Tegenhanger voor voorkompaardenleed.nl

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 12:01

LHO schreef:
Telpeva schreef:
Hier wou ik nog even wat over zeggen, !mits goed uitgevoerd! zou het denk ik prima mogelijk zijn om alle inleidende tekst te schrappen. Als het ontwerp van de website, de piramide e.d. echt goed duidelijk is, dat ze zó duidelijk zijn dat hun nut al bij de eerste oogopslag direct begrepen wordt, dan is inleidende tekst (imo) niet altijd nodig.

Dat is Google niet met je eens ;-)

Tekst is inhoud. Je kunt beter tekst hebben die mensen niet lezen maar waar ze gelijk doorgaan naar de plaatjes, dan het niet hebben van tekst. De tekst is wat de zoekwoorden bevat, en tevens is de tekst ook wat mensen op Google zien en wat hun aandacht trekt om op de link te klikken. Daar kijken ze nog niet naar piramides, schema's, etcetera. Als ze er eenmaal zijn, mogen ze tekst best negeren. Maar de tekst is wel wat ze op de pagina laad belanden. Geen tekst = geen inhoud = geen zoektermen = geen bezoeker.

Ben ik het volkomen mee eens +:)+ waar ik meer op doelde was echt de inleidende tekst, van zo moet je de piramide zien, zo en zo moet je naar de pagina kijken, and so on. Ik heb liever dat de tekst die men ziet, en op google vind, de tekst is die er ook toe doet, de inhoudelijke tekst en niet de inleidingen.

joyce B

Re: Tegenhanger voor voorkompaardenleed.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 12:32

foto van groepje rustende paarden in wei of paddock met 1 of 2 wakende paarden er bij staand is ook mooi voor het sociale leven van een paard...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 12:32

Even snel: eens met Telpeva :j

De bedoeling van deze site (mijns inziens) is het bereiken van mensen die geen zin hebben in het lezen van hele stukken tekst. Het stikt al van de bla-bla website met hele mooie......maar oeverloze uitleg. Die websites zijn erg interessant om als "links voor degenen die meer info willen" onder de onderwerpen te plaatsen, maar het doel / bestaansrecht van deze nieuw website is nu juist om niet nog meer bla-bla toe te voegen maar om juist die groep te bereiken die daar geen zin in heeft maar gewoon even snel een tipje zoekt voor het probleem dat paard zich verveelt bvb.

Of het meiske dat graag een paardje wil, en eigenlijk niet weet waar ze op moet letten bij het zoeken van een stal.

Die lange teksten schrikken dan alleen maar af, we moeten het vooral in beeld brengen (piramide of ander briljant idee met uit te voeren welzijns-stapjes) en de teksten voor meer uitleg daaronder aanklikbaar maken, denk ik :)

Maar ook eens met LHO natuurlijk: Het voorwoord wil ik ook wel graag op de website houden, ook vanwege de zoekresultaten inderdaad :j maar ik zou dan ook wel graag zien dat men direct op de plek komt met de piramides / tips.....en als iemand het wil, dat die dan het voorwoord aan kan klikken om te bekijken ofzo.

Is zoiets niet te realiseren? :)

De laagdrempeligheid is echt het allerbelangrijkste, dat zou deze website enorm onderscheiden van de vele heel goed bedoelde bla-bla websites :j

Het idee met de camera is erg leuk inderdaad +:)+ Ik weet ook even niet hoe / waar dat dan op de website moet komen maar is erg geinig om "beeld" te geven aan het geestdodende aspect.

Ik zit zelf momenteel vooral geconcentreerd in die allerbelangrijkste kern, dat wil ik eerst op poten hebben omdat je van daaruit pas verder kunt kijken hoe je het verder uitbreid :)

Dus:

- de "smoel" van de website (lay-out)
- de onderwerpen, de te maken stapjes omhoog en hoe geven we die weer

Dat zijn zaken die we denk ik het eerst duidelijk moeten krijgen :)

Onderwerpen zijn sowieso Huisvesting en Voeding, maar ik denk ook Training.

