Meedenken over indeling nieuwe weide en stallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re: Meedenken over indeling nieuwe weide en stallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:23

ze heeft prachtige grote weideparadijs, dan heb je hoogstens een paddock, maar geen track oid nodig, alleen maar lastig.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 13:28

fokfanaat schreef:
ze heeft prachtige grote weideparadijs, dan heb je hoogstens een paddock, maar geen track oid nodig, alleen maar lastig.

Helemaal mee eens

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 13:30

IK heb nog niets gelezen maar herken de plek ook meteen, mijn pony's staan vlakbij! ik ga zo even lezen, succes

Levidepevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 13:35

Haha ik woon in emst. :+

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 14:41

Je plannen zien er erg leuk uit, succes met de verbouwing!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:07

essie34 schreef:
Hoe verloopt jullie verhuizing Suzan_Bobar? :)

We hebben Apeldoorn leeg. Maandag sleutel inleveren. Ons huisje in Epe is ingericht. Zal wel wat rommelig blijven met de helft in dozen en weinig ruimte, maar goed dat nemen we voor lief. Eerste weekend feb gaan we beginnen met slopen in Emst. Spannend!

essie34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 22:39

Wat leuk allemaal Bokkers die in de omgeving wonen!! :) Welkom in dit topic en leuk dat jullie meedenken. Mochten jullie nog tips hebben voor bijvoorbeeld voorzieningen in de omgeving, of adresje voor voer e.d. hoor ik het graag!

We zijn inmiddels gedeeltelijk verhuisd, groot gedeelte van mijn spullen staat totdat de verbouwing klaar is bij mijn ouders. Wát een spullen hebben we!!! Pfff was echt een enorme klus..

Nu de laatste gesprekken met de aannemer en de gemeente en hopelijk kan de start van de uitbouw snel beginnen :) Nu druk met offertes voor de stallen, omheining en kijken naar materiaal voor de binnenmuur in de schuur. Ben er nog steeds niet helemaal over uit...

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:26

hoi,

Ik haal mijn hooi bij Tessemaker in oene, die heeft hooi en kuilgras. Ikzelf heb hooi in plastic zodat ik het buiten kan bewaren. Hij heeft ook kleine balen hooi en wordt netjes bezorgt.
Mijn mest breng ik naar een loonbeddrijf in Oene, heet toevallig ook tessemaker! In Wenum Wiesel (tegen apeldoord) zit een beddrijf waar je bix ed kan kopen. deze heet Fiets! voor meer info hoor ik het wel.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:00

Hooi haal ik in Oene, wordt aan huis bezorgt. Niet bij Tessemaker maar een boertje. Altijd mooi hooi, zowel kleine balen als grote. Mocht je interesse hebben hoor ik het wel. Verder laat ik Marstall thuis bezorgen. Fiets in Wenum Wiesel is perfect voor alles bezorgt ook geloof ik. Alleen hebben ze geen Marstall. Ook goedkoop voor hondenbrok ed.

essie34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 22:52

Thanks meiden! Ik zal eens gaan bekijken waar ik het voer e.d. ga halen!

Wel een leuke bijkomstigheid; ik heb me opgegeven voor de Eper Paardenvierdaagse en horde gisteren dat ik ben ingeloot! Leuk; kan ik gelijk een beetje ' inburgeren' :D

juulsoraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 14:11

ziet er leuk uit!

essie34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 18:11

Nou we zijn druk bezig geweest dit weekend in het huis! Heb ook even de stallen uitgemeten en met krijt gemarkeerd (geeft toch een wat duidelijker beeld of alles past). En dit is maar goed ook!!! Want de maten die op de bouwtekening van de schuur stonden kwamen niet helemaal overeen met de werkelijke afmetingen..

Waardoor we behoorlijk wat moesten wijzigen, maar gelukkig was er nog niks besteld :). Ik had het ontwerp in mijn hoofd dat ik met jullie gedeeld heb, alleen kwam nu tot een ingeving! Namelijk, als ik voor- en de zijwand van de stal in de rechterbovenhoek omdraai, kan ik aan de zijkant een wasplaats maken! Dan moet de zijwand wel dicht worden (ivm water en klieren als ik een paard in de wasplaats heb staan), maar er kan wel een soort 'kijkopening' in gemaakt worden zodat het wat minder donker word.

