Stalgeld ???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: Stalgeld ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 12:41

Tjee wat een prijzen af en toe zeg :oo

Sta momenteel nog bij iemand aan huis, 200 per maand. Zelf mesten en hooinet vullen en op zondag ook buiten zetten. Brok voeren en buiten/binnen zetten wordt gedaan, maar meestal wordt het wel zelf binnen halen of buiten zetten afhankelijk van hoe laat we op stal zijn :) Er is een kleine buitenbak.

Eind vd maand verhuizen we, staan we voor 200 per maand all in. Daar is een goede buitenbak, spuitplaats met warm en koud water en ze krijgen zowel buiten als binnen lekker hooi :) Ook qua omgeving mooier, dicht bij strand en bos :D En lekker ruime paddocks...

Kijk er echt naar uit om straks lekker niks meer te hoeven doen hihi :D

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 12:58

tljrtos schreef:
max66 schreef:
Ik heb alleen de OP gelezen. Ik vraag me wel af waar die 100 euro aan kosten dan in zitten eigenlijk. Je hoort mij niet zeggen dat het teveel is hoor, wat jullie vragen, maar dat dit alleen de kostprijs is verbaasd mij wel.
Ik betaal zelf 150 euro per maand maar dit is wel inclusief brokken, hooi en stro. Verder zou ik niks hoeven te doen als ik niet wil, de boer doet alles in principe (binnen/buitenzetten, voeren, uitmesten). Ik heb eens uitgerekent dat ik aan voer en stro 100 euro per maand kwijt ben, dat betekent dat ik nog 50 euro "teveel" zou betalen, als het over kostprijs gaat tenminste. Natuurlijk zit er ook een stukje stalhuur in en gebruik van weide, bak en water en extra kosten electriciteit enzo.... Je hoort mij niet klagen hoor!
Als ik bij jullie zou staan dan zou me dat dan toch nog 200 euro per maand gaan kosten (nogmaals, ik zeg hiermee niet dat jullie teveel vragen hoor!).

Wat dacht je van afschrijving van de stal, gebruik van water en electriciteit. Het jaarlijks afvoeren van de mest,de diesel voor de tractor om de bak te slepen. Lampen in de rijbak, het voorschieten van de aanschaf van het hooi, binnen en buiten zetten.Keer of 5-6 per dag voeren.Het op en neer rijden met trailer om ergens het goedkoopste strooisel te halen. Paard vasthouden bij smid,veearts enz. Als het nodig is blessures koud afspuiten, zweetdeken omruilen tegen winterdeken als het paard natgereden is em zo kan ik nog wel meer noemen. Veilige omheining,af en toe weidepalen vervangen.Plank vervangen die in de stal kapot getrapt zijn enzenzenz !!!

Helemaal mee eens. En dan heb je nog niet gerekend: aankoop grond en gebouwen en hypotheek daarop. Dat zijn ook nog kosten

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 23:22

claudiaM33 schreef:
Tjeeee...wat goedkoop allemaal zeg!!!

Huur samen met 2 vriendinnen stallen met verlichte buitenbak en weiland voor 8oo euro per maand, 6 buitenboxen.

Komen er nog kosten van stro/vlas/hooi/krachtvoer bij, onderhoud omheining, onderhoud weilanden, onderhoud en brandstof trekker, huur van 2 dijken van de gemeente 170 per jaar, watergeld, vuilnisbakken belasting 112 per jaar, mestafvoer (75 euro per 4 à 5 weken)

We doen alles zelf en draaien dus binnen en buitenzetdiensten/voerdiensten. Zomers heel veel werk aan onderhoud etc.

Onze paarden krijgen onbeperkt hooi in hele grote fijnmazige hooinetten en staan de hele dag in de bak (20x60)
's Avonds bij binnenkomst in stal ook onbeperkt hooi.

Tis duur per maand maar we hebben wel privacy en met niemand (lees pensionhouder/boer/manege eigenaar) iets te maken. In de zomer "wonen" we er bijna maar als ik goedkoop wil staan kan ik beter op een grote pensionstal gaan staan... (betaal je nog tussen de 250 en 300 hier in de buurt)

Heb nog eens uitgerekend wat ik aan kosten kwijt ben per paard per maand maar dat is 300 euro...snap bijna niet dat sommige pensionstallen maar 100 vragen....
Als ik een paard in pension nou nemen met volledige verzorging moet ik 450 euro vragen, dan verdien ik voor het werk wat ik eraan heb 5 euro per dag.....

