Staleigenaar houdt zich niet aan de afspraken en nu??? Help

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kitzbi

Re: Staleigenaar houdt zich niet aan de afspraken en nu??? Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:18

Gewoon je paard inpakken en weg wezen....
Dat zou ik ook doen mijn paard is mijn nummer 1 en hij hoort er goed voor te zorgen daar wordt hij voor betaald klaar simpel...

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:19

Ik geloof dat ik niet eens wil weten waar hij je allemaal voor uit heeft gemaakt, maar zo van alle instanties te horen is hij niet helemaal goed bezig, van de verdere juridische kant van dit verhaal weet ik nagenoeg niets dus ga ik ook niet op in ;)

succes vanavond! en je gaat vanavond niet alleen toch neem ik aan?

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:22

Ik snap dat sommige pensionhouders klanten een maand van tevoren wilt laten betalen. Helaas komt dit doordat er nogal wat 'wan-betalers' in de paardenwereld rondlopen.

Maar deze regel is er eigenlijk niet voor goed willende klanten en er dus zoals in dit geval misbruik gemaakt word door de staleigenaar.
Stel je paard valt dood neer in de stal? Had je dat een maand van tevoren aan moeten kondigen?

Jammer dat deze staleigenaar alleen op geld uit lijkt te zijn, dan word het helaas moeilijk om op een wederzijds begrip uit elkaar te gaan.
Echt, je weet nooit of je elkaar in de toekomst nog nodig hebt.

Ik hoop dat je vanavond zonder al te veel problemen naar je nieuwe stal kan verhuizen. En dat je paard gauw weer de 'oude' zal zijn. Succes vanavond.

Edit: Aangeven bij belasting zou ik niet doen. Alle paarden zijn gechipt en hij, (staleigenaar) gaat gaat dan ook weer op wraak zinnen.
Laatst bijgewerkt door HolyPope op 10-05-12 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:26

Heb al verschillende stallen gehad :) vooraf betalen zonder factuur, vooraf betalen met factuur, achteraf betalen zonder factuur en achteraf betalen met factuur. Elke stalhouder maakt zijn eigen keuze :)
Hem aangeven bij de instanties zou ik niet doen :n dan verlaag je je naar zijn niveau :)
Gewoon vanavond je paard ophalen en geen woord meer aan vuil proberen te maken.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:29

LoveBaileys schreef:
VROEGER had je geen kvk nodig om belasting af te dragen, dit gaat deze tijd niet meer op Sassefras.
( werd mij net 3 maal verteld )

Hij kan dat wel doen als neveninkomsten van zijn boerenbedrijf

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:30

Jeetje hee.... Wat een elende zeg! Nou moet ik wel zeggen dat ik ook op een 'zwarte' stal sta, geld wordt gewoon contant betaalt, máár het verschil is natuurlijk dat het hier op stal wel netjes geregeld wordt. Paarden krijgen genoeg te eten, morgen lekker naar buiten overdag en straks 's nachts ook.
Inderdaad wat boven mij al gezegt wordt, je neemt toch wel iemand mee vanavond he? Ik zou echt niet meer in mijn eentje daar op het erf durven!

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:33

wat jammer dat jullie toch op een nare manier uit elkaar gaan
je had naar mijn mening wel wat meer begrip kunnen krijgen van de staleigenaar
hij had gewoon moeten proberen om het netjes op te lossen en een middenweg te kiezen

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:36

yvonnedv schreef:
LoveBaileys schreef:
VROEGER had je geen kvk nodig om belasting af te dragen, dit gaat deze tijd niet meer op Sassefras.
( werd mij net 3 maal verteld )

Hij kan dat wel doen als neveninkomsten van zijn boerenbedrijf

dat bedoel ik, dan gaat het mee met zijn inkomsten,

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:37

Sterkte vanavond hoop dat het goedkomt en je paard rust krijgt

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 11:49

Hij is gepensioneerd,
dus dat gaat niet meer op voor hem..
Hij heeft geen bedrijf meer, vroeger had hij koeien/schapen of geiten, weet het niet meer precies.
Hij heeft daarna de stal omgebouwd tot 13 paardenstallen..

Ik moet helaas wel alleen gaan, zie ik echter een slot op de stal, kan ik alsnog mijn vriend bellen en hij komt dan uit zijn werk langs...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:59

Kun je niet iemand mee vragen, dan durft zo'n staleigenaar ook vaak al minder.
En kijk dat je vriend meteen mee gaat anders moet je daar ook nog staan wachten.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:01

Ik zie niet in waarom je zo zou natrappen. Hou de eer aan jezelf en ga gewoon weg met je paard. Dreigen met de fiscus vind ik persoonlijk niet zo sjiek. Ik zou me zelf nooit zo verlagen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:11

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:13

Ik zou toch echt even kijken of er iemand met je mee kan hoor... Lijkt me niks om nu in je eentje daar heen te moeten gaan!
Het lastige is dat boeren aan moeten geven of de stalling voor erbij is, of om er van te leven, dan veranderd er ook weer een hele boel qua belastingen oid. Die man waar jij staat heeft vroeger dus iets anders gehad waar hij van leefde en dit is nu voor erbij, maar die andere dieren heeft hij niet meer dus dan is het wéér en ander verhaal...

