ruitje schreef:Grappig, normaal gesproken gind ik mij niet altijd in de mening van Ninx, maar Babootje : Ninx heeft het in die post over een paddock, dat is voor zowel de TS haar paard als jouw paard een betere en mogelijke oplossing toch? Dat je vervolgens jpuw mening presenteerd als een feit m.b.t. weidegang is gewoon proberen goed te praten wat je met je paard doet, en in principe is dat prima want het is jouw paard en daar mag jij mee doen wat je wil... Maar verkondigen dat weidegang verkeerd is voor een paard kun je toch zelf niet serieus nemen? En natuurlijk heb je mensen die hun shet 24/7 in een veelste vette wei zetten, maar dat is geen standaard voor de rest van NL ?
Weidegang maakt veel paarden ongezond dik= mening.
Veel buitenlucht voor een paard met luchtwegproblemen is goed= feit
Dus waar gaat jouw post dan eigenlijk over?
(Sorry TS voor het off topic)
Dan moet je even teruglezen. Want Ninx heeft het in eerste instantie niet over een paddock. Maar goed, als weide niet kan, dan - zegt ze - moeten we maar ruime paddocks bouwen (alsof dat zomaar zou kunnen). Haar harde oordeel is dus dat wij geen paarden zouden mogen houden.
Ik probeer haar duidelijk te maken, dat als we uitgaan van de basisbehoeften van het paard, waaronder gezonde voeding, weidegang voor een paard ook ongezond kan zijn. En dat stalpaarden mits voldoende beweging, sociaal contact en goede behandeling niet per definitie ongelukkig zijn.
TS wat ook een goed middel is, is (volgens mij heet het hoestcompositum of zoiets) van groene os. Voor mij al een tijdje geleden dat ik me in hoestmiddelen heb verdiept want die van mij hoest nooit.