wat zouden jullie doen als pensionklant niet betaald?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

max66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 22:27

@bartjeminoes: daar gaat het mij ook niet om, het gaat mij er om dat hij mijn dochtertje niet de gelegenheid heeft gegeven afscheid te nemen van de pony!
Ze was er erg aan gehecht (en dat wist ie) en nu heeft ze geen afscheid kunnen nemen! Hij had toch wel even kunnen zeggen dat hij opgehaald werd, dan waren we nog even naar stal gegaan....! Hadden we ook nog wat foo's kunnen maken....

Ik zal hem morgen idd vragen waar de pony naar toe is, ik hoop dat ie het weet. We willen dan zeker even gaan kijken waar hij terecht is gekomen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:34

Vind het zo eng he, slot op stal.. Ik begrijp het best maar wat als (ja als) er brand uitbreekt??

Verder gewoon officiële brieven sturen.

Edit: Lees niet verder dan mijn neus lang is..
Vind het erg banketstaaf voor je dochtertje.
Laatst bijgewerkt door Balou_k op 29-01-13 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

max66

Re: wat zouden jullie doen als pensionklant niet betaald?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 22:36

uhhhm?????

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:39

WJa indd ik snap jou kant ook 100% en hij had indd ook op zijn minst even jullie kunnen laten weten zeker als hij weet dat jou dochtertje er zo gek mee was en idd miss kan wel een keer gaan kijken als je weet waar hij staat maar toch denk ik dat je de eigenaar van de stal moet begrijpen... Hij heeft immers 4 maanden voor de kosten op moeten draaien

Succes verder ik hoop dar je er achter komt waar de pony nu staat

max66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 22:41

hij heeft zijn stalkosten toch terug? Dat staat m.i. los van het feit dat hij mij niet heeft geinformeerd.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:42

Ik denk dat Bartje bedoeld dat je hem moet begrijpen dat het dier zo snel mogelijk werd verkocht? Wellicht wist hij het ook niet zo snel van te voren en was het komen inladen gaan?

max66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 22:46

Het is wel snel gegaan ja. Ook al was er geen tijd meer geweest voor ons om afscheid te komen nemen, dan nog had hij ons kunnen informeren vind ik. Nu kwamen we op stal en was ie gewoon weg! Hij had het in ieder geval even kunnen laten weten, dan hadden we het geweten.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:01

Ik snap dat het niet leuk is voor jou en je dochtertje, maar ik snap zijn kant ook wel. Hij heeft veel zorgen gehad of hij ooit zijn "stalgeld" zou krijgen. Nu doet de kans zich voor om de pony te verkopen en wilt hij daar geen gras over laten groeien.
Nogmaals ik snap dat het niet leuk is maar in feite is hij jullie geen verantwoording schuldig. Pony was van hem en hij kon er mee doen en laten wat hij wilt.

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:03

Max66 ik heb ook een pony verkocht en ze zou haar nooit weg doen zei ze maar dat gebeurde dus wel en mijn dochter heeft ook geen afscheid kunnen nemen zo banketstaaf we kunnen haar ook niet weer vinden en daarheeft mijn kind na 1,5 jaar nog last van dus ja ik snap heel goed dat je boos bent op de staleigenaar ook al ging alles heel snel had hij op zijn minst het aan jullie zelf kunnen vertellen
Degene die hem ook wel snappen hebben waarschijnlijk geen kinderen

max66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 23:08

@ flizz: daar gaat het toch ook niet om..... Ik vind het nogal gevoelloos om ons niet te informeren, hij weet ook hoe gek mijn dochtertje op dat beest was/is! Het gaat er niet om dat hij verkocht is.
Daarnaast is mijn dochtertje sowieso een heel gevoelig kind, dit weet hij ook.

Yfkelover: ik hoop niet dat mijn dochtertje er over 1,5 jaar ook nog last van heeft. Het zou mijn dochtertje idd rust geven als ze weet dat de pony op een goed plekje bij een ander kindje is. Ik hoop maar dat de staleigenaar weet waar de pony nu staat.

