Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gypsy schreef:Vinden ze die beluchtingspomp niet eng?
Wij hebben vorig jaar eigenlijk expres de paarden van 't gras af gehouden, omdat de combi vorst + zon toen een fructaanbom opleverde.
Fransje_70 schreef:fjordnina schreef:Hier staan de paarden nog gewoon op gras en worden dus nog niet bijgevoerd.
Huh? Dit begrijp ik niet? In de winter zit er bijna geen voedingsstoffen in het gras? En met de vorst +zon helemaal niet gezond vanwege fructaangehalte. In de winter hebben paarden m.i. echt extra's voer nodig en voldoet alleen gras absoluut niet.
@PLK, blijven je waterbakken echt ijsvrij door die kruiken???? 24/7? Dat vind ik echt een mega gouwe tip! Ik ga het vandaag uitproberen met 1 waterbak, als het nou werkt, alle drie. Weer een zorg minder.
fjordnina schreef:Dit is inderdaad 2 ha. In de zomer wordt het bemest en gemaaid. Half oktober vaak voor het laatst en dan mogen vanaf november de dieren erop. Half februari/begin maart gaan ze er dan weer af om het land bij te laten komen. Het land ligt op veengrond, drassig en nat dus. Desondanks is er ongeveer 1/3e wel keurig droog.
fjordnina schreef:Dit is inderdaad 2 ha. In de zomer wordt het bemest en gemaaid. Half oktober vaak voor het laatst en dan mogen vanaf november de dieren erop. Half februari/begin maart gaan ze er dan weer af om het land bij te laten komen. Het land ligt op veengrond, drassig en nat dus. Desondanks is er ongeveer 1/3e wel keurig droog.
lennylenny schreef:Hier in Canada hebben we natuurlijk hele andere weer condities. Mijn paarden zijn geschoren omdat ik ze dagelijks rij, maar ze staan wel dag en nacht buiten. ( Ook als het -35 of kouder is ) Natuurlijk hebben ze goede dekens op. We hebben een systeem in de waterbakken zodat het water niet bevriest en ze dus altijd kunnen drinken. De shelter is wat dieper met veel stro zodat ze daarin kunnen schuilen als het hard waait. Vorig jaar heb ik ze alleen binnen gehaald toen het -50 was.
Het is hier zo droog dat we zelfs straks in het voorjaar weinig modder hebben, ideaal.