Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maaike2800 schreef:Hebben jullie dat nou ook dat er op elke pensionstalling wat is en dan bedoel ik niet de ruzie of het gekwebbel onderling, maar echt in de essentiële verzorging voor je paard.
Ik heb al vanalles meegemaakt bijvoorbeeld:
-paarden kregen niet of te weinig te eten-paarden kregen te veel te eten
-onveilige situaties in het weiland van spullen in het weiland tot schrikdraad wat niet in orde was
-te veel paarden op een te kleine ruimte
-paarden die in en uit de wei komen rennen (dus niet met touwtje en halster van en naar de wei)
-te weinig voerbeurten-paarden die uren in de wei staan zonder drinkwater
-paarden die met halster aan in de wei staan
-geen centraal ontwormingsbeleid
-afspraken voor medicijnen die niet worden nagekomen
-dusdanige zware bak dat er peesblessures ontstaan
-dierenarts/eigenaar die niet gebeld wordt bij ernstig ziek paard
enz enz.
Barst los, ik ben inmiddels zover dat ik het liefst alles zelf doe.
Ben ook benieuwd hoe jullie dat oplossen.
NeverGiveUp schreef:Maar hoe en waarom ben je daar in de eerst instantie gaan staan dan?
Niet raar bedoelt hoor, maar ik lees die gevallen wel vaker hier en ik bedoel dat zie je toch dan van te voren?
CodyJane schreef:Ik sta op een kleine stalling, er kan en mag van alles.
We hebben een buitenbak die het meestal prima houd en uitmesten en voeren heb ik niets op aan te merken.
Het enige nadeel bij ons is dat de paarden met halster om buiten staan en hier ben ik niet echt voorstander van, maarja als je over zulke kleine dingen moet vallen vind je nooit iets wat naar je zin is denk ik.
Mensen letten niet op elkaar en weten het niet allemaal beter en als je hulp wilt en je vraagt het wil iedereen je altijd wel helpen, ik heb het prima naar mijn zin daan
jesito schreef:Ik zou volgens velen ook op een slechte stal staan.
Ze staan met halster op de wei, mijn shet loopt veelal los naar de wei, mijn box haalt de 3x3 niet eens en ze krijgen zelfs savonds geen tot heel weinig hooi op stal.
En wat denk je, ik ben super tevreden en mijn paard voelt zich super en ziet er goed uit.
Ze krijgen savonds geen tot weinig hooi vanwege de weidegang en de meeste het hooi alleen maar door de stal schoppen en ze zijn allemaal behoorlijk dik en een nacht op stro zorgt ervoor dat ze al dat gras eens kunnen verwerken.
Ze kunnen stro knVabbelen.