Varekaj schreef:Nou dan is het voor mij klaar hoor. Jij hebt ooit geïnvesteerd in een goede en nette omheining. Door de shet van je vriendin ligt die nu in puin. Haar pony, haar schade. Jij moet niet opdraaien voor iets wat volledig in orde en veilig was, maar waar haar dier de sloop in zet. Wie schade toebrengt aan andermans eigendom moet dat gewoon betalen ofwel verzekering laten tussenkomen. Dat laatste wordt wel erg moeilijk tenzij jij met foto's en betaalbewijsjes kan aantonen dat het vroeger veel netter was én dat je tot heden de nodige kosten hebt gedaan om het veilig te houden.
Zou mij echt geen zier kunnen schelen dat iemand nergens anders heen kan/wil met zijn pony als die dagelijks de boel op stelten zet. (Mee)betalen of verhuizen. Tel er even bij op dat zo'n slordige, onveilige omheining ook potentiële kopers voor het huis afschrikt! Want die zien alleen maar het werk dat eraan is en de bijhorende kosten. Met een nette, veilige weide geeft dat toch een heel ander beeld en wie weet rechtvaardigt dat in hun ogen ook de vraagprijs wat meer.
Als jouw veulen of paarden door de shet uitbreken en een van je dieren wordt aangereden door een auto. Gaat je vriendin dan ook de eventuele kosten aan DA voor jouw paard én de materiële schade aan de auto van die persoon betalen omdat haar shet de uitbreker was? Zou ik nog wel eens willen zien.
Ben ik het mee eens. Bedankt...