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:16

Dat hoop ik ook voor jullie niet weten is verschrikkelijk

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:19

yfkelover schreef:
Max66 ik heb ook een pony verkocht en ze zou haar nooit weg doen zei ze maar dat gebeurde dus wel en mijn dochter heeft ook geen afscheid kunnen nemen zo banketstaaf we kunnen haar ook niet weer vinden en daarheeft mijn kind na 1,5 jaar nog last van dus ja ik snap heel goed dat je boos bent op de staleigenaar ook al ging alles heel snel had hij op zijn minst het aan jullie zelf kunnen vertellen

Neee idd ik ben 17 dus heb nog geen kinderen nee... Verder was mijn reactie ook niet banketstaaf bedoelt maar kinderen of niet je kan evengoed ook zijn kant snappen en ik snap ze toevallig allebei.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:22

Fatsoens halve was het netjes van hem geweest om jullie daarover te informeren. Maar dat is niet gebeurt daar kan hij nu niets meer aan veranderen. Misschien is hij zelf ook wel een beetje overvallen met de verkoop van de pony, dat het zo snel is gegaan.
Ik hoop voor je dochtertje dat hij wilt zeggen waar de pony naar toe is gegaan, maar houd er ook rekening mee dat de nieuwe eigenaar misschien geen contact met jullie wilt c.q. wilt zeggen hoe of waar de pony terecht is gekomen..

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:26

bartjeminoes schreef:
yfkelover schreef:

Neee idd ik ben 17 dus heb nog geen kinderen nee... Verder was mijn reactie ook niet banketstaaf bedoelt maar kinderen of niet je kan evengoed ook zijn kant snappen en ik snap ze toevallig allebei.

Maar het is toch niet meer als normaal dat je zo,n meisje laat weten dat haar pony weg is of weg gaat dat heeft inderdaad met fatsoen te maken

max66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 23:27

dat vind ik dus ook!

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:30

Ik heb mijn paard ook pas geleden verkocht omdat mijn bijrijdster er mee stopte maar toen ik hem verkocht had heb ik haar wel eerste op de hoogte gebracht lijkt me niet mee als logisch maar goed sommige mensen denken daar anders over of ze denken helemaal niet

max66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 23:34

lijkt mij ook dat je dat zo doet. Ik denk dat de bijrijdster ook boos geweest zou zijn als ze bij jullie zou komen en "haar" paard is ineens weg!

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:43

wat ik heb begrepen is dat als je 6 maanden lang alle kosten van een paard op je neemt je in principe de eigenaar bent van het desbetreffende dier..
dit is tegen mij gezegt ivm de vraag hoe het zat hoe ik kon aantonen dat het paard van mij is terwijl hij gestolen wordt..

als het dus klopt wat mij verteld is dan zou de stalhouder na 6 maanden dus rechtsgeldig de eigenaar zijn van desbetreffende pony.
een paspoort kan opgevraagt worden bij een dierenarts lijkt me...zijn zoveel paarden waarvan paspoort ''kwijt'' geraakt is...volgens mij kan een dierenarts d.m.v. chip aflezen zo een nieuw paspoort afgeven aangezien alle gegevens op de chip staan...

mocht dit het geval zijn dan zou ik straks als de 6 maand over zijn de pony op internet zetten en verkopen, tot die tijd...nog ff kosten maken en de pony goed verzorgen...zorgen dat de pony er tip top uit ziet en wat in de bespiering komt, afhankelijk van het ras van de pony, kan hij nog best leuk verkocht worden...
uiteindelijk zal je wellicht verlies draaien op alle kosten...maar vind ook niet dat je die pony zomaar bij die mensen thuis kunt dumpen...

