Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Leorah schreef:maringe, dank je ik heb even gezocht. Dit lijkt me alleen niet echt wat. Lijkt me dat een paard met ijzers er achter kan blijven hangen.
NesyD wat ontzettend leuk zeg, dat is echt vergelijkbare ruimte, dus erg leuk en handig om te vergelijken. Hou je ook een foto-topic ervan bij?
Ik ga straks bij de schuur kijken die we misschien kopen. Eerst even afwachten of het wat is. Wij hebben niet gekozen voor uitloopstallen, maar gewoon boxen waar je ze zelf in- en uit zet zeg maar.
Er zijn grondboringen gedaan vrijdag, maar ik zal straks of morgen even bellen hoe diep het geel zand precies zit. Bij ons wordt de grond ook omgekeerd en het werd mij juist ontzettend afgeraden om op deze plek drainage er onder te gooien. Ik laat hem eerst een paar maanden liggen als de grond gekeerd en aangereden is en wanneer het nodig is/wordt, wil ik kokosvezels in de bovenlaag laten frezen.
Fleurtje100 schreef:Was aan het zoeken op paard aan huis, kwam een oud topic van je tegen dat je een klein stukje wei wilde huren en nu dit, leuk! Proficiat met je aankoop!
Ik lees graag mee, willen deze week een bod uitbrengen op een huis met grond. Er staan héél veel schuren bij, waarvan bij een er twee hele oude boxen in zitten. Mijn idee is om een loopstal te maken met een stukje verhard en paddock eraan met vanuit daar toegang naar de verschillende weides. We werken beide fulltime en het lijkt me fijn dat de paarden altijd zelf kunnen gaan schuilen voor noodweer/horzels, want wij kunnen niet zo makkelijk voor alles op en neer. Heb hier weleens gelezen van iemand die camera's had hangen en die kon dus vanaf haar mobiel de paarden in de gaten houden, lijkt me ideaal! Een bak zou er bij ons waarschijnlijk niet komen want er is ook een rijvereniging op 1,5 km afstand met binnen-en buitenbaan.
Maargoed eerst maar eens kopen, dan het huis moderniseren en dan pas komen de stallen aan de beurt. Heb maar een paard die nu in een fijn pension staat, dus veel haast zit er niet bij, maar wel heel leuk om alvast over indelingen na te denken en over wat er dan bij moet komen als vriendje. Zal ook wel een hele overgang zijn van een appartement in de stad naar een huis met grond, schuren en in een dorp.
Leorah schreef:Er zit een grote schuifdeur aan de voorkant van de schuur, verder geen losse deuren naar buiten.
fokfanaat schreef:die paddock is echt te klein als ze ze daar echt met een aantal dieren meerdere uren per dag op wilt hebben, das vragen om ruzie
maringe schreef:Ik zou in het voorste gedeelte een bak in het midden leggen, zodat je een track rond de bak krijgt waar ze op kunnen lopen, hebben ze veel beweging en ze kunnen elkaar nooit klem zetten. Je kan ook de bak als paddock gebruiken.
Het achterste gedeelte kun je dan als weide gebruiken en af en toe open zetten.
Leorah schreef:Ik heb net de offerte voor het aanleggen van bak + paddock binnengekregen. Het gaat puur om het omkeren van de grond over een oppervlakte van 18 x 56 meter. De prijs daarvoor is 1550 euro excl btw bij dit bedrijf. Ik moet eerlijk zeggen, dat ik het erg veel geld vind vooralleen grond omkeren. Ik heb gegoogeled en gebokt en kwam prijzen tegen die variëren tussen 250 tot een 1000 euro voor het omkeren van grond. Ik heb meteen nog een prijsopgave van een ander grondverzetbedrijf opgevraagd en daar krijg ik morgen reactie op. Even afwachten dus....