Spoed wit paard totaal niet meer schoon te krijgen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:20

Wicky schreef:
De laatste tip die ik gehoord heb voor een witte staart, is in een oplossing met een vaatwasblokje. Nog niet uitgeprobeerd, maar wel wonderlijk goede resultaten gehoord

>;) Dat is chemische rommel. Volgens de BHV-trainer een van de zwaarst bijtende middelen die er in het keukenkastje is te vinden.
Niet doen, lijkt mij, als je lief wilt zijn voor het paard en zijn haar & huid.
Laatst bijgewerkt door senna21 op 10-01-13 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:24

Misschien kun je als je hem schoon hebt, een hals deken omdoen zodat ie zijn hals niet meer vies maakt.

voor de rest zijn alle tips die ik heb al wel gegeven.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:26

helaas heb ik ook zo'n schimmel maar het gekke is mijn schimmel blijft zoals nu gewoon schoon enkel haar staart wat logische is verkleurd! maar zodra ze weet dat ik concours heb aangezien ik haar staart dan volledig was gaat ze in de poep liggen het enige wat bij haar vieze staart werkt is de zilvershampoo van kruidvat heb serieus alle merken geprobeerd maar dit is de enige die werkt hoe duur de rest ook is!
en nu heeft ze een deken met hals om waardoor ze zoiezo voorlopig niet in de poep kan liggen!
ik zal je in ieder geval aanraden om niet de gekste dingen te proberen het komt er echt vanzelf wel af al moet je 10 keer wassen beter als dat je daarna de dierenarts op de stoep moet hebben staan!
ik zal je trouwens aanraden dat je de shampoo echt even flink in laat werken en dat gewoon uitborsteld met een rosborstel dat helpt echt bij mij!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 00:40

Even na aanleiding van de afwasblokje tip, ik ken wel de truuk om de staart in een emmer warm water te hangen met een steradent er in (staart en steradent er gelijktijdig in doen uit en laten bruisen), je weet wel van dat schoonmaakspul voor kunstgebitten. Niet de wortel er inhangen hoor, ik weet niet of het kwaad kan maar doe toch maar niet

xSallieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:14

ik snap dat t lastig is een wit paard mooi schoon te krijgen, maar ik zou zelf niet mn paard wassen met wasmiddel of andere schoonmaakmiddelen die niet voor paarden bedoeld zijn :o

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:32

dieketje schreef:
helaas heb ik ook zo'n schimmel maar het gekke is mijn schimmel blijft zoals nu gewoon schoon enkel haar staart wat logische is verkleurd! maar zodra ze weet dat ik concours heb aangezien ik haar staart dan volledig was gaat ze in de poep liggen het enige wat bij haar vieze staart werkt is de zilvershampoo van kruidvat heb serieus alle merken geprobeerd maar dit is de enige die werkt hoe duur de rest ook is!
en nu heeft ze een deken met hals om waardoor ze zoiezo voorlopig niet in de poep kan liggen!
ik zal je in ieder geval aanraden om niet de gekste dingen te proberen het komt er echt vanzelf wel af al moet je 10 keer wassen beter als dat je daarna de dierenarts op de stoep moet hebben staan!
ik zal je trouwens aanraden dat je de shampoo echt even flink in laat werken en dat gewoon uitborsteld met een rosborstel dat helpt echt bij mij!

Ik denk dat je uitleg een stuk beter uit de verf komt als je hem schrijft met zinnen die met een hoofdletter beginnen, met een punt eindigen en komma's bevatten.
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 11-01-13 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Fiebie

Re: Spoed wit paard totaal niet meer schoon te krijgen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:35

Betadine al geprobeerd?
Zilvershampoo?
Groene zeep?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:39

Ik heb zo'n fjord staan.. Die krijgt zich ook vies, is niet te geloven. Ik gebruik altijd babydoekjes, dan cowboy magic green spot remover en als dat niet werkt maak ik het nat, dan groene zeep erop, in laten trekken en uitspoelen. Soms is het zelfs dan nog niet weg, dan de volgende dag herhalen en indien nodig nog eens. Na 3 dagen is het meestal wel weg, al zit er dan wel weer een nieuwe vlek natuurlijk.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:53

