Druk leven en eigen paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 16:24

Ik werk op dit moment 48 uur of 40uur+een dag school. Daarnaast dus nog m'n zelfstudie, verslagen e.d. voor school. Werk wisseldiensten, dus heb gelukkig wel afentoe tijd om iets langer uit te slapen of om 's ochtends naar het paard te gaan. Moet daar zelf uitmesten en soms ook binnen/buiten zetten en voeren. Het vergt een hoop plannen, maar tis wel haalbaar. Moet heel eerlijk zeggen dat ik ook niet heel erg happy ben met het geren en gevlieg zoals het nu is. Al weet ik gelukkig nog wel tijd te maken voor leuke dingen tussendoor.

Liefbeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 16:39

6.15 uur op, douchen, aankleden, baby voeden en aankleden, zelf ontbijten.
7.15 uur Baby naar oma of andere oppas, ik naar mijn pony's, pony's voeren, drinkbak vullen.
7.45 naar mijn werk.
Werken tot een uur of vier.
16.00 uur pony's voeren, drinkbak vullen. (Hun verzorgsters poetsen en rijden.)
16.30 uur Naar huis baby ophalen. Door rijden naar stal voor paard ( volpension ); longeren of rijden...
Op stal baby voeden, dan naar huis. uur of 18.00 thuis, baby naar bed en eten koken voor mijzelf.

Op woensdags heb ik ouderschapsverlof en ga ik lekker 's morgens naar stal voor mijn paard. De pony's worden dan door hun verzorgsters gevoerd.
Op dinsdag gaat mijn broer naar mijn paard. Door de week sla ik soms een dag over als ik laat uit mijn werk ben, paard komt dagelijks buiten in de paddock en 's zomers staat hij 24/7 op het land.
In het weekend moet ik wel zelf de pony's voeren, maar ga ik meestal maar 1x heen en krijgen ze een hooivoorraad voor de hele dag.

Zoals iemand al eens eerder zei, je kan jezelf niet in tweeën splitsen. En mijn kindje wil ook graag aandacht. Er is geen vader in beeld, dus is het elke dag keuzes maken waar wel of geen tijd voor is. Gelukkig gaat mijn dochter makkelijk overal mee naar toe en slaapt ze ook overal .... Hoe het in de toekomst gaat zie ik dan wel weer...

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 16:55

Heb 6 paarden, 5 minuten van huis af staan. Heb de ochtenden waarin ik voer, buiten zet, stallen uitmest en les geef en/of mijn wedstrijdpaard rijd. Hiernaast werk ik 6 dagen per week, totaal ongeveer 30 uur.
Heb 2 honden die altijd meegaan naar de wei en daarna mee kunnen naar mijn werk. 4 Kinderen, maar die "doen" inmiddels zichzelf. Ik geef op 4 avonden en op zaterdagochtend les, gemiddeld 10 uur per week.
Op zondag ga ik altijd lekker met de paarden het bos in. Huishouden gaat tussen de bedrijven door en de vaste dingen 's ochtends voordat ik naar stal ga (vaatwasser, was, opruimen). Als er een keer een lesje afgebeld wordt poets ik een keer iets echt goed door. Heb thuis nog 2 katten, maar die zijn meer van man en kinderen. Ik vind het niet echt druk, maar ben wel altijd bezig. Ik ga nog 1 avond in de week naar muziekles en ga 3x in de week hardlopen. Ben meestal tussen 21.00 en 22.00 uur 's avonds weer thuis,
vrijdag- en zaterdagavond en zondagen zijn "heilig". Dan hebben we onze gezinsavonden en tijd voor familie,
vrienden, andere leuke dingen maar ook voor wedstrijden. Als je ervoor kiest en je kunt je ontspanning eruit halen en je ziet het niet als een verplichting, dan is het allemaal best om te doen. Het is een beetje een "way of life".
Ik heb hier bewust voor gekozen en voel me er erg gelukkig bij! Kan gelukkig ook altijd terugvallen op man en kids wanneer ik een keer ziek ben of weg moet en heb ook nog lieve vrienden die alles verzorgen in de vakantie.......

