is jouw buitenbak nog te rijden nu met de vorst????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 10:11

meggiemeg schreef:
Hier is de bak ook super, maar daar heb ik wel mijn eigen hand in, heb ze aan huis staan. Bak is net aangelegd, nog niet super nat geweest en ook nu goed te doen.

hier precies hetzelfde, ook net aangelegd en nog goed te doen!

Dorage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 10:14

Ik zit hier thuis ook met een bevroren bak helaas.. Gelukkig is mijn bak nooit nat maar met dit winterweer kan ik echt niets. Mijn vader wil geen zout in de bak hebben want dit is slecht voor de bodem en de drainage. (agterbergbodem)
Voor mij zit er niets anders op dan een paar keer in de week bij mijn instructrice te gaan rijden.

Marvel

Re: is jouw buitenbak nog te rijden nu met de vorst????

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 10:17

Waar ik wel voor vrees; milieu. Onze gedraineerde bak komt uit op een sloot. Lijkt me niet goed als het zout daar in komt.. Weet ook niet tot in hoeverre die sloot verbonden is met de automatische waterbakken in het land...

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 10:44

Eliine schreef:
Jotoma schreef:
Ok, ik dacht al, slepen doen we wel, maar hard = hard. Zout is de keyword. Ik ga hem bij ons eens in de groep gooien, kijken wat mijn medegenoten en pensioneigenaar daarvan vinden.
Hoe vaak moet het strooien en slepen dan gebeuren?

Bij strenge vorst strooien en slepen we dagelijks. Als het een beetje kwakkelt moet je het een beetje aankijken. Soms is het een dagje niet nodig, dan is de bodem nog 'verzadigd' met zout.

Sommige mensen doen het niet omdat het slecht voor de hoeven zou zijn. Wij doen het nu al een paar jaar en nooit problemen gehad. Hoefsmid zei laatst ook weer dat de hoeven er echt niet onder te lijden hebben. Kan me wel voorstellen als je paard al enorm slechte hoeven heeft en het snel brokkelt dat zout dan niet zo goed is. Maar doorgaans hebben de meeste paarden er geen problemen mee. Je zou de benen en hoeven na het rijden nog voor de zekerheid even af kunnen spoelen, dan is het zout er ook weer af. Maar hier staan ze ook standaard in de bak (met inloopstal) en nooit problemen gehad.

Mijn paard heeft echt probleem voetjes op dat gebied -O-
Maar het zout in de bak deert hem niet hoor.........niks geen problemen met meer brokkelen dan ze al deden :D

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 10:49

Hier heeft de drainage er weinig moeite mee. Maar ik moet zeggen we gooien er ook echt geen kilo's zout per dag in hoor! Je hebt niet zo enorm veel nodig om het bovenste laagje zacht te houden.

IrisRoxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 11:56

Zolang het niet heeft geregend voor het gaat vriezen is het nog prima te doen bij ons. Vaak rijden ze er dan nog wel om de dag met zo'n omploeg achtig ding doorheen zodat de kans op bevroren ondergrond zo klein mogelijk is, en springen doe ik ook niet dan, maar stappen draven en even galopperen is geen probleem

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 13:35

Ik heb net weer kunnen rijden in de bak. :D

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:22

Ik heb de bak getest en kan ook gaan rijden :)

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:42

Afgelopen dinsdag was de bak bij ons toch wel wat bevroren op bovenlaag. Gister toch wat neerslag gevallen+ gevroren, dus straks even kijken hoe hij er bij ligt en dan daarop afstemmen of ik morgen ga rijden of niet. Het is niet anders.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 00:39

hier heb ik helaas al een paar dagen niet meer gereden, bak is heletijd of te nat/ of te hard of er ligt sneeuw op (te glad dan ook)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 00:42

Bak is hier weer te doen *\o/*
Als die stomme vorst nu ook maar weg blijft.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 00:43

Mijn bijrijdpaardje staat ook op een stal met buitenbak, ligt wel sneeuw in maar daar rijden we gewoon in :)

AngelTidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 00:51

Na heeel veel tijden van zeiknat/bevroren/zeiknat en alweer bevroren,
Is hij vandaag ontdooit. *\o/*
Morgen dus lekker rijden.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 01:09

Als het echt gevroren heeft 'Nee'.

Maar ik moet zeggen onze bak is ALTIJD te rijden , behalve met vorst. Al heeft het keihard geregend.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 08:03

nu regent het maar ik weet zeker dat als ik vanmiddag na het werk wil rijden dat het geen probleem is _/-\o_

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 08:27

Hier was tie gisteravond nog te hard, ijs was gesmolten,maar bodem nog knoeihard en hij was niet geslepen,hoop dus dat ik er vandaag weer in kan :D

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:42

de bak bij mijn verzorgpaard was woensdag goed te bereiden. Nu heb ik dinsdag les, en weet ik niet of ik een binnenbak moet gaan regelen of niet:P.

Aangezien het vandaag, vannacht en morgen gewoon dooit.

zal ik er vanuit kunnen gaan dat ik dinsdag ochtend er gewoon in kan?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:50

onze buurman zijn bak is altijd prima te rijden, hij heeft er ook veel werk aan, slepen slepen ook oor het na bed gaan nog een keer, vooral als er die nacht vorst is voorspeld.

ilikex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:56

paardje staat lekker al een paar maanden lekker in het land genietend van haar vakantie! haar conditie zal ook wel 0% zijn, maar ach, zij moet ook eens vakantie hebben. heel soms ga ik nog even een rondje door het bos, maar dat is het dan ook wel. als de bak weer te rijden valt, maar weer eens proberen, en dan is het weer gebeurd met de vakantie! zal wel weer wennen zijn , na die paar maanden. ik pak haar gewoon weer rustig op! dan komt het wel weer goed! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:16

Ik sleep de bak zelf, maar nu niet want daar is het te hard voor, dan gaat de sleep kapot.
Heb van de week wel kunnen rijden, tot eergister. Nu hopelijk van de week weer..
Tis niet leuk zo nee :n

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:25

Ik sta op een kleine stal.

Helaas word ook hier niks aan de bak gedaan en geniet mijn paard al paar maandjes van een welverdiende vakantie :+
helaas nu weer 0,0 energie.
wel ben ik super blij met de stal ik mag doen en laten wat ik wil en verzorg ook de andere paardjes die er staan.

bodem bedekking en voeren mag ik onbeperkt.
en als ik wat vraag wordt het gelijk gedaan *\o/*

nee ik ga hier niet meer weg dan maar in de winter niet rijden ( overigens staan ze elkedag heerlijk in de bak hard maar zonder ijs met gevulde hooitnetten :P

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 15:59

Wij hebben gisteren nieuw zand gekregen om de bak weer goed aan te vullen/op te hogen. Erg fijn!
Hopelijk scheelt dat straks ook wat als het geregent heeft. Voorheen bleven er dan grote plassen liggen. Hopelijk is dat nu minder. :)

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:01

Hier doen ze er alles aan om de bak goed te houden. Maar als het een lange periode achter elkaar hard vriest is dat soms lastig en is de bak te hard om te rijden. Een beetje creatief zijn! Een beetje grondwerk, werken aan de lange teugel en met smart wachten op de lente!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:01

Hier is de bak wit :'). Durf er niet in te rijden, dus maar lekker in de bak spelen :D.