Weiland.. één grote modderpoel!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

liekensancho

Re: Weiland.. één grote modderpoel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 17:06

@ keona, alles blijft 'vastzuigen'.. en omdat ik ernstig reuma heb ( ben net met nieuwe medicatie begonnen) is het voor mij enorm pijnlijk door die modder te worstelen, alles blijft vast gezogen in die blubber. Zelfs de paarden rennen door de ergste stukken omdat ze het enorm vervelend vinden

Fiorenza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 17:15

Ik zak nu op sommige plekken max 10 cm weg, dus zo te horen valt het dan reuze mee bij ons..

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 17:21

De paddock thuis is volledig modder waar je een halve meter diep in wegzakt, achteraan waar voldoende gras stond staat onder water door de beek die overgelopen is en daar staat het water ook zeker een halve meter! Puur zwembad nu... Paarden staan aan huis nu op de weide van een boer (helaas prikkeldraad) maar ze hebben voldoende gras en het water staat maar op kleine stukken een 10 centimeter. Heb nog niet te klagen. De stallen zijn al wel klaargemaakt voor extreem noodweer als ze echt binnen moeten. Nu staan ze gewoon dag en nacht buiten met warme waterdichte dekens.

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 17:25

het wás vandaag mooi weer.. tot het weer uit de lucht kwam storten zeg! Ik dacht nog even wat met mijn Welsh te gaan doen kwa grondwerk maar na 5 minuten kwam het alweer met bakken uit de hemel :(

Ik heb wel foto's van hoe mn wei er nu bij ligt, zal ze straks uploaden

justeef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:38

Bij ons op stal is het ook grote modderpoel, gelukkig is er plaats genoeg in de loopstal en op de stelton platen om ruim droog te staan alleen de bak is veranderd in een zwembad, best leuk soms maar er valt niet meer serieus in te rijden :(

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:41

Amalarab schreef:

Zulke dingen hebben wij dus van de zomer met veel zorg (en geld) erin gelegd, Maar ondanks dat we alles gedaan hebben zoals de leverancier ons verteld heeft trappen ze al de grond die eronder lag ertussen door omhoog en verdwijnen die rot dingen dus langzaam onder de grond..

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:49

Als ik het zo lees valt het bij ons nog wel mee,hele dag droog geweest dus veel water heeft de grond in kunnen zakken.Niet dat het kurkdroog is...veel stukken zijn dichtgelopen en verzadigt...maar ze kunnen toch op veel stukken lekker droogstaan.Waren vandaag ook lekker aan het ravotten.

Weekje droog weer zou een zegen zijn,kunnen we de boel even slepen.Als het nu gaat vriezen komen er wel mega problemen.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 19:16

bij ons zijn de paddocks kurk droog maar de rijbak waar normaal ook 2 paarden in staan is een ramp van voor naar achter is die helemaal ondergelopen het mag van mij snel droog zijn.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 19:29

ELpatcho schreef:
Amalarab schreef:

Zulke dingen hebben wij dus van de zomer met veel zorg (en geld) erin gelegd, Maar ondanks dat we alles gedaan hebben zoals de leverancier ons verteld heeft trappen ze al de grond die eronder lag ertussen door omhoog en verdwijnen die rot dingen dus langzaam onder de grond..

oh dat is zuur!! -O-

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 19:31

hier nog eentje -O-

lando2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 19:31

Ik heb de paarden vandaag maar een uurtje buiten gehad, t is echt zo slecht, en de hemelsluizen zijn weer open hoor! Ik kan me niet herinneren dat t zo slecht is geweest. De paarden hebben nog nooit zoveel binnengestaan, maar dit kan niet goed voor de benen zijn. de wei staat inmiddels volledig onder water, en in de paddock is eig niet te lopen. vriend is bij de brandweer en heeft t ook druk met al dat water!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 19:32

Voorlopig blijft het weer zo tot half januarie -:(- .

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 19:51

hier vandaag geen drup regen nu staan ze droog en we gaan ze terug zetten naar 7 cm blub , we lijken wel gek maar goed...

