claudiaM33 schreef:Tjeeee...wat goedkoop allemaal zeg!!!
Huur samen met 2 vriendinnen stallen met verlichte buitenbak en weiland voor 8oo euro per maand, 6 buitenboxen.
Komen er nog kosten van stro/vlas/hooi/krachtvoer bij, onderhoud omheining, onderhoud weilanden, onderhoud en brandstof trekker, huur van 2 dijken van de gemeente 170 per jaar, watergeld, vuilnisbakken belasting 112 per jaar, mestafvoer (75 euro per 4 à 5 weken)
We doen alles zelf en draaien dus binnen en buitenzetdiensten/voerdiensten. Zomers heel veel werk aan onderhoud etc.
Onze paarden krijgen onbeperkt hooi in hele grote fijnmazige hooinetten en staan de hele dag in de bak (20x60)
's Avonds bij binnenkomst in stal ook onbeperkt hooi.
Tis duur per maand maar we hebben wel privacy en met niemand (lees pensionhouder/boer/manege eigenaar) iets te maken. In de zomer "wonen" we er bijna maar als ik goedkoop wil staan kan ik beter op een grote pensionstal gaan staan... (betaal je nog tussen de 250 en 300 hier in de buurt)
Heb nog eens uitgerekend wat ik aan kosten kwijt ben per paard per maand maar dat is 300 euro...snap bijna niet dat sommige pensionstallen maar 100 vragen....
Als ik een paard in pension nou nemen met volledige verzorging moet ik 450 euro vragen, dan verdien ik voor het werk wat ik eraan heb 5 euro per dag.....