hahahatsjoe

Re: Druk leven en eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 17:29

Dan heb je mazzel BusyMissy... Ik draai overal alleen voor op, ook als ik vette griep heb, zoals nu. Had 2 paarden en 2 mini's thuis, maar heb inmiddels 1 paard in pension gedaan, ik trok het allemaal niet meer naast werk en een stuk mantelzorg.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:40

Ik heb geen eigen paard, maar een verzorgpaard, waarvan de eigenaar een eigen zaak heeft, en dus erg druk. Waardoor ik hem zo vaak mogelijk rijd. Ik zit vaak van 's ochtends tot eind van de middag op school (reizen heen en terug duurt al ruim een uur, dus dat kost enorm veel tijd) vaak ga ik dan 's avonds naar stal. Als ik om een uur of 3/half 4 thuis ben ga ik voor het eten naar stal, anders 's avonds.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:05

Ik heb een eigen paard en ik werk 36 uur per week, onregelmatige diensten. Mijn paard staat op een hit actief stal dus als ik een dagje over sla is dat geen probleem. Verder heb ik een verzorgster voor 2 dagen in de week. Dat ze op een hit aktief stal staat geeft mij veel ruimte, anders zou ik geen eigen paard kunnen hebben. Ik moet er niet aan denken dat mijn paard de rest van de dag op stal staat als ik een dagje niet zoveel tijd heb.

mariadaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:24

ik heb het ook druk met school maar vind altijd wel een tijdje om wat met mijn paardje te doen

Natasjavegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:42

Hoi hoi,

Mijn leven is ook (heerlijk) druk. Ik heb 3 kinderen 4jaar, 2jaar en 6 maanden. Daarnaast heb ik een hond(1jaar) die ik
2 keer per dag uitlaat (en mijn man 2 keer ochtend avond) en een paard die nu klaar is om ingereden te worden.
Ik heb ook nog een partime baan en ik werk dus 4 avonden in de week.

Ik doe mijn paard zelf 4 dagen in de week en daarnaast heb ik een hele lieve en goede bijrijdster die ook helpt met
inrijden. Ik vind mijn leven heerlijk en ben echt een bezig mens ik ben dan ook van 6.30 tot 24 uur bezig.

6.45 uit bed wassen aankleden enz.
7.00 kinderen uit bed wassen aankleden enz.
7.30/7.45 gaan we naar beneden om te eten.
8.15 gaat de oudste naar school
8.45 op donderdag en vrijdag gaat de middelste ook naar de peuterspeelzaal.
ma din en zat gaat mijn brijdster en op
donderdag en vrijdag ga ik dan de ochtend naar paardlief. Baby kan daar warm staan of slaapt in de auto
ik kan dus altijd rustig aan doen dit is er zo ingekropen al dat hij dan slaapt hij slaapt dan zoin 3 uur.

Dan terug naar peuterspeelzaal en school om kinderen op te halen. broodje eten en de oudste
weer naar school brengen. Middelste gaat dan naar bed en baby ene keer wel andere keer niet
dan gaat hij spelen in de box. Dan ga ik met de hond naar buiten(aan onze tuin grenst een groot grasveld)
en ga ik lekker met hem ballen oid. Om 15 uur weer mijn zoon uit school halen
boodschappen doen en 17 uur koken.
Dan help ik de ene keer wel de andere keer niet met kinderen in bed leggen en ga tussen 18 en 19
aan het werk (thuiszorg) en ben ik zo rond half 12 weer thuis.

De woensdag en zondag is mijn man vrij en kan ik dus zonder kinderen naar stal en heb ik alle tijd.
Op de dagen dat ik ga ben ik zoin 2 tot 3 uur lekker met hem bezig en vind het heerlijk is echt mijn
ontspanning en heb het ook echt nodig om te ontladen en heb ik energie voor de hele dag.