Maar hoe verweken we die stapjes omhoog op een leuke manier.

Iemand al geprobeerd om een lijstje te maken van een onderwerp met de stapjes? :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 12:36

je kunt ook gekleurde tabellen maken van de verschillende onderwerpen, of van die horizontale balken zoals met scoren en dat die van oranje naar groen gaan per onderwerp en dat in gradaties daar verschillende zaken in genoemd worden. Alleen het moeilijke is, en dat noemde de sector ook al, dat het niet zwart wit is maar gaat om de combinatie en som van alle verschillende dingen.

In dat geval zou je kunnen denken aan het model zoals BIT dat gebruikt voor de manege tests. dat er punten te verdienen zijn, met aftrek voor afwezigheid van bepaalde voorwaarden of pluspunten voor aanwezigheid van extra's en dat je dan een totaal aantal punten krijgt die je via een rekensom om kunt zetten in een aantal sterren.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 12:44

http://www.lag-online.de/
Kijk even bij Pferdehaltung en de verschillende tabjes die er bij horen.

Zij hebben ook een beoordelingsschema voor het sterrensysteem voor de bij hun aangesloten stallen.
Bij Haltungssysteme hebben zij een schema gemaakt met sterren!
Het is te lang om via printscreen te kopiëren als voorbeeld...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 12:55

joyce B schreef:
Huertecilla schreef:
Bekijk en lees vast, desnoods een paar keer; http://www.homocaballus.eu/NL/1.php

Daar is goed over nagedacht. Als je die pagina een beetje op je laat inwerken, helpt dat vast om ideëen voor de opzet te krijgen.

Dat kan ik beslist vereenvoudigen in de context van de vijf vrijheden.

Verder wil ik niet gaan. Ik heb tenslotte heel bewust voor mijn eigenwebsite gekozen in de vorm zoals die is. Daar stáát al een rijkdom aan info. Gratis.

Inderdaad leuk opgezet HC en de tekst op de 1e pagina is ook goed leesbaar en niet te lang. Zal nog even een keer kijken naar je bronnen of die ook goed te vinden en bruikbaar zijn zodat die eventueel ook als bronvermelding kunnen dienen voor teksten.

Hier ook maar even heen...

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:08

is bokt niet informatief genoeg dan? Of zou je als leek daar ook vragen kunnen stellen?

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:11

Pentax schreef:
is bokt niet informatief genoeg dan? Of zou je als leek daar ook vragen kunnen stellen?

Ik zouu zeggen, doe de test, vraag eens op Bokt hoeveel uur een paard op stal mag staan ;)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:20

Bandida schreef:
Pentax schreef:

Ik zouu zeggen, doe de test, vraag eens op Bokt hoeveel uur een paard op stal mag staan ;)

Waarom zou je ze er uberhaupt nog uit halen? :Y)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:28

Hihi inderdaad, vraag voor de lol ook maar of een bal in de stal verveling tegen gaat :D tuurlijk gaat dat verveling enigszins tegen, maar users zullen ongetwijfeld ook even vermelden dat het nog beter tegen de verveling zou zijn, als het dier gewoon naar buiten zou kunnen in een kudde. En dát is nu net wat men niet wil horen, het klinkt als een aanval 'jij bent een dierenbeul omdat je je dier in een stal houd en niet buiten' en dan klikt men het Bokt scherm weg, durven ze nooit meer terug te komen om hulp te vragen en is het paard alsnog niet geholpen.

Even een reactie op het idee met de camera, vind ik persoonlijk een goed idee, maar dan om te benadrukken dat een paard in de wei veel meer paard kan zijn dan een paard dat alleen maar stil kan staan op stal. Waar ik bang voor ben (nouja, bang..) is dat zo'n onderzoek of filmpje mensen ook af gaat stoten. Juist de mensen die hun dieren 24 uur per dag op stal houden, kun je hiermee pijnlijk raken en juist afstoten. Dan sluiten ze de pagina en zoeken ze op google naar de volgende website, waar ze zich wel aan de gebruikte stijl kunnen spiegelen.

