Noodhulp!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

Re: Noodhulp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 12:47

Als ze (de ponies) van de straat af zichtbaar zijn, TS, kun je dan ook foto's maken van de toestand van de (door de eigenaar bekapte) hoeven NU, en die hier plaatsen?
Hoef je het weiland niet voor in.
Dan kunnen ook wij hier zien hoe het er nu bij staat.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 16:26

Als antwoord nu uitblijft weet ik genoeg, vind het allemaal wel erg vlug gegaan, opeens kunnen de hoeven wel gekapt worden na maaaaaanden dat het niet gebeurd is.. hoop niet dat het weer een penny heeft zomervakantie topic is :O

dennisvlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 16:33

eigenlijk vond ik het verhaal vanaf de eerste post al vreemd. maar we zullen maar het voordeel vd twijfel geven :j

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 16:35

Ik vind het ook een beetje een raar verhaal. Het lijkt me dat de dierenpolitie (althans mag je hopen) toch wel kan zien of de hoeven goed gedaan zijn of niet? Dit krijg je echt niet na 1x bekappen weer helemaal netjes, daar gaan toch wel meerdere bekapbeurten overheen, dus als er iemand met een beetje verstand is wezen kijken dan moet het toch zichtbaar zijn geweest, zeker omdat de pony's de komende tijd wel pijn zullen blijven houden met lopen, omdat de stand erg veranderd is.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 17:17

Ik heb er al langer zo mijn eigen gedachten over: dan is er wel, dan is er niet bekapt. Ik betwijfel dan ook of er sowieso een Dierenpolitie/Dierenbescherming is langs geweest, als ze NA bekapping geweest zijn ... dit kan de eigenaar nooit in 1 x goed krijgen, en als ze NIET bekapt waren gaat een Dierenpolitie niet weg met: het is wel acceptabel zo.
Daarom lijken mij foto's van de hoeven NU (ALS die al bekapt zijn?) van groot belang.

Ook vind ik het merkwaardig, dat niemand anders van Bokt op dit topic heeft gereageerd,of iemand anders, aangezien de ponies dus van de weg af te zien zouden zijn.

Nou, ik zou wel weten wat ik zou doen als ik ponies met zulke hoeven in welke wei dan ook zou zien staan.
Ook vind ik het verhaal over "verzorgponies" wat eigenaardig: met deze ponies, als dit werkelijk waar is, valt niet veel te wandelen of te doen, dunkt me.

Ik geef het woord dan ook weer graag aan de TS, die uiteindelijk de enige is, die hier in opheldering kan verschaffen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:55

Oef , mijn vraag brengt wat teweeg .. Maar idd graag een foto ? Of verklaring waarom niemand eerder al belde naar dierenbescherming . Zelfs een leek ziet dat dit zo niet kan

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:05

Ik ben ook benieuwd naar de foto..

anniekkkxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 21:00

Wij zijn ze kwijt we kunnen geen fotoos maken want we zijn daar nooit meer welkom; alsjeblieft geloof ons het hele verhaal is echt en nu zijn we onze ponies kwijt wat gewoon echt verschrikkelijk is.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:01

Je kunt dan toch vanaf de weg een foto maken? Ze kunnen je niet zomaar verbieden om op een openbare weg te lopen. Als het echt waar is dan vind ik het voor jullie wel sneu dat je ze kwijt bent. Maar je hebt iig in het belang van de dieren gehandeld. Blijf ze goed in de gaten houden en zo nodig gewoon nog een keer naar 144 bellen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:18

Lees het topic nu pas, maar wat jammer dat jullie de pony's niet meer mogen verzorgen.
Is er niet een optie dat je het een paar weken laat rusten en dan er nog eens heen gaat?
Misschien dat de boer dan weer wat minder boos is...

Verder vind ik het erg jammer dat er toch zoveel bokkers gelijk van het slechtste uitgaan. Waarom zou de ts een leugenaar zijn? Voor hetzelfde geld is het allemaal waar. En daar ga ik dus ook gewoon van uit dat de ts de waarheid spreekt :j

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:20

Je zou ons medebokkers kunnen helpen met het adres te geven waar de pony's staan,zodat diegene die daar in de buurt wonen een foto kunnen maken vanaf de weg en deze doorgeven aan de dierenpolitie of zelf bellen.
Dus als je wilt dat wij jullie verhaal geloven speel je de info door. ;)

anniekkkxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 21:25

Ik kan toch niet zo maar het adress geven? En wat wil je zeggen tegen de dierenpolitie? Dat de hoeven niet bekapt zijn? Dat is al gebeurd duss...