Ik heb gelukkig alleen maar twee witte benen te wassen, maar wel altijd erg vieze witte benen ... Cowboy magic shine in yellow out werkt echt het best!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:54

Hier ook een schimmel

Ik was met vanish gaat prima het is een echte smeer poets hoor
Alles wat niet ingepakt is is bruin geel en alles wat vies is haha
Hier was ik de winter niet als ik niet op concour ga
Goed poetsen en hij blijft geel in het voor jaar wassen en dan issie weer mooi wit niets erin getrokken nix

Zilverschampoo moet je wel niet te lang erin laten zitten hoor dan krijg je een paarse gloed

Ik heb ook wel ns gehoort Schampoo voor varkens schijnen ze spier en spier wit van te worden

De yellow out van equi shine (of nouja van t zelfde merk als de equi shine) groene fles werkt echt super alleen kan ik het bijna nergens meer krijgen
Droogschampoo heb ik geprobeerd maar werkt voor geen meter ruikt alleen fris staart enz blijft nog altijd goor

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:36

Is ie al wat witter?!

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:53

mijn schimmel ziet er na een dagje wei en modder net zo uit als die van jou! Als de modder is opgedroogt kan ik het er toch redelijk goed afborstelen. Hals en benen blijven wel smoezeliger dan onder haar deken, dat wel. Wassen doe ik niet in de winter, wil geen ziek paard hebben!
Ik heb haar van de week wel in de natte buitenbak, zonder deken, laten rollen (was niet helemaal de bedoeling, maar ja). De dag erna helemaal goed geborsteld en ik moet zeggen dat ze veel schoner is dan daarvoor!
Haar staart ga ik wel wassen van het weekend, want die is ook aardig zwart (i.p.v. wit)! Met zilvershampoo trouwens. Groene zeep gebruik ik ook wel eens, maar eigenlijk meer voor de benen.....

Quarterboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:59

hier nog iemand, ik ging eerder wel een op concours met een schimmel merrie, die werd helemaal over de zijk als ze ''in bad moest'' de beste mevrouw waar ze van was knoeide er altijd uuuuuuuren mee en ik had een witte merrie om mee te nemen.

haar geheim? Babyshampoo van zwitsal inderdaad :)

amoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:57

Ik ben eigenlijk best geschrokken waarmee mensen hun paarden allemaal mee wassen!! Spul voor witte was die niet meer wit te krijgen is, vaatwassertabletten.. Is er dan wel over nagedacht wat voor reacties dat op de huid kan geven?

In de zomer een keer goed wassen met gepaste paarden shampoo, wellicht een glansspray oid op de vacht en dan hopen dat dat voldoende afstoot..

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:01

Teershampoo bv. Bij de welkoop in flessen van een halve liter te koop, speciaal voor paarden. Werkt super.

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:06

Met warm water gaat het altijd een stuk makkelijker :)
Eerst met warm water nat maken, dan met een borstel de shampoo erin wrijven en weer goed uitspoelen met warm water. Eventueel nog een keer herhalen.

En anders toch overstappen op een zwart paard, kan het echt aanraden :P

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 21:10

Wat een reacties allemaal, top +:)+

Cloud is inmiddels wat schoner, vind het nu echt te koud om mijn kaal paardje te wassen dus nu de vlekken goed bhandeld met een poetsblok en van dat witte spul( van equsine?) voor de vlekken, dit hielp wel wat.
Morgen de rest van de vlekken wat behandelen en dan wachten tot paardlief gaat verharen :O
En dan heb ik mij voorgenomen om de vlekken 2 keer in de week te behandelen een natte spons ,bijhouden en meer antiklit/glansspray te gebruiken, misshien dat dit wat vuil afstoot :Y)

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:17

Ik gebruikte voor mijn witte paard altijd deze shampoo
Afbeelding

verkrijgbaar bij oa de paardendogist. Werkt beter dan zilvershampoo voor mensen. Daarnaast de volgende wastechniek: paard natmaken met warm water. Shampoo op een borstel en met die borstel het paard inwrijven met shampoo. Goed soppen, kort laten intrekken (let op, niet als het nog paars is! Dat gaat er niet meer af ;) ) en uitspoelen met warm water. dat uitspoelen doe ik met mijn vinger op de slang, zodat ik met de wat hardere straal al het zand uit de vacht kan 'frezen'. Werd mijn paard perfect wit van!

