waardeloze pensionstallingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DieselVince

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:49

nou wil ik als tegenhanger een positief berichtje plaatsen, onze stal is erg groot 140 paarden..maar we hebben nog nooit zo goed gestaan...

Alles ..maar dan ook alles is bespreekbaar met de eigenaar, hij heeft altijd 'Tijd" voor iedereen met een verzoek of mededeling..!!
De stallen worden perfect onderhouden, de hele winter was alles sneeuw en ijsvrij gemaakt incl de looppaden, er waren van de winter constant 2 buitenbakken en 2 stuks roundpen in goede conditie.

De paarden worden in de winter extra gevoerd met ruwvoer ( lees onbeperkt) omdat een groot aantal buiten loopt met schuilstal, een andere groep staat op s'avonds stal met overdag de paddock vanaf 5.00 uur in de ochtend tot begin vd avond... met onbeperkt ruwvoer..
Alles wordt geveegd, gevoerd, gemest, ontwormd....
Als je zelf wil bijvoeren met ruwvoer kan je dat pakken..

Er wordt gras ingezaaid, hekken vervangen, bak en roundpen regelmatig gesleept....
En voordat het weideseizoen begint mogen we met zijn alle ingrazen om de paarden aan het voedzame gras te laten wennen...
EN DAT MET 140 PAARDEN..

Wij gaan deze zomer verhuizen en krijgen de paarden aan huis... ik ben bang dat ik het hele " verzorgde" gebeuren nog erg ga missen..
Buiten het feit dat alles kan is ook iedereen vriendelijk naar elkaar, er wordt gegroet en voor elkaar waar genomen als het nodig is...

Kijk zo kan het dus ook..!!!
Nooit eerder mee gemaakt, maar wel fijn dat het bestaat..
helaas voor alle mensen die hier ook willen staan er is altijd een wachtlijst....maar dat komt mede door de locatie... bos, duin, strand direct vanaf stal!!!
Stal is gevestigd te Vogelenzang Z-Holland

NeverGiveUp

Re: waardeloze pensionstallingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:39

Wauw dat klinkt echt super!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:42

Ik sta op een heel kleine 'pensionstalling' met maar 7 pensionpaarden (waarvan al 2 van mij) en echt álles is bespreekbaar, de paarden hebben het nog nooit zo goed gehad! Ze staan daar in vol pension.

Hiervoor stonden we echt op de meest waardeloze stal ooit; paarden kregen riet en varkensbrok te eten, stonden in hun eigen stront en pis op stal, etc. Maar ik heb gehoord dat het eind van het jaar voor ze ophoudt, godzijdank voor de paarden... jammer dat zoveel eigenaren blind zijn of bepaalde dingen niet willen zien.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:44

Maar hoe en waarom ben je daar in de eerst instantie gaan staan dan?
Niet raar bedoelt hoor, maar ik lees die gevallen wel vaker hier en ik bedoel dat zie je toch dan van te voren?
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 19-04-12 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:45

maaike2800 schreef:
Hebben jullie dat nou ook dat er op elke pensionstalling wat is en dan bedoel ik niet de ruzie of het gekwebbel onderling, maar echt in de essentiële verzorging voor je paard.
Ik heb al vanalles meegemaakt bijvoorbeeld:
-paarden kregen niet of te weinig te eten-paarden kregen te veel te eten
-onveilige situaties in het weiland van spullen in het weiland tot schrikdraad wat niet in orde was
-te veel paarden op een te kleine ruimte
-paarden die in en uit de wei komen rennen (dus niet met touwtje en halster van en naar de wei)
-te weinig voerbeurten-paarden die uren in de wei staan zonder drinkwater
-paarden die met halster aan in de wei staan
-geen centraal ontwormingsbeleid
-afspraken voor medicijnen die niet worden nagekomen
-dusdanige zware bak dat er peesblessures ontstaan
-dierenarts/eigenaar die niet gebeld wordt bij ernstig ziek paard
enz enz.

Barst los, ik ben inmiddels zover dat ik het liefst alles zelf doe.
Ben ook benieuwd hoe jullie dat oplossen.

