hittegolf

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 14:44

xSCWx schreef:
Ladygiroc schreef:
Mijn paard zal zichzelf moeten redden, geen stal of schuilmogelijkheid helaas....

Hier hetzelfde probleem, je kan alleen hopen dat het goed gaat...

Hier ook helaas. Ze mag vanavond lekker even onder de douche maar verder vrij.

Verder neuskap om zodat ze niet verbrand en vlechten in d'r manen.
Laatst bijgewerkt door boooo op 18-08-12 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 14:45

Net even rondje polder gereden (met de scooter ;)), ze staan bijna overal buiten. Op een enkele stal na. Ook de paarden met schuilstal lopen gewoon buiten, moet zeggen dat het briesje wel iets verkoeld wat er staat. Nu even naar mijn eigen wei..

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 14:46

zijn er bij die mensen die hun paard in de bloedhitte laten staan zonder schaduw, niet iemand op het lumineuze idee komen, om voor een paar tientjes een partytent te kopen ?
goed neerzetten, geen vergunning nodig. en ja het werkt !
(spreek ik uit ervaring )

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 14:47

Heb die van mij op stal gezet..
Zonder RSIH maar met een lading anti vlieg op...
Ook warm maar die brandende zon in de paddock (geen schaduw) werd mij toch een beetje te gek...
Onder zijn deken ook aardig klam al.
Vanavond mag hij laat nog wel even een uurtje (of zo) los.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 14:56

spicegirl schreef:
zijn er bij die mensen die hun paard in de bloedhitte laten staan zonder schaduw, niet iemand op het lumineuze idee komen, om voor een paar tientjes een partytent te kopen ?
goed neerzetten, geen vergunning nodig. en ja het werkt !
(spreek ik uit ervaring )

Moet je wel een paard hebben wat eronder gaat.
Ik weet zeker dat een van mijn paarden zich dermate zou opfokken en het daardoor veel warmer zou krijgen.

Linnie050

Re: hittegolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:00

Vanochtend gereden maar wel om 8uur in de ochtend.
Me lease paard heb ik wel laten staan maar hem doe ik dan morgenochtend hij heeft een lekker dagje vrij.
In de ochtend staan ze wel buiten maar in de middag op stal met deze temperatuur en altijd zorgen voor voldoende drinkwater! Drinkbakken buiten worden elke ochtend weer tot het randje gevuld.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:01

Hier lees ik het ook weer en zie het ook bij andere mensen weleens waarom de manen vlechten?
Werkt het dan nog wel goed tegen de vliegen?

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:02

Mijn pony heeft redelijk lange, maar vooral dikke manen, dus ik vlecht ze zodat ze de warmte beter kwijt kan :j

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:04

We komen net van de paarden af, maar foei wat is het warm zeg!

Alle paardjes weer water bij gegeven.
Rojaal met de vliegenspray rond geweest.
Beetje geoefend met meelopen een aanraken in de schaduw met de groene paardjes en we vonden het prima.

Oja, onze paardjes hebben een super fijne wei met veel schadow.
En een super uitzicht!
Is toch ook leuk, ha, ha.

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:04

Over een partytent trouwens, die ligt hier zo om. Schuren ze 3x tegen en dan is het doei partytent. :=

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:06

linnie050 schreef:
Hier lees ik het ook weer en zie het ook bij andere mensen weleens waarom de manen vlechten?
Werkt het dan nog wel goed tegen de vliegen?

Nee de bescherming tegen vliegen zijn ze kwijt, als je tenminste een hengstenvlecht erin doet.
Maar ze hebben het wel koeler.
Het word bloedje heet onder een dikke pak manen.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:09

ik ga om 5 uur ook gewoon rijden, gewoon rustig aan, merrie is opbouwende, misschien zelfs wel in de binnenbak, daar vaak koeler nu. Daarna rijd ik nog mn andere paard, die moet morgen op concour, 10,15 starten dus dat is goed te doen.. Na het rijden spuit ik ze wel allebei af.

Heb ze vanmorgen om 8 uur buiten gezet, in de wei, uv vliegendek op, vliegenkap op, en onbeperkt drinkwater dmv automatische drinkbak

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:11

Met afspuiten wel goed oppassen altijd met die hitte, rustig opbouwen.
Anders krijgen ze een optater.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:11

De vliegendekens hier wel gewoon op, aangezien ze anders letterlijk opgevreten worden door de dazen. Verder voldoende vers water en helaas zonder schaduw(wel een loopstal waar ze in kunnen, maar die is nu mega benauwd dus daar kiezen ze praktisch niet voor).
En ik denk dat wij de mazzel hebben met een heerlijk zeewindje, dus de paarden staan met nog een beetje wind op het land.

Vandaag wel vrij omdat ik het zelf aan het afleggen buiten en vanavond weer moet werken(zwart pak, horeca *zucht*). Maar morgen mogen ze wel weer aan de bak, maar dan zal het een lekker strandritje in de zee worden en is het voor beide partijen gewoon genieten.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:12

Wij hebben ze vanacht toch maar buiten gelaten en nu staan ze binnen. Straks tegen 5 uur worden ze weer buiten gezet.