Had anders niet geweten waar ik een praktische wasplaats had kunnen realiseren :) Dus ben erg blij dat dit past!

Hopelijk snappen jullie de tekening een beetje..

Afbeelding

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 18:14

Zie er prima uit, netjes uitgetekend!
Alleen die paal, kan je daar niet beter een lange paal in de breedte doen zegmaar (weet niet hoe ik t uit moet leggen :P ) Zo'n paal op die plek lijkt mij best onhandig, persoonlijk hoor...

Of bv 2 palen?

Zoiets:

http://www.friesepaardenopfok.nl/impressie6.jpg

LokiDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 18:20

Ziet er goed uit! Heel praktisch ook denk ik :)
Alleen inderdaad die enkele paal baart me denk ik zorgen.

Suzie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 18:34

Gaaf! ik volg :D

essie34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 18:45

Ja 2 palen bedoelde ik eigenlijk ook haha! Eentje naast de wand zegmaar en die ik getekend heb.. Maar ik ben er nog niet over uit of ik er een dichte wand naast ga plaatsen.. Wordt misschien een beetje krap?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 18:48

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 19:02

Waarom sowieso een paal. Ik zou het paard gewoon aan de muur knopen :)

@essie: heb je nagemeten hoe groot de schuine doorgang wordt vanaf de punt van de voorwant tot aan de linker deurpost...het oogt nu nl erg smal om met een paard (evt. gezadeld) door naar buiten te moeten.

essie34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 19:08

Ja zo'n wand zou inderdaad wel kunnen FF! Zou het evt ook open kunnen houden (hoef ik ze ook niet te draaien als ik ze erop zet) het oogt denk ik ook wat ruimer? Dubbeldun; ik ga met de paarden alleen door de grote elektrische deur! Kleine deur is daar zowieso te smal voor! En evt kan ik nog via de buitendeuren met de paarden naar de bak lopen, maar dat lijkt me wat onhandig.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 19:14

Zie dit topic nu pas maar ziet er goed uit hoor! Laatste tekening van je van de stal ook en van de wei. Wel zou ik kijken of je die 2 stukken land nog een keer kan opdelen. Dan hou je 4 stukken over, kan je vaker verweiden

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:53

essie34 schreef:
Thanks meiden! Ik zal eens gaan bekijken waar ik het voer e.d. ga halen!

Wel een leuke bijkomstigheid; ik heb me opgegeven voor de Eper Paardenvierdaagse en horde gisteren dat ik ben ingeloot! Leuk; kan ik gelijk een beetje ' inburgeren' :D

leuk ik ben ook ingeloot!!

essie34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 20:06

@Atent; leuk!! Dat wordt misschien wel meeten dan :)

Over 1,5 week start de aannemer met de uitbouw... Kan niet wachten, het wordt (op de tekeningen) zo enorm mooi! Keuken hebben we helemaal zelf kunnen ontwerpen, badkamer ook. Echt super om alles in je eigen smaak te kunnen kiezen.

Volgende week gaan we beginnen met de palen voor de omheining en het weghalen van bomen/struiken e.d.! Echt veel zin in, hopen dat het niet meer gaat vriezen.. Zodra mijn broer en vader het woord grondboor hoorden wilden ze ook heel graag meehelpen haha, dus dat is zeker mooi! We moeten namelijk flink wat palen zetten. Ik twijfel alleen nog tussen een afstand van 4m of 5m tussen de palen. Maar de palen die we gaan hergebruiken staan op 4m dus ik denk dat we dat dan gewoon gaan aanhouden, lekker makkelijk.

Foto's volgen dan uiteraard ook :)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:10

Ik ben benieuwd. Zou inderdaad ook 4 meter aanhouden voor de palen

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 02:02

je zou even bij mijn wei kunnen kijken ik heb 5 meter. Meeten lijkt me leuk.

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 08:25

Gaaaf zeg, blijf even volgen dit. Heel veel succes met verbouwing en verhuizing!!