Klink heel bekend zeker in deze omgeving. ;)

Een van de reden dat die van mij nu verder weg staat. En huidige stal is super simpel zonder al teveel poespas. :j

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:13

NeverGiveUp schreef:
Maar hoe en waarom ben je daar in de eerst instantie gaan staan dan?
Niet raar bedoelt hoor, maar ik lees die gevallen wel vaker hier en ik bedoel dat zie je toch dan van te voren?

Hahaha, nou :+

Omdat ik ziek ben geworden (EAA, boerenlongen) mocht ik niets meer met paarden doen. Ik moest de paarden verkopen van de longarts, maar ik mocht 3 maanden volpension proberen. Die stal was dus 50km verderop (Utrecht zelf is volpension niet te betalen voor 2 paarden).
Die mensen WISTEN dus dat ik beperkt aanwezig zou zijn en ja, dan heb je alle kansen.
In het begin was het ook écht super; alles was tot in de puntjes geregeld, totdat ze financiële problemen kregen, toen ging het ten koste van de paarden. En toen was ik ook heel snel weg.

De paarden staan nu 30km verderop en ik betaal een stukje meer (een paard extra) vergeleken met de vorige stal, maar dat doet er niet toe, want je wilt maar 1 ding voor je paarden en dat is de juiste verzorging (zeker omdat ik het zelf niet mag moet ik de staleigenaar 100% kunnen vertrouwen).

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:16

Oh ja.. Ze zullen vaak op het begin doen alsof het allemaal super is :j

Iets duurder maar wel 20km dichterbij :P En een fijne eigenaar, daar ben ik ook heel blij mee op dit moment, zo'n lieve boer :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:20

Dichterbij maakt qua kilometers niet zo uit (lease auto), maar wél qua tijd (zoontje), want ik vind het fijn om de kleine man zelf te kunnen douchen en instoppen voordat ik de paarden ga verblijden met mijn aanwezigheid :j

En inderdaad, in het begin doen ze állemaal alsof het zo geweldig is. En op mijn huidige stal vroeg ik me oprecht af wat er tegen zou kunnen gaan vallen, maar de paarden staan er nu vanaf 30 december jl. en heb echt nog geen minpunt kunnen ontdekken :D Erg he?? :D

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 11:37

Ik moet zeggen heb getroffen met me pesion eigenaar als ik dit lees.
maar ik vind wel als een eigenaar vind dat het paard te weinig krijgt waarom geef je dan zelf niet bij?zij moeten wel in het bedrag blijven waar ze het je aan verhuren natuurlijk ook ontworming word hier netjes gedaan zo niet deed ik het zelf. Wij hebben hier een binnen en buitenbak en een spring bak(buiten) het is nooit druk en der staan wel 26 paarden maar je hebt altijd je eigen vrijheid. Ik vind als je het met een eigenaar niet eens bent of het kan beter zou ik het gewoon aankaarten werkt beter dan niks doen. en daar bij denk ik ook dat je naar de prijs moet kijken
een stal van bijvoorbeeld 140 euro zal minder hebben en doen dan een stal van 240. En als je echt ontevreden bent met de stalling zal ik gewoon verder kijken en kijken of die daar heen kan. Misschien is die nog wel iets dichterbij. Hier in de omgeving zitten er veel in dit dorp al 3 alleen ik heb gekozen voor 1 die 20/30 min hier vandaan zit. waarom? Zag er verzorgt uit en ik heb info op internet gezocht van alle stallingen en deze vond ik het beste en sta er nu al ff maar echt bij elk ding hulp van de eigenaren als je paard iets mankeert bellen ze gelijk. dus mag echt niet klagen hoop dat meer stallen zo zijn;)

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:21

Sommige dingen heel herkenbaar, maar ben maar 2x weggegaan van een stal vanwege echte ontevredenheid en voor het welzijn van mijn paardje (heb op in totaal 4 stallen gestaan).

1e stal: paard stond 1 uur op wei en rest op stal met houtkrullen en kreeg 2x per dag brokvoer, en 1x per dag hooi en viel bijgevolg als een razende af (ene x hooi was ook echt weinig hooi).

