Hoe krijg ik,op een nette manier, mijn omheining terug.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:43

wat doe je moeilijk zosja? je word nergens gemeld als zijnde boeman, ze zegt zelfs dat jij er niks aan kan doen.
dat de nieuwe huurder er niet even tijd voor vrij kan maken (??) dat is wel raar, nu draai jij er ook voor op maar jij betaald wel de volle pond huur waarschijnlijk deze maand.

zelfs in het donker even die paar palen omwisselen kan als je echt anders geen tijd hebt, bouwlamp erop en gaan met die banaan.
ik begreep ook dat het niet het hele weiland is maar een paar palen die er niet uit gingen... dan staan je veulens toch ook niet op een klein stuk? zet er even een prikpaaltje neer op de plek waar de paal eruit is en het is opgelost.
daar hoeft gohya absoluut niet voor te zorgen! ook prikpaaltjes kosten geld, dus of ze nu een houten paal achterlaat of prikpaaltes moet gaan kopen, het zal haar geld kosten, en dat is uiteraard niet de bedoeling.

ik vind het erg onbeschoft vanuit de nieuwe huurder, palen kosten ook een hoop geld.... en dat er een topic geopend word, bewijst alleen dat jullie er samen dus niet uitkomen... waarschijnlijk als ze er niet zo achteraan zit hoort ze nooit meer wat van de nieuwe huurster.

op een klein stukje zetten van veulens is dus hier helemaal niet nodig lijkt me daar er al een hoop palen vervangen zijn, maar ook ik had het gedaan zolang het veilig bleef, er zijn grenzen en daar is nu overheen gegaan. daarnaast was het een noodoplossing voor gohya, het was aan jullie zelf geweest hoelang de pony's op een kleiner stukje zouden moeten staan... je kan er ook voor kiezen een dagje niet met de merrie te trainen.

tel de isolatoren die terugmoeten, haal een zakje bij de boerenbond voor een paar euro, palen eruit en direct vervangen met jullie palen of even een prikpaaltje ertussen en klaar. als alles maar eruit is kan gohya het ophalen wanneer ze wil, het land is tot 1 okt eigelijk van haar, dat de paarden er nu al opstaan is niet haar schuld

matasja

Re: Hoe krijg ik,op een nette manier, mijn omheining terug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:45

geen gezonde situatie trouwens dat je als medehuurder bang moet zijn dat je paarden misschien op een dag achter een paar prikpaaltjes staan, ze had je van tevoren in moeten lichten van deze situatie, dan had je jouw paarden er evt later neer kunnen zetten

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:49

Goya kan je het niet even aankijken hoe het weer tegen die tijd is en dan beslissen ipv van nu al nee te zeggen? Nu is er van beide kanten de wil en volgens buienradar blijft het nog even zo (geen noodweer)
dus wellicht hebben jullie geluk! En anders zou ik niet wachten tot zei weer tijd hebben maar gewoon gaan wanneer het jou uitkomt en paarden wel veilig achterlaten. (bijvoorbeeld 4 houtenpalen laten staan)
Scheelt een hoop dat je de bon nog hebt! Ook betreft de kwestie aantal palen, jij zegt dat alles van jou is en zei dat de helft vd gemeente is. Als jij het met de bon kan aantonen hebben ze mooi pech..
Desnoods bij politie informeren wat je mag doen, ik meen gelezen te hebben dat je deze goed kent? (sorry als ik het fout heb) Zou in ieder geval snel actie ondernemen, heeft lang genoeg geduurd! Succes

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:52

Weet ik maar mijn merrie kwijnde wegntguis ruimte gebrek voor Merie en veulen
Ik wilde ze over zeten waarneer het warm was zodat ze konden wennen aan de temp
Ik wist van de palen probleem maar de enige palen die in de grond staan zijn er ong 10 stuk nog geen eens dat zijn de enige waar ook isolatoren innziten voor de rest staat er helemaal niks meer jande water pomp maar daar heb ik geen verstand van ik ga nu zo naar school ben om half 3 op de wei voor als gohya wel komt moet ook me pony voeren namelijk
Er staan veel palen van de gemeente aan de zijkant ik maar er vanmiddag foto's van de palen met er teer spul erop zijn van de gemeente en de hele voor zijde op 2 à 3 palen na van ons zelf en de rechter zijde ook alleen nog palen doe we er niet uit kregen

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:55

precies, die voorspelling zijn nou ook niet zo vast, kan best dat het pas vanavond laat slecht wordt

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:57

Maar hoe kan het dat jullie het steeds hebben over palen van de gemeente en Goya dat het háár palen zijn? Ik neem aan dat Goya het kan aantonen met de bon ivm het aantal palen, of desnoods de gemeente informeren hoe het zit.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 11:58

Ik kijk idd. het weer aan vanmiddag en als het droog blijft ga ik er wel heen.
Al heb ik dan nóg niet alles hier,want ik moet ook weer terug om het op te halen,zodra ik de aanhanger kan lenen.Ik ben afhankelijk v.d. mensen waar de aanhanger van is.
Ik kan in ieder geval wel het koord en de isolatoren mee nemen die er al uit zijn.De rest hoeft er niet uit,want die zitten in de palen die van mij zijn.

