Probleem! Nieuwe "buren"en waterleiding.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 13:18

Moeilijk hoor...
Toch lijkt me kontakt opnemen met het waterbedrijf de beste optie ( en eigenlijk zouden jouw buren dit zelf moeten doen, evt via de huiseigenaar) want zij hebben de last ervan. Als het een fluitend geluid is dan is het waarschijnlijk toch een leiding probleem en dat ga je ook niet met een timer oplossen..
Hebben ze nu eigenlijk de hele dag last of alleen als de vaten gevuld worden met water?

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 13:22

Abiola schreef:
Heel vervelend, maar het is maar twee tientjes per paard moet je maar denken. Ik hoop voor jou dat ze niet weer iets nieuws verzinnen...

Betaalt TS 20 euro per 8 paarden per maand = 160 euro? Begrijp ik dit goed?
Voor die prijs zou ik in mijn handen knijpen en deze ongein met een korrel zout nemen..
Ik ben voor 1 paard al minstens 400 per maand kwijt... :(

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 13:25

sanne1221 schreef:
Abiola schreef:
Heel vervelend, maar het is maar twee tientjes per paard moet je maar denken. Ik hoop voor jou dat ze niet weer iets nieuws verzinnen...

Voor die prijs zou ik in mijn handen knijpen en deze ongein met een korrel zout nemen..

Nee sanne, dat staat er niet. Die 160 euro is de prijs van de timer die de bewoners willen. Verder denk ik zomaar dat jij voor die 400 euro ook nog wat diensten en afdragen van verantwoording krijgt, geen vergelijk dus.

Ariebren

Re: Probleem! Nieuwe "buren"en waterleiding.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 13:37

Dan heb ik nog een tip.
Vraag bij het kadaster de tekeningen op van de weide, stallen en woonhuis.
Kan via internet, zijn wel wat kosten aan verbonden, iets van een tientje dacht ik.
Dus op die tekening kan je zien of de wei met stal een apart perceel is, met eigen kadaster nummer.
Idem het christelijke woonhuis, heeft dat perceel een ander nummer ??

Is dat zo, dan kan je bij de gemeente aangeven dat je graag een huisnummer wilt hebben voor het, stal met weide, perceel.
Neem ook aan dat je een eigen opgang hebt ??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 13:39

Kan dat ook als je NIET de eigenaar bent ??

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 13:41

Voetbal terreinenm, schietclub en tennis vereniging hebben ook sinds een paar jaar een eigen huisnummer in mijn gemeente.
De grond wordt symbolisch gehuurd van de gemeente.

En niet geschoten is altijd mis.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 13:58

Jannepauli schreef:
Moeilijk hoor...
Toch lijkt me kontakt opnemen met het waterbedrijf de beste optie ( en eigenlijk zouden jouw buren dit zelf moeten doen, evt via de huiseigenaar) want zij hebben de last ervan. Als het een fluitend geluid is dan is het waarschijnlijk toch een leiding probleem en dat ga je ook niet met een timer oplossen..
Hebben ze nu eigenlijk de hele dag last of alleen als de vaten gevuld worden met water?

Ik check zo even of het met de automatische drinkbakjes in stal ook het geval is, of dat het alleen is met ons waterbakken die buiten staan.
Ik zal daarna even contact opnemen met een loodgietersbedrijf, want zij doen dat toch echt niet en de verhuurder net zo min.

Ze zeggen dat ze juist last hebben al de bakken gevuld zijn, als het water niet doorstroomt zeg maar. Als het water wel stroomt, hebben zij geen last.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 13:59

NiFallor schreef:
sanne1221 schreef:

Nee sanne, dat staat er niet. Die 160 euro is de prijs van de timer die de bewoners willen. Verder denk ik zomaar dat jij voor die 400 euro ook nog wat diensten en afdragen van verantwoording krijgt, geen vergelijk dus.

Inderdaad, die € 160,- is dus ALLEEN voor een timer voor tussen de kraan en een waterslang...

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 14:00

Ariebren schreef:
Dan heb ik nog een tip.
Vraag bij het kadaster de tekeningen op van de weide, stallen en woonhuis.
Kan via internet, zijn wel wat kosten aan verbonden, iets van een tientje dacht ik.
Dus op die tekening kan je zien of de wei met stal een apart perceel is, met eigen kadaster nummer.
Idem het christelijke woonhuis, heeft dat perceel een ander nummer ??

Is dat zo, dan kan je bij de gemeente aangeven dat je graag een huisnummer wilt hebben voor het, stal met weide, perceel.
Neem ook aan dat je een eigen opgang hebt ??

Nee, helaas geen eigen opgang. :( Wij gebruiken dezelfde oprit
Zal even proberen een schets te maken in word... moment

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 14:12

Hmmm ff kijken hoe ik dat hier op krijg...

Gats moet ik het eerst uploaden dus.... Als iemand echt wil weten hoe het in elkaar zit, stuur dan even een pb, dan kan ik een tekeningetje (paint) sturen.

manon_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:28

Kun je niet die timer aanschaffen en je buren iets laten ondertekenen dat hiermee alle 'problemen' zijn opgelost en zij het dus eens zijn met alles omtrent de paarden zoals nu de situatie is? Niet zozeer om juridisch sterk te staan, maar mochten ze dan weer over iets beginnen kun je ze dat laten zien.
Lastig hoor, jammer dat er van die zeikmensen bestaan..

