van krotweiland tot topweiland, hier thuis updatetopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 23:46

minajtje schreef:
dat is al beter dan de paarden die 24/7 in een stal van 3x3 staan!

dat vind ik zelf ook

mijn buren (en ook familie van mij trouwens) op de zomerweide zijn sinds vorige winter verhuisd omdat ze meer weiland wilden
nu is het winter, wat doen ze met hun paarden? ja hoor ze staan 24/7 op stal, komen er alleen eens uit om te rijden (zijn 2 wedstrijdpaarden waarvan een kwpn, ander dacht ik kruising arabier, andere zijn arabier en haflinger)

mijn 2 oudste paarden (dus blesco en rahere) staan vanaf ze op zomerwei staan 24/7 buiten, natuurlijk met mogelijkheid tot schuilen, als ze echt van slecht weer snachts spreken in de zomer gaan ze binnen, flint zet ik liever snachts binnen ivm zomerexzeem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 23:48

Hier word ik erg blij van om te zien :)

Je ziet, we geven niet altijd kritiek we zeggen het ook als het goed is en hier heb je mooi werk geleverd :) Alleen iets meer stro op de grond gooien? Kunnen ze ook lekker liggen en dat geeft ook warmte + knabbeloptie als het hooi op is. En het kan uitglijden voorkomen als ze zich willen rechtzetten na het liggen.

Jindai

Re: van krotweiland tot topweiland, hier thuis updatetopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 10:00

Je hebt er echt wat mooi's van gemaakt, Chalinka! De stallen zijn lekker ruim, zo te zien. :) Maar ik ga wel met Varekaj mee...er mag zeker wel wat meer stro in de stal ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:01

Nou ja als het de eerste dag is en met die regen, kan ik ergens wel begrijpen dat je eerst je paarden droog zet met hooi en later alsnog gaat opstrooien. Geen ramp hoor, ik zag het gewoon en vroeg het me af :) Zou het ook zo doen of de mijne eet eerst zijn stro op voor ik met hooi aan de stal ben geraakt.

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 12:42

Wauw , dat ziet er mooi uit !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 14:18

ja er is er na nog stro bijgedaan ;)
vandaag zijn ze voor het eerst hier de wei opgegaan, in het begin een beetje gebok & gegalopeer, maar nu staan ze toch rustig te grazen

en vanmorgen met schemeren ging mijn mama kijken, lagen ze alle 3 lekker rustig te slapen

foto van daarstraks op de wei:
halsters zijn omdat ze de eerste keer er stonden ;)
Afbeelding

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 16:38

Het is heel mooi geworden!!

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 16:53

Ziet er mooi uit! Het land lijkt er ook nog droog bij te liggen. Fijn hoor! Vanmiddag reden we met de auto door verschillende dorpjes en zagen her en der pony's staan in volledig kapot gelopen weilanden met echt behoorlijke plassen. Om te huilen, zo sneu...

En ik lees nog iets over zomerstallen. Heb je daar foto's van, daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 16:56

van de zomer wei heb ik niet echt foto's, we gaan er 1 van de dagen nog wel even kijken, maar ik vrees dat die nu ook gewoon overstroomt is, daarom zijn de paardjes ook een week vroeger naar huis gekomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 17:16

Als je alle andere werkpunten uit je topics even goed aanpakt kom je een heel eind hoor. Duimen hoog, zo'n topics als deze zie ik erg graag langskomen dus doe zo voort!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 17:34

Petje af! Heb altijd wel een paar van jou topics vol met commentaar zien voorbij komen en nu zie je echt dat het geholpen heeft!
Stallen zien er super uit, zou gelijk tekenen voor zo een stallen achter m'n huis!

mirestaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:14

echt top! :D
mooi gezellig en netjes, harstikke leuke stal *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 01:33

zo is trouwens onze omheining (ja het overtollige stuk is er al af & er was blijkbaar nog een stuk waar de verf nog niet droog is, flint zijn neus is ondertussen al terug wit ;) ) aan de ingang is natuurlijk gewoon 2 draadjes gehangen met handgrepen
Afbeelding

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 10:55

Komt daar geen stroomdraad tegenaan? Mijn ervaring is dat ze zulke hekken na een tijd als krap en schuurpaal gaan gebruiken en eroverheen gaan hangen als het gras op is. Dan is het hek snel beschadigd. Met een stroomdraad ervoor voorkom je dat.

Maar het ziet er netje uit. Stallen ogen met paarden erin ook een stuk groter. Al zou ik het wel eng vinden met 2 paarden in een stal van die afmeting. Mocht er ruzie komen dan kan de zwakste niet weg (ruzie kan altijd een keer voorkomen). Verder ziet het er echt super uit. Fijn om te zien dat je ook veel bladzijden met positieve berichten kunt halen!

horsefriend7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 11:00

Wat ziet dat er allemaal goed uit, meid. Toppie!!!!

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 16:08

wauw chalinka goed bezig!! :D

hoe is het trouwens met de lessen afgelopen waar je mee zou gaan beginnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 16:44

les moet ik nog steeds afspreken (is ook nog niet echt weer geweest om een uur af te spreken of zo, ik rijd als het droog is)

ik rijd zelf wel terug met flint ook, en omdat ik niet wil rijden met hem zonder dat er iemand bij is, blijft mijn moeder er dan bij & die geeft dan wat les

met rahere heb ik ook niet veel gereden de laatste tijd, hier thuis 1x, dan een dag gelongeert & gister gewoon even zonder zadel stap en draf gedaan

en v olgende week heb ik 3 dagne nh stage op de manege (met manegepaard natuurlijk) en daar word ook dressuurles bij gegeven