Ik hou ze dan liever te vriend, en dat je af en toe een duwtje in de goede richting kan geven, dan dat je ze afstoot en ze nooit meer terugkomen voor de goede tips. Daar heeft het dier niks aan :) Maar dat is even mijn mening en ik ben ook een softie, wellicht dat anderen er anders over denken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 13:35

Juist :j

Daarom wil ik dat soort dingen ook een beetje op de achtergrond houden en via linkjes aanklikbaar maken.

Het is allemaal erg leuk, maar ik wil er echt voor waken dat het de zoveelste prekende website wordt van en voor gelijkgestemden die (net als ik :P ) alle paarden uit dat hok willen hebben ;)

Deze website moet echt juist de mensen die nog veel kunnen verbeteren in het welzijn van hun paard, stimuleren om dat te gaan doen.

Op een ander manier dan de bestaande website waar men al snel weg klikt omdat er een vervelend gevoel ontstaat :)

Het is niet mijn insteek om er een "stel hier je vragen" website van te maken.

IK ga die vragen echt niet zitten beantwoorden de hele dag :P

Het is de bedoeling om de informatie zo helder en duidelijk te maken dat mensen de informatie snel gevonden hebben en er mee aan de slag kunnen :)

Dat vragen stellen krijg je juist als mensen niet de moeite nemen om een heel stuk tekst door te lezen en te begrijpen, daarom moet het ook heel simpel en duidelijk zijn.

Verzinnen mensen dan toch nog een vraag, dan kunnen ze die wat mij betreft prima op Bokt stellen :j

Maar dan zijn ze er tenminste al over na aan het denken en heeft onze website gedaan wat die moest doen :)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:40

Je zou wel eventueel een FAQ kunnen doen. Levert sowieso lekker veel trefwoorden op :P

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:50

pmarena schreef:
Op een ander manier dan de bestaande website waar men al snel weg klikt omdat er een vervelend gevoel ontstaat :)

Daar heb je gelijk in. Het moet prikkelend, mooi, aaibaar, leesbaar maar verder ook gewoon keihard de waarheid zijn :D :Y)
We moet het op Bokt vaak opduikende 'ow kijk die naturals proberen ons iets door de strot te duwen' sfeertje ver uit de weg gaan. De kennis is wat ze is, en conclusies over je eigen manier van handelen mag je dan verder zelf trekken. Ik zou op die site zo weinig mogelijk oordelen.
Ik zou al heel blij zijn als iemand VOOR dat hij/zij een paard aanschaft dat eens doorneemt, en dan toch dat paard vanaf de start anders gaat houden (wat extra moeite doet door meer kennis).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 14:00

JUISTEM +:)+

Dat is precies wat ik er mee wil. Het waarde-oordeel niet benoemen, maar gewoon heel eerlijk die piramide of iets laten zien, met onderin het minimale (bvb. paard in lichte stal met schofthoogte-formule en andere paarden er naast) , net geen schrijnend leed zeg maar in onze ogen :P , en dan steeds een stapje hoger kunnen komen.

Ik weet niet precies hoe we dat nu goed in beeld kunnen brengen met die stapjes, maar het is gewoon zo mooi dat zoiets als een piramide en kleurtjes van oranje naar groen al heel duidelijk aangeven dat je omhoog naar een betere situatie gaat....dan hoef je dat allemaal niet in woorden neer te zetten want van die woorden krijgen mensen toch al snel een vervelende smaak....en dat moeten we voorkomen.

Zo weinig mogelijk oordelen, precies wat je zegt :j

Ja is dat zo dat een FAQ lekker scoort...? :)

Dat is sowieso wel een idee inderdaad ja, om ook een knopje FAQ in het menu of iets te maken. Voor de mensen die wel nog wat tekst willen lezen.

Maar de nadruk moet naar mijn mening echt verreweg op die piramides (of iets) liggen vanwege die anders snel weg klikkende bezoekers :j

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:04

Qua toon niet vertellen wat je moet, maar wat het doet wat je doet. Hoe het werkt.