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:03

Gelukkig zijn er veel die er last van hebben,voel je niet zo alleen in je ellende haha..Ik snap trouwens niet dat er mensen zijn die een stal huren en verwachten in de buitenbak droog te kunnen rijden,het lijkt me moeilijk om die met dit weer droog te houden en ja ga dan op zoek naar een binnenbak zou ik zeggen :)

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:38

weet je wat pas erg is als je wei een zwembad is je gekke shet die door de draat heen gaat -:(- omdat er aan de andere kant vrouwtje staat en wel heel lekker gras en dan wilde ze ook nog niet terug stond ik in het zwembad en de stroomende regen haar voor uit te duwen :brr:

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:45

Haha ja daar wordt je niet blij van -O-

Nonnie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:45

Bij ons is het ook 1 grote blubberbende. Eerst een heel stuk met alleen modder en dan komen ze op het gras. Het gras is nog wel te doen. Maar tussen die 2 stukken ligt altijd een hele grote plas met water.. :( en mijn paardje wil daar nooit doorheen als ik hem ophaal uit de wei.
Vandaag was ik van plan om hem te gaan scheren, staat meneer in de wei, dus zijn benen en buik helemaal nat.
De rest maar geschoren, en dan de benen en buik maar morgen, eerst goed opdrogen.....

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 20:47

wat verelend Nonnie89! Hopen dat het morgen droog weer is..

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:48

Mijn leasepony staat echt in een modderpoel, er is geen gras of iets...
Hij gaat ook altijd helemaal achteraan staan dus kan ik lekker door de blub lopen... geen pretje maar ben blij dat ie iedere dag lekker buiten staat.

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:54

Ik denk toch dat, als de paarden zelf konden kiezen, en ik heb echte "buiten"paarden, ze toch liever lekker in het kniehoog stro willen staan ze...
En dan valt t bij ons nog mee, alleen, in de grootste inloopstal kunnen ze niet meer, de stoeptegels zijn er een paar weken geleden voorgelegd, had er beter zandzakjes voorgelegd,in bijna 10jaar op die weide echt nooit "plassen/vijverplekjes" gehad, maar dit jaar is ook die weide is verzadigd en kan ze niet veel water meer aan, en, t blijft maar gieten :(

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:00

jacqdenh schreef:
Ik heb een pensionstal en hier is het ook een drama , paarden staan noodgedwongen in de bak waar het nog enigzins te doen is.we zijn druk in de weer de padocks op te knappen maar kunnen pas van de zomer met zwaar matriaal bij de 2 grootste padocks.Helaas ben ik door de modder al 2 pensioners kwijt en ik werk me uit de naad om zoveel mogelijk water kwijt te raken. ik hoop op een poosje droog weer en dat het maar snel weer voorjaar mag worden.en dan graag 2 nieuwe pensioners zonder prinsessengedrag.Als je iemand weet houd ik me aanbevolen

Waarom is dat prinsessengedrag? Als iemand vindt dat zijn paard beter ergens anders kan staan i.v.m. de vele modder is dat toch hun goed recht? :+ Wel fijn dat je er veel aan probeert te doen :j

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:55

liekensancho schreef:
@ keona, alles blijft 'vastzuigen'.. en omdat ik ernstig reuma heb ( ben net met nieuwe medicatie begonnen) is het voor mij enorm pijnlijk door die modder te worstelen, alles blijft vast gezogen in die blubber. Zelfs de paarden rennen door de ergste stukken omdat ze het enorm vervelend vinden

Wij kunnen elkaar de hand geven. Stond vanavond gewoon te janken van de ellende. :(

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:57

ELpatcho schreef:
Amalarab schreef:

Oh dit had ik nog niet eerder gehoord.. -O- Goed om te weten, want ik vond het wel een interessant product. Ik denk nu toch aan betonplaaten of klinkers voor de stallen en begin van de paddock.

Jaleesaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:05

waar ik eerst stond was ook 1 grote modder bende _-:( ze stonden letterlijk tot hun knieen in de modder
paarden wouden de paddock niet meer in en wouden in hun schuilstal blijven
ze moesten een aanloop nemen om er door heen te komen,
zelfs het trekpaard had moeite :x
werd er gewoon verdrietig van om ze zo te zien!
dus ben verhuist voor dat het nog erger werd.
nu staat mn paardje in een goeie zand paddock en daar staat maar 1 plasje in en verder gewoon droog dus dat is heel mooi geregeld *\o/*

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:08

Dan valt het hier gelukkig nog mee, het is wel nat maar ze zakken nergens in weg en hebben nog genoeg plekken waar het 100% droog is, op het betegelde na