jaarling alleen in wei

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:38

Douraque schreef:
Die shetlander wordt gewoon niet ontwormd alsmede niet bekapt? Jeetje, wel een kar om te mennen maar de verzorging ervan laat je gewoon barsten. Waarom heb je een shetlander? Niet omdat je om het beestje geeft volgens mij? Erg vreemd dit allemaal

Fennadev maakt in diverse topics erg domme en niet doordachte opmerkingen van een klein kind,verder is ze ook niet bereid om wat met aangeboden adviezen te doen helaas.
Ik heb medelijden met de pony van haar :(:)
Dus mede bokkers verspilde moeite :j

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:42

Ik zit net eens te neuzen in andere reacties van fennadev en begrijp dat haar ouders degene zijn die geen geld uit willen even aan de pony. Alles is te duur. Ik vraag me serieus af waarom ze die pony hebben aangeschaft? Geen exceemdeken, geen castratie, pa bekapt zelf, niet enten, niet ontwormen. Fennadev kan er in mijn ogen ook niet veel aan doen. Oké misschien een krantenwijk nemen en sparen voor een exceemdeken zou kunnen. Die castratie moet je wat langer krantjes voor rondbrengen ben ik bang. Een shet erbij is geen optie want ook daar zal geen geld zijn voor de noodzakelijk dingen. Wat wel een optie is om een shet van iemand anders erbij te zetten. Jullie hebben een stuk land wat in vieren is gedeeld. Waarom neem je geen shet in "pension". Kan je misschien € 50,00 per maand voor vragen (heb je icm je krantenwijk snel je deken en evt. castratie bij elkaar gespaard) en de verzorging doet de eigenaar uiteraard zelf. Idee?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:55

Yinnar schreef:
Ik zit net eens te neuzen in andere reacties van fennadev en begrijp dat haar ouders degene zijn die geen geld uit willen even aan de pony. Alles is te duur. Ik vraag me serieus af waarom ze die pony hebben aangeschaft? Geen exceemdeken, geen castratie, pa bekapt zelf, niet enten, niet ontwormen. Fennadev kan er in mijn ogen ook niet veel aan doen. Oké misschien een krantenwijk nemen en sparen voor een exceemdeken zou kunnen. Die castratie moet je wat langer krantjes voor rondbrengen ben ik bang. Een shet erbij is geen optie want ook daar zal geen geld zijn voor de noodzakelijk dingen. Wat wel een optie is om een shet van iemand anders erbij te zetten. Jullie hebben een stuk land wat in vieren is gedeeld. Waarom neem je geen shet in "pension". Kan je misschien € 50,00 per maand voor vragen (heb je icm je krantenwijk snel je deken en evt. castratie bij elkaar gespaard) en de verzorging doet de eigenaar uiteraard zelf. Idee?

Als ze wel 16 zou zijn, dan kun je wel meer doen dan een krantenwijk.
Ik betaalde op die leeftijd mijn eigen pony (gespaard) + elke maand stallingskosten (pension)
Maar het lijkt er meer op dat ze 12 is en dan kan zij er weinig an doen. Verkopen lijkt me de beste optie eigenlijk :roll:

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:56

Hij kan niet schuren aan scherpe voorwerpen en schuurt al veel minder door de knoflook. Vorige zomer had hij wel geen manen en nu gelukkig wel door een gladde schuurpaal.
Krantjes rondbrengen kan niet, ik woon niet echt dichtbij dorpen en kom dan in de knoei met school, wel kan ik vakantiewerk leveren. Die optie zou wel kunnen, want dan krijgt die shetlander van ons hooi en hij mag in onze weide staan en in onze soort van bak waar Alex in staat als hij niet in de wei staat daar hoort ook een kleine schuilstal bij, waar op zich twee in passen, nu alleen nog toestemming van ouders daarvoor, het mag een beetje van mijn vader..

