Stallingskosten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:11

SharonIndezz schreef:
paarden kunnen overdag ook gewoon binnen blijven.. maar het liefste gewoon overdag naar buiten :)

edit: ik bedoel natuurlijk bij slecht weer binnen he!

Als het de stal is die ik denk dat het is, is rond de 180 euro MEEER dan genoeg. de buitenbak is/was swinters een modderpoel, gewoon "zwart" zand, dus niks geen officiele rijbak. Verder vind ik de weides en de stallen er niet zo uitzien, in deze omgeving heb je voor 200-300 euro stallen met binnenbak of hele goede buitenbak en zelfde of zelfs luxere faciliteiten. (maar deze opmerking geldt alleen als het over de stal gaat waarover ik denk dat het gaat)

kuijsje2010

Re: Stallingskosten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 14:34

ja da klopt als je rond de 300 euro betaald p.m. dan mag je wel wat verwachten. het is maar net wat je er aan uit wil geven en de prijs faciliteiten verhouding. wij hebben een pensionstalling op recreatief gebied hierbij vinden we het niet nodig om een binnenrijbak aan te leggen. Bovendien voldoet een goede buiten rijbak al aan de normen van een recreatief ruiter. en ja je hebt er altijd mensen tussen die niet te vreden zijn, dat hou je toch.

bij ons staat dan ook de mooie omgeving centraal wat iemand hier ook al eerder noemde het maakt wel degelijk uit in wat voor omgeving je pension zit, hier maakt dan ook iedereen gebruik van door mooie buitenritten te maken naar onder meer ijzeren man, drunense duinen en vughtse heide. dresuur ruiters zul je bij ons dan ook niet zo snel tegenkomen. vaak verwijzen wij deze mensen dan ook door naar langsgelegen pensions die hier meer faciliteiten voor hebben.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:47

kuijsje2010 schreef:
ja da klopt als je rond de 300 euro betaald p.m. dan mag je wel wat verwachten. het is maar net wat je er aan uit wil geven en de prijs faciliteiten verhouding. wij hebben een pensionstalling op recreatief gebied hierbij vinden we het niet nodig om een binnenrijbak aan te leggen. Bovendien voldoet een goede buiten rijbak al aan de normen van een recreatief ruiter. en ja je hebt er altijd mensen tussen die niet te vreden zijn, dat hou je toch.

bij ons staat dan ook de mooie omgeving centraal wat iemand hier ook al eerder noemde het maakt wel degelijk uit in wat voor omgeving je pension zit, hier maakt dan ook iedereen gebruik van door mooie buitenritten te maken naar onder meer ijzeren man, drunense duinen en vughtse heide. dresuur ruiters zul je bij ons dan ook niet zo snel tegenkomen. vaak verwijzen wij deze mensen dan ook door naar langsgelegen pensions die hier meer faciliteiten voor hebben.

Is ook zeker zo, de vughtse heide is mooi, de ijzeren man is daar vlakbij. De duinen is alleen van jullie uit denk ik toch ook nog wel een kilometer of anderhalf tot 2? Dus dat is toch al gauw 20 minuten stappen voor je in de bossen bent.
Alleen als het sneeuwt/vriest, en mensen dus niet meer over de weg kunnen…zou het wel fijn zijn als je in de bak iets kunt zodat de paarden toch wat beweging krijgen.
Mensen die alleen een stal zoeken waar ze vervolgens buiten kunnen rijden, kunnen denk ik ook prima af met alleen een weiland met schuilstal.
Wat ik bedoel, is dat jullie buitenbak in dit verhaal geen “meerwaarde” heeft, en ik denk dat voor die faciliteiten rond de 200 euro meer dan genoeg betaald is (zeker aangezien het niet de randstad is), voor iets meer sta je op een pensionstal MET binnenbak of goede buitenbak. (dus als ik zou moeten kiezen en ik zou voor 20 tot 50 euro per maand extra wel het hele jaar door iets met mijn paard kunnen doen, zou voor mij de keuze niet moeilijk zijn). Je moet jezelf of in iets onderscheiden (bijv. hit actief stal/supermooie omgeving (wat ik bij jullie nog wel mee vind vallen) goede faciliteiten etc), of goedkoop zijn.
Ik weet namelijk dat er in de buurt stallen zijn voor rond de 250 tot 275 euro, dat is INCLUSIEF binnenbak, goede buitenbak (hele jaar door te rijden) uitmesten, buitenzetten, net zover van de bossen/ijzeren man etc.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:56