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:15

Dat je ging dreigen over de fiscus snap ik wel, als je voor van alles en nog word uitgemaakt spelen je eigen emoties ook een rol.
Ach en waarom zou je hem niet aangeven bij de fiscus? Wij gewoon wit werker werken ons rot en betalen onzettend veel belasting. Zou fijn zijn als iedereen dat gewoon doet.

Sterkte vanavond!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:29

Evelli schreef:
Anoeska schreef:
Ik zie niet in waarom je zo zou natrappen. Hou de eer aan jezelf en ga gewoon weg met je paard. Dreigen met de fiscus vind ik persoonlijk niet zo sjiek. Ik zou me zelf nooit zo verlagen.

Ze heeft er zelfs nog een topic over geopend: [VSW] Waar hoort normaal gesproken een pensionstal zich bij aan ..

dreigen is 1 maar een topic hierover openen gaat me toch wel wat te ver.

Ik zou iig vanavond even afwachten, als je zo kan vertrekken is het toch klaar!!!

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:29

HolyPope schreef:
Ik snap dat sommige pensionhouders klanten een maand van tevoren wilt laten betalen. Helaas komt dit doordat er nogal wat 'wan-betalers' in de paardenwereld rondlopen.

Maar deze regel is er eigenlijk niet voor goed willende klanten en er dus zoals in dit geval misbruik gemaakt word door de staleigenaar.
Stel je paard valt dood neer in de stal? Had je dat een maand van tevoren aan moeten kondigen?

Jammer dat deze staleigenaar alleen op geld uit lijkt te zijn, dan word het helaas moeilijk om op een wederzijds begrip uit elkaar te gaan.
Echt, je weet nooit of je elkaar in de toekomst nog nodig hebt.

Ik hoop dat je vanavond zonder al te veel problemen naar je nieuwe stal kan verhuizen. En dat je paard gauw weer de 'oude' zal zijn. Succes vanavond.

Edit: Aangeven bij belasting zou ik niet doen. Alle paarden zijn gechipt en hij, (staleigenaar) gaat gaat dan ook weer op wraak zinnen.

Het gaat hier niet om een maand van te voren betalen het gaat hier een maand opzegtermijn.
Als een paard doodgaat vervalt die maand opzegtermijn (natuurlijk) Geld terug voor de bestaande maand zou weer kort door de bocht zijn, pensionhouder heeft met een nieuwe klant te maken die ook een maand opzegtermijn bij de huidige stal heeft. Zou krom zijn als de pensionhouder het financiele verlies moet dragen voor het overlijden van het paard.
Nieuwe klanten zijn als ze langskomen altijd de geweldigste klanten die er bestaan, maar helaas kun je ze nooit op hun donkerblauwe ogen geloven. Je zal dus voor jezelf en die voor de klant zijn veiligheid met een contract moeten werken. (Zo`n contract wat de TS heeft ondertekend)
En heel bijzonder dat mensen altijd denken dat pensionhouders een soort filantropische instelling zijn. Pensionhouders doen paarden in de kost om zelf te kunnen eten,rond te kunnen komen, en ja, af en toe zelfs uit eten te gaan of in een gruwelijk ernstig geval een weekendje weg! Hetzelfde wat een ander dus met zijn salaris doet en met werken dus geld verdiend. Daarvoor hebben pensionhouders 24 uur/7 dagen in de week de verantwoording voor de paarden van een ander.
Aangeven bij de belasting kan je doen, maar mocht hij het niet opgeven weet hij echt wel een mooi excuus. En je nieuwe pensionhouder weet dus nu ook dat als jou iets niet zint, ze te wachten staat;)
Nogmaals, ik keur het gedrag van de PH niet goed, verre van ( en gelukkig werken er een hoop stallen wel op de goede manier) maar het ontslaat je nog steeds niet van het nakomen van het door jezelf ondertekende contract.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:49

Je hebt je punt gemaakt, je haalt vanavond met een beetje mazzel gewoon je paard op en klaar.
Je bedreiging snap ik wel, in de zin van woede & onmacht maar ik zou die aangifte écht niet doen!
Als je er nog zou blijven staan en je het er wel naar je zin gehad had, en deze rare dingen er niet waren dan had je toch ook geen aangifte gedaan omdat ze niet staan ingeschreven ofzo ofwel? dan moet je daar ook straight in zijn!
Maargoed, zolang er geen slot aan die deur hangt.. zou ik de Politie en/of andere instantie's er lekker buiten laten.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:12

Ik zou vanavond zeker wel iemand meenemen.
Zo heb je in ieder geval 1 iemand die met vol verstand kan handelen mochten de gemoederen hoog oplopen.