Dus ik snap nog steeds niet waarom zosja alle isolatoren eruit moet draaien?
Palen van de gemeente staan aan de linkerkant áchter mijn palen.Daar zit prikkeldraad op,en ik moet geen prikkeldraad,vandaar dat ik daar een extra omheining had gemaakt.
Die palen met teer zijn ook van mij,die waren eerst van Shirley en die mocht ik van haar houden.Shirley was de huurster vóór mij.

De eigenaar is nu op de hoogte en geeft mij ook gelijk!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 12:01

Zosja24, ik snap dat je bang bent dat je paarden straks loslopen, maar jij legt het probleem bij de verkeerde persoon neer. Niet Gohya is daar verantwoordelijk voor, maar de nieuwe huurder. Gohya heeft eigenlijk helemaal niets te maken met de paarden die nu in het land lopen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 12:03

Zosja waarom ben je bang dat je paardjes los komen te lopen? al mijn palen zijn er toch al uit op een paar na? dan is het toch verder nog goed omheind? die enkele paal die er tussen uit moet kan best.
En jij weet heel goed dat ik geen enkel dier in gevaar breng,dus slecht slapen is onzin.
Je kent me,en weet dat ik geen gevaarlijke dingen doe.

p.s. even op BR gekeken,er komt flink wat aan vanmiddag.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 12:07

Ik snap het probleem ook niet. De huurster van de wei weet al ruim een maand dat Goyha haar spullen terug wil. Dan had ze al lang een andere omheining neer kunnen zetten zodat de spullen van Goyha veilig kunnen worden weggehaald zonder losse paarden. En helemaal als het maar om een paar palen gaat die er nog uit moeten.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:12

zosja24 schreef:
Uh ik wil graag dat het topic word gesloten bokt weet namelijk niet meer wat het wil
Als je een paard zo neer zet is het zielig en anders moet het .. Alles is opgelost
Met mij en gohya dus gohya en ik gaan morgen kijken hoe of wat was spullen naar voren slepen zodat gohya niet hoeft te slepen van achter naar voren als ze het ophaald alles ligt dan klaar
En wie een 2 veulens achter prikpaaltjes zet is bij mij niet goed in ze hoofd! Die waaien 9/10 keer om ...
Graag topic sluiten vind dit namelijk er beoordelend worden
En er onbegrijpelijk want alles is zielig behalve paarden op een klein stuk grond zeten
Sorry mijn pony en veulen staan er ik en er niet veel mee te maken met de weide en alles
Maar probeer veel te doen om alles op te knappen...

Oh wat erg? je weet dit vantevoren, en dan heb je maar tijdig te regelen dat alles voor elkaar is, toch. Niet TS haar probleem maar dat van jou.

Als het mijn spullen waren geweest ging alles gelijk mee op de dag dat mijn eigen paarden verhuisden, dan zat je echt met een probleem denk ik.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:14

gohya schreef:
Zosja waarom ben je bang dat je paardjes los komen te lopen? al mijn palen zijn er toch al uit op een paar na? dan is het toch verder nog goed omheind? die enkele paal die er tussen uit moet kan best.
En jij weet heel goed dat ik geen enkel dier in gevaar breng,dus slecht slapen is onzin.
Je kent me,en weet dat ik geen gevaarlijke dingen doe.

p.s. even op BR gekeken,er komt flink wat aan vanmiddag.

Lekker op jouw gevoel inspelen zeg, dat is ook netjes van haar zeg om van haar probleem/ laksheid jouw probleem te maken.

Jij hebt toch helemaal niets met haar en of haar dieren te maken, dat is iets tussen die mafkees en de verhuurder.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 24-09-12 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:15

Nee, niet van haar, maar van de nieuwe huurder (linda?). En als jij een plekje van die nieuwe huurster huurt, zal je het probleem daar neer moeten leggen. Ik vind Gohya ook te lief geweest, ik had dit hele gezeik niet aangegaan maar direct de hele boel weggehaald.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:16

Mijn tip is ook om de wijkagent op de hoogte te brengen. Vertel dat je een conflict hebt met degene die je omheining gebruikt en leg het ultimatum voor. Wellicht dat de wijkagent wel eens een belletje voor je wil doen naar de gebruiker en dan is de politie ook op de hoogte dat jij je omheining ophaalt. Belletje van de politie kan wel eens indruk maken.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:22

Zouden jullie elkaar niet gewoon even bellen in plaats van tig berichtjes over en weer in dit topic? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:29

Ts gewoon je omheining ophalen, je hebt genoeg keren hun het laten weten dus ze hebben genoeg tijd gehad om zelf voor een omheining te zorgen.
Ik zou aan beide meiden die het land nu huren melden dat je die en die dag je omheining weg haald en als hun er niks anders voor hebben achter prikpaaltjes zetten de paarden, zijn hun het misschien niet mee eens maar zo blijven ze je aan het lijntje houden, jezelf komt altijd op de eerste plaats, dan de rest.

