Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jorienn schreef:Nikass schreef:Daar ben ik het ook mee eens! Maar in de praktijk, hier in de randstad, betekent dat simpelweg dat erop de maneges waar 100 paarden of meer staan echt geen land en paddocks beschikbaar zijn voor 100 paarden en zeker niet de 2,5 hectare die mijn paard met slechts 1 ander paard hoeft te delen. In de winter het land op kun je in deze regio helemaal wel vergeten.
En ook hier zijn stallen waar paarden in de winter minstends 6 uur het land op kunnen hoor.. Ze zijn alleen wel vaak kleinschalig en beschikken alleen over een buitenbak.
max66 schreef:paarden hoeven niet perse de wei op om buiten te komen toch?
Ik ken ook stallen waar ze verharde paddocks hebben en bij ons gaan ze een paar uur per dag in de buitenbak. Ze mogen bij ons ook de wei nog niet op, eerst i.v.m. stuklopen en nu is de wei bemest (paar weken geleden) en nu mogen ze er een paar weken nog niet op.
Bij de stal waar ik ben wezen kijken komen ze, behalve rijden/longeren, NIET buiten. Dan heb je het dus over 23/24 uur per dag opgehokt staan. Ik vind het zielig en ongezond...
max66 schreef:paarden hoeven niet perse de wei op om buiten te komen toch?
Ik ken ook stallen waar ze verharde paddocks hebben en bij ons gaan ze een paar uur per dag in de buitenbak. Ze mogen bij ons ook de wei nog niet op, eerst i.v.m. stuklopen en nu is de wei bemest (paar weken geleden) en nu mogen ze er een paar weken nog niet op.
Bij de stal waar ik ben wezen kijken komen ze, behalve rijden/longeren, NIET buiten. Dan heb je het dus over 23/24 uur per dag opgehokt staan. Ik vind het zielig en ongezond...
max66 schreef:daar is ook weinig aan, maar ze komen in ieder geval wel de stal uit en kunnen wat rondlopen, dit kan in de stal niet.
Bij ons in de buitenbak kunnen ze idd rollen en lekker gek doen, op een verharde paddock niet.