2e stal:
Alles was fantastisch geregeld, goed voerschema met tractaties (wortels/appel/slobber) om de zoveel tijd, uitmesten, binnen- buiten zetten. wanneer mogelijk op de wei met speelmaatjes, anders op de paddock. Mooie grote stal en hele grote paddock.
Maar na een paar maanden kwam ik op stal en stond mijn paard niet meer in zijn mooie grote box, maar in de kleine ponybox ernaast want er was een nieuw groot paard gekomen.
Geen enkel overleg over geweest en mijn paard was de eerste weken echt niet te genieten hierdoor. Was speciaal naar deze stal gegaan vanwege die ruime box en paddock, omdat hij echt behoefte aan ruimte (gevoel van vrijheid denk ik) heeft (al is hij maar 1.60m). ph zei dat het tijdelijk zou zijn, maar na een paar maanden ging grote paard weg en stond er een ander in die stal. Dus dat tijdelijk werd (weer zonder overleg) permanent.

Paard was net over deze boxverhuizing heen en een paar weken later kwam ik op stal en was zijn paddock gehalveerd. Weer ZONDER overleg! De belgen waren voor het winterseizoen thuis gekomen en ze haden paddockruimte nodig en omdat mijn paard op de paddock toch erg druk was was hij de klos. Dan stond hij ten minste wat meer stil. Gevolg.. mijn paard was weer wekenlang sjaggerijnig en had nu een overmaat aan energie, waardoor bij trainen/loswerken hij meer bezig was met zich uitleven en moeilijk doen, dan met luisteren.
Vervolgens zetten ze hem in de wei alleen (hij was nog jong en had veel behoefte aan spelen) want anders maakte hij de wei kappot.
Ben toen ijverig gaan rondkijken en sta nu op een (voor hier) grote stal met tussen rond de 60 paarden.

Pluspunten:
- Een lekkere uitloopstal (ok een container met paddock, maar hij geniet) met uitzicht op de rijbak (er zijn ook binnenstallen en buitenstallen met de paddock apart (moet dan binnen en buiten zetten).
- in weideseizoen dag en nacht buiten met de kudde op grote weides (maar als je 's nachts je paard binnen wilt hebben, kan dat ook, maar dan moet je hem wel zelf binnen en buiten zetten).
- Basisprijs is doe-het-zelf, maar je kunt daarvoor wel voor 's ochtends en s' avonds je voer klaarzetten (evt incl hooi/kuil) wat zij dan geven en tussen de middag geven ze de paarden ook nog kuil (of hooi als je dat klaar zet). Kortom, jij controleert wat je paard binnen krijgt.
- mag zelf naar wens hooi/kuil pakken.
- krijgt iedere dag als je een binnen/buitenstal hebt een plak stro
- Voor alle extra's (binnen-/buitenzetten (wat bij mij dus niet nodig is met die uitlooppaddock), uitmesten, dekens wisselen, paddock schoonmaken) betaal je ook extra.
-De ph doet echt zijn best om mee te werken aan oplossingen als je paard ziek is (was 1x een paard met luchtweg infectie in de binnenstal en dan vragen ze aan de pensionklanten met buitenbox wie er tijdelijk wil ruilen).
-Alles wordt in overleg met de klant gedaan als het gaat om verhuizingen van stal/paddock/weidekudde.
- Jouw stal is jouw stal en als iets voor tijdelijk is, dan is het ook voor tijdelijk!
- de ph doet zijn best om met je mee te denken en te werken als je bepaalde wensen hebt.
- pensionklanten helpen elkaar veel (als het gevraagd wordt).

Hier staat tegenover:
- dat de ene bak soms te hard of te glad is (bij veel regen) en de andere bak soms te zwaar is, en hetzelfde geld voor de 2 round pens die we hebben. Maar als het echt te slecht is in de round pen vraag je gewoon of ze willen slepen en dan wordt dat wel ergens die week gedaan. Ene rijbak (de zware wordt wel 1x per jaar onder handen genomen)
- dat je soms spullen (onverklaarbaar) kwijtraakt. Maar dat betekent dat je dus gewoon niets moet laten slingeren.