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:45

Maar het is toch niet meer als normaal dat je zo,n meisje laat weten dat haar pony weg is of weg gaat dat heeft inderdaad met fatsoen te maken[/quote]

Als je ook mijn andere berichten had gelezen had je gezien dat ik ook gezegt heb dat ' dat dat het verdriet niet minder erg maakt' en ' succes verder ik hoop dat jullie erachter komen waar de pony nu staat' dus ook IK vind het heel erg voor TS en haar dochtertje maar er zijn gewoon twee kanten die je kan bekijken... Die van TS en de stalhouder

Als je ook mijn andere berichten had gelezen had je gezien dat ik ook gezegt heb dat ' dat dat het verdriet niet minder erg maakt' en ' succes verder ik hoop dat jullie erachter komen waar de pony nu staat' dus ook IK vind het heel erg voor TS en haar dochtertje maar er zijn gewoon twee kanten die je kan bekijken... Die van TS en de stalhouder

hertogaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:50

echt heel vervelend voor de kleine meid MAAR! als eigen ondernemer begrijp ik heel goed dat deze heer direct het geld pakt.
elke dag dat de pony er staat kost hem geld! en dat gaat wel van zijn brood af.
en natuurlijk was het netter geweest als hij je even een belletje gegeven had , is te vaak dat dat kwartje een wereld van verschil maakt.

geluk met je zoek tocht en hoop dat de kleine meid nog gedag kan zeggen met een paar foto s

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:57

max66 schreef:
De titel zegt het al. Bij ons op stal staat iemand die altijd al slecht van betalen was, maar hij betaalde altijd wel (soms wel drie maanden achterstand wat ineens betaald moest worden!).
Maar nu loopt ie al vier maanden achter met betalen en er is geen voorzuitzicht dat ie gaat betalen, hij heeft geen geld zegt ie.

Wat moet je nu met zo'n situatie? De staleigenaar ligt er zo ongeveer wakker van. De staleigenaar wil ook niet meer voor de kosten opdraaien, maar ja, wat moet je dan? Ik weet geen oplossing. De pony kan er niks aan doen natuurlijk en moet gewoon zijn natje en droogje hebben!

Wie heeft er ervaring mee en hoe hebben jullie het opgelost?

Zorgen dat je het niet zover laat komen, door de personen van te voren te selecteren voordat ie bij jou mag komen staan. Als het iemand is die moeilijk in het geld zit neem je gewoon niet aan, dan leg je gewoon uit dat je het risico niet wil lopen voor de kosten te op te draaien.

Vaak zie je al wel met wat voor iemand je te maken hebt, dan als je het toch een kans wilt geven regelen jullie dat er automatisch betaald wordt elke maand van tevoren. En gelijk werk van maken als er niet betaald is, dan scheelt dat al enorm ipv 3 a 4 maanden aan te hikken en aan te kijken.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 09:35

Gelukkig voor de staleigenaar dat alles zo opgelost is! Nu heeft hij mooi nog wat centen terug gekregen. Tja en natuurlijk wel erg sneu voor je dochtertje dat ze geen afscheid meer kon nemen.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:44

inderdaad er sneu voor je dochtertje. Ik vind het zo en zo raar als de pony gelijk weg is, het komt dan als een impuls aankoop over, daar moet je toch op zijn minst even een dagje over nadenken? Maar ik begrijp de eigenaar vna de stal ook wel, hij kan hem nu verkopen, de pony hoeft niet nog meer te kosten dan nodig is. Bovendien is hij niet voor niks staleigenaar, dan hoor je zakelijk te zijn. Daar heeft hij ook naar gehandeld, maar netjes (ten opzichte van je dochter) is anders. Ik had het zelf ook anders gedaan.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 20:47

toen de pony op MP werd gezet werd de staleigenaar direct helemaal platgebeld. Maandagochtend kwamen er mensen kijken, ze wilden hem hebben, gingen naar huis om de trailer te halen en weg was de pony!
Is dus heel snel gegaan.
Komt op mij idd over als een impulsaankoop. Zou verassing geweest zijn voor een bijna jarig achtjarig kind. De mensen hadden hun adres niet gegeven want ze stelden er geen prijs op dat we nog eens kwamen kijken?! Raar!
Ik vertrouw het ook niet helemaal dus. Misschien handelaren met een mooi praatje? Anyway, de pony is weg en voor mijn dochtertje is het geruststellend dat de pony bij een "8 jarig meisje" is. Ik laat het maar lekker zo!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:51

Jij (je dochter) had een afspraak met de vorige eigenaar, niet met de stalhouder.
Het even melden had een kleine moeite geweest, maar de stalhouder valt imo niks te verwijten dat ie dat niet heeft gedasn