Nieuwe pensionstal in de randstad: Jullie wensen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 18:41

Soort ruiter/combinatie (wedstrijd/recreatief/menner):
Recreatief
Je maximale budget:
250 euro
In welke regio ben je woonachtig:
Noord-Holland noord
doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive?
Vol pension of half pension
Binnenbak wenselijk?
Niet wenselijk, maar als het er bij zit heb ik er geen problemen mee!
Stapmolen wenselijk?
nee
Solarium gewenst?
Hoeft niet, is wel fijn
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden?
Ja
Wat is je idee over groepsstallen?
Geen problemen mee
Trailer stalling wenselijk?
ja
Eventuele toevoegingen?
Het liefst een natuurlijke stalling, of iig het gehele jaar door buiten :)

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 18:50

Citaat:
wedstrijd/springen en dressuur
Je maximale budget:
200,-
Alblasserdam
half pension; zelf mesten, eigen voer klaarzetten 3x per dag, voeren en binnen/buiten zetten laten doen)
Binnenbak wenselijk? nee (longeerkralen wel)
Stapmolen wenselijk?nee
Solarium gewenst? ja met munten, warm water ook (standaard)
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden?
Ja, ik vind dat een paard moet kunnen vreten aan het gras en moet kunnen wandelen.
persoonlijk geen voorkeur, wel veel contact mogelijkheden!
nee
Eventuele toevoegingen?
stallen met uitlopen die groot genoeg zodat elk paard indiviueel z'n plek heeft.
eigen voer, evt zelf kunnen bepalen wel strooisel je wilt, ruwvoer onbeperkt/4x flinke hoeveelheid

Desire__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 18:55

Soort ruiter/combinatie (wedstrijd/recreatief/menner): wedstrijd
Je maximale budget:250€
In welke regio ben je woonachtig: ook Hendrik Ido ambacht
doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive? Het zou fijn Zijn als ze buiten kunnen worden gezet en gevoerd worden. Mesten kan ik zelf wel doen.
Binnenbak wenselijk? Is wel fijn, of een hele goede buitenbak die in de winter ook berijdbaar is.
Stapmolen wenselijk? Nee
Solarium gewenst? Nee
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden? Ja wil mijn paard wel op de wei. In de winter in de paddock.
Wat is je idee over groepsstallen? Liever niet
Trailer stalling wenselijk? Nee
Eventuele toevoegingen?nee

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 21:14

Soort ruiter/combinatie (wedstrijd/recreatief/menner): Recreatief, toekomst mogelijk endurance
Je maximale budget: 300 euro
In welke regio ben je woonachtig: Haarlem
doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive? Liefst half-pension/vol-pension, mogelijkheid tot all inclusive tijdens vakantie is fijn.
Binnenbak wenselijk? Is fijn, maar geen noodzaak. Dan wel all weather buitenbak
Stapmolen wenselijk? nee
Solarium gewenst? niet speciaal
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden? Ja, in de zomer wil ik zeker weidegang.
Wat is je idee over groepsstallen? Super! Indien ruim genoeg en zorgvuldige keuze welke paarden samen, geen grote groepen.
Trailer stalling wenselijk? Voor mij niet
Eventuele toevoegingen? Ook 's winters de hele dag weidegang of paddocks met onbeperkt hooi vind ik belangrijk, zou voor mij een voorwaarde zijn om op een stal te willen staan.

DaniOx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 22:30

Recreatief (western)
Je maximale budget: 300 euro per maand per paard
In welke regio ben je woonachtig: Vlaardingen
doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive? volpension/all inlcu.
Binnenbak wenselijk? is prettig, maar hoeft niet. Ik heb liever een all wheater buiten bak.
Stapmolen wenselijk? nee voor mijn paard absoluut niet
Solarium gewenst? nee, kan je eventueel regelen met muntjes per min.
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden? Helemaal niet. Ik heb een paard met een koliek en suikerprobleem. Die kan niet al te veel en te lang op de wei want dan krijgt hij problemen. Als de wei helemaal zou verdwijnen zou ik dat wel weer jammer vinden. Ik zou wel kleine groepjes maken. Paarden op elkaar afstemmen wie kan bij wie. Over de dag het voer verdeelt. Voldoende ruwvoer, pas op met onbeperkt want ook in ruwvoer zitten suikers. Over de dag verdeelt op vaste tijden is beter. Een paard kan max 4 uur zonder voer, ga je daar overheen dan gaan ze al verzuren.
Wat is je idee over groepsstallen? goed mits kleine groepen, voldoende ruimte, rust, voer en geen stress
Trailer stalling wenselijk? voor mij niet nodig
Eventuele toevoegingen?
Let op dat je ook in de paddocks zorgt voor een goede drainering. Ik hoorde laatst iets over het draineren van je weiland.. Is dat niet mogelijk? Zou wel heel handig zijn!
Een losgooi en longeerbak is ook erg fijn. Niet longeren in de rijbak dat is zonde.
Let op dat je echt elke dag alle mest weghaalt.
Gezamelijk enten en ontwormen
Pas op met doe het zelf enz. Ik heb gezien dat er op stallen of heel veel mensen de paarden ongelooflijk hoog in het stro zetten bijv. of dat ze minder schoon zijn en er mest en zooi blijft liggen.