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:35

anniekkkxxx schreef:
Ik kan toch niet zo maar het adress geven? En wat wil je zeggen tegen de dierenpolitie? Dat de hoeven niet bekapt zijn? Dat is al gebeurd duss...

Je hoeft niet gelijk in de verdediging te schieten het is bedoelt als tip zodat ook andere die in de buurt wonen eens kunnen gaan kijken en het in de gaten kunnen houden.
Zo voorkom je ook de opmerkingen dat je niet word gelooft.

anniekkkxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 21:41

Okee ik zao ff overleggen met mijn vriendin.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 23:02

Pony's staan in wageningen of omstreken gezien de manege in het onderschrift van je vriendin daar gevestigd is ;) dus bokkers in die omgeving kunnen wellicht hulp bieden als ze de dieren kennen. Denk alleen niet dat de dierenpolitie iets gaat ondernemen... waarschijnlijk is de voedingstoestand goed, en als er ook water is en schone stal en/of genoeg wei met schuilgelegenheid zijn ze al snel tevreden. Misschien dat ze eens teruggaan om te kijken hoelang de kreupelheid aanhoudt en of daar iets mee gedaan is. Mar hebben ze het " te druk" zal deze controle ook wel uitblijven. Je kan niet meer doen voor ze dan het in de gaten houden. Ga eens langs met je ouders als je ze echt wil blijven verzorgen, met praten kom je vele malen verder dan zwijgen en soms stiekum gaan kijken. Ga desnoods de eerste keren weer samen met vader of moeder om te zien hoe de boer zich gedraagt tegenover jullie. Is hij echt kwaad zul je het moeten accepteren, het is en blijft niet leuk de waarheid te horen van een paar snotneuzen dat je niet goed voor je dieren zou zijn. De waarheid doet soms pijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 15:57

De dierenpolitie zal wel zeker iets kunnen uitvoeren, zulke hoeven zijn dierenmishandeling, dus ze kunnen de eigenaar verplichten actie te ondernemen en een fikse boete uitschrijven.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 16:10

Dat lijkt mij ook.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 18:01

Uiteraard kunnen ze hem aanpakken op slechte hoeven, maar als ze inderdaad nu gekapt zijn dan staat de bruine weer voor het oog normaal, de zwarte zal een heel stuk af zijn, en als eigenaar aangeeft hieraan te werken en dat er net iets aan gebeurd is waardoor ze nu kreupel lopen dan krijgt hij echt geen boete, ze denken dan dat hij ermee bezig is en zullen het in de gaten houden. Geloof niet dat er direct actie ondernomen word op dit soort dingen.. helaas.

et97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:47

Even heeeeeeeeeeel goed gaat praten met de eigennaar want dit gaat best ver...;s

jupiter4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:40

DE eigenaar wou ook nooit de hoeven kappen
laatst heeft ie het gedaan maar hij doet het niet goed

Tip : koop hoeven vet dat maakt de hoeven sterker
maar idd eerst moeten ze egt gekapt worden
en vertelllen wat er gebeuren gaat als hij niks doen want als de dierenbescherming het ziet !!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:42

Hoefvet sluit de hoef af van water, dat zou ik dus zeker niet te vaak gebruiken, want dan kunnen de hoeven juist uitdrogen.

jupiter4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:02

hoeven vet speciaal voor uitdroging ;p en is goed voor kalk hoeven

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:09

Heb je het topic wel gelezen?? Dierenbescherming is al geweest! Hoevvet helpt niet tegen veeeeeel te lange ongekapte hoeven

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:11

hoevenvet op afstand smeren is ook ietswat lastig aangezien ze er niet meer bij mogen.
Daarnaast is hoevenvet niet zo goed voor de hoeven van je pony

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:28

Gelukkig zijn ze al gekapt nu hopen dat het met regelmaat gebeurt en dat de boer ze misschien ooit verkoopt omdat hij het ''te veel werk'' vind?

Jupiter je kunt beter je mond houden dan commentaar te geven waar niemand geen barst aan heeft
Meestal lees je eerst voor dat je reageert en hoefvet of olie is lang niet altijd goed ;)