Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
karuna schreef:Horsesfriend schreef:
yeps dat is een koeienrosborstel, die gebruik ik vrij veel bij verharen en aangekoekte smurrie en blubber. En om zijn kont te kriebelen. Hoe harder hoe beter.
Annemiek80 schreef:dat is de vlechtkam, staat er alkaruna schreef:
...
Wat ik in mijn kast heb liggen en niet op je lijstje staat:
- dot echte onbewerkte schapenwol (tijdens het schapenscheren gratis verkrijgbaar lol), daar krijg je alle stofjes ermee af en paard gaat enorm glanzen mmm, handig, maar ik weet niet zo iets waar je het kan halen
- stalapotheek (sudocreme, betadinescrub, wondzalf, uierzalf, vliegenspray... dan heb je al een behoorlijke basis) vind ik niet bij de borstels horen
- babydoekjes, multifunctioneel! voor paard- om anus schoon te maken, uiers, neus, om te laten glanzen, om even een vieze gras/slobber/kwijl vlek van je zadel/hoofdstel af te halen, voor mens: als wc papier op is op stalwcokja, goeie!
- zo'n 3 tand manenkammetje voor tijdens het vlechten, krijg je mooie gelijke plukjes/vlechtjes van
Horsesfriend schreef:Manengel is gewoon een soort gel iets voor als je knotjes maakt dat die ''pluishaartjes'' mooi aan het knotje blijven
sarvisborstel:
[ Afbeelding ]
vladderborstel:
zo'n best wel smalle, lange borstel met hele lange haren.
Horsesfriend schreef:karuna schreef:Ik heb ook nog een kleine rubber rosborstel, die is heel handig voor echt viezen dingen geen idee of die op je lijstje staat. Ding is 8 cm in het rond en een waarvan ik niet weet of hij op je lijstje staat, het is een koeienroskam, lijkt op een halve cilinder van metaal met tandjes eran. Daarnaast kun je eventueel een zweetkam (lang zweetmes met tanden van metaal) heel goed gebruiken voor verharen.
Ik heb ook aardig wat borstels en kammen, ik gebruik ze lang niet allemaal intensief maar toch wel regelmatig afgewisseld.
dit?
[ Afbeelding ]
Nelson17 schreef:Deze heb je ook nog: http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section= ... ductID=760
een elastieken breekertje