Ik denk overigens dat je in de -zeer conservatieve- paardenwereld twee soorten mensen hebt qua de 'oude stijl':

- Ontwetende
Die zul je hier op Bokt niet snel aantreffen. Er zijn veel mensen die nooit van hitactief of paddock paradise gehoord hebben, maar wel echt 'paardenmensen' zijn en daar vaak zelfs beroepsmatig mee actief zijn. Deze mensen staan veelal wél enorm open voor nieuwe ideeen. Zijn verbaasd als je met een onbeslagen paard een rit van >10km over verharde wegen maakt omdat ze denken dat de hoeven dan wegslijten. Lastig te bereiken, want de ontwetendheid komt er veelal uit dat je ze niet snel op internet aantreft.

- Onwillende
Mensen die het stoer vinden om met sporen te rijden maar niet weten hoe of wat, die ijzers onderdoen omdat iedereen het doet en het zo leuk klinkt op het asfalt, en die denken dat als hun paard in de weiland staat er een deuk in komt en dat punten kost op de wedstrijden.

De eerste groep moet je zien te bereiken, de tweede tactvol zien te benaderen...

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:07

pmarena schreef:

Dat is precies wat ik er mee wil. Het waarde-oordeel niet benoemen, maar gewoon heel eerlijk die piramide of iets laten zien, met onderin het minimale (bvb. paard in lichte stal met schofthoogte-formule en andere paarden er naast) , net geen schrijnend leed zeg maar in onze ogen :P , en dan steeds een stapje hoger kunnen komen.

Ik weet niet precies hoe we dat nu goed in beeld kunnen brengen met die stapjes, maar het is gewoon zo mooi dat zoiets als een piramide en kleurtjes van oranje naar groen al heel duidelijk aangeven dat je omhoog naar een betere situatie gaat....dan hoef je dat allemaal niet in woorden neer te zetten want van die woorden krijgen mensen toch al snel een vervelende smaak....en dat moeten we voorkomen.

Dat is sowieso wel een idee inderdaad ja, om ook een knopje FAQ in het menu of iets te maken. Voor de mensen die wel nog wat tekst willen lezen.

Maar de nadruk moet naar mijn mening echt verreweg op die piramides (of iets) liggen vanwege die anders snel weg klikkende bezoekers :j

Een idee dat ik je gepm'ed had; blokken ipv een piramide, zou je door de hele website als opvallend menu kunnen integreren (denk aan Vodafone Blox). Je blokkendoos (welke op de entrypage prima als piramide kan) staat dan op alle andere pagina's als stapeltoren opvallend in beeld.

FAQ is een ideale verzameling van steekwoorden. Elke vraag is eigenlijk een keyword met omschrijving. Eigenlijk met alles qua SEO: zolang het nuttige content is, is het nuttig voor Google. Als je er werkelijk kennis en inhoud in verwerkt, kan het heel krachtig zijn.

Op een van mijn sites lokt de FAQ tientallen bezoekers per week die niet komen voor wat die site bied (dienstverlening), maar wel algemene info over die dienstverlening. De mensen die via de FAQ binnen komen, blijven verrassend lang.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 14:15

LHO schreef:
Qua toon niet vertellen wat je moet, maar wat het doet wat je doet. Hoe het werkt.

Ik denk overigens dat je in de -zeer conservatieve- paardenwereld twee soorten mensen hebt qua de 'oude stijl':

- Ontwetende
Die zul je hier op Bokt niet snel aantreffen. Er zijn veel mensen die nooit van hitactief of paddock paradise gehoord hebben, maar wel echt 'paardenmensen' zijn en daar vaak zelfs beroepsmatig mee actief zijn. Deze mensen staan veelal wél enorm open voor nieuwe ideeen. Zijn verbaasd als je met een onbeslagen paard een rit van >10km over verharde wegen maakt omdat ze denken dat de hoeven dan wegslijten. Lastig te bereiken, want de ontwetendheid komt er veelal uit dat je ze niet snel op internet aantreft.