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 23:56

tljrtos schreef:
max66 schreef:
Ik heb alleen de OP gelezen. Ik vraag me wel af waar die 100 euro aan kosten dan in zitten eigenlijk. Je hoort mij niet zeggen dat het teveel is hoor, wat jullie vragen, maar dat dit alleen de kostprijs is verbaasd mij wel.
Ik betaal zelf 150 euro per maand maar dit is wel inclusief brokken, hooi en stro. Verder zou ik niks hoeven te doen als ik niet wil, de boer doet alles in principe (binnen/buitenzetten, voeren, uitmesten). Ik heb eens uitgerekent dat ik aan voer en stro 100 euro per maand kwijt ben, dat betekent dat ik nog 50 euro "teveel" zou betalen, als het over kostprijs gaat tenminste. Natuurlijk zit er ook een stukje stalhuur in en gebruik van weide, bak en water en extra kosten electriciteit enzo.... Je hoort mij niet klagen hoor!
Als ik bij jullie zou staan dan zou me dat dan toch nog 200 euro per maand gaan kosten (nogmaals, ik zeg hiermee niet dat jullie teveel vragen hoor!).

Wat dacht je van afschrijving van de stal, gebruik van water en electriciteit. Het jaarlijks afvoeren van de mest,de diesel voor de tractor om de bak te slepen. Lampen in de rijbak, het voorschieten van de aanschaf van het hooi, binnen en buiten zetten.Keer of 5-6 per dag voeren.Het op en neer rijden met trailer om ergens het goedkoopste strooisel te halen. Paard vasthouden bij smid,veearts enz. Als het nodig is blessures koud afspuiten, zweetdeken omruilen tegen winterdeken als het paard natgereden is em zo kan ik nog wel meer noemen. Veilige omheining,af en toe weidepalen vervangen.Plank vervangen die in de stal kapot getrapt zijn enzenzenz !!!

ik denk dat jullie iets belangrijks vergeten :+ , wat dacht je van een hypotheek ?? de belastingdienst OZB ?? verzekeringen, onderhoud enz, echt voor 300 euro wil ik niet eens meer een paard in pension. ik hou lekker mijn eigen beestjes en een paar leuke mensen , daar heb je nog meer aan , dan als een stal vol en meer inkomsten. die je niet terug verdiend met alle uren die je maakt

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 12:58

Kosten voor hooi en strooisel komen hier thuis in de wintermaanden ongeveer op €60,- per maand. Met weidegang overdag en dus minder bijvoeren lager. Vind tussen de €150,- en €180 per maand volpension met wormenkuren echt niet duur! Als er ruwvoer en strooisel voor veel hogerr prijzen doorberekend worden eordt het wel duurder natuurlijk. Maar goed, dat is iets anders...

:(
tljrtos schreef:
GiermanLB schreef:
100 voor helemaal niks vind ik wat veel. Je zou dan beter 150 kunnen vragen, incl standaard voer bijv 2x per dag een kilo basisbrok. Dit kost je per maand niet meer dan 20 euro..

Ze betalen wat er aan brok, hooi en strooisel gebruikt wordt en die €100 is niet voor niets. Daar hebben ze een ruime stal voor,dagelijks weidegang,binnen en buiten zetten. Het paard wordt een aantal keren per dag gevoerd.De mest wordt jaarlijks afgevoerd ( kost een boel !) de bak wordt regelmatig gesleept. De bak is goed gedraineerd en met goede verlichting. Het paard wordt vastgehouden bij de hoefsmid,eventuele veearts enz !! Wormenkuren worden ingekocht EN toegediend !!Laatst had paard een blessure en toen werd het 3 X per dag met koud water gespoten. Als het paard bezweet is wisselen we 's avonds de dekens nog om. De rijvereniging zit op 10 minuten loopafstand en als je achter het land afrijdt zit je in twee minuten in uitgestrekte bossen !!!!Noem dat maar niets !!!!! :+