mimp3 schreef:Nu vraag ik mij af..waarom een hit actief stal? Als ik langs de stallen hier in de buurt rij,zie ik altijd de paarden lusteloos voor zich uitstaren op een stuk zand. Of ze rossen elkaar af om een plukkie hooi. Als bij ons de paarden s'morgens naar de wei gaan zijn ze dolenthousiast en gaan al galloperend en bokkend de wei in. Na 8 uur hebben ze de buik vol en gaan ook vrijwillig weer naar stal. Ik vind persoonlijk deze paarden er blijer uitzien als de paarden in een hit actief stal. Ik weet nog dat er een interview was met Dhr Stein van stal Mansour i.v.m rhinovirus. Een vriendin van mij (die overigens niks met paarden heeft) vroeg of al die paarden ziek waren,want ze stonden er zo zielig bij..Begrijp me nioet verkeerd,het is geen aanval. Maar ik zou graag willen weten waarom dit zoveel beter voor een paard moet zijn.
Nimp, hier ook vier hele blije paarden hoor
Bijkomend voordeel voor mij is dat wij weinig ruimte hebben maar de paarden zijn daar niet de dupe van, ieder paard krijgt gedoseerd eten (de haflinger eet zich snel te dik in een weiland) en ze blijven de hele dag door in beweging, meer dan in een weiland. Ik kan werkelijk geen reden bedenken waarom ze 's-nachts op stal zouden moeten.
Ook in de winter zijn ze altijd buiten, tenzij ze er zelf voor kiezen om in de schuilstal te staan, maar dat doen ze vooral in de zomer om voor de knutten te schuilen.
Kan jij je weiland de hele winter door gebruiken?

Meer zielige foto's in mijn profiel