Teenslippers en paarden...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 17:01

Schuldig :o
Ik heb 2 shetjes en loop er af en toe inderdaad op teenslippers heen, maar meestal blijf ik dan op t begin van de wei en daar staat een uuuh....ding :P
waar je de ponys aan vast kunt zetten maar je kunt er ook op zitten dus meestal doe ik dat (wel oppassen dat de oudste niet in mn tenen bijt := )

Susanne

Re: Teenslippers en paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:13

Ik beken ook ;) nog nooit last mee gehad. Maar ik ben er wel voorzichtig mee, maar als het echt warm is, ga ik lekker op slippers heen hoor! Trouwens niet als ik de paarden aan het werk zat, enkel bij voeren, poetsen, dat soort dingen.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:18

Ik heb nooit slippers aan naar mijn paard, altijd mijn stalschoenen. Mijn merrie staat geregeld op iemand zijn tenen dus ik kijk wel uit :') Paar maanden geleden stond ze op mijn teen, en nu begint mijn nagel los te laten. Ik wil niet weten wat er met slippers aan was gebeurt!

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:31

ik vroeger :o totdat mijn pony op mijn pootje ging staan. ik kan vertellen dat dat echt niet leuk was. 3 maanden gips en echt dat deed zo zeer. ik loop lekker op mijn klompen nu :D

geen aanrader dus

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:37

Nope, ik heb nooit slippers aan op stal.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:41

Bij mijn vorige pony deed ik het wel eens, ook niet erg slim natuurlijk..
Met mijn huidige stuiterbal doe ik het echt niet! Ik heb nog steeds een verkleuring op mijn voet toen ik mijn Uggs aan had naar hem en hij erop ging staan na een overdreven schrik actie (is in januari gebeurt).

Ik doe gewoon dichte schoenen aan, hoe warm dan ook.. Dan ga ik maar 's avonds, maar slippers doe ik niet aan.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:42

:o Schuldig... Ik vergeet een enkele keer om mijn slippers om te wisselen voor klompen. Gaat meestal wel goed maar soms kost het een slipper... Volgens mij vindt mijn paard het hilarisch om op mijn slipper te stappen maar mijn voet raakt ie nooit. Da´s best knap van hem :+

:D Mijn kinderen krijgen op hun kop als ik ze erop betrap; ik op mijn beurt van hun ook....

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:46

Zodra ik op stal ben gaan de Birkenstocks uit en de paardenschoenen aan. Zelfde voor mijn kinderen: schoenen uit en laarzen aan. NO WAY dat ze met sandalen aan de stal/wei etc in mogen. Van de week was ik vergeten sokken mee te nemen. BLEGH! Wat een zweetvoeten krijg je dan. Zeker met het warme weer zondag. Ook voor dochterlief (ze is 7) een crime, maar ze moest haar laarzen aan houden van mij. Pas toen ze helemaal klaar was en ze de stallen en wei niet meer in ging mocht ze ze gaan wisselen voor haar sandalen, maar toen mocht ze van mij ook niks meer met paarden doen!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:01

Ik ga wel eens met slippers naar mijn paard. Puur omdat het makkelijk aan te trekken is. Hij staat bij mij thuis en ik ga erg vaak naar hem toe. Om steeds mijn schoenen aan te doen vind ik daarom een beetje onzin. Ben me bewust van de gevaren.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:03

WHOAH!! NOOIT, NOOIT!!! Meer!! Door de teenslippers had ik mijn teen gebroken.. En dat doet pijn jongens!!

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:04

gisteren heb ik mijn paard op mijn tenen gehad
en het ziet er naar uit dat mijn grote teennagel gaat uitvallen
ik had schoenen aan dus wat zou er gebeurt zijn met slippers?
-O-
dus ik doe nooit slippers aan bij de paarden
wel als ik ze mix ga geven dan hoef ik niet in de stal/wei

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:06

ik ga normaal noooit op teenslippers naar de paarden, en ze staan normaal ook nooit op mn voeten.
vorig jaar was het een keer zo warm dus ik dacht kan wel even, alleen even een knuffel in de wei en water controleren. nouja 3x raden wat er gebeurd, paard met ijzers op mn voeten. dus ik heb het wel weer afgeleerd.

xEmilieLx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:07

Same here Brittneyx, Gisteren stond de merrie die ik verzorg op mn voet al was het maar voor like 5 seconden, en ik had gewoon stalschoenen aan. Ik moet er niet aan denken wat er van mijn voet over was gebleven als k slippers aan had gehad. Voet is nu dik, blauw en zeer pijnlijk :P

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:08

Nee nooit! Vroeger heeft er een paard op mn voet gestaan, terwijl ik slippers aan had. Mijn voet had alle kleuren van de regenboog :+ dus nee, vind het te link. En vind het ook niet lekker zitten :o

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:09

Altijd dichte schoenen hier. Meiden hier op stal mogen ook niet in de buurt van de pony's komen zolang ze geen dichte schoenen aan hebben (ouders die soms helpen afzadelen net zo ;) ).
Niet helpen poetsen, niet het land in, niet even helpen met hooi voeren. Gewoon niet in de buurt van de pony's als je geen dichte schoenen aan heb.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:11

ik haat slippers... ik heb ze alleen aan als ik na de brievenbus te moet.. verder ecth niet

Savannah_XxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:30

nee nooit! altijd rubberlaarzen of rijlaarzen bij mij. Een jaar geleden was er een paard op mijn voet gaan staan en mijn voet werd zo dik dat ze mijn rijlaars eraf hebben moeten knippen.