mensen die graag buiten rijden zijn niet altijd mensen die genoegen nemen met een wei met schuilstal...
Er zijn heel veel mensen die om uiteenlopende redenen graag hun paarden 's nachts op stal hebben.
En er zijn ook mensen die graag regelmatig in de bak rijden of les nemen en dan ter afwisseling graag een paar keer per week buitenrijden. ook zijn er mensen die loswerken, springen, bijrijders hebben etc.
Een goede bak is echt een pre en voor veel mensen is een combinatie van een goede buitenbak. mooie uitrijdmogelijkheden en een stal met paddock en/of weidegang voor het paard precies goed. Binnenbak is dan extra luxe, waar vaak extra voor betaald moet worden.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:01

begrijp ik, ik denk alleen, dat of de prijs bepalend is, of de faciliteiten. Als ik voor dezelfde prijs meer faciliteiten krijg, is voor mij de keuze niet moeilijk.
Anders zou de stal wel helemaal bomvol staan, en hoeven dit soort vragen niet op internet gevraagd worden....
Ik ga ervanuit dat ze of de prijs omhoog willen doen (de TS) of meer klanten willen werven. Dus dan moeten ze eerst zorgen dat ze zich ergens in onderscheiden.... (zeker in deze tijd waarin pensionstallen/stoppende koeienboeren als paddestoelen uit de grond schieten)

kuijsje2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 15:20

vind je 20 minuten lang dan ???

Op de eerste plaats doe ik dit niet om klanten te werven het gaat gewoon over de vergelijking van prijs/faciliteiten verhouding.

onze buitenbak heeft ook geen meerwaarde , een goede buitenbak voldoet toch, zolang er in de winter in de buitenbak gereden kan worden dan zie ik daar geen problemen, maar goed als ik tussen de ranstad en onze omgeving moest kiezen dan zou ik het persoonlijk wel weten. en als mensen op zoek zijn naar meer faciliteiten dan verwijzen we ze ook gewoon door naar andere pensions. daar zijn wij niet zo moeilijk in.

Xjoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:28

Dat lijkt me idd ook wel erg veel anders.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:28

Ik persoonlijk vind 20 minuten heen en 20 minuten terug vrij lang ja. Dan ben ik al bijna 3 kwartier aan het rijden voor “niks” ….zeker als je een vrij druk schema hebt, en dus maar een uurtje wilt rijden, betekent dat dat je maar een kwartier in de bossen kunt rijden. (maar dat is mijn persoonlijke mening, er zijn vast mensen die het geen probleem vinden hoor!). Wij hebben bijvoorbeeld 3 paarden op stal staan, en hebben dus geen tijd om anderhalf/2 uur te rijden per paard. (Wij staan ook op ongeveer 20 minuten van de bossen af) vroeger toen ik nog zeeën van tijd had vond ik het niet zo’n probleem en reden we wekelijks buiten. Maar nu met mijn werk, samenwonen en de paarden heb ik er helaas geen tijd voor.
Maar goed, gezien de faciliteiten en de omgeving waar jullie zitten, zou ik een bedrag van tussen de 180 en de 200 euro mooi vinden (zeker gezien het exclusief het mesten is, en er geen goede buitenbak aanwezig is)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:30

Ik zit in bijna dezelfde regio (ook aan de rand van de Duinen) en betaal 200 euro voor meer voorzieningen. Nu ligt het natuurlijk ook aan de staat van de voorzieningen en daar kan ik niet over oordelen maar ik zou niet meer dan 180 willen betalen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:50

kjcm schreef:
waratje, dat efficiente van (koeien)boeren betekent vaak ook dat het minder schoon en precies is en ik ga ook voor praktisch, maar de paarden staan voorop

Bij een goede boer valt dat reuze mee met 'minder schoon en precies', daar waar het van belang is zal een goede boer zorgen dat het goed is. Maar wees eerlijk, een paard heeft er niets van als er in de loop van de dag eens een strootje in de stalgang ligt, dat is echt iets van mensen om daar moeilijk over te doen.

20 minuten moeten stappen voor je in het bos bent is wel lang, dat valt bij mij niet in de categorie "vlakbij". Onze stal heeft het bos wel vlakbij, namelijk 100 meter langs de weg en dan ben je in het bos. De hei is op ongeveer 1 kilometer afstand, dat is ongeveer 10 minuten stappen (door het bos of langs de weg, kan beide)

kuijsje2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 16:20

Robijntjah schreef:
Ik zit in bijna dezelfde regio (ook aan de rand van de Duinen) en betaal 200 euro voor meer voorzieningen. Nu ligt het natuurlijk ook aan de staat van de voorzieningen en daar kan ik niet over oordelen maar ik zou niet meer dan 180 willen betalen.

idd

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:37

Sky_As schreef:
SharonIndezz schreef:
paarden kunnen overdag ook gewoon binnen blijven.. maar het liefste gewoon overdag naar buiten :)

edit: ik bedoel natuurlijk bij slecht weer binnen he!