- Onwillende
Mensen die het stoer vinden om met sporen te rijden maar niet weten hoe of wat, die ijzers onderdoen omdat iedereen het doet en het zo leuk klinkt op het asfalt, en die denken dat als hun paard in de weiland staat er een deuk in komt en dat punten kost op de wedstrijden.

De eerste groep moet je zien te bereiken, de tweede tactvol zien te benaderen...

Dat is hem helemaal :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 14:17

LHO schreef:
pmarena schreef:

Een idee dat ik je gepm'ed had; blokken ipv een piramide, zou je door de hele website als opvallend menu kunnen integreren (denk aan Vodafone Blox). Je blokkendoos (welke op de entrypage prima als piramide kan) staat dan op alle andere pagina's als stapeltoren opvallend in beeld.

FAQ is een ideale verzameling van steekwoorden. Elke vraag is eigenlijk een keyword met omschrijving. Eigenlijk met alles qua SEO: zolang het nuttige content is, is het nuttig voor Google. Als je er werkelijk kennis en inhoud in verwerkt, kan het heel krachtig zijn.

Op een van mijn sites lokt de FAQ tientallen bezoekers per week die niet komen voor wat die site bied (dienstverlening), maar wel algemene info over die dienstverlening. De mensen die via de FAQ binnen komen, blijven verrassend lang.

Leuk dat je dan ook ziet dat ze een poosje blijven :)

Ik heb bij die blokken nog niet echt beeld hoor.....sowieso nog niet helemaal over hoe we het nu handig kunnen brengen, hoe serieus inzetbaar die piramide (o.i.d.) nu eigenlijk blijkt te zijn....hopelijk komt er nog iemand met een idee in beeld omgezet :)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:26

Mijn blokken in schema, en dan qua layout dan even uitgegaan van het voorbeeld van Telpeva. Maar dan in 5 minuten in paint ivm nu weinig tijd/middelen :P

Bij deze pagina staan we dus op de FAQ pagina. Links in de blokken staat je 'punt' (eventueel voorzien van een korte tekst preview van de pagina). Op je home pagina zou je je piramide mooi grafisch weer kunnen geven, maar die blokken kan je overal, op de hele site altijd in beeld hebben. Het is dan eigenlijk gewoon een verticaal menu, dat je principe uitbeeld, en tevens lokt om ook verder te klikken, ook al sta je op een pagina die niet direct met je basispunten te maken heeft. Dus ook iemand op een contactformulier zal geprikkeld raken te klikken.

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:51

Heel gaaf idee dat met de blokken, krijg er meteen een idee bij ook hoe dat te maken valt. Moet er even een keer tijd voor vrijmaken, dan zal ik kijken of ik dat in een kleuren ontwerp kan uitbeelden.

Dan zit ik te denken aan de blokken aan één kant als navigatie menu, dan kan per pagina in het menu wellicht zo'n piramide komen.

Bijvoorbeeld wanneer je op de pagina 'sociaal & kudde' zou staan, dat daarop ergens in het tekstvlak (dus niet in het menu zelf) een klikbare piramide zichtbaar is, waarvan elke verdieping naar een artikel linkt in de trant van zoiets (hopelijk is dit een beetje duidelijk zo?):

[Goed samengestelde kudde, vrije uitloop, schuil stal, weideontwerpen a la paddock paradise, etc. ] (het ultiem, bovenaan de lijst in het groen, zeg maar) ]
[In een kudde met andere paarden] (minder dan de bovenste, maar toch goed/bovengemiddeld)
[In een kudde maar zonder schuilplekken, en/of maar een x uren toegang tot de wei]
[Paard in een weiland met een maatje]
[Paard in een paddock/bak met/zonder vriendje]
[Paard in een paddock/bak voor maar x tijd per dag]
[Paard samen met een geit of ander dier als gezeldschap]
[Paard alleen in de wei, maar met zicht op andere dieren]
[Paard alleen in de wei]
[Paard alleen op stal met buren]
[Paard alleen op stal zonder sociaal contact met buren] (deze staat zieligjes onderaan, in oranje }> )

-------

Dan had ik ook nog het idee, dat er wellicht iets van een keuzemenu bij zou kunnen staan, iets in de vorm van:

Wil jij ook iets extra's voor je lieveling? klik in de lijst de woonomstandigheden aan die het beste bij jouw situatie past, en zie wat je zoal kan doen om het nóg aangenamer kan maken voor je dier!

