Combinatie paard/werk/gezin Hoe doen jullie dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Re: Combinatie paard/werk/gezin Hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:57

Wacht even, zegt Bello2005 dat ze over twee jaar kinderen heeft? Ook nog in meervoud?

Dan mag het wel heel voorspoedig gaan allemaal en na 3 maanden niet vergeten om zin te hebben om weer te gaan klassen....

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:44

Paard/ werk/ gezin is hier wat geven, daar wat nemen.

Paard: is bijna 20 en staat bij boer aan de overkant. Geen luxe plek, maar wel iedere dag buiten.
Ik verzorg hem 's morgens vroeg voordat de familie opstaat. Dus sta uurtje eerder hiervoor op.
En 's avonds krijgt hij eten net voordat wij gaan eten. Dit kan door iedereen gegeven worden, want zet ik altijd klaar.
En als de kinderen op bed liggen, nog even een uurtje ( of meer) naar stal.

Werk: we hebben een bedrijf waar we heel wat uurtjes doorbrengen. Daar is een aparte kamer waar de kinderen kunnen spelen en slapen.
Een afgesloten stuk grasveld waar gevoetbald en gespeeld kan worden. En een overkapping waar een zandbak en een waterbak/ zwembad staat.
In de keuken staat een TV met digitenne, dus Sesamstraat oid kan gezien worden.

Gezin: ik heb een man, zonder paardenvirus. En 1 zoon van bijna 4 jaar. Deze gaat 3 dagen naar een KDV, en vanaf volgende week naar school.
Zoon 2 is nu 2 1/2 jaar oud. En zeer regelmatig ziek. Vanaf zijn geboorte zien wij het ziekenhuis met hem zeer regelmatig. Waarbij ook diverse opnames plaatsvinden.
Op het moment gaan we 2 of 3 keer per week naar het ziekenhuis voor diverse therapie sessies. Hoe lang dit nog duurt, weten we niet.

Huishouden: dit is een klein beetje ondergeschoven kindje. Maar wordt nog ergens tussendoor geschoven.
En lukt dit niet, dan bel ik een vriendin die komt schoonmaken. ( maar we zorgen er wel voor dat we hier op tijd voor zijn, dus niet meer dan een week achterstand)

Het paard is juist heel belangrijk voor me, want hierdoor heb ik iets van mezelf. En ben even niet met thuis en kind bezig.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:56

ikkeniet schreef:
Huishouden: dit is een klein beetje ondergeschoven kindje. Maar wordt nog ergens tussendoor geschoven.
En lukt dit niet, dan bel ik een vriendin die komt schoonmaken. ( maar we zorgen er wel voor dat we hier op tijd voor zijn, dus niet meer dan een week achterstand)

is die vriendin ook te leen ????

ikkeniet schreef:
Het paard is juist heel belangrijk voor me, want hierdoor heb ik iets van mezelf. En ben even niet met thuis en kind bezig.

absoluut, Mijn paard is ook echt mijn ding, mijn ontspanning.... Even geen mama, echtgenote of werkneemster, maar gewoon IK

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 23:04

Grappig altijd om te lezen hoe mensen die geen kinderen hebben er over denken. Geloof me, als je echt weet wat het is om een kind te hebben, dan weet je dat dat absoluut niet hetzelfde is als het hebben van een huisdier. Ik hou vreselijk veel van mijn katten en mijn paard, mijn katten heb ik al 11 jaar en mijn paard 12 jaar, maar de liefde voor mijn kind gaat heel wat dieper! Maar daar kom je misschien over een aantal jaren nog wel achter ;)[/quote]

ik ben al 12 jaar moeder en toch is de zorg en liefde richting mijn dieren écht niets veranderd, misschien komt dat nog. ;)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 23:21

Ja mijn paard is ook echt mijn ding, even mijn moment waar ik ff nergens aan hoef te denken.
Niet aan de puinhoop die op me zit te wachten, gillende kinderen, huiswerk wat ik nog moet doen en een zeurende man dat ik hem niet aandacht genoeg geef :+
Als ik bij mn paardje ben kom ik ook gewon heerlijk tot rust, is echt mijn ontspanning.
Als ik dat niet zou hebben, nou dan was ik ook echt een stresskip denk ik.

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 23:25

Hier gaat het ook al jaren prima. Mijn vriend heeft eigen zaak, ik werk 32 uur, en volg een academische studie, we hebben 2 kinderen en 3 paarden! Ik zou het niet willen missen! Onze paarden staan echt achter ons huis, dus ik ben niet weg, maar gewoon in de "achtertuin!" :) Het is veel werk, maar elke dag ben ik met ze bezig. Ik probeer er elke dag eentje te rijden en eentje aan de hand te werken. Ik herken wel de winterse taferelen, waar je meer bezig bent met alles erom heen dan met rijden, maar dat accepteer ik dan maar . Wij genieten er in elk geval met volle teugen van!

kevje06Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 00:20

Ik stond uur geleden draad te verzetten op de wei... Di en do avond zijn mijn rij en stal avondjes en dan ook dat soort dingen. Handig was t niet in donker maar moest gebeuren... Morgen zijn de kids er weer.