Hou me op de hoogte van je plannen!!

Groetjes

Danielle

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 22:42

Waarom toch altijd weer boxen? Daar zijn al 1001 stallen van.

Wat écht vernieuwend zou zijn is iets in de trant van www.paddockparadijs.nl er is veel vraag naar meer natuurlijke en of groepsstalling voor paarden

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 22:45

Arabesk schreef:

Wat écht vernieuwend zou zijn is iets in de trant van http://www.paddockparadijs.nl er is veel vraag naar meer natuurlijke en of groepsstalling voor paarden

Ik ben het hier zo mee eens. Zulk soort stallen zijn echt een gemis als je in de randstad je paard wil/moet stallen.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 22:48

Soort ruiter/combinatie (wedstrijd/recreatief/menner): Dressuur wedstrijd
Je maximale budget: 300 euro
In welke regio ben je woonachtig: Utrecht
doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive? Half-pension
Binnenbak wenselijk? Ja
Stapmolen wenselijk? Ja
Solarium gewenst? Ja
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden? Ja
Wat is je idee over groepsstallen? Geen voorstander van
Trailer stalling wenselijk? Niet perse
Eventuele toevoegingen? Grote stallen! Ik zie zoooveel stallen met mini boxen hier in de regio, zou niet moeten kunnen.

Graag jullie ideetjes....
Houd er rekening mee dat dit pas de eerste opzet is. We willen vooral ontdekken waar de vraag momenteel ligt...

DaniOx

Re: Nieuwe pensionstal in de randstad: Jullie wensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 22:56

ik vind het juist een prettig idee dat als mijn paard bijv. ziek wordt dat er wel een stalling is waar ik hem in kan zetten. Wel ruime stallen!

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 09:35

Ja een paddock paradise zou ik ook erg fijn vinden, maar als ze elke dag naar buiten kunnen, en in groepsstallen kunnen vind ik dat ook wel erg fijn. Beter dan 24/7 in een box...

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 09:38

Arabesk schreef:

Wat écht vernieuwend zou zijn is iets in de trant van http://www.paddockparadijs.nl er is veel vraag naar meer natuurlijke en of groepsstalling voor paarden

Helemaal gelijk!
Ik ben nog zoekende -O-

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 09:49

Soort ruiter/combinatie (wedstrijd/recreatief/menner): Recreatief (ook menner)
Je maximale budget: rond de 300 (ligt aan de stal zelf
In welke regio ben je woonachtig: Noord-holland, haarlem
doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive? Is allemaal een mogelijkheid, prijs variërend natuurlijk. Zelf voeren en binnen en buiten zetten is voor veel mensen niet haalbaar en een echte afknapper. Doe het zelf is fijn omdat je zelf het hooi aan kan geven.
Binnenbak wenselijk? Mag, geen vereiste
Stapmolen wenselijk? Nee
Solarium gewenst? Kan
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden? Liever niet, evt aanbieden dat mensen hun stal aan kunnen houden door minder geld te betalen en naar de wei ergens in de buurt kunnen? Liefst onbeperkt hooi in paddock
Wat is je idee over groepsstallen? Yes!
Trailer stalling wenselijk? Hoeft niet, liever wel menkar
Eventuele toevoegingen? Het liefst ook een gedeelte voor de liefhebbers aanbieden die hun paard graag 24/7 in een uitloop hebben. Zelf heb ik een paard met dampigheid en mis ik vaak de mogelijkheid om hem met andere paarden te plaatsen en het juiste hooi te geven

Doe-het-zelf: Zelf uitmesten, voer klaar zetten (1 á 2 voederdiensten per dag verdelen onder stalgenoten), zelf binnen-buiten-zetten middels schema bijv.
Half-pension: Paarden worden gevoerd, zelf uitmesten, zelf binnen-buiten zetten middels schema of tegen betaling door ons (bijv. tijdens vakanties)
Vol-pension: Paarden worden gevoerd, worden uitgemest en worden binnen en buiten gezet
All-inclusive: Paarden worden gevoerd, uitgemest, binnen en buitengezet en verzorgd (algehele verzorging)

En een paddock paradise is inderdaad prachtig, als die neer zou kunnen zetten.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 09:55