Zosja24, ik snap dat je niet wilt als je paarden achter prikpaaltjes staan maar jij wist ook langer al van dit af en dan had je gewoon met dat andere meisje waar je mee huurt een oplossing voor moeten vinden en niet het probleem op ts afschuiven, ze heeft ondertussen al genoeg rekening met jullie gehouden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-09-12 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:35

Ik snap echt het probleem niet hoor het spijt me..

Paaltjes waaien om?
Uhm mijn weiland is enorm breed en ik heb mijn ene paard apart van de andere als je zorgt voor fatsoenlijke paaltjes en wat lint waait er niks om.. je moet het alleen wel goed in de grond zetten..

Ik denk dat jullie in je handen mogen knijpen met de goedheid van Gohya...
En enig sinds geluk hebben dat ze geen aanhanger heeft..
Sterker als ik in haar buurt woonde kwam ik NU nog met een trekker met voorhef.. bak er op touw er aan en dan gingen de palen die van haar waren gewoon per direct de grond uit in de voorlader draad mee isolateren mee prikpaaltjes in de grond en dan was de rest jullie pakkie an!

Het is verdorie eind september! dan heb je RUIM en meer dan voldoende tijd gehad om er wat aan te doen..
en dan ga je in de avond wat later aan je huiswerk en niet met vrienden andere dingen doen als het zo een probleem is dat ze tussen prikpaaltjes staan en zorg je dat alles vooraan ligt.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:03

Zo moeilijk is het toch allemaal niet? De oude eigenaar neemt de bonnen mee. De nieuwe neemt de isolatoren mee. Je kijkt eens wat die palen nog moeten kosten. De nieuwe eigenaar geeft de (nieuwe)isolatoren aan de oude eigenaar. En die komt met een redelijke prijs voor de palen. 10 min werk. Kan binnen worden af gehandeld. Het is een rotklus om alles eruit te halen en op te ruimen. En om weer nieuw te plaatsen. Met een beetje goeie wil moet dit toch op te lossen zijn?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:06

JJane dat zou inderdaad heel makkelijk zijn, maar TS zegt de nieuwe huurder geen geld heeft voor de palen. Buiten dat weet ik niet of TS de palen zelf wil gebruiken.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:08

Mischien kan de medehuurder het haar voorschieten? Maar er moeten toch palen in want prikpaaltjes waren geen optie.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:16

Hoe ze het oplossen is echter niet Gohya's probleem. Hard gezegd: wat kan haar het schelen waar die paarden achter staan?

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:48

Diablo schreef:
Hoe ze het oplossen is echter niet Gohya's probleem. Hard gezegd: wat kan haar het schelen waar die paarden achter staan?

Ik zie deze opmerking nu al een paar keer voorbij komen, maar hier ben ik het toch niet mee eens!
Van de week is er ook al een automobilist + 1 paard om het leven gekomen omdat er 7 paarden waren uitgebroken!

Ik hoop dat het op een normale manier opgelost kan worden.
Hier in het zuiden is het nu redelijk droog. Ik hoop dat jullie het daar nu ook droog hebben.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:13

Vind ik ook Isabonny, dat ze de paarden wel fatsoenlijk achter zou moeten laten in zo'n geval. Zoiets wil je natuurlijk niet op je geweten hebben. Vandaar dat ik ook al zei 4 houten palen ipv prikpaaltjes in eerdere post.

Ik hoop dat je nu bij de wei bent ts, buienrader geeft nog droog weer aan bij jullie. Hopelijk is het nu (een heel eind) opgelost! Succes

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:26

Zosja, ik vond je in je eerste reacties echt geschikt, heb van jou wel eens vaker reacties gelezen waarvan ik dacht, moet dat nou?
Helaas verval je nu weer in je oude manier van reageren, je moet de TS niet aanvallen, maar je moet bij degene zijn bij wie jij onderhuurt.

Het is niet TS der probleem dat jij plaatsgebrek hebt, tenminste ik neem aan dat dat het is.

TS, hopelijk ben je droog over gekomen, hier valt het mee.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:39

Isabonny schreef:
Diablo schreef:

Ik zie deze opmerking nu al een paar keer voorbij komen, maar hier ben ik het toch niet mee eens!
Van de week is er ook al een automobilist + 1 paard om het leven gekomen omdat er 7 paarden waren uitgebroken!

En dat zou dan de schuld zijn van de huurder, omdat die niet voor een deugdelijke omheining heeft gezorgd.