar niet.

Ze gooit al haar ongenoegen op het internet, je geeft haar je mening en vindt dan dat ze terecht gewezen wordt als het niet in haar straatje past.
Tja, ze moet blijkbaar nog veel leren, over hoe je met mensen omgaat, met paarden omgaat en met mensen met paarden of paardenmensen.
En dat doe je niet op deze manier. Als je lef hebt laat je dit de eigenaar van je verzorgpony lezen en kijk je hoe zij hierop reageert, maar daar zul je ook wel geen boodschap aan hebben.

ik had net al een post geschreven over hoe ik erover dacht, maar wat als de eigenaar haar pony wel echt in een veel te vieze stal staan?
ik vind niet dat ze ál haar ongenoegen op het internet komt. Ze komt gewoon met een verhaal over hoe zij het ervaart en het komt naar mijn idee duidelijk naar voren dat ze zich af vraagt hoe ze dit moet oplossen en wat ze ermee moet doen.
Overleggen met de eigenaar is daarom inderdaad een goede tip. Ook al is 'verwaarlozing van de stal' een groot woord, zo denigrerend overkomen en zeggen dat ze nog van alles moet leren,
getuigt naar mijn idee evengoed van het feit dat jij nog dingen moet leren over hoe je met mensen om moet gaan.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:57

Giolli schreef:
Lianne86 schreef:
Dan nog vind ik het smerig :) (Of je moet oppotten met alle drollen/natte plekken eruit.. dan kan het wel... maar alleen wat opstrooien vind ik geen optie) en dan past stro gewoon niet bij mijn idee van "schone stal"" als je alleen maar wilt opstrooien.... (Maarja, ik vond de stal nog steeds het mooist bij het vrouwtje waar ze gewoon 1x per week de stal helemaal leeg gooide, 3x per dag drollen eruit schepte en elke dag verder nog eens een mooie lading stro erbij en dat op rubberen matten...)

Voor mij is het heel belangrijk dat ie "goed droog" staat.. Ik moet eerlijk zeggen dat onze ondergrond toen we met stro gingen oppotten niet ideaal was ;) Vandaar ook dat ik altijd het idee had dat het "nat" bleef... (Ok, ik ben daarin een tut hoor, maar ik moet gewoon in de stal kunnen gaan zitten zonder helemaal smerig te worden ;) en toen had ik echt het idee dat het gewoon smerig was...) Daarom ook vlasfan.. toch netjes een opgepotte laag, hij eet het niet allemaal op, en het is gewoon fijn spul omdat het meer opneemt :)

Nou lekker dan. Hoelang staan die paarden binnen als er 3 keer per dag uitgemest word?

TS; ik vind dat je dit gewoon met de eigenaar moet bespreken. Als ik dit als eigenaresse had gelezen had ik dat écht niet tof gevonden.

Te weinig (in de winter sowieso) :') daarom daar ook weg gegaan.. maar dat vrouwtje had smetvrees ofzo.. :p 's ochtends gingen ze naar buiten, dan kwamen ze om 4-5 uur weer binnen in de zomer, dan ging ze voeren... Dan ging ze zelf eten, kwam ze terug om drollen te scheppen... Dan ging ze om 11 uur als ze ging sluiten weer een keer de stallen langs om drollen te scheppen :D (Dus mjah... de stal was bijna altijd drolvrij als je kwam...) Maar ik moet wel eerlijk zeggen: als er 1 drolletje lag, moest het al weg bij haar :D Wel super schone nette stal...

Gewoon bespreekbaar maken is het beste ja; maar dat is soms lastig en ik ben er zeker van dat niet elke eigenaar het op prijs stelt ;)

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: verwaarlozing van stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:58

Haha, jeetje... Wel een beetje paard laten zijn hoor...
Maar goed dat je daar weg bent als ze zo weinig buiten kwamen dan!!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:02

Het was gewoon jammer dat het te netjes moest... Kijk, een droge schone stal --> must.. want anders krijg je last van allemaal hoefproblemen etc. Maar daar was het zelfs dat het eerste weiland vrij was, want dat zag er mooier uit... Mijn vliegendeken (lichte kleur) was vies --> had ze gewassen, want dat kon zo echt niet... Je hebt mij nog nooit zo hard zien lachen toen het de volgende dag nog viezer was dan eerst :') Meneer was heerlijk in de mest gaan liggen :D)

