wel of niet doen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:18

Elan_GV schreef:
Wow, dat is ook niet echt een aardige reactie..

Heb jij enig idee wat het kost om een rijbaan goed te krijgen?
TS zal niet de wereld betalen voor de stalling , en de andere 3 ook niet.
Een vracht zand kost al snel 400 euro, maar dan heb je nog geen cm zand liggen!
Dat word hem dus niet met maar 4 paarden!
Ik zou gewoon verder op zoek gaan en er is vast een stal te vinden waar zowel je paard als jijzelf het mee eens zijn.
Een paard 24/7 binnen is geen optie, zeker niet voor een 4 jarige.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:32

400 is wel een grote vracht dan, wij hebben van de week nog 300 voor 20 kuub scheldezand betaald incl. brengen.
Maar goed, het blijft inderdaad een dure grap ja, zand...

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 23:39

wie weet valt er iets te regelen, paardenbox voor ponyprijs, in deze tijd zouden ze er zo akkoord kunnen gaan!

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:41

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 23:45

helaas wat te ver..

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:53

Ik ben net van zo'n "luxe-stal" naar een stal met enkel buitenpiste verhuisd.. Mijn paard is nog nooit zo gelukkig geweest. Ik heb het zelf een stuk kouder, en veel meer werk plots, maar echt: door de ruimte die m'n paard nu heeft is ze helemaal happy.

Hou de stal met constante weidegang. Aan rijden met een ongelukkig paard heb je ook niks :)

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 23:57

aan niet rijden met een paard heb je ook niks...

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:58

Iemand die de belangen van zijn paard niet voor zijn eigen belangen zet verdiend geen paard! :x

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 00:06

eline128 schreef:
aan niet rijden met een paard heb je ook niks...

Het moet niet alleen om het rijden gaan, meisje.

Je kunt nu lekker de tijd nemen om het vertrouwen te krijgen van je pony.
Lekker aan elkaar wennen, je hoeft er niet meteen bovenop te gaan zitten.

Heb je ook al naar pensionstallen in de buurt gekeken?

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 00:15

wie zegt dat mijn paard het daar vreselijk gaat krijgen, ik ben eigenlijk wel een beetje klaar met dit topic, ik heb besloten dat ik ga kijken naar mijn mogelijkheden bij de frissche roemer en mocht dat op een of andere manier niet lukken, dan ga ik nog even met die stal eigenaren praten over een paar uurtjes buiten

horzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 00:15

Ik snap heel goed dat je als 14 jarige een pony hebt en hier graag mee wil rijden. En eerlijk gezegd, zou ik ook geen honderden euro's betalen voor mijn paard om een beetje met m te wandelen oid. De ambities zijn gewoon anders.
Een dier past zich supersnel aan, zoals eerder genoemd kun je ook een tussenweg zoeken. Probeer je pony bijvoorbeeld wel veel los te gooien. Je kunt kijken hoe ze reageert op het vele binnen staan en op basis van die waarneming keuzes maken voor jullie toekomst.

Ik denk dat het niet nodig is tegen een meisje van 14 te zeggen dat ze geen pony verdient als ze niet de mogelijkheid heeft om hem de hele dag buiten te zetten en ook fijn te kunnen rijden.

Ik vind het dapper dat je deze vraag hier stelt en denk dat je een aantal bruikbare adviezen gekregen hebt en de negatieve lekker moet vergeten! Succes met het maken van een keuze!

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 00:19

dankjewel!

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 00:36

Ik heb mijn paard 6 weken, en kan pas over een maand of 3 rijden.. o.a. door alleen een buitenbak, maar m'n paard is ook niet sterk genoeg om erop te stappen.

Bij mij staan ze overdag buiten en in de winter 's nachts op stal.

Heb vaak de vraag gekregen, waarom ga je niet op de manege staan, kan je altijd rijden. Maar nee, absoluut niet! M'n paard verdient het om lekker buiten te zijn en spelen met vriendjes.. Dan maar niet rijden in de winter, maar das mijn mening natuurlijk..

Ik snap dat je afhankelijk bent van je ouders, maar kun je niet aan je ouders vertellen dat het beter is voor je paard om buiten te staan, misschien dat ze dan bereid zijn om wat meer te betalen?
Ik weet niet wanneer je 15 wordt, maar anders een optie om 4/5 uur in de week re werken misschien? Dan begrijpen je ouders het misschien, dat je iets goeds wilt voor jou en je paard..

Ik zou er goed over nadenken als ik jou was, maar het blijft uiteindelijk je eigen (en je ouders) keuze..

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:51

Ik zou inderdaad lekker gaan kijken. Je moet gewoon een goede compromis zien te vinden. Als het paard de hele dag binnen staat is het voor hem niet leuk. En als je niet kan rijden is dat voor jou niet leuk. Jezelf op de laatste plaats zetten zou ik niet voor kiezen. Je betaald er wel geld voor en je hobby is rijden!

PatriciaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 13:14

Herkenbaar!!
Wij hebben het wel gedaan!
Mooie binnenbak,stapmolen,kantine, privelessen, heerlijk voor ons maar toch voelde het niet goed.
Na 3 maanden zijn we terug verhuisd naar ons oude vertrouwde stalletje met vaak te natte buitenbak,maar met heerlijk stuk land waar de paarden elke dag op mogen. *\o/*
We hebben ook een oplossing gevonden voor als we serieus willen gaan trainen,verderop is een goede buitenbak waar we voor een klein bedrag per maand mogen rijden.. :D Mischien is zoiets voor jou ook een optie?