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:08

superwoman schreef:
Als ze wel 16 zou zijn, dan kun je wel meer doen dan een krantenwijk.
Ik betaalde op die leeftijd mijn eigen pony (gespaard) + elke maand stallingskosten (pension)
Maar het lijkt er meer op dat ze 12 is en dan kan zij er weinig an doen. Verkopen lijkt me de beste optie eigenlijk :roll:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik op mijn 16e ook niet veel deed naast school. :o Ik moest van mij pa wel vakantiewerk doen en dat heb ik 3 weken gedaan tijdens de zomervakantie. Maar ik had ook geen pony in die tijd. Anders had ik wel mijn stinkende best gedaan want dat was mijn liefste wens. We weten natuurlijk niet of fennadev 12 is. Als zij zegt dat ze 16 is moeten we dat van haar aannemen. Ik denk dat er ook een beetje grootspraak bij zit. Ik denk dat ze best om die pony geeft maar af en toe wat ondoordachte uitspraken doet grotendeels gevoed door haar ouders. Dat is jammer want het is niet erg als ze zich kwetsbaarder zou willen opstellen. Het zal meer begrip kweken denk ik zo.

Jorex

Re: jaarling alleen in wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:11

Dat ik me niet kwetsbaar durf op te stellen klopt, ik ben/werd vreselijk gepest omdat ik meer jongens-achtig meisje ben. Daarom heb ik een harde eigenwijze, koppige muur om me heengezet..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:14

Yinnar schreef:
Maar ik had ook geen pony in die tijd. Anders had ik wel mijn stinkende best gedaan want dat was mijn liefste wens.

Mijn ouders hadden altijd gezegd dat ik zelf geen pony mocht kopen. Toch veel gespaart (en vroeg begonnen met werken)
Woonde ook in een "gat"en moest een end fietsen voor school,winkels (dus werk) etc.
Maakt niet uit wat je wel of niet hebt gedaan ;) maar ik wil er mee zeggen dat waar een wil is, er ook een weg is.

Een pony erbij lijkt me trouwens geen optie, aangezien hij een klophengst is en hengstengedrag vertoont.(bijten)
Eerst castreren :j

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:14

Fennadev schreef:
Dat ik me niet kwetsbaar durf op te stellen klopt, ik ben/werd vreselijk gepest omdat ik meer jongens-achtig meisje ben. Daarom heb ik een harde eigenwijze, koppige muur om me heengezet..

dus je bent wel 12?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:15

nee, ik ben 16 en nog heel kinderlijk(oh, wat heb ik een hekel aan mijzelf door anderen ben ik dat vanzelf gaan geloven).

Jullie hoeven me niet te adviseren om hiervoor naar een psycholoog te gaan, want dat ben ik al van plan.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 26-06-12 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:16

Fennadev schreef:

Blijf zo dicht mogelijk bij jezelf en laat je niet gek maken. Het gaat erom wie je bent. Als je een goed mens bent dan komt het met jou wel goed. Het zegt meer over de pesters dan over jou.

Ik hoop dat je je pa zover krijgt dat je er een pensionklantje bij mag regelen. Denk aan een ruintje. Je doet je pony, de eigenaar en jezelf een groot plezier. ;)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:17

is er hier iemand die hier goed in is en me daarbij bij wil helpen?
Want mijn vader heeft een soort van ingestemd.

Yinnar

Fennadev schreef:
nee, ik ben 16 en nog heel kinderlijk(oh, wat heb ik een hekel aan mijzelf)

Ik speelde nog met barbies op mijn 15e dus hoezo kinderlijk? Iedereen is nu eenmaal anders maar dat betekent niet dat je minder bent!!

Yinnar

Fennadev schreef:
is er hier iemand die hier goed in is en me daarbij bij wil helpen?
Want mijn vader heeft een soort van ingestemd.

Waar woon je?