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:35

Ik zet vanaf nu direct uit school de shetlandes in de wei, en dan haal ik de fjorden eruit. En ik had van die balletjes aan (normaal nooit)
tja, en net op dat moment moest Tosca op mijn teen gaan staan :( (en een fjord is niet zo licht :') )
toen had ik een paar dagen een zere teen. Maar moest er ook wel weer om lachen, gek beest dat't is :')

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:46

Ik ben ook schuldig!

Alleen even voeren doe ik zoiezo gewoon met slippers, maar als ik hem ga poetsen zou ik het eigenlijk niet moeten doen. Ik weet wel dat hij niet in een keer op mijn teen gaat staan, let hij veel te goed voor op, maar hij kan ook struikelen dus ik probeer gewoon mijn laarzen mee te nemen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:52

Ik denk dat het gevaar hem er ook in zit op het moment dat je denkt dat je paard toch niet op je tenen gaat staan of iets. Daar gebeuren vaak de meeste ongelukken mee doordat je niet goed oplet. Ik moet er niet aandenken lijkt me ook wel "vies" om te poetsen en paard uit de stal/wei halen met slippers bah allemaal zand tussen je tenen. No thanks.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:54

mag ik alle dames op slippers uitnodigen voor een dagje 1e hulp?

Tijdens mijn stage op de EHBO heb echt 2 hele enge dingen gezien van meiden die op hun slippers bij de paarden hadden gelopen. Voor mij reden genoeg om NOOIT met slippers bij die lomperiken te gaan lopen.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:55

Tigra_ schreef:
Ik denk dat het gevaar hem er ook in zit op het moment dat je denkt dat je paard toch niet op je tenen gaat staan of iets. Daar gebeuren vaak de meeste ongelukken mee doordat je niet goed oplet. Ik moet er niet aandenken lijkt me ook wel "vies" om te poetsen en paard uit de stal/wei halen met slippers bah allemaal zand tussen je tenen. No thanks.

Is ook zo!

Dat je denkt ach, overkomt mij niet.

Ik weet alleen dat mijn paard niet zomaar zo in mijn ruimte komt en als een lompe knol midden op mijn voet gaat staan.
Maar dan zijn er nog genoeg redenen, als hij afgeleid wordt of zo.

Maar dan helpen sneakertjes ook niet, kan je alsnog je middenvoetsbeentjes breken.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:58

NeverGiveUp schreef:
Tigra_ schreef:

Is ook zo!

Dat je denkt ach, overkomt mij niet.

Ik weet alleen dat mijn paard niet zomaar zo in mijn ruimte komt en als een lompe knol midden op mijn voet gaat staan.
Maar dan zijn er nog genoeg redenen, als hij afgeleid wordt of zo.

Maar dan helpen sneakertjes ook niet, kan je alsnog je middenvoetsbeentjes breken.

Kan inderdaad maar het kan wel lelijke snijwonden voorkomen. De rand van een hoef is wel vrij "scherp" en als je paard er op springt of even lekker draait met z'n hoef wordt je niet vrolijk. En al het vuil wat aan de hoef zit zit dan ook nog direct in de wond.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 00:00

Ik doe het niet. Draag altijd gewone schoenen en in de winter soms bergschoenen. Die eerste houden ook niet veel tegen, maar nog liever zo een hoef op mijn voet dan op mijn blote tenen. Mag er niet aan denken...

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 00:02

Soms ja.
ALs het warm is ga ik op slippers naar de paarden. Neem wel een paar stalschoenen mee en als ik paarden uit de wei of iets ga halen doe ik die aan. Poetsen etc. ook. Je mag ook niet met slippers de stal in en logisch! Ik ga alleen heel af en toe tegen de regels in op me slippers naar stal (dus gewoon een looppad) als ik iets moet vragen aan iemand. Maar ook heel snel etc. Ik zal nooit een stal met een paard in gaan op slippers, maar even snel iets vragen en ik geen paard aan zou raken doe ik wel even snel. Ook gevaarlijk, want stel dat er iemand losbreekt blabla.

Wel na het rijden gewoon een korte broek hoor. Ziet er nooit zo sexy uit een kort broekje en dan een paar lompe stalschoenen en sokken eronder, maargoed.