Dus ja, er zijn een paar minpuntjes, maar die wegen niet op tegen alle pluspunten die er zijn en het feit dat mijn paard nu heerlijk relaxt staat. Ben dus voorlopig niet van plan om hem daar weg te halen. Ben nog geen betere stal tegengekomen (uitloopstallen zijn schaars gezaaid hier).

Baytje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:54

op diverse stallen wel wat meegemaakt, maar de ergste dingen:
*beschimmeld kuil
* ineens een baal koeienkuil tussen de andere balen, waardoor de halve stal aan de schijterij ging. "maar t kwam niet door t kuil..."
* beschimmeld stro ( "t wordt vanzelf stront", aldus de PH)
* 2x 3 kg kuil per paard per dag, wat ook nog eens regelmatig verdween
* vrij toegankelijk en s avonds geen toezicht, waardoor er in korte tijd ( 1 jaar) zadels gestolen werden
* slechte kering van de binnenbak, waardoor t zand ineens kon weglopen en er gaten op de hoefslag ontstonden
* stapmolen die gerepareerd werd omdat ie steeds vastliep...is gerepareerd met strotouwtjes...
* losse rubberflappen, verzakt hek en losse buizen in de buitenbak
* PH die met 2 maten meet, en daardoor veel onrust veroorzaakt onder zn klanten
* paarden die regelmatig losbreken

...als ik t zo typ moet ik er zelfs om lachen, maar jee, wat een armoe en wat ben ik blij dat ik er weg ben!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:01

Maar Baytje1, een beetje schimmel in hooi/kuil of stro maakt niks uit hoor ;)
Stro laten ze dan liggen en als er een pluk schimmel in het hooi/kuil zit kan dat er tussen uit worden gehaald, ja er lopen dan schimmel draden door het pak, maar dat doen wij hier al jaren en nooit een ziek paard gehad door het voer.
Dat van koeienkuil en de rest is wel begrijpelijk dat je daar niet meer komt :=
Hier hangt een camera die iedereen opneemt die op de plaats komt... Zadelkamer zit achter een grote, stalen deur, behalve bij ons, daar zit het in houten kasten, maar als ze iets willen hebben, nemen ze toch alles mee...

Baytje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:30

Maar Baytje1, een beetje schimmel in hooi/kuil of stro maakt niks uit hoor
Stro laten ze dan liggen en als er een pluk schimmel in het hooi/kuil zit kan dat er tussen uit worden gehaald, ja er lopen dan schimmel draden door het pak, maar dat doen wij hier al jaren en nooit een ziek paard gehad door het voer.
.........Dat begrijp ik! Ik heb t ook niet over een paar plekken, maar over 3/4 balen die we dan toch moesten geven...Ik heb op een gegeven moment eigen hooi gekocht, wat ik vervolgens de volgende ochtend terug vond "op de grote hoop"(met mn ochtendwortels ertussen...). Kuil werkt, dat begrijp ik. Maar alleen maar schimmel....tsk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:46

Schimmel in stro en hooi gaat dwarrelen en wordt ingeademt , heel slecht voor de luchtwegen...

stellanoella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:57

hooi hooi
ja dat snap ik als je zelf liever alles wil doen .
kan je het beste bij de gemeente je inschrijven voor een weitje .
hier moet jeiets voor de 100 euro betalen
je hebt dan gewoon een paar stalletje's en een wei je mag je paard of pony der in zetten maar wel is het de bedoeling om het netjes te houden :P :D
pss : REAGEER TERUG OP MIJN EIGEN BOKT :j

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 18:44

zo te lezen ben ik gelukkig niet de enige die vervelende situaties heeft meegemaakt.
Het is jammer dat ik echt een rijbak en paddock wil, anders zou ik inderdaad zelf een weitje zoeken.

CodyJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:35

Ik sta op een kleine stalling, er kan en mag van alles.
We hebben een buitenbak die het meestal prima houd en uitmesten en voeren heb ik niets op aan te merken.

