wij zijn helaas in het bezit van een tinker die goed is in het laten slopen van zijn eigen dekens en halsters. Zijn record staat op 6 dekens in het korte 2 maanden dekenseizoen. Zo kapot en echt aan flarden dat er niets meer aan te repareren valt. Ook hij speelt en klooit graag en heftig.Maar ondanks de hoge dekenkosten en de bekendheid van de dader zal het niet in ons opkomen de kosten te verhalen op een ander. Wij kiezen er zelf voor hem met deken in een groep buiten te zetten. Dus moeten voor ons gevoel daar ook de gevolgen van trekken.
Hoe lossen we het op, eigenlijk niet. Alleen ligt hier een grote voorraad goedkope halsters. En koop ik geen dure dekens meer tenzij tweedehands ze gaan toch wel kapot. Als het te repareren is doe ik dat of zelf of ik laat het doen. Een voorraad reserve singels en liesriemen en gespen ligt er standaard in de kast. De meeste dekens zitten binnen een dag met minihapjes en gaatjes, zolang ze op de rug maar waterdicht blijven lig ik er niet meer wakker van.
en de vorst voor de deur stond. Milan heeft altijd met dekens in de groep gehad en laat ze niet slopen
wat een patser. Hij leek veel groter dan hij toen was door zijn opgefokte machogedrag. Maar bewees maar weer dat hij de castratie eerlijk verdient had.
.maar wat een hoopje ellende is hij dagen geweest. Zag er niet uit, weg patser gedrag maar weer een lelijke uit model pony.
. Maar ja eigenaresse eigenwijs en jawel binnen 5 minuten was het pats krak. Toen hebben we onze verzekering ingeschakeld ondanks dat het haar eigen schuld was. Uiteindelijk is het dier wel beter geworden maar niet meer geschikt voor rijden.
ik heb het zien gebeuren, 5 minuten werk en lol. Darna kun je leuk aan de sliertjes gaan hangen
.