Paard moet voorop staan, paarden hebben het daar echt niet slecht, eerlijk is eerlijk, genoeg ruwvoer, goed krachtvoer, nette stallen, maarja, ik vind 4-5 uur per dag niet genoeg... maar heel veel mensen wel.. (tis maar net wat je wilt en met een eigen paard heb je het voordeel dat je het zelf kunt veranderen...) Zo heeft een van mijn verzorgpaarden ook ooit op een manege gestaan waar ze helemaal niet buiten kwamen! Nooit mijn keuze, maarja, niet mijn paard... Wel het er over gehad, ze vond het zelf ook jammer, maar ze wilde graag kunnen trainen en thuis was de bak nog niet af....)

celina15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:05

ik vind het ook smerig wij liggen toch ook niet graag in ons eigen poep.
ze zijn afhankelijk van ons, wij moeten er voor zorgen dat ze lekker kunnen liggen in schoon spul.

mooihoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:37

celina15 schreef:
ze zijn afhankelijk van ons, wij moeten er voor zorgen dat ze lekker kunnen liggen in schoon spul.

idd ik was net op stal daar stond iemand een stal uit te mesten die sinds zaterdag niet meer gemest was.
nou ik ging bijna over mijn nek van de lucht stro was gewoon oranje van de pis. moet er niet aan denken. dat ik mijn paarden dagen niet mest

WhiteLogness

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:47

Joellelove schreef:
Hey bokkers,
Ik ben behoorlijk pissig geworden op iemand en ik moet het even kwijt.

Het gaan om het volgende:
Altijd wanneer ik naar mijn verzorgpaardje toega loop ik tegen een probleem aan.
De stal is altijd een puinhoop en word niet op de goede manier uitgemest hoe het hoort.
Het is zelfs al een kleine moeite om alleen de drolletjes eruit te halen. Als ik zelf kom dan haal ik de stal bijna helemaal leeg omdat ik het anders gewoon vies vind. Maar het baasje van mijn verzorgpaard gooit alleen wat schoon stro op de vieze drollen en dan gaat ze weg. Ik vind dit persoonlijk niet kunnen en jullie???
Als ik bijvoorbeeld de volgende dag weer kom heb ik dus dubbel werk. Ik weet zelf ook wel dat uitmesten niet een leuk klusje is maar het hoort er gewoon bij en op deze manier vind ik het niet echt helemaal eerlijk tegenover mijzelf. Ik vind het ook zielig voor Le duc want hij ligt dan weer in die smerige pis en alles. Ik vind dat als je afspraken maakt je die gewoon na moet komen!

let me know.

ik moest dit even delen en bedankt voor het lezen. <3

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt maar het ligt er ook aan hoeveel dagen je in de week dat paard doet?.. Als je het vaak per week doet zou ik wel even een berichtje sturen met niet een al boze tekst maar zo een beetje van :

elke keer als ik kom is de stal erg vies en moet ik bijna het dubbele werk doen zou je misschien iets meer willen uitmesten inplaats van wat schoon stro op de drollen doen? want dat hoort er ook bij. zelf vind ik het ook niet een leuk karweitje (las ik hierboven :j) maar ik heb het er voor over (weet ik niet ;)).

ik zou het niet fijn vinden om het dubbele werk te doen..

grtjs

WhiteLogness

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:48

celina15 schreef:

Ik vind dat ze helemaal gelijk hebt ! ze hebben geen handen . Hoefjes zijn daar nogal wat onhandig voor.. hahah ! :j :j :j :j :j

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:24

Valerieex schreef:
Joellelove schreef:
Hey bokkers,

Altijd wanneer ik naar mijn verzorgpaardje toega loop ik tegen een probleem aan.
De stal is altijd een puinhoop en word niet op de goede manier uitgemest hoe het hoort.
Het is zelfs al een kleine moeite om alleen de drolletjes eruit te halen. Als ik zelf kom dan haal ik de stal bijna helemaal leeg omdat ik het anders gewoon vies vind. Maar het baasje van mijn verzorgpaard gooit alleen wat schoon stro op de vieze drollen en dan gaat ze weg. Ik vind dit persoonlijk niet kunnen en jullie???
Als ik bijvoorbeeld de volgende dag weer kom heb ik dus dubbel werk. Ik weet zelf ook wel dat uitmesten niet een leuk klusje is maar het hoort er gewoon bij en op deze manier vind ik het niet echt helemaal eerlijk tegenover mijzelf. Ik vind het ook zielig voor Le duc want hij ligt dan weer in die smerige pis en alles. Ik vind dat als je afspraken maakt je die gewoon na moet komen!

let me know.

