Ons huidige schema (ik vind management zo zwaar klinken, en meer iets voor op het werk, paarden zijn hobby

* Stal van de 2 rijpaarden staat 24/7 open en dan kunnen ze via een verharde uitloop de rijbak inlopen. Met erg vies weer kan ik de rijbak afsluiten om die een beetje te sparen. Dan hebben ze alleen de uitloop van +/- 50 m2
- 07:00 hooi en brok
- ergens tussen 10 - 12.00 kleine weilandje open (niet met te nat weer om het landje te sparen)
- ergens tussen 16 - 18.00 weer van het kleine weilandje af
- 18.00 hooi en brok
- 22.00 hooi
Mijn merrie (die met pensioen is) en de shet staan 24/7 op het grote weiland (1 hectare), die breng ik 1x per dag een pavokoek. Verder hebben ze daar een drinkbak op een bron, dus eigenlijk geen omkijken naar. Als het gras zo op is vul ik daar 1x per dag een grote bak met hooi. Maar voorlopig hebben ze nog zat daar! In het voorjaar krijgen ze wel minder gras om problemen te voorkomen en omdat het grote land dan gebruikt wordt om van te hooien.
's Zomers gaan de rijpaarden ook 24/7 op de wei.
Rijden gaat ergens tussen door, doordeweeks meestal rond half vijf als het lukt ivm werk. In het weekend wanneer het het beste uitkomt.