Als het de stal is die ik denk dat het is, is rond de 180 euro MEEER dan genoeg. de buitenbak is/was swinters een modderpoel, gewoon "zwart" zand, dus niks geen officiele rijbak. Verder vind ik de weides en de stallen er niet zo uitzien, in deze omgeving heb je voor 200-300 euro stallen met binnenbak of hele goede buitenbak en zelfde of zelfs luxere faciliteiten. (maar deze opmerking geldt alleen als het over de stal gaat waarover ik denk dat het gaat)

Weet niet waar jij bent wezen kijken.. maar we hebben geen zwart zand hoor... en bak is het hele jaar door gewoon te rijden ;) en verder weet ik niet welke weide's jij gezien hebt.. maar deze weide's zijn allemaal keurig netjes in orde.

Oh, en voor het geval je denkt dat ik zo nieuwe mensen probeer te werven.. heb je het mis.. want stal zit momenteel vol :)

kuijsje2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 16:41

ik heb trouwens nog nooit zwart zand gezien, zwart zand bestaat niet maargoed het komt er dus nog steeds op neer dat de prijzen wel of niet regiogebonden in sommige gevallen enorm verschillen.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:41

ik snap het niet, en ik maar denken dat kuijsje2010 de TS-er is....
Maar goed, dan zullen we vast wel een andere stal bedoelen (de bak die ik bedoel, vlak na het kanaal aan de rechterkant, is zeker niet het hele jaar te rijden. Als ik er langskom en het heeft geregend liggen er nogal wat plassen in)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:45

met zwart zand bedoel ik een donkere bodem, dus geen nieuwe "lichte" bodems met bijv. vilt o.i.d. zoals ze ze tegenwoordig maken zodat een bak het hele jaar door goed te rijden is . (dus drainage, goed sproeisysteem etc)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:47

toch knap dat je alles kan zien vanaf een weg! :) en daarbij ik vind de bak gewoon prima te rijden hoor.. ook als er plassen liggen, maargoed zal wel komen omdat ik meer recreatief rijd als dressuur in de bak..

Je zult daarom ook nooit echte fanatieke dressuur ruiters treffen op deze stal... moet zeggen dat er ook eigenlijk niet veel in de bak gereden wordt.

en, dan vraag ik me toch nog af hoe jij weet dat de weide's + de stallen niet van je het zouden zijn.. ben benieuwd..

Edit: ik mag ook gerust antwoord geven op dingen die er gezegd worden, aangezien ik ook wel weet hoe alles op deze stal is../niet is :)

kuijsje2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 16:52

ik weet niet maar das geen donkere bodem ???

weet je zeker dat je wel de goede voor je hebt ???

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:55

dan zal ik wel een andere voor me hebben, doet er verder ook niet toe. het antwoord is al een paar keer gegeven. In deze omgeving met deze faciliteiten rond de 180 euro

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 18:34

Toch zou je met een goede buitenbak denk ik je kunnen onderscheiden. Ik hoef in principe niet perse een binnenbak, maar ik wil wel een goede buitenbak. Ook al rijd ik geen wedstrijden meer en is mijn paard zo goed als met pensioen, ik wil nog steeds niet dat mijn paard door een te zware bodem moet, door kuilen, of door een gladde bodem vol plassen. Snao wat dat betreft het verschil niet zo tussen dressuur en recreatieruiters, als recreatieruiter is dat toch ook niet fijn en niet goed voor je paard? Al weet ik wel dat sommige ruiters het gewoon niet eens in de gaten hebben dat hun paard tot zijn pezen in het mulle zand wegzakt.
Ook in de zomer als er in het bos heel veel dazen zitten is een goede buitenbak fijn, en in de winter als het vroeg donker is kun je door de week ook het bos niet in als je werkt.
Het is vaak een goede buiten én binnenbak, of alleen een buitenbak en dan een 'slechte'. De binnenbak stal is vaak een heel stuk duurder en heeft meer klanten en daardoor ook minder weidegang. Een stal er tussenin qua prijs en meer weidegang, maar dan wel die goede buitenbaan, zou denk ik voor veel mensen ideaal zijn.