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt maar het ligt er ook aan hoeveel dagen je in de week dat paard doet?.. Als je het vaak per week doet zou ik wel even een berichtje sturen met niet een al boze tekst maar zo een beetje van :

elke keer als ik kom is de stal erg vies en moet ik bijna het dubbele werk doen zou je misschien iets meer willen uitmesten inplaats van wat schoon stro op de drollen doen? want dat hoort er ook bij. zelf vind ik het ook niet een leuk karweitje (las ik hierboven :j) maar ik heb het er voor over (weet ik niet ;)).

grtjs

Oehhh, als mijn bijrijdster een topic als deze had geopend was ik al een stevig gesprek aan gegaan, maar als ik dan nog eens zo'n sms zou krijgen... Dan was je echt heel, heel hard exit geweest. Dit is toch geen sms die je naar de eigenaar van je verzorgpaard stuurt?!

Nogmaals, eigenaars wil is wet. Wellicht stel je je een beetje aan, en wil de eigenaar gewoon potten.

WhiteLogness

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:42

Oehhh, als mijn bijrijdster een topic als deze had geopend was ik al een stevig gesprek aan gegaan, maar als ik dan nog eens zo'n sms zou krijgen... Dan was je echt heel, heel hard exit geweest. Dit is toch geen sms die je naar de eigenaar van je verzorgpaard stuurt?!

Nogmaals, eigenaars wil is wet. Wellicht stel je je een beetje aan, en wil de eigenaar gewoon potten.[/quote]

Ik snap precies wat je bedoelt ik heb het nog eens na gelezen en het is niet echt zo aardig nee maar ik vind het ook niet goed dat je er zo mee zit en dat je dan wel een keertje een sms'je mag sturen... Maar dat ik mijn mening misschien zie ik het helemaal verkeerd want ik ben een verzorger en jij een eigenaar en heb een verzorger als ik het goed begrijp. Sorry nogmaals.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:58

Laat me je 1 tip geven, als je de eigenaar van je verzorgpony een sms stuurt, betrek het op jezelf.

Dus niet:elke keer als ik kom is de stal erg vies en moet ik bijna het dubbele werk doen zou je misschien iets meer willen uitmesten inplaats van wat schoon stro op de drollen doen? want dat hoort er ook bij. zelf vind ik het ook niet een leuk karweitje (las ik hierboven ) maar ik heb het er voor over (weet ik niet ).

grtjs

Maar bijvoorbeeld:
Hey Pietje,

ik wil graag aan je vragen of jij vind dat alles goed gaat met uitmesten. Ik merk dat ik het niet helemaal goed begrepen heb. Hoe wil jij precies dat de stal gedaan word? Dan kan ik daar rekening mee houden!

Groetjes, TS

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:48

Joellelove schreef:
Dat vind ik ook, ik doe tenslotte veel voor haar dus kan ik dat best overleggen. Iedereen kan het mis hebben dus ook de eigenaar. En ik denk dat leeftijd op dit gebied niet veel uitmaakt of wel?
Ik heb het alleen op bokt gezet omdat ik meningen wou, en ik hoef door niemand terecht gewezen te worden. Als de eigenaar er iets van vind hoor ik dat van haar en niet van jullie. En dat jullie het niet fijn vinden is tot daar aan toe. Maar daar heb ik verder geen boodschap aan :).

Is dat niet een beetje meten met twee maten? Jij gewoon je mening op Bokt kwakken, en de eigenaar moet vervolgens naar jouw toekomen omdat het haar niet zint? Moet niet gekker worden! Om te beginnen zou je voordat je iets plaatst er al eens aan kunnen denken wat de gevolgen zouden kunnen zijn, en veel voor iemand doen betekend niet dat je carte blanche krijgt.

