Hoe weide indelen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xLIESSSx

Re: Hoe weide indelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:09

Maar goed ook ! Dit hoort duidelijk niet en zo kan het ook niet verder hé.
Maar waar halen de mensen eigenlijk het lef vandaan zeg ?! Als ik zou zien dat ook maar 1 'onbevoegde' op mijn wei zou komen, die persoon kreeg gegarandeerd de wind van voren hoor :P Maar ik veronderstel dat dat bij jou ook wel het geval zou geweest zijn, had je de daders aan het werk gezien.

Het neemt eigenlijk echt uit de hand hé... Het begon met borden uittrekken, dan bijvoeren met hooi en brood, dan bijvoeren met echt voer en nu zelfs gewoon verplaatsen naar een volle wei én een wei met een ander paard !!
Misschien achteraf toch overwegen om een andere wei te zoeken ??
Maar wacht nu maar even af hoe het zaakje loopt. Maar moest dit nog extremer gaan worden (straks berijd er haar iemand ofzo, je weet maar nooit), dan zou ik toch overwegen om naar een andere wei op zoek te gaan... Dit kan jou paard in gevaar brengen hé...

Tsss... De mensen van tegenwoordig... Soms zéér teleurstellend allemaal :n

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 22:01

Het gaat nog een stap verder vanaf daarnet!
Ik vond een halve emmer pure lucerne (zo'n voer dat ze aan koeien geven wat veel te straf is voor paarden) de boer van om de hoek zei: als je paard deze portie op had dan had ze dood kunnen zijn! :(

kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 22:35

Jeetje, dat mensen dat doen!! Is het echt gewoon om je daar weg te jagen? :n
Pff, gelukkig heb je het op tijd gevonden...

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:27

Volgens mij is het niet om haar weg te jagen, want dan hadden ze het paard wel bezeerd of de wei stuk gemaakt... De dingen die deze mensen doen zijn 'om goed te doen' denk ik >;) Want tjah, ze voeren een paard dat in hun ogen te mager is. Ze denken dus dat ze het paard ermee helpen en dat de eigenaar niet naar het paard kijkt. Vaak denken ze "O, dat paardje is zwaar verwaarloosd, de eigenaar weet niet dat het meer eten moet krijgen. Ik zal het beter zelf wat afgemaaid gras en 10 stokbroden geven. Misschien wel wat pure lucerne om aan te sterken ?? Arm ding :(:)"

Ze hebben enkel geen flauw benul dat ze serieus verkeerd bezig zijn... :n

Heb je toevallig geen andere plek om het paardje te zetten ?? Tijdelijk ? Tot het proces is afgehandeld en de 'boosdoeners' op hun plek zijn gezet. Dat is veiliger voor je paardje denk ik zo...
Hou in ieder geval haar gedrag maar goed in de gaten ! Koliek kan om een hoek gluren nu...

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 21:29

En hebben ze je paard laten staan etc? Of is er weer iets gebeurd?
En is al nieuws?

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 17:41

Poeh weer hele verhalen!! :)
Het paard hebben ze laten staan voorlopig. Eten geven nog enkel die lucerne.
De politie is langsgeweest bij alle verdachten en heeft er een goed woordje mee gesproken.
Ik ben dan gisteren zelf een paar huizen afgegaan in de buurt om te praten met de mensen.
Na mijn verhaal had ik wel de indruk dat ze de ernst van de situatie inzagen en er waren genoeg omwonende bereid om een oogje in het zeil te houden en iedereen dat haar voerde ook aan te spreken en te zeggen dat dit niet mag. Als het nog vaker voorviel gingen ze ook de politie waarschuwen en namen doorgeven.
Er zijn nu ook veel mensen die mijn telefoon nummer hebben en bellen als er iets dringend is.
Ik krijg nu eindelijk het gevoel dat de mensen achter mij staan in plaats van tegen mij zijn.

Vandaag ga ik nog een blad maken waar op staat dat ze haar echt niet mogen voeren wegens medische redenen en dat ze gevolgd wordt door de dierenarts (op aanraden van een buurbewoner).

Dus enkel nog positief nieuws! :)

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 19:10

Super super !! *\o/*
Ben blij dat de mensen nu eindelijk de ernst van de zaak inzien en doorhebben dat niet jij de 'dierenmishandelaar' bent, maar dat het eerder door hun toedoen was dat ze niet op gewicht was.
Het zal wel goed komen +:)+

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 23:17

Zal nu inderdaad wel goedkomen.
Mooi zo :)

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 10:19

Hoe gaat het nu?

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 17:45

Nu gaat het veeeeeeeeeeeeel beter. Ze voeren haar nu bijna niet meer.
Enkel nog 1 probleem en dat is dat ze haar nog steeds verzetten naar andere velden.
Ik dacht eerst dat ze zelf uitbrak maar had vorige week (ofzo :P) een nieuwe batterij gestoken en gisteren stond ze ergens anders MET halster aan en de stroom stond af...
De andere wei is bijna af dus dan kan ze daar voorlopig naartoe en dan kan ik eens kijken of ze zelf uitbreekt of niet... :)