Sorrie voor t lang verhaal ik hoop dat je er iets aan hebt.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 23:05

Werk +/-36 uur en ben ma t/m do in de avond bij de paarden te vinden, op vrijdag vrij en heb ik les. Ik heb geen kinderen wel een hond maar die gaat elke dag mee naar het werk en in de avond is mijn man bij hem.

7.00 uur - douchen, brood smeren, ontbijten
7.45 uur - naar het werk
8.00 tot +/- 17.30 uur - werken (eigen bedrijf dus ene keer later dan de andere keer)
18.00 uur - eten koken
18.30 tot 19.15 uur - eten + opruimen
19.15 tot 22.30 uur - naar de paarden, mesten, poetsen, rijden/grondwerken.
22.45 uur - thuis nog wat drinken
23.00 uur - douchen en naar bed

op vrijdag heb ik les van 10.30 uur tot 12.30 uur, daarvoor mest ik de paarden en na de les doe ik boodschappen en poets ik het huis. Vrijdagavond is een mijn vrije avond :D

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:25

ik ben elke dag om 5 uur thuis van mijn werk, heb huishouden, hondje en vriendje
het is prima in je schema in te passen, ik ben nu wel op zoek naar een verzorgster met oog op de toekomst :)
ik heb zelf wel door het drukte gevoel dat als ik niet direct bij thuiskomst wegga ik er geen fut meer voor heb..
zo heb ik de mazzel dat mijn vriend wisseldiensten draait en ik daardoor wat meer vrijheid heb, hij heeft dan de hond al aandacht gegeven dus kan ik direct weg en soms liggen mijn spullen al klaar in de auto zodat ik niet eesn de hond hoef te storen en dan kan ik daarna ongestoord met hem stoeien..
ik kom nu ongeveer 4/5 dagen op stal, paardje staat 24-7 buiten dus dan voel ik me ook niet zo schuldig als ik dagen oversla :)
het zal wennen zijn maar alles kan, zo kan je bijvoorbeeld op dagen dat je wat extra tijd hebt wat meer koken en invriezen zodat je niet iedere doordeweekse avond hoeft te koken, scheelt allemaal tijd :)
en geef s'weekends je paardje wat meer aandacht dan doordeweeks :)

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:28

Ja hieroo!
Ik studeer nog werk het hele weekend..
Op het moment zien mijn weken er zo uit..
1 Lange dag school.. van half 9 tot 4 *ben ik pas om kwart voor 6 thuis..*
4 dagen stage lopen van half 10 tot half 6..
en dan werk ik 2 dagen in het weekend..
en elke avond ben ik bij me paard.. behalve de donderdag avond..
dan heb ik een avond om langs een vriendin te gaan.

maar goed nu is dan me week ook echt goed vol..
en mis ik uiteraard me vriendinnen...
en als ik tijd heb wil ik ook graag naar hun toe..

xKaneau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:47

Ik heb het redelijk druk met school. Heb een lease pony, waar ik ook elke dag heen moet. Ik maak 's middags na school mijn huiswerk en ga eten, 's avonds na het eten dus, ga ik naar mijn pony. Zo doe ik dat. Binnenkort komt er werk bij. Met vrije dagen in het weekend en zo, ga ik vooral 's ochtends en/of 's middags. Je zou eventueel een verzorgster kunnen zoeken.
(En ik ga opzoek naar een eigen paard. Ik heb mijn dag-indeling al gepland, en berekend dat ik op ongeveer 300 euro p.m. uit kom. Ik heb 500 per maand te besteden). Succes !