Het enige nadeel bij ons is dat de paarden met halster om buiten staan en hier ben ik niet echt voorstander van, maarja als je over zulke kleine dingen moet vallen vind je nooit iets wat naar je zin is denk ik.

Mensen letten niet op elkaar en weten het niet allemaal beter en als je hulp wilt en je vraagt het wil iedereen je altijd wel helpen, ik heb het prima naar mijn zin daan

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:42

CodyJane schreef:
Ik sta op een kleine stalling, er kan en mag van alles.
We hebben een buitenbak die het meestal prima houd en uitmesten en voeren heb ik niets op aan te merken.

Het enige nadeel bij ons is dat de paarden met halster om buiten staan en hier ben ik niet echt voorstander van, maarja als je over zulke kleine dingen moet vallen vind je nooit iets wat naar je zin is denk ik.
Mensen letten niet op elkaar en weten het niet allemaal beter en als je hulp wilt en je vraagt het wil iedereen je altijd wel helpen, ik heb het prima naar mijn zin daan

Waarom, omdat ze ergens kunnen blijven hangen??
Mag toch hopen dat je paard in de winter niet onder deken staat anders zou ik het een hypocriete opmerking vinden.
Je kunt ook voor een halster kiezen dat minder degelijk is of van die speciale halster voor de veiligheid.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:47

dames, tot dat jullie de zaakjes allemaal zelf moeten regelen. Dan kom je erachter hoeveel werk het is.
Tuurlijk zitten er altijd slechte adresjes of slechtere dagen bij, maar verwacht niet altijd alles van de pensioneigenaar. Het is gewoon hard werken met een hoop gezeik met de vraag of ze er nog wat aan over mogen houden. Paarden belang gaat voor oke, maar het hoeft niet altijd van de pensionhouder te komen, af en toe handje extra met goed overleg is ook altijd welkom en handig en neemt onduidelijkheden weg. We delen toch dezelfde hobby?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:52

Dan sta ik op een waardeloze pensionstal dus :') . De paarden staan in het land met halster, en de paarden komen zelf vanuit stal naar land en vanuit land naar stal. Ieder paard weet feilloos zijn eigen box weer terug te vinden. Ik word áltijd gebeld als er wat is, ze hebben het super voor elkaar. Ja ik zou er bijna voor verhuizen zo waardeloos is dit.. :')

Oftewel: Pensionhouders doen het nooit goed. Er is áltijd wel wat waar pensiongasten over klagen.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 16:18

Er is zeker altijd wel wat te klagen, sterker nog: zelfs al doe je het zelf, dan is er tenzij je multimiljonair bent óók altijd nog wel wat te klagen want door het weer kan het altijd gebeuren dat je buitenbak of weiland verzuipt/bevriest, en dat dat niet 123 op te lossen valt. Alleen kun je dan alleen maar jezelf aankijken voor de oplossing, dat scheelt geklaag :P

Ik heb paard hiervoor op een stal gehad staan waar ik al jaren kom, in 1 woord super. Máár: geen binnenbak, met vies/nat/vries weer komen de paarden niet buiten om land en paardenbenen heel te houden, in de winter geen kip te zien want het is maar klein wbt pensioners, en ze hebben een eigen filosofie wbt voeren en traing. Tja, dan loop je echt wel eens te mopperen als je paard 3 dagen de stal niet uit is geweest of je niet kunt rijden :Y) Maar de paarden hebben het er goed, en de mensen hebben er het beste met je voor.

Nu sta ik na verhuizing naar de andere kant vh land op een stal die ik bewust uitgezocht heb op het voorkomen van gebrek aan buiten komen voor paard en op wat gezelschap, is dus ook meteen echt een enorm grote stal. Paard staat nu 24/7 buiten ook al is het vies of blubberig, en is daar zielsgelukkig mee, maar je raadt het al: het is er voor mij véél te druk :') Neemt niet weg dat aard het er prima heeft en je ook wel altijd terecht kunt als er wat is, vind ik beide het belangrijkste erbij. Maar toch loop ik dus regelmatig te bitchen over drukte en bezette bakken, tja...er is altijd wel iets niet naar je zin op een stal. En ook hier staan er met halster buiten, worden ze per kudde naar het land gerausd, is er wel eens een hek stuk en krijgen de paarden vast veel te veel te eten (= 24/7 hooi) :') Ik vind dat absoluut geen tekens van een slechte stal.