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:58

Goed bezig Bianca (en uiteindelijk meerdere)!
Had van de week natuurlijk al je mailtje gehad, maar niet eerder de tijd/rust kunnen vinden om er even voor te gaan zitten.

Ik denk dat het aller belangrijkste is, dat het echt een 'dick bruna' website is. Weinig tekst, wat er staat duidelijk te begrijpen taal. Vergeet niet dat de meeste mensen in dit topic al heel veel verder zijn; dan de doelgroep van de website ;). Bepaalde termen, zijn echt niet bekend bij veel mensen (slowfeeding etc).
Ik denk dat het mooi is om duidelijke richtlijnen te stellen (samengevat in 1 zin) en daarvan een uitwerking in enkele zinnen meer. Met bv links naar informatieve websites met goede onderbouwing.

Ik heb ooit geleerd (ja, ooit zat ik met mijn neus in de boeken :+), dat wanneer je trapsgewijs iets opsomt (van slecht naar goed). Dat je moet proberen om gebruik te maken van een oneven aantal, anders krijg al snel slecht/goed. De keur voor 3 of 5 lijkt mij dus het best.

Waar op 'de ladder' staan de richtlijnen van voorkompaardenleed.nl? Staan deze onderop de ladder, of in het midden?

Als je kleuren gebruikt, zou ik snel denken aan de stoplicht kleuren.

Best lastig online uitleggen hoe ik het in mijn hoofd zie :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:18

Over die verschillende groepen mensen, ik mis daar een groep in, ik kan het alleen niet zo goed verwoorden. Niet onwetend of onwillend, maar meer dat ze echt wel bezig zijn met het welzijn maar dat het vanwege de regio of het gebruik van een paard niet kan, vandaar dat ik zei: als een paddock paradise het 'ultieme' is, raak je die mensen kwijt, terwijl zij best open staan voor andere dingen om het welzijn te verhogen. Het lijkt door mijn posts net of ik tegen PP's ben, maar dat is zeker niet zo hoor!!

Krijg mijn idee hierover niet zo op papier, maar ik bedoel te zeggen dat bovenstaande groep naar mijn idee het meest te vinden zal zijn op je website, zij willen het ideaal bereiken maar dat kan niet dus hoe breng je ze daar zo dicht mogelijk bij :)

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:39

Ik snap wel wat je bedoelt, je kunt beter meerdere opties geven van minder goed, beter, best. Dan alleen goed / fout. Dan kunnen mensen kijken wat binnen de mogelijkheden haalbaar is.

Een stal met de deur open een een uitloopje (al is het maar enkele vierkante meters), met in het uitloopje groom-mogelijkheden met de buren; is beter dan het grootste gedeelte van de dag op stal, omdat ze in de winter niet op de wei kunnen bv.
Natuurlijk weten de meeste hier (in dit topic) wel wat de idealen zijn; maar dit is gewoon niet altijd haalbaar. Je moet mensen handreikingen geven; hoe ze in hun huidige situatie iets kunnen veranderen om het beter te maken.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 22:38

En bewustwording dat mensen kritische vragen stellen bij pensionstallen en maneges en beter zoeken naar meer paardvriendelijke stallen. Op die manier zullen stallen ook gemotiveerd worden vanuit de klant om verbeteringen aan te brengen voor de paarden.

Juist ook de wat hogere segment stallen zullen dan ook eerder denken: Blijkbaar is dat wat de klant wil? En proberen daar aan tegemoet te komen.
Bijvoorbeeld door bij bouwplannen uitloopjes aan de boxen te maken of een deel groepshuisvesting er bij, of extra paddocks met ruwvoer ipv kale paddock, en mogelijkheid paarden samen te voegen tot duo's of groepjes met een 2x zo grote paddock als ze voorheen standaard alleen stonden...

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 23:02

Eens met Joyce!