Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rowo schreef:HorseTopShop schreef:Ik kan niet goed begrijpen waarom mensen een winterstop houden.
Veel paarden staan in de winter binnen. Waarom juist dan een stop houden? Juist dan zou er meer met een paard gedaan moeten worden.
Precies wat ik altijd denk! Het is een beetje koud of het sneeuwt en een groot deel van paardhoudend/rijdend Nederland heeft geen zin meer om naar het paard te gaan.
Ik rijdt s winters altijd door. De paarden staan aan huis en we hebben geen binnenbaan. De paarden lopen altijd buiten, ook met vorst, sneeuw en ijzel. Ze passen gelukkig wel op en kunnen dus iig lekker even de benen strekken.
Bij vorst of sneeuw strooi ik de longeercirkel zodat ik thuis iig kan longeren. Daarnaast ga ik dan 1 of 2x per week naar de manege met beide. Ze lopen dus een dag of 3/4 in de week ipv 5 a 6x. Als het alleen vriest ga ik in de weekenden de straat op en train daar wel.
Maar het neemt niet weg dat ik heeeeel blij ben als het weer voorjaar wordt. Ik haat de winter echt!
Sjors schreef:HorseTopShop schreef:Ik kan niet goed begrijpen waarom mensen een winterstop houden.
Veel paarden staan in de winter binnen. Waarom juist dan een stop houden? Juist dan zou er meer met een paard gedaan moeten worden.
Omdat ik het te riskant vind om in het weiland te rijden.
FahyaFemke schreef:ik vraag me af, sorry heb alleen de 1e pagina gelezen dus weet niet of het al gezegd is, of een winterstop slecht is voor het paard?
Ik zit ook te twijfelen, daar mijn bak gewoon nu al niet meer te rijden is, mijn paard flinke vacht aan het maken is dus het ongezond is op ons niveau verder te trainen met die vacht.
Scheren zie ik tegenop, daar ze 24/7 buiten staat en ik niet op een ziek paard zit te wachten.
Is het niet slecht voor een paard, om ze eerst goed in conditie te hebben, spieren te hebben aangemaakt, ze dan weer stil te gooien en na de winter weer op te pakken?
HorseTopShop schreef:Ik kan niet goed begrijpen waarom mensen een winterstop houden.