Penguin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:20

Misschien is het handig om met een verzorgpony te beginnen, gewoon een aantal dagen in de week? Ik had een verzorgpony voor vier á vijf dagen in de week, dat werkte voor mij prima! Als ik dan een keer niet kon komen dan was er altijd een andere verzorgster die het over kon nemen en andersom. Wat je ook kan doen is misschien een pony/paard te kopen met een vriend/vriendin? Moet je natuurlijk wel een bekende hebben die dat wilt doen maar dan kan je de tijd verdelen. Succes met je beslissing!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:59

Ik heb een behoorlijk druk leven en een zo-goed-als-eigen paard. (verzorg, maar mag haar als eigen beschouwen en kom er het liefst iedere dag) Op stal heb ik ook 2/3 keer in de week voer/mestdienst waar ik sws al 2 uur mee zoet ben. Momenteel besteed ik 55u aan stage, reizen en paard. Verder blijft er dus niet erg veel tijd over := Ik heb 3 dagen in de week stage van 9.00 tot 17.00 (8.15 - 18.15 incl. reizen), 1 dag van 10.00 - 15.00 en 1 dag van 9.00 tot 13.00. Gelukkig zit de trein naar stage op dezelfde lijn als naar mijn paard dus kan ik het zo mooi combineren. Soms ga ik 's avonds na stage nog, maar meestal op dinsdag (vrije dag), donderdag (vrije middag) en in het weekend. Al met al dus 4 - 6 keer per week. Het is heel fijn dat ze sowieso buiten komt en eten krijgt op de dagen dat ik geen voer/mestdienst heb, dan hoef ik er dus niet verplicht heen.
Wat dus een optie voor jou zou kunnen zijn is om een verzorgster te zoeken, heb je wat meer tijd en als die verzorgster ook wat meebetaald is dat natuurlijk ook mooi meegenomen! :)

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:33

nou hier een wat ouder mensje:
2 paarden
man werkt 1 dag en 1 nacht en is dan 3 dagen vrij.
Zelf werk ik woensdag vrijdag en zaterdag.
De dagen dat ik werk doet hij de honden,katten paarden huishouden en kookt.
De dagen dat ik vrij ben doe ik de paarden,katten en honden doen we samen en hij kookt.
Heb 2 oudere zoons, 19 en 22 jaar.

Dus voor iedereen die het nu ontzettend druk heeft:er komen betere tijden aan!!

Verder ga ik veranderen van stal en mijn paarden komen nu op een stuk land te staan van ruim 1,5 ha grond,container van 20 bij 6 als inloopstal.

De eigenaar van het land geeft paarden altijd hooi en water dus in principe ga ik de dagen dat ik werk er niet heen.
Paarden zijn sober ras en hebben genoeg aan gras en hooi.

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:35

Ik werk 4 dagen en heb 2 paarden op een doe het zelf stal waar we het voeren, buiten- en binnen zetten zoveel mogelijk verdelen of in koppels van 2 doen.

Ik ga elke dag naar mijn paarden toe, moet ze zelf uitmesten en voer klaar zetten en een deel van de beurten draaien zoals de rest.
Op dagen dat ik vrij ben of vroeg uit mijn werk ben ga ik meestal 2 of meer x per dag naar stal.

Wij hebben geen kinderen, alleen en hond en 2 katten thuis...

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 00:17

Het combineren van een.paard houden en een druk leven kan goed samengaan. Hou alleen wel rekening dat je dan meer recreatief zou kunnen rijden dan echt op een hoog niveau wedstrijden, aangezien je heel veel tijd erin moet steken om een beetje redelijk wedstrijdniveau te kunnen rijden. verder zal het prima te combineren zijn zolang je er maar plezier in hebt en al je vrije tijd aan je paard kwijt wil zijn. denk wel goed na of dit echt is wat je wil voor je een leuk paardje aanschaft, dit in het belang van het welzijn van je paardje. mijn ervaringen ermee zijn top, dus ik kan je echt aanraden om een eigen paardje te kopen! niks leukers boven een eigen paardje toch?! <3

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 00:36

Plannen plannen plannen.

Ik werk 4 dagen in de week van half 9 tot 5.
Daarnaast nog een studie.
Ik heb 5 pony's rondlopen waarvan er 4 uitgebracht worden in de wedstrijdsport; 2 zeer fanatiek, 1 redelijk fanatiek, 1 op een lager pitje qua wedstrijden.