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 06:53

Inderdaad biedt het paardje de broodnodige ontspanning. Als ik haar niet had zou ik snel achter de tv belanden na alle drukte, nu ga ik lekker naar buiten en bezig zijn. Ga regelmatig doodmoe weg en kom meestal erg opgeknapt terug :j

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:17

Het paard biedt inderdaad ontspanning maar als ik gewerkt heb ( een dag van 9 uur) en dus mijn zoontje de hele dag niet heb gezien, dan heb ik er moeite mee om naar het paard te gaan. Ik ga wel, maar korter... gelukkig hoef ik niet dagelijks te rijden.
ik wil graag mijn eigen onspanning en hobby maar wil eignlijk ook graag bij mijn zoontje (1) zijn. dat vind ik lastig.

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:33

Daar liep ik ook vaak tegenaan Adin. Toen mijn paarden nog op een pension stonden was ik elke dag 2 uur weg, buiten mijn werk om. Dus ging ik ook wel eens niet, of alleen heel kort, omdat ik bij mijn kinderen wilde zijn. En dan voelde ik mij weer rot naar mijn paarden toe. :? Nu ze achter huis staan, ga ik lekker rijden als mijn jongste in bad zit, en de oudste huiswerk maakt, en tussendoor steeds even iets doen. Het scheelt ook dat de kinderen al groot zijn hoor, 10 en 12, dat is een heel verschil met 1!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:35

Maar jonge kinderen slapen toch vanaf 19:30. Ik ga altijd naar mijn paard als de kinderen in bed liggen.
Behalve in het weekeinde en op vrijdag.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:56

Ja ik ga ook naar mn paard als ik mn kids op bed heb gelegd, of als mn dochtertje op school zit en de kleine op de creche. Ik zit zelf ook nog op school, dus ben soms wel vroeg uit en dan kan ik lekker naar paardje toe gaan. Komende weken is het helemaal lekker, ik ben nu bijna elke dag vrij omdat ik al examens heb gedaan. Mn dochtertje zit nog tot juli op school. Dus nu kan ik lekker vaak en lekker lang gaan :) mn dochtertje blijft over op school, omdat haar school best ver van onze huis is. Dus een uurtje thuis eten halen we niet. Dus hen ik wel lekker een hele dag vrij om mn dingen te doen.
Mn huis kan ik ook weer aanpakken nu ik lekker vrij ben :D

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:27

mijn liefde voor de dieren is net zo sterk als voor de kinderen. Tuurlijk als er echt gekozen moet worden gaan de kinderen voor, voor de dieren kan ik een nieuw goed tehuis zoeken als het moet maar voor de kinderen niet.

Ik kan een hoop doen als de kinderen wel thuis zijn, dat is het voordeel van ze bij huis hebben. De kinderen spelen, mama doet de stallen en de paarden poetsen rijden/ longeren doe ik als de kinderen op school zijn of als vader thuis of als de dames s'avonds op bed liggen dit laatste overigens niet vaak omdat ik vaak alleen ben s'avonds en ik de kinderen niet kan horen als ik in de bak aan het rijden/ longeren ben maar komt wel eens voor dat het gebeurd.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:36

NatasjavE schreef:
Maar jonge kinderen slapen toch vanaf 19:30. Ik ga altijd naar mijn paard als de kinderen in bed liggen.

goed slapende jonge kinderen wel ja, die van mij is inmiddels 1 en slaapt nog altijd niet door. hij heeft laatst 10 nachten doorgeslapen en nu is het mis. hij slaapt zeker niet het klokje rond dus gaat wat later op bed

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:39

Adin schreef:
NatasjavE schreef:

goed slapende jonge kinderen wel ja, die van mij is inmiddels 1 en slaapt nog altijd niet door. hij heeft laatst 10 nachten doorgeslapen en nu is het mis. hij slaapt zeker niet het klokje rond dus gaat wat later op bed

Maar is papa niet thuis dan?

Die van miij slapen ook slecht. Mijn oudste krijgt ADHD medicatie en dan duurt het lan voordat hij slaapt.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:01

misschien medikinet CR proberen, werkt "maar" 8 uur en is al lang uitgewerkt als het bedtijd is (sorry hoor, ff off-topic)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:02

max66 schreef:
misschien medikinet CR proberen, werkt "maar" 8 uur en is al lang uitgewerkt als het bedtijd is (sorry hoor, ff off-topic)

Nee, Medikinet werkt niet stabiel genoeg. Concerta heeft hij echt de minste bijwerkingen van.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:26

NatasjavE schreef:

mijn dochter slaapt pas om 20.30 en daarna ben ik te moe om nog iets te kunnen ondernemen....
en ja ik heb een man, die regelmatig avonddiensten draait en een wisselend rooster
totaal niet te combineren dus...

