Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kinke schreef:Je kunt ieder paard kou laten lijden, gewoon geen ruwvoer geven, op een kale wei zetten.
Ik snap dat gemiep over 'mijn paard heeft het koud' echt niet. Die van mij staan bijna altijd buiten, zonder dekens, maar wel met ruwvoer. Zelfs mijn uit Zuid-Spanje verhuisde Hispano-Arabe (PRE x Arabier) heeft het niet koud. De clou is....voeren, en wel genoeg ruwvoer zodat het kacheltje in het lijf kan branden.
Kinke schreef:Je kunt ieder paard kou laten lijden, gewoon geen ruwvoer geven, op een kale wei zetten.
Ik snap dat gemiep over 'mijn paard heeft het koud' echt niet. Die van mij staan bijna altijd buiten, zonder dekens, maar wel met ruwvoer. Zelfs mijn uit Zuid-Spanje verhuisde Hispano-Arabe (PRE x Arabier) heeft het niet koud. De clou is....voeren, en wel genoeg ruwvoer zodat het kacheltje in het lijf kan branden.
littlesannie schreef:weetje, er zou een wet voor moeten komen dat als je je paard zonder goede reden de hele dag binnen hebt je dan een flinke boete krijgt of onder toezicht wordt gesteld. De regels onder het houden van paarden mogen wel is aangescherpt worden naar mijn idee. Vindt dat er nog veel te veel kan, zoals een paard alleen houden zonder maatjes of zoals hier paarden zonder reden hele winter binnen. Vindt dit gewoon niet kunnen
Nikass schreef:littlesannie schreef:weetje, er zou een wet voor moeten komen dat als je je paard zonder goede reden de hele dag binnen hebt je dan een flinke boete krijgt of onder toezicht wordt gesteld. De regels onder het houden van paarden mogen wel is aangescherpt worden naar mijn idee. Vindt dat er nog veel te veel kan, zoals een paard alleen houden zonder maatjes of zoals hier paarden zonder reden hele winter binnen. Vindt dit gewoon niet kunnen
Hoewel dat in de praktijk moeilijk te handhaven zal zijn ben ik zeker vóór. Een goede reden om de hele dag binnen te houden, afgezien van botbreuken, is er niet, toch?
Maar alvorens je zo'n wet invoert eerst graag pensionstallen die mogelijkheden bieden. Anders heb je als eigenaar helemaal een groot probleem!
Daenerys schreef:Kinke schreef:Je kunt ieder paard kou laten lijden, gewoon geen ruwvoer geven, op een kale wei zetten.
Precies! Zorg ervoor dat ze voldoende te eten hebben, en dan kun je hem gerust naar buiten doen hoor. Veel fijner voor je paard.
carolina1278 schreef:Ik sta op dezelfde stal al TS en inderdaad het is helaas niet anders, dan dat we zelf de paarden buiten moeten zetten, niet iedereen heeft de luxe dat het gedaan word. En inderdaad kijkt menig stalgenoot ons vreemd aan als we de paarden naar de wei brengen bij temperaturen onder 15+
powerkippie schreef:die van mij gaan ook gewoon elke dag naar buiten het hele jaar door. nu met de kou haal ik ze wel na een halve dag deel naar binnen. maar laat ze echt niet omdat het nu koud is de hele dag binnen. word trouwens ook een beetje moe van mensen die zeggen ja maar hier gaat dat niet in de winter naar buiten. ik heb ook hard moeten zoeken om dit voor elkaar te krijgen. en het is mij gelukt paarden blij baas blij.