Cer schreef:Ik weet verder niet wat de essentie van dit topic is, maar dit was wel grappig:Fred_Kroket schreef:ik heb het zelf 3 weken gedaan en regelmatig af en toe een weekeinde dus je hoeft mij echt niet te vertellen hoe het in elkaar steekt. Daarnaast staan mijn paarden aan huis.
Ik denk zelf dat als je het 3 weken gedaan hebt, dat je dan niet het volledige beeld krijgt van wat t allemaal inhoudt.Citaat:Als je zorgt dat er duidelijke regels zijn op je bedrijf kunnen mensen zich heel goed zelf redden en hoef je echt niet 24/7 iedereen en alles bij te staan.
Ondertussen heb ik al aardig wat stallen versleten, en bovenstaande redenatie gaat niet echt op. Je zal er verbaast over zijn in welke mate je klanten (kinderen én volwassenen) moet aansturen, controleren, uitleggen etc.Bereikbaarheid?Citaat:Wat als je nou in slaap valt op die bank waar je op zit en niet merkt dat een paard koliek krijgt? Wat is dan het verschil tussen iemand die weg is omdat diegene werkt of op de bank ligt te slapen.
Wat is eigenlijk de essentiele vraag van dit topic?
Neuh... heb totaal geen beeld hoe het in elkaar steekt als je o.a. 3 weken hebt opgepast... Verder nog in de tijd dat ik een relatie had met die jongen regelmatig een weekeinde of een lang weekeinde... Daarbij heb ik mijn eigen paarden aan huis staan dus ik weet hoeveel werk dingen zijn. Hoelang moet je een stal runnen om volgens jou wel een beeld te hebben. Wij hebben de paarden al meer dan 20 jaar aan huis en hebben materiaal om zelfvoorzienend te zijn. Dus ik weet hoevaak onderhoud gepleegd moet worden (stal moet weer nodig in de carboleum en kozijn zijn vorig jaar door mij geschuurd, geschilderd en onderhouden, en hoeveel werk onderhoud en hooi voorziening maken is.
Prima dat je bereikbaar bent als je tot half 11 op de bank zit maar dat noem ik nou niet meteen werk dagen van 8 tot half 11... Zo kom ik ook met gemak op dagen van 16 uur of meer.
Ik verbaasde mij er ook over hoe je sommige mensen moet aansturen e.d. maar dat vind ik nogmaals geen enorme belasting en verantwoording. Met de nodige voorlichting en regels kom je echt een heel eind en hoef je heus niet de hele dag achter iedereen aan te sjouwen. Zo hebben mede stalgenoten ook een mondje en kunnen zo elkaar ook een handje helpen.
Kortom, wat ik al eerder zei...... *tromgeroffel* het is prima te doen en laat je niet afschrikken door pensionhouders of medewerkers die zeggen dat het 70 uur per week kost en je geen eigen leven meer hebt.
De essentiële vraag staat in de titel en in openingspost. Maar wat ik al eerder zei het begint een welles nietes te worden tussen mensen die het een levenswerk vinden om een pensionstal te runnen en weken maken van 70 uur en meer (ja... als je het bankhangen meetelt kom ik ook een eind...) en mensen die het niet zo zien...
Ik ga mezelf niet nog een keer herhalen... Het lijkt mij zo duidelijk.