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:33

Mijn man draait straks ook onregelmatige diensten. Speciaal om die reden dichterbij mijn ouders gaan wonen zodat kinderen, paarden & huishouden te combineren blijft. Plus de paarden op een stal geplaatst waar zij hoe dan ook elke dag buiten komen, dus dan kan ik in geval van nood eventueel een dagje overslaan. Momenteel doe ik ze nog elke dag zelf (3 stuks), maar dat begint echt te tijdrovend en financieel te zwaar te worden. Afgelopen maand dus besloten 1 of 2 dieren binnenkort te verkopen.

Ik voel me namelijk ook iedere avond schuldig als ik (ookal ligt zoonlief dan al te slapen...) richting stal vertrek. Ik ben graag bij de paarden, dat is mijn enige vorm van ontspanning... Maar tegelijkertijd ben ik ook graag bij mijn kind. Blijft lastig.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:35

Ja het blijf lastig met combineren en plannen.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:50

Met werk etc is het wel te plannen.
Ik werk 40 uur pw, en dat is wel makkelijk te combineren :).

Met kids erbij lijkt het me wat moeilijker ind! Dan heb je wel een partner nodig die dan bij de kids wil blijven etc.
Ik heb nog lang geen moeder gevoelens, dus daar denk ik nog niet overna.
Mss kan ik ze wel helemaal niet krijgen, dat weet je toch nooit.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 14:02

Urielle schreef:
Baby's nog wel. Dat is mij ook altijd nog wel meegevallen tot dusver. Maar die rotperiode dat je kindje voor het eerst naar de opvang gaat of naar school en je die tijd hebt dat ze ziek worden, paar dagen beter, volgende virus te pakken, paar dagen beter, volgende virus.. :roll:
Ik weet niet hoe het met andere moeders is, maar ik sleep een kind met koorts niet mee naar de paarden en de opvang doe ik dan ook liever zelf.

En ik was altijd erg gek met mijn dieren, maar sinds er kinderen zijn, sorry beestjes, staan ze echt op het tweede plan :P

Toevallig heb ik de jongste vandaag ook weer thuis: waterpokken! En vanmiddag maar weer eens naar de huisarts ivm ontsteking achter de oorschelp (stempeltje 9 halen op de 10-ritten-huisarts-kaart). Als ze koorts hebben, mogen ze niet naar het kdv gaan. Of één van de ouders blijft dus thuis, of kind kan nog naar opa/oma gaan.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 14:05

Ik vind het combineren en plannen ook gewoon zo lastig.
Ik heb mijn paard niet aan huis en dat vind ik een groot struikelblok (15-20 min in de auto+toltunnel...maar hij staat wel op een superplek met dagelijks uitloop)
Mijn werk in zeer onregelmatig en mijn man is ook erg druk met de bedrijven
Daar komt bij dat ik 'quality' time met mijn gezin ook erg belangrijk vind, juist omdat het leven vaak al te hectisch is naar mijn zin.
En als kleintje nummer 2 er is, zal ik minder gaan werken en komen er dus ook minder centjes binnen.
Lastig, lastig...als ik de reacties van anderen lees, dan heb ik het gevoel dat ik overal tussenin val
Daarbij maakt het voor mij echt verschil of je hele kleine kindjes hebt en of je paard aan huis staat ( ik heb straks twee kleintjes onder de 4)
Want tuurlijk, mijn paard is ook echt mijn ontspanning, en zit liever bij hem dan voor de tv
Maar net als deze week ben ik alleen de dinsdag vrij geweest en dan heb ik zeker savonds geen puf meer om te gaan ( nu ik wat verder in de zwangerschap ben merk ik dat het mij soms best zwaar valt)
In bello2005 kan ik mij overigens absoluut niet vinden :o , maar goed, die gaat het vanzelf wel ondervinden :+

genoeg gekletst, net gewerkt en nu even naar paardlief ( en dan naar de creche racen....eten koken...dochter in bad en kroelen...stofzuiger door het huis jagen....en hond over de dijk sturen...
Wij moeders zijn gewoon managers *\o/* *\o/*

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 17:07

Tuurlijk is papa hier wel thuis, maar eigenlijk zeg ik dus, als ik al de hele dag heb gewerkt, blijf ik liever bij mijn ukkie. werk nu 3x9, maar dat komt omdat ik nog ouderschapsverlof heb. straks hoop ik 32 uur te kunnen gaan werken, en dan 3x9 en 1x5.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 17:44

Ja, ik ga ook in een combi met ouderschapsverlof werken, zo raak ik mijn contracturen niet kwijt, maar kan ik wel aan de nieuwe situatie wennen
Jij werkt dan nog flink wat uurtjes Adin, heb je vaste dagen? ( dat is bij mijn in de zorg onmogelijk :o ..jammer, want mn werk en collegas zijn wel erg leuk)