Ik heb zga elk weekend wedstrijden, en ga vaak ook wel uit zaterdagavond.
Maandags en woensdags trainingen op de club.
Ik heb wel voor 1 vd pony's die ohz gereden word een bijrijdster, maar die rijd alleen 1 vd pony's.
De rest longeer ik als training of voor de wagen.

En in de zomertijd geef ik dinsdags lessen. Doe ik nu ff niet meer, dat word net té gek.

Vaak houd ik wel de donderdagavond vrij voor sociale dingen, na werk snel paarden doen en daarna douchen en vaak gezellig ergens wat drinken enz.
Vrijdags ben ik vrij, dus dan is het vaak trainen, en daarna de dag voor mezelf.

Het is allemaal best te doen, maar ik ben zelf wel een planner dus zo houd ik het goed bij.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 15:00

Ik werk momenteel naast mijn studie 32 uur per week.

S'ochtends 06:30 op weg en dan rond 16:30 thuis. Als ik thuis ben kleed ik mij gelijk om en ga dan direct door naar de paardjes. 20 minuten uitmesten, water bijvullen en voeren en dan ga ik ook weer.

In de weekenden geef ik ze lekker aandacht en gaan we op pad. Als het dadelijk langer licht is ga ik ook heerlijk s'avonds rijden, kan niet wachten :D

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 12:32

Ik heb nu geen eigen paard meer en ben over gegaan op een verzorgpony. Hier toch mijn dagindeling van toen ik mijn paard nog had.

Ik stond elke ochtend om 7 uur a half acht op en moest kwart voor 9 op mijn werk aanwezig zijn. Vervolgens werkte ik tot 6 uur en moest ik een uur reizen om bij mijn paard aan te komen (OV). Wachttijd van een kwartier meegerekend was ik dan met geluk om 7 uur op stal. Ik had dan nog niets gegeten en reken erop dat je daar zelf ook niet altijd zin meer in hebt. Op vermoeide dagen ga je liever eerst naar stal dan dat je naar huis gaat, anders kom je de bank niet meer af. Paard zijn beweging geven, nog even laten uitrazen buiten en tegelijk de stal doen en voeren. Dan stond ik tussen 10 en 11 thuis, at wat en ging slapen. Voordeel voor mij was dat ik vlakbij mijn werk woonde en mijn paard stond vlakbij mijn ex. Daardoor hoefde ik 's avonds niet meer terug een uur met het OV naar huis.

Denk er goed over na. Ik heb ervaren dat het niet fijn is om je paard maar drie uur per dag te zien en dan vaak ook in het donker. Weekenden zat ik op stal en ging ik met hem tutten maar door de weeks was er gewoon niet meer tijd. Ook was ik jong, misschien dat ik het nu anders zou ervaren.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 13:11

Ik heb ook een druk leven maar probeer het zo goed mogelijk te plannen. Scheelt dat ik geen man en kinderen heb, daar hoef ik dus geen rekening mee te houden maar is wel iets wat in de nabije toekomst hopelijk komt.

Ik werk 32 uur p/w van 08.30-17.00 uur. Rij ongeveer 3 kwartier naar en van het werk. Paard staat in volpension hoewel ik wel zelf haar dieet moet klaarzetten en omdat ik wil dat ze ook 's avonds nog ruwvoer heeft doe ik dat ook zelf. Ik kom dus in de winterperiode elke dag bij mijn paard (staat op 20 minuten rijden van mijn huis). Vanaf april tot ca. oktober staat ze 24/7 buiten, dan voer ik haar alleen bij op de dagen dat ze arbeid verricht.

Ik ga ca. 2 x per week na het werk direct door naar stal, dan ben ik rond 18.00 uur op stal en rond 19.30 uur thuis. Dan nog eten maken en eten en heb ik eventueel tijd voor vrienden. Meestal uitgeteld op de bank :+

2 x ga ik eerst thuis eten, dan ben ik rond 19.00 op stal, en rond 21.00 weer thuis.
Op mijn vrije dag kijk ik aan hoe de dag loopt (ik werk dan voor mezelf maar heb niet altijd werk), en probeer ik overdag wat extra tijd aan mijn paard te besteden.
In de weekenden idem, maar dan heb ik ook nog menles en vaak wil ik dan ook nog met mijn familie en vrienden afspreken.