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:18

nou zeg heb even alles zitten lezen. Nou ik ben ook 16 heb een pony van 3 jaar jong en heb hem al vanaf ze geboorte. Betaal alles zelf van stal geld tot een deken of wormenkuur en daar werk ik dan ook voor elke week en in de vakanties. Daarnaast zit ik elke door de weekse dag op school en ga elke dag naar me pony. En wat ben ik blij als ik bij hem ben, enorme ontspanning. Je moet keuzes maken meid en kijken wat het beste is voor je pony en voor jou. Heb je geen tijd vanwege school en kan je geen tijd maken of zie je het alleen maar als een last om naar hem te gaan. Doe hem weg! Daarnaast maar wat ik al vaker gelezen heb, zoek een baan. En ja laten we het maar niet hebben over het alleen staan van je paardje.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:19

ik draag geen make-up, ga niet naar feesten en naar discotheken. Volgens de rest wel, alleen bij mijn vriendinnen voel ik me goed.
Vlakbij Drachten.

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:19

Meid, ik begrijp je :(:) Maar wat als je je pony nou verkoopt, en een verzorgpony zoekt, dan hoef je niet al je geld, waarvoor je héél hard werkt meteen uit te geven.. Als je bijvoorbeeld een verzorgpony hebt, kan je daar ook heen, en daar hoef je niet perse elke dag heen, dus dan heb je ook nog genoeg tijd voor school, eventueel een vakantie baantje.. Als je dan veel hebt gespaard, kun je bijvoorbeeld wat leuks kopen voor je verzorgpony! :)

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:20

Of je zoekt een verzorgstertje die 50 per maand betaald en dan heb jij ook geld voor bekappen etc. En de rest kun je met je vader bespreken :)

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:21

Fennadev schreef:
ik draag geen make-up, ga niet naar feesten en naar discotheken. Volgens de rest wel, alleen bij mijn vriendinnen voel ik me goed.
Vlakbij Drachten.

Nou en?? Je bent een laatbloeier en niet de enige in dit land. Neem het leven zoals het is. Je zit nog volop in je ontwikkeling. Geef het de tijd!

Oké nabij Drachten, ik zal eens even kijken.

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:22

Ik draag ook geen make - up tuttige dingen hoor :n Ik ben meer van de rust, ik ga meestal ook om met jongens, draag nooit rokjes en jurkjes en ga alleen naar schoolfeestjes ( die maar 3 x in het jaar zijn ofzo )

ik begrijp je echt :(:)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:24

ik ga niet eens naar schoolfeestjes meer, ook die zijn niet echt leuk, ben ook niet van de rokjes, jurkjes gaat wel. Want school was een rotplek voor mij

@ Yinnar Bedankt dat je me wilt helpen. Want zit niet echt in dat wereldje

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:25

Hmm, omgeving Drachten is momenteel niet veel. Misschien kan je een advertentie zetten op MP?

Ik blijf ook kijken voor je hoor!

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:26

En ik snap ook dat je je pony niet wilt verkopen, dat is natuurlijk de plek waar je al je geheimen en verdriet kwijt kunt :j

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:26

Fennadev schreef:
nee, ik ben 16 en nog heel kinderlijk(oh, wat heb ik een hekel aan mijzelf door anderen ben ik dat vanzelf gaan geloven).

Jullie hoeven me niet te adviseren om hiervoor naar een psycholoog te gaan, want dat ben ik al van plan.

Ik denk dat het op bokt al zal helpen om advies serieus te nemen ipv er tegenin te gaan. Als je het niet helemaal begrijpt of er anders over denkt kun je dat bespreekbaar maken. (ook irl trouwens)
Niets is vervelender dan verkeerd advies geven of zeggen dat je het beter weet en dat het dus niet het geval is.
Iedereen moet leren, maar dat kan niet wanneer je je verkeerd opsteld.

succes!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:27

PuurxNatuur schreef:
En ik snap ook dat je je pony niet wilt verkopen, dat is natuurlijk de plek waar je al je geheimen en verdriet kwijt kunt :j

ja, maar wanneer je de basis niet kan betalen, moet je een ander (goedkoper) dier nemen :roll:

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:29

Ja oke maar ze kan toch verschillende manieren vinden om geld te verdienen?