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 16:44

Voor de goede orde:

Pak je paard en ga gewoon weg....dat is juist hét probleem.
Als ik straks op stal kom, hangt er een slot om me stal, wat hij overigens NIET mag doen.
Ik heb de maand Mei betaald dus mag in deze maand gaan en staan waar ik wil met mijn paard.

Daarom wil ik iets achter de hand hebben!

Ps. Nee al was alles goed, was ik alsnog weg gegaan nu ik weet dat hij een zwart werker is.
Daar hou ik namelijk niet zo van,...wij allemaal moeten belasting afdragen dus hij ook.
Dat hij 24-7 verantwoordelijk is, daar heeft hij toch zeker zelf voor gekozen?
had die een 9-5 baan moeten nemen, maar daar staat natuurlijk een heel ander
financieel plaatje tegenover...het is en blijft een boer!!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:50

Ik neem aan dat je ook liever niet €50,- extra voor je stallng betaald per maand? Dan sta ik liever bij een boer met een mooie kleine pensionstal waar ik gewoon mn ding kan doen en waar mn paard naar buiten kan. :=

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:52

Ik heb zelf ook weleens een nare ervaring met opzeggen gehad. Paard stond op basis van kale stalling maar stro en hooi was je verplicht te kopen bij die boer. Had netjes een maand van te voren opgezegd ( mijn reden was dat ik een stal dichterbij huis had gevonden en met een fulltime baan ipv naar school gaan vond ik dat toch een goede reden zonder dat staleigenaar zich aangesproken hoefde te voelen. ) Echter vanaf de helft van de maand kreeg ik geen hooi en stro meer bijgevuld ( stalhuur werd vooraf betaald hooi en stro) dus hij vond dat ik het maar ergens ander moest halen. Als je bang bent geen geld te krijgen kun je me ook gewoon vooraf laten betalen lijkt me? Maar goed ergens anders dus hooi en stro gehaald. Vervolgens kreeg ik te horen dat ik per de 28ste weg moest want dan had hij de stal opnieuw verhuurd, belachelijk want had die maand nog gewoon betaald. Toen ik echter de 25ste op stal kwam stond mijn paard in een paddock van 10 bij 10 schat compleet over de zeik want de rest was wel gewoon op het weiland gezet ? Of ik het paard die dag kon meenemen want de stal was verhuurd!! Heb nieuwe stalling gebeld of ik eerder terecht kon, en iemand gebeld die me met een trailer kon ophalen. Achteraf hoorde ik van me nieuwe stallingseigenaar dat die boer waar ik stond flink geroddeld had in het paardenwereldje wat voor slechte stallingsklant ik wel niet was.. Zo kan het dus ook, bij zo iemand kun je je dus beter niet aan de opzegtermijn houden en je paard gewoon inladen!

Sterkte vanavond

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:53

Hoe weet je dat er een slot om hangt?
Als je dat zo zeker weet dan bel de wijkagent en vraag die met je mee te gaan.. Maar als jij zwart betaald heb je wel een kwitantie dat je betaald hebt of iets dergelijks?

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 17:00

Mijn pinbonnetjes, standaard elke 1ste van de maand hetzelfde x bedrag, meer niet natuurlijk.
Waarom ik nu ook denk dat het zwart is, we mogen het niet overmaken, enkel contante betalingen..

Omdat daarmee gedreigd word als ik vanavond mn paard op komt halen hangt er een slot om..
Nja ik ga vanavond mn paard halen dus weet ik dat ...nja je snapt hem :)

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:06

LoveBaileys schreef:
Voor de goede orde:

Pak je paard en ga gewoon weg....dat is juist hét probleem.
Als ik straks op stal kom, hangt er een slot om me stal, wat hij overigens NIET mag doen.
Ik heb de maand Mei betaald dus mag in deze maand gaan en staan waar ik wil met mijn paard.

Daarom wil ik iets achter de hand hebben!

Ps. Nee al was alles goed, was ik alsnog weg gegaan nu ik weet dat hij een zwart werker is.
Daar hou ik namelijk niet zo van,...wij allemaal moeten belasting afdragen dus hij ook.
Dat hij 24-7 verantwoordelijk is, daar heeft hij toch zeker zelf voor gekozen?
had die een 9-5 baan moeten nemen, maar daar staat natuurlijk een heel ander
financieel plaatje tegenover...het is en blijft een boer!!

Ik had het al wel begrepen uit je post's, maar wie zegt dat dat slot er ook echt hangt vanavond?
Misschien dreigt hij ook wel, omdat ie dr nog wat uit probeert te halen?
maar oké, duidelijk verder!