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:15

Hier staan ze vanaf een uur of 1 op stal en wil ze tegen 6u weer naar buiten doen. Mijn pony heeft zware eczeem als ik hem naar buiten doe zonder deken schuurt hij zich helemaal kaal. dus nu staat hij lekker op stal zonder deken buiren was hij aardig bezweet. Ze hebben buiten wel een schuilstal dus ze kunnen wel beschut staan.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:19

Net bij mijn paard geweest. Hij had zijn lippen helaas verbranden. Lapje over hou halster gemaakt en ingesmeerd met sudocreme. Hij had erg vieze achterbenen en kleine boontjes bij zijn koker, even de tuin slang op gezet en alles uitgespoelt. Vanavond kom ik nog even langs om te mest
en. Gelukkig hebben ze onbeperkt water en er was een lekker wintje. Helaas geen schaduw.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:19

Aranel schreef:
Ladygiroc schreef:
Mijn paard zal zichzelf moeten redden, geen stal of schuilmogelijkheid helaas....

Jep, zelfde hier.. Gelukkig wel een staleigenaar die regelmatig rondloopt dus mocht er iets misgaan dan is zij de eerste die erbij is.

Heb vanmorgen vroeg gereden en hem daarna afgespoeld en gewassen. Ging net zolang door met afspuiten tot hij niet meer warm aanvoelde (door het rijden).

Wel schaduw-plekken mag ik hopen?

sjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:40

heb gisteren nog even 4 palen in de grond geklopt, lange lat ertegenaan getimmert (palen waren wat te kort) en dan zeil gespannen en voila schaduw! *\o/* mijn ruin heeft totaal geen moeite met het zeil dat bij een zeldzaam briesje even waait. mijn Merrie durft er alleen onder te staan als ik er ben maar gaat wel zonder probleem onder de rand van het zeil staan (kan ze lekker snel weglopen als het ding zou instorten denkt ze) waar er ook nog schaduw is. Dus 2 gelukkige paarden 1 die gewoon onder het zeil staat en 1 die onder het randje staat. Maar beiden in de schaduw *\o/* .

Vind het niet kunnen als ik dieren zie staan zonder schaduw in de weide. Vind dat ze de eigenaars ook maar eens een hele dag op weide moeten zetten, kijken of zij dat leuk vinden }> . Omvallen zullen ze niet doen maar aangenaam is het zeker niet.

Mijn halsdoek voor mijn exzemer heb ik af gedaan, dan maar even extra smeren en wat manen verliezen :) liever dat dan een paard dat het te warm heeft.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:47

kom ook net van de wei [ zonder schaduw ]maar er staat een stevige bries, het is heel goed te doen
mijn paard had geen zweetplekken en ook zijn hoofd was onder het masker droog, hij heeft het dan niet [ te ] warm
heb hem eruit gehaald en onder de bomen verderop laten grazen maar ging steeds in de zon staan 8)7

in de stal is het geen doen, staat geen wind en is broeikas heet! :j

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:50

Water is er altijd aanwezig. Grote speciekuip en een grote badkuip. Vanochtend weer lekker bijgevuld met vers water. Verder hebben ze een boom voor de schaduw en heb ik vanochtend een grote parasol in de wei gezet, zodat er nog een schaduwplek is en verder komt het echt wel goed... Ze hoeven niets en kunnen staan waar ze willen. De wei loopt behoorlijk omhoog en bovenop staat er een heerlijk windje (en de boom)

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:51

@ sjojo Ben het helemaal met je eens.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:53

Hier staan die van mij dus gewoon buiten. ze kunnen naar binnen, en ze kunnen ook in de schaduw staan.maar ze scharrelen net zo rond an 15 graden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:53

Mijn 2,5 jarige staat gewoon de hele dag in de wei en de nacht op stal.
Ze staan daar aardig op het windje en hebben voldoende water, die vermaakt zich wel...

Mijn merrie is kreupel en staat op 'boxrust' in een kleine paddock buiten, dat is wel iets lastiger met die hitte, zo in het zonnetje in het zand op een klein stukje...
Vanmiddag heb ik haar verhuisd naar een klein stukje gras dat ik voor haar mag gebruiken op stal, heeft ze wat te knabbelen en is ze even uit het hete zand en wat meer op de wind, daar stond ze net nog prima...

Gisteravond heb ik ze beide lekker onder de spuit gezet, vonden ze allemaal prima!
Zelfs de kleine zo voor de eerste keer! :D

ze hebben trouwens beide een zoutblok in de voerbak en de merrie krijgt nog wat extra zou door de slobber...
Laatst bijgewerkt door Nouvel op 18-08-12 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:54

R.X. schreef:
@ sjojo Ben het helemaal met je eens.

Hier ook :j