kuijsje2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 19:06

Fleurtje100 schreef:
Toch zou je met een goede buitenbak denk ik je kunnen onderscheiden. Ik hoef in principe niet perse een binnenbak, maar ik wil wel een goede buitenbak. Ook al rijd ik geen wedstrijden meer en is mijn paard zo goed als met pensioen, ik wil nog steeds niet dat mijn paard door een te zware bodem moet, door kuilen, of door een gladde bodem vol plassen. Snao wat dat betreft het verschil niet zo tussen dressuur en recreatieruiters, als recreatieruiter is dat toch ook niet fijn en niet goed voor je paard? Al weet ik wel dat sommige ruiters het gewoon niet eens in de gaten hebben dat hun paard tot zijn pezen in het mulle zand wegzakt.
Ook in de zomer als er in het bos heel veel dazen zitten is een goede buitenbak fijn, en in de winter als het vroeg donker is kun je door de week ook het bos niet in als je werkt.
Het is vaak een goede buiten én binnenbak, of alleen een buitenbak en dan een 'slechte'. De binnenbak stal is vaak een heel stuk duurder en heeft meer klanten en daardoor ook minder weidegang. Een stal er tussenin qua prijs en meer weidegang, maar dan wel die goede buitenbaan, zou denk ik voor veel mensen ideaal zijn.

kuijsje2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 19:07

kuijsje2010 schreef:
Fleurtje100 schreef:

precies das wel belangrijk

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 20:36

of 20 minuten stappen naar het bos lang is, is maar net afhankelijk van hoe die route is...
Is dat langs een 80 km weg, of is dat langs onverharde, half verharde of rustige landweggetjes met goede berm. Of langs een aantrekkelijk vrijliggend fietspad...

Er zijn zoveel gebieden waar niet eens echt bos is, maar dat wil nog niet zeggen dat je er niet leuk kunt buitenrijden... Hier in onze omgeving zijn het landweggetjes en onverharde zandpaden of semiverharde weggetjes tussen de landerijen door (weiland, maisland, hakbosjes, stukjes heide waar je niet op mag, aar wel langs, boomwallen en singels, langs het water (vaart/turfroute) etc. Ikvind rustige verkeersluwe weggetjes en goede bodem om meer te kunnen dan alleen stappen, belangrijker dan dat de hele route door het bos zou moeten zijn. Echt Bos is ongeveer 4 km (het recreatiebosje tegenover ons huis, waar je officieel niet mag komen met je paard, niet meegerekend, maar de ruiterroutes beginnen op paar minuten stappen en de routes lopen deels langs landwegen (verhard of semiverhard) en deels over zandpaden.

Ben het er wel mee eens dat wanneer de stal echt pal naast bos, park of natuurgebied ligt waar veel rijmogelijkheden zijn, dat paardeneigenaren daar echt wel extra voor willen betalen! Heerlijk als je zo van stal de natuur in rijd zonder langs de weg te hoeven en rekening te moeten houden met groot landbouwverkeer of vrachtverkeer...

kuijsje2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 21:13

joyce B schreef:
of 20 minuten stappen naar het bos lang is, is maar net afhankelijk van hoe die route is...
Is dat langs een 80 km weg, of is dat langs onverharde, half verharde of rustige landweggetjes met goede berm. Of langs een aantrekkelijk vrijliggend fietspad...

Er zijn zoveel gebieden waar niet eens echt bos is, maar dat wil nog niet zeggen dat je er niet leuk kunt buitenrijden... Hier in onze omgeving zijn het landweggetjes en onverharde zandpaden of semiverharde weggetjes tussen de landerijen door (weiland, maisland, hakbosjes, stukjes heide waar je niet op mag, aar wel langs, boomwallen en singels, langs het water (vaart/turfroute) etc. Ikvind rustige verkeersluwe weggetjes en goede bodem om meer te kunnen dan alleen stappen, belangrijker dan dat de hele route door het bos zou moeten zijn. Echt Bos is ongeveer 4 km (het recreatiebosje tegenover ons huis, waar je officieel niet mag komen met je paard, niet meegerekend, maar de ruiterroutes beginnen op paar minuten stappen en de routes lopen deels langs landwegen (verhard of semiverhard) en deels over zandpaden.

Ben het er wel mee eens dat wanneer de stal echt pal naast bos, park of natuurgebied ligt waar veel rijmogelijkheden zijn, dat paardeneigenaren daar echt wel extra voor willen betalen! Heerlijk als je zo van stal de natuur in rijd zonder langs de weg te hoeven en rekening te moeten houden met groot landbouwverkeer of vrachtverkeer...

vanuit onze stalling kun je rechtstreeks via het drongels kanaal waar een zandpad langsloopt direct naar de drunense duinen met je paard je hoeft slechts een keer een straat over te steken. er zijn tal van mogelijkheden om de bossen in te rijden. je kan dan ook de rit zo lang maken als je zelf wil.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:15

nou, dan tellen in mijn ogen die 20 minuten heen en terug ook al als buitenrit...
Heerlijk toch!

kuijsje2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 18:06

ja precies,

als je een uurtje gaat rijden dan ga je nou eenmaal wat minder ver als dat je wat meer tijd hebt,

maar sommige mensen roepen al voordat ze iets hebben gezien je moet eerst de situatie gezien hebben voordat je er over kan oordelen dat is nou eenmaal zo.

groeten