En over dat de eigenaar altijd gelijk heeft: jawel, de eigenaar heeft altijd gelijk, ook als hij ongelijk heeft. Is hetzelfde als bij een werkgever. Maar ik denk dat dit iets is wat jullie nog moeten leren.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:58

Valerieex schreef:
Ik snap precies wat je bedoelt ik heb het nog eens na gelezen en het is niet echt zo aardig nee maar ik vind het ook niet goed dat je er zo mee zit en dat je dan wel een keertje een sms'je mag sturen... Maar dat ik mijn mening misschien zie ik het helemaal verkeerd want ik ben een verzorger en jij een eigenaar en heb een verzorger als ik het goed begrijp. Sorry nogmaals.

Ik zou juist geen sms sturen maar gewoon aanspreken. Punt 1 vind ik een sms te afstandelijk om over iets te hebben waarbij je dus je frustratie hebt punt 2 je hebt al gauw iets getypt wat voor jouw heel normaal overkomt maar bij een eigenaar niet. Zie je eerste "sms". Die was al verstuurd en dat kun je niet terug draaien. Als je gewoon de eigenaar aanspreekt kun je een goed gesprek aangaan dat kan via sms niet en dat voorkomt ook een hoop onduidelijkheden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 23:03

Tja, als je niet kunt communiceren, dan ga je teruggrijpen naar de nieuwe media. Helaas leert "de jeugd" tegenwoordig niet meer om te praten. En ja, dat is wel inherent aan leeftijd, en het feit dat ze te veel op op de sociale media zitten maar weinig sociale vaardigheden meekrijgen. Ik zou het niet in mijn hoofd halen om dergelijke dingen via SMS, Whatsapp, MSN, Skype, Facebook of andere media te doen.

WhiteLogness

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 07:21

Tigra_ schreef:
Valerieex schreef:

Ik zou juist geen sms sturen maar gewoon aanspreken. Punt 1 vind ik een sms te afstandelijk om over iets te hebben waarbij je dus je frustratie hebt punt 2 je hebt al gauw iets getypt wat voor jouw heel normaal overkomt maar bij een eigenaar niet. Zie je eerste "sms". Die was al verstuurd en dat kun je niet terug draaien. Als je gewoon de eigenaar aanspreekt kun je een goed gesprek aangaan dat kan via sms niet en dat voorkomt ook een hoop onduidelijkheden.

Misschien is dit eigenlijk een nog beter idee!

Joellelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 14:51

Sellyxx schreef:
Pffff ik vind dat wij bokkers soms zo ver kunnen gaan onder het mom van 'we hebben toch een mening?'
Gelijk van die opmerkingen als: je bent geen waardige verzorger, ik had je al eruit gekickt als ik de eigenaar was etc,
vind ik te ver gaan. Soms lijkt het alsof mensen die reageren alles mogen zeggen en de ts altijd maar beleefd moet blijven.

Maar als de ts zegt dat de stallen vies zijn en onder de strond liggen, dan wordt het waarschijnlijk niet goed opgestrooit?
En met uitmesten bedoel je waarschijnlijk alleen de drollen weghalen? Dat vind ik vrij normaal, gebeurd bij ons hier elke dag.
Ik denk niet dat de ts bedoeld dat ze elke dag de hele stal leeg wil halen?
En ook al weten wij niet de precieze situatie, naar mijn idee wil ze juist het beste voor haar paard, en is het totaal níet haar intentie om de eigenaar af te kraken.
Als mensen van mening zijn dat het beste voor haar paard niet elke dag de drollen weghalen is, dan kan dat op een normale manier gezegd worden zodat de ts daar ook daadwerkelijk iets aan heeft en haar beeld bij kan stellen, geef haar dan gewoon tips over hoe ze dit aan moet pakken :)
Naar mijn idee blijft de ts ook aardig rustig en respectvol in haar reacties.

Bedankt ddat je dit schrijft, Het was inderdaad mijn bedoeling om gewoon wat tips te krijgen over hoe ik bijvoorbeeld het gesprek kan doen en dat soort dingen. Op die domme reacties, want zo noem ik het maar even zit ik totaal niet te wachten. Erg jammer dat het nu zo uit de hand is gelopen.. Bedankt dat je mij begrijpt want dit is precies wat ik bedoelde!

Joellelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 14:58

Valerieex schreef:
Joellelove schreef:
Hey bokkers,

let me know.

grtjs

Tuurlijk heb ik het ervoor over, hoort erbij vind ik. Maar nu doe ik alles alleen en dat vind ik niet zo leuk want ik ben de eigenaar tenslotte niet.