Het werk van een pensionhouder is een hondenbaan, je moet er maar zin in hebben! Zeker bij een grote stal lijkt me dat enorm frustrerend vaak, dat gezanik van pensionklanten.

Maar, verhalen zoals hierboven soms zie zul je van mij niet horen: als paard het er niet naar behoren heeft op een stal ben ik pleite. De concessies die sommigen (moeten) doen vind ik erg jammer, hoop dat ik daar nooit voor kom te staan :)
Laatst bijgewerkt door Vientje op 22-04-12 16:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 16:19

In principe, als de omheining degelijk is en er geen troep rondslingert, en je als eigenaar er voor zorgt dat de ijzers er goed onder blijven zitten (achter met name) en dat het halster goed past dan is de kans dat je paard aan zijn halster blijft hangen in de wei nihil.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:07

Ik zou volgens velen ook op een slechte stal staan.
Ze staan met halster op de wei, mijn shet loopt veelal los naar de wei, mijn box haalt de 3x3 niet eens en ze krijgen zelfs savonds geen tot heel weinig hooi op stal.
En wat denk je, ik ben super tevreden en mijn paard voelt zich super en ziet er goed uit.

Ze krijgen savonds geen tot weinig hooi vanwege de weidegang en de meeste het hooi alleen maar door de stal schoppen en ze zijn allemaal behoorlijk dik en een nacht op stro zorgt ervoor dat ze al dat gras eens kunnen verwerken.
Ze kunnen stro knabbelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 07:46

jesito schreef:
Ik zou volgens velen ook op een slechte stal staan.
Ze staan met halster op de wei, mijn shet loopt veelal los naar de wei, mijn box haalt de 3x3 niet eens en ze krijgen zelfs savonds geen tot heel weinig hooi op stal.
En wat denk je, ik ben super tevreden en mijn paard voelt zich super en ziet er goed uit.

Ze krijgen savonds geen tot weinig hooi vanwege de weidegang en de meeste het hooi alleen maar door de stal schoppen en ze zijn allemaal behoorlijk dik en een nacht op stro zorgt ervoor dat ze al dat gras eens kunnen verwerken.
Ze kunnen stro knVabbelen.

Nou dat zou ik dus niet................".zal wel goedkoop zijn daar...

Wachtenbtot er bij jullie ook een paard zijn oog kwijt raakt doordat het halster door rollen half af gaat en de knip in zijn oog drukt.....of met krabben met achterbeen blijft haken.......zo zijn er meer ongelukken te bedenken die ik heb meegemaakt.

Op dergelijke stallen staan ze vast ook met halster in de box.....nog gevaarlijker....

Geen hooi in de avond, dus vanaf 17.00 u tot 07.00 u zonder eten en dat beetje stro compenseert niks...zal je grote eter hebben......gaat dat heel het jaar zo door, of alleen die paar weken dat er genoeg gras op de wei staat....dan zich vol laten laden, zal ik ook niet blij mee zijn......

Nee niks voor mij, mij paard mocht ook rennen naar de wei de 1e dag op zo een stal , moest langs de mestplaats, ging vol uit, grote schaafwond op zijn kont onder de mestdrap en lekker hel de dag de zon er op, die avond een flinke ontsteking....

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 07:54

Ken het, je komt er kijken en alles doorpraten en alles is mogelijk en niets is te gek.
Kom je er te staan dan wordt er ineens niet zoveel ruwvoer gevoerd als eerst vermeld, blijkt dat het paard maar de helft aan brok gevoerd krijgt i.p.v. wat je aangeeft, dat ze los naar de wei gaan in koppels i.p.v. aan een halstertouw.
Dat er dan ineens niet zoveel bespreekbaar meer is als je er eenmaal staat en dat je dan als zeikerd en zeurkous wordt gezien.