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:33

Of de vlotter anders afstellen zodat ie niet bij de minste daling van waterspiegel al begint te lopen? :)*

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 14:37

funnyhorses schreef:
Of de vlotter anders afstellen zodat ie niet bij de minste daling van waterspiegel al begint te lopen? :)*

Als het water loopt, hebben ze juist geen geluid... omgekeerde wereld dus.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:38

Myfairytale schreef:
Ze zeggen dat ze juist last hebben al de bakken gevuld zijn, als het water niet doorstroomt zeg maar. Als het water wel stroomt, hebben zij geen last.

Huh? Stilstaand water kan geen fluit- of ruisgeluid maken.. snap d'r niks van.
Horen die lui soms ook stemmen? _O-

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 14:39

Heb trouwens een loodgietersbedrijf gebeld, ga even wat testen zometeen!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:40

Jannepauli schreef:
Myfairytale schreef:

Tuurlijk.
De stem van God horen ze uiteraard regelmatig :j :')

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 14:41

Jannepauli schreef:
Myfairytale schreef:

:') Daarom snappen wij het dus ook niet. De vlotters staan heel strak afgesteld, dat ze ook echt geen water meer doorlaten. Waarschijnlijk loopt toch het water terug de leiding in op en of andere manier en nog waarschijnlijker was dat het gewoon oude leidingen zijn waar wij dus niets mee kunnen doen...

Edit: typefout
Laatst bijgewerkt door Myfairytale op 28-09-12 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:42

Wie weet is er met verschillende diktes van leidingen gewerkt?Dus van een smal naar dikkere leiding?Dat daarom steeds het water stroomt?
Maar wat het ook is,dit hoort bij de verhuurder en niet bij jou ts.
Als ze dit aan jou gaan verwijten sporen ze echt niet!Jij hebt die leidingen toch niet aangelegd?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 14:44

Dat zou heel goed kunnen, het is echt oude, verwaarloosde meuk... :o

Het hoort inderdaad niet bij onze verantwoording, maar ja, het geluid komt bij ons vandaan schijnbaar.
Dit gezeik ontneemt me gewoon mijn plezier op stal.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:46

Myfairytale schreef:
[ :') Daarom snappen wij het dus ook niet. De vlotters staan heel strak afgesteld, dat ze ook echt geen water meer doorlaten. Waarschijnlijk loopt toch het water terug de leiding in op en of andere manier en nog waarschijnlijker was dat het gewoon oude leidingen zijn waar wij dus niets mee kunnen doen...

In waterleidingen schijnen ook nog een soort ( magnetische) membranen te zitten die zorgen dat het water niet kan teruglopen - als het oude leidingen zijn kunnen die dus wel kapot zijn..

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:48

Het geluid komt gewoon van de leidingen van de verhuurder en niet van jou ts. :)
Ik zou me er niet meer sappig om maken,laat het de verhuurder maar opknappen hoor jij staat hier wel sterk met dit verhaal. :j
En weet je,men kan ook ZOEKEN naar problemen >;) ,vermoeiend zulke mensen maar trek je er niet teveel van aan joh! :(:)
Wat ik wel zou doen is alvast goed in de gaten houden als er elders een mooi plekje vrijkomt voor je paardjes want dit gez**k is niet vol te houden. :n
Eerst de leidingen,dan de paarden en wat is dan weer een storingspunt?Dat ze jou horen lopen ofzo? :?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:48

Een mini lekje in de leiding kan zacht lawaai maken.
Misschien zit dat lekje wel in hun huis. :7

Of in jouw systeem zit toch ergens een lekje ??
Als je het op de zelfde manier aangelegd hebt als ik, dus een stuk of 15 waterbakkies op stal en dan met tuinslangen de waterbakkies in de weides en paddocks aangesloten. (10 stuks)
Kan er ergens wel een minimaal lekje zitten.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:49

ik denk dat als je dit probleem hebt verholpen zich weer een ander issue de kop op steekt...(je hebt gewoon van die mensen die zeuren echt om niets.....) en volgens mij zijn dit van die mensen.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:50

Maar ik ga weer verder met de waterbakkies bij mij op stal.
Had nog vorstschade die ik vergeten ben te repareren. :7

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 14:56

Ik heb er 2 slangen/bakken aan Ariebren, deze hebben we helemaal nagekeken en gevoeld, konden we niets aan ontdekken. Ook met een andere slang eraan niet. Ik ben bang dat het in de leiding zelf zit.

Funnyhorses en studiemiep; er zal vast wel weer wat zijn de volgende keer (ze hoorden de paarden op stal 8)7 :roll: ), maar ze wisten het van tevoren EN zijn ook "gewaarschuwd" door de vorige huurders (voor ons positief hoor, zij hoopten ook dat wij het huis zouden krijgen), en als dit opgelost is hebben ze gewoon PECH.

Vriendlief is inmiddels knettergek aan het worden en heul boos. Ook een beetje op mij dat ik me zo druk maak... :=