Omdat ik mijn paard meer naar buiten wil hebben en geen omkijken wil hebben naar of ze wel genoeg te eten krijgt, ben ik op zoek naar een stal waar ze in de winterperiode ook gewoon de hele dag, mét ruwvoer, naar buiten komt. En 's zomers gewoon dag en nacht. Daarnaast rij ik puur recreatief dus voor mezelf wil ik graag een stal die op loopafstand van bos, duin of strand is.
Dat laatste betekent sowieso minimaal 30 minuten reisafstand en die afweging ben ik dus nu aan het maken... Daarentegen zou ik makkelijker een dag of twee over kunnen slaan.

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:10

Al een poosje stil hier, maar toch even een poging.
Ik heb ook 3 paarden, in vol pension, een fulltime baan, een vriend en een huishouden. Nou gaat alles prima en het is goed te doen. Ik ben iedere dag voor mijn werk van 07.30 - 18.00 uur van huis, bij thuiskomst eten en dan vanaf 19.30 tot een uurtje of 22.00 - 22.30 uur naar de paarden. Ze staan op een kwartiertje rijden bij me vandaan. Ik ga 5dgn per week, niet op maandag en donderdag. In het weekend probeer ik mijn paardenbezoek af te stemmen op voetbalwedstrijden die hij wil kijken, of als hij andere dingen gaat doen. Maar ik laat mijn vriend dus 3 avonden per week en een groot deel van het weekend alleen. Hij gaat na mij de deur uit en is meestal minimaal twee uur voor mij al thuis, dus voor hem lijkt het dan denk ik nog langer dat hij alleen thuis is. Ik let er in het weekend altijd wel op dat we eerst de dingen samen hebben gedaan en ga dan pas naar stal, tenzij het op de een of andere manier net even anders loopt.

Hoe denken bij jullie de mannen er over? Ik heb er bij mij thuis eentje die echt een hekel heeft aan paarden, dat maakt het er niet makkelijker op en thuis wordt er eigenlijk nooit over de paarden gesproken of naar gevraagd. Ik had mijn paard overigens 13 jaar geleden ook al toen wij elkaar leerden kennen.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:33

wat jammer dat jouw man zo weinig belangstelling toont. Mijn man heeft ook helemaal niks met paarden, maar hij is wel belangstellend in wat mij bezig houd, dus ook in mijn "paardenleven" wat erg belangrijk voor mij is. Hij klaagt ook nooit als ik naar stal ga (4 x in de week) en komt af en toe even kijken, als ik les heb ofzo....

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:38

Met mijn vriend is het eigenlijk hetzelfde als bij jou, max66. Het is geen paardenman, maar als ik even moet gaan voeren bijv. gaat hij wel mee, om mij gezelschap te houden :+

Wij hebben gewoon elk onze eigen interesses (hij motors en computers, ik de paarden) en we snappen niks van elkaars hobby. Maar de interesse is er wel, het begrip dat er tijd in gaat zitten ook. Zo ben ik al eens mee geweest op de motor, en zal hij best eens op mijn pony gaan zitten. Maar over het algemeen ieder lekker zijn eigen ding. Er is genoeg dat we wel samen kunnen doen :) Lijkt me lastig als mijn vriend echt een broertje dood aan paarden zou hebben en ik er niet eens over mocht praten tegen hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:40

ik ga sochtens om zes uur uit mn bed en kom savonds om half zes weer thuis, ik heb een eigen pony en ga er door de weeks altijd savonds naar toe, en in het weekend natuurlijk de hele dag! :) ze staat lekker op het land overdag en als ze op stal staan word er gevoerd, ik moet wel zelf mesten en eten klaarzetten/waterbak verschonen/vullen