Wit houden: het belangrijkste is een hele schone stal. Ik gebruikte altijd zaagsel (hij had altijd wat te knabbelen, kreeg onbeperkt hooi), omdat dat beter vocht opneemt dat stro. Ook heb ik het idee dat sommige soorten stro afgeven. Een deken kan helpen voor het grootste deel van het lijf.

Mijn ervaring met sprays tegen gele vlekken is dat ze prima werken als noodoplossing op wedstrijd of zo, maar dat het haar er bij veel gebruik poreus van wordt, zodat je eht geel er niet afgewassen krijgt.
Op een natte mestvlek kan je heel goed droge maizena doen, poosje laten zitten en dan uitborstelen, dan ben je het meeste al kwijt. talkpoeder werkt ook om vuile plekken te camoufleren :)

Succes!

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 21:19

__Suzanne__ schreef:
Ik gebruikte voor mijn witte paard altijd deze shampoo
[ Afbeelding ]

verkrijgbaar bij oa de paardendogist. Werkt beter dan zilvershampoo voor mensen. Daarnaast de volgende wastechniek: paard natmaken met warm water. Shampoo op een borstel en met die borstel het paard inwrijven met shampoo. Goed soppen, kort laten intrekken (let op, niet als het nog paars is! Dat gaat er niet meer af ;) ) en uitspoelen met warm water. dat uitspoelen doe ik met mijn vinger op de slang, zodat ik met de wat hardere straal al het zand uit de vacht kan 'frezen'. Werd mijn paard perfect wit van!

Wit houden: het belangrijkste is een hele schone stal. Ik gebruikte altijd zaagsel (hij had altijd wat te knabbelen, kreeg onbeperkt hooi), omdat dat beter vocht opneemt dat stro. Ook heb ik het idee dat sommige soorten stro afgeven. Een deken kan helpen voor het grootste deel van het lijf.

Mijn ervaring met sprays tegen gele vlekken is dat ze prima werken als noodoplossing op wedstrijd of zo, maar dat het haar er bij veel gebruik poreus van wordt, zodat je eht geel er niet afgewassen krijgt.
Op een natte mestvlek kan je heel goed droge maizena doen, poosje laten zitten en dan uitborstelen, dan ben je het meeste al kwijt. talkpoeder werkt ook om vuile plekken te camoufleren :)

Succes!

Dankjewel :D
Helaas alleen warm water met emmers beschikbaar, geen warm water uit een tuinslang..

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:20

Dan gewoon heel goed spoelen met een spons, de shampoo werkt echt heel goed :)

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:21

Citroen!!! :D
En dan wel goed uitspoelen :j
Was altijd de magische truc voor de witte powns met de carrousel kampioenschappen :j

(ja echt citroen, eerst goed borstelen, etc...dan de plekken die je niet weg krijgt lekker met een citroenschijfje eroverheen )

DestinyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:24

zodan ! die is mooi vies geworden :')
meestal krijg ik het er wel uit met warm water + normale shampoo, maar dat zal je vast al geprobeerd hebben ! hahaha !
Veel succes ! +:)+

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:49

haffylover schreef:
ik weet niet of al genoemd is amar heb ooit eens gelezen dat je een schimmel in moet smeren met houtskool en dan paar uur laten zitten en dan afborstelen.

Maar geen idee of in praktijk ook zo werk

Ik deed dat bij mijn witte, en moet je zeggen dat het er niet eens verkeerd werkte.
Leuk dat mensen zeggen bij houden, maar dan kon ik elke dag aan de was, en ik kan je vertellen, dat is ook niet goed voor de huid. Poetsblokken helpen wel, maar als je dat te veel doet, krijg je haren die niet meer glad aanvoelen, en naar mijn idee juist nog meer mest en urine vasthouden.
Ik ging bijna dagelijks met een borstel en water langs de ergste plekken.

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:54

dat is echt balen ik doe dit altijd met mijn vp:
-eerst nat maken met warm water
-inzepen met zilver shampoo
-voetjes in een emertje biotec.
-shampo uit spoelen met warm water
-even laten drogen
-inspuiten met cowboy magic
-goed afborstelen met een schoone borstel.

echt dit doet wonderen

Smubbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 10:34

Ooh oke