Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Noblesse_ schreef:Mijn paard staat vierkant op ijzers, en loopt NORMAAL van 's ochtends vroeg buiten tot redelijk laat in de avond.
Heb het 1 dag geprobeerd in de sneeuw, maar het is onmogelijk. Dus nu staat hij al 2 dagen binnen. Toen ik hem gisteravond buiten zette, kwam hij direct weer binnen staan, dus tja, denk niet dat hij het erg vind
Whis_Serada schreef:Mijn merrie is zelfs 300 dagen drachtig en vind het heerlijk om gek te doen in de sneeuw
vuurneon schreef:Noblesse_ schreef:Mijn paard staat vierkant op ijzers, en loopt NORMAAL van 's ochtends vroeg buiten tot redelijk laat in de avond.
Heb het 1 dag geprobeerd in de sneeuw, maar het is onmogelijk. Dus nu staat hij al 2 dagen binnen. Toen ik hem gisteravond buiten zette, kwam hij direct weer binnen staan, dus tja, denk niet dat hij het erg vind
Onmogelijk is relatief, je kan het wel mogelijk maken dmv sneeuwbeslag.
(Ook even de complimenten voor de mensen die dat ook hebben voor hun paard)
tess_84 schreef:Broccoli schreef:quote="Rider01"
Zodra paarden in mensenhanden vallen kunnen ze blijkbaar ineens niet meer tegen sneeuw, hou toch op![]()
Is er iemand die dat kan onderbouwen?
/quote
Nou ik neem aan dat paarden in de natuur geen ijzers hebben.
Ook een menselijke ingreep, lijkt me ...
powerkippie schreef:snap niet waarom mensen gelijk zeggen dat je paard 24/7 per week binnen staat als ze nu niet een paar dagen de wei op kunnen. ik ben van mening als je met je paard gewoon gaat wandelen voor zo ver dat mogelijk is en dat twee keer op een dag een uur doet. dat hij meer beweging heeft dan dat hij tien minuten gek gaat doen op de wei en voor de rest als een zombie stil staat. die van mij komen in de winter normaal zeven uur per dag op de wei. maar helaas gaat dat nu niet. lagen van de week nog aardige plassen op is nu dus keihard en daar boven op 15 cm sneeuw. dus mijn paarden kunnen niet meer zien waar ze lopen. dus ik ga niet het risico lopen dat er wat gebeurd. ik wandel twee keer op een dag een uur met ze. zodra het weer wat beter te doen is kunnen ze weer naar buiten.dus 24/7 per week op sluiten vind ik onzin omdat te gaan roepen.
storrum schreef:Whis_Serada schreef:Mijn merrie is zelfs 300 dagen drachtig en vind het heerlijk om gek te doen in de sneeuw
Bij ons ook allemaal drachtige merries in de sneeuw![]()
http://www.youtube.com/watch?v=8-orVt3f ... g&index=25
vuurneon schreef:powerkippie schreef:snap niet waarom mensen gelijk zeggen dat je paard 24/7 per week binnen staat als ze nu niet een paar dagen de wei op kunnen. ik ben van mening als je met je paard gewoon gaat wandelen voor zo ver dat mogelijk is en dat twee keer op een dag een uur doet. dat hij meer beweging heeft dan dat hij tien minuten gek gaat doen op de wei en voor de rest als een zombie stil staat. die van mij komen in de winter normaal zeven uur per dag op de wei. maar helaas gaat dat nu niet. lagen van de week nog aardige plassen op is nu dus keihard en daar boven op 15 cm sneeuw. dus mijn paarden kunnen niet meer zien waar ze lopen. dus ik ga niet het risico lopen dat er wat gebeurd. ik wandel twee keer op een dag een uur met ze. zodra het weer wat beter te doen is kunnen ze weer naar buiten.dus 24/7 per week op sluiten vind ik onzin omdat te gaan roepen.
Verschil is dat ze op de wei de kans hebben om zich te bewegen en te rollen als ze dat willen... Op stal staan ze verplicht stil. Op de wei hebben ze sociale contacten, maar weinig stallen bieden die mogelijkheid. Dus ik vind het een wereld van verschil. Ik zie liever (gezonde) paarden 10 uur buiten de stal dan 1 uur actief bewegen en 23 uur op stal. In de wei kunnen ze even lekker paard zijn en ontspannen en hoeven ze niets. Is ontzettend belangrijk voor het welbevinden lekker buiten de stal zomer de baas en met vriendjes.
(Het woord wei mag ook worden vervangen door; bak, paddock etc...)