Wedstrijd, recreatief
Je maximale budget:
300-350
Dordrecht
half of vol pension, zelf mesten geen probleem, buiten/binnen zetten wel
Binnenbak wenselijk?
Ja
Stapmolen wenselijk?
Niet noodzakelijk, wel fijn
Solarium gewenst?
Niet noodzakelijk, wel fijn
Nee mits stal mogelijkheid bied om enkele maanden tegen een goedkoper tarief je paard elders op de wei te mogen zetten
Leuk maar ik zou mijn paard er niet in willen hebben
Als het overdekt is graag, anders niet noodzakelijk
Eventuele toevoegingen?
Klinkt zeker ideaal, ik merk aan jouw topics waar je stalling zocht dat je dezelfde eisen hebt als mij en dat het hier in de regio gewoon niet te vinden is! Mocht je dit van de grond krijgen ben ik zeker geïnteresseerd.
Stel dat je het kwijt kunt om veel paddocks te maken, is het dan misschien een idee om sommige paddocks groter te maken en daar wat grasjes op laten groeien? Zodat de paarden die op stal blijven toch nog gras binnenkrijgen? Heb geen idee hoeveel paddocks je wilt gaan maken of kwijt kunt en hoe groot ze dan zouden worden?

lucille

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 10:22

Soort ruiter/combinatie (wedstrijd/recreatief/menner): wedstrijd/ recreatief
Je maximale budget: 300 voor volledige zorg
In welke regio ben je woonachtig: heemskerk
doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive? ik denk dat dat als je al deze vormen wilt hebben op stal het alleen haalbaar is met voldoende vast personeel. Is anders te verwarrend is mijn ervaring. Mijn voorkeur gaat uit naar half pension, met de mogelijkheid tot volpension in vakanties enz.
Binnenbak wenselijk? binnenbak is zeker handig, maar als de buitenbak all weather is vind ik dat ook prima.
Stapmolen wenselijk? ja, maar niet noodzakelijk
Solarium gewenst? ja, maar niet noodzakelijk
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden?ja, ik vind dat de paarden zomers op de wei moeten kunnen en s'winters in paddocks.
Wat is je idee over groepsstallen? is prima. Maar je moet met je paard de keus moeten kunnen maken of groepsstal of box.
Trailer stalling wenselijk? ja
Eventuele toevoegingen? is handig om revalidatieboxen en paddocks te hebben. Is heel fijn als je vanuit stal naar bos,duin kunt rijden. Ruime zadelkasten. Mogelijkheden om dekens uit te hangen.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 10:43

Soort ruiter/combinatie (wedstrijd/recreatief/menner): Wedstrijd en recreatief.
Je maximale budget: €400
In welke regio ben je woonachtig: Spijkenisse
doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive? Volpension
Binnenbak wenselijk? Ja
Stapmolen wenselijk? Ja
Solarium gewenst? Mag hoeft niet.
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden? Ja, liever zomers weidegang en 's winters paddocks.
Wat is je idee over groepsstallen? Zou ik mijn paard nooit inzetten.
Trailer stalling wenselijk? Mag hoeft niet.
Eventuele toevoegingen? Ruime binnenstallen met buitenluiken zou ideaal zijn en mogelijkheden tot buitenrijden in de natuur. En als mogelijk wedstrijden die georganiseerd worden op eigen terrein.

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 10:49

- Recreatief
Je maximale budget:
- €300,-
Amsterdam
Vol-pension
Binnenbak wenselijk?
Ja
Stapmolen wenselijk?
Ja, maar niet voor vast gebruik
Solarium gewenst?
Nee
Nee
Zou ik mijn paard niet inzetten
Niet voor mij, voor anderen denk ik wel
Eventuele toevoegingen?
Grote stallen, ruime zadelkasten en een plek waar je naar buiten kan

Elienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 12:09

Soort ruiter/combinatie (wedstrijd/recreatief/menner): recreatie
Je maximale budget: 350
In welke regio ben je woonachtig: Belgie :')
doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive? vol-pension
Binnenbak wenselijk? ja
Stapmolen wenselijk? nee
Solarium gewenst? ja
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden nee
Wat is je idee over groepsstallen? verdeeld.. enigzins goed voor de sociale contacten maar heb liever dan een box waarbij mijn paard de mogelijkheid heeft om haar buur aan te raken etc.
Trailer stalling wenselijk? nee
Eventuele toevoegingen? een roundpen of longeercirkel is ook altijd heel handig!

lucille

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:21

Als er zomers geen weidegang mogelijk is, zou ik niet voor deze stal kiezen.
Ik vind dat een paard zolang als mogelijk is gewoon moet kunnen grazen. Zo zitten ze nu eenmaal in elkaar. :D
In de winter op paddocks met hooi is ook prima. Hele jaar op de paddock is voor mij geen optie.

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 21:26

Soort ruiter/combinatie (wedstrijd/recreatief/menner): wedstrijd
Je maximale budget: 250
In welke regio ben je woonachtig: zeeland
doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive? half pension (maar wel met binnen en buiten zetten)
Binnenbak wenselijk? nee
Stapmolen wenselijk? nee
Solarium gewenst? nee
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden? in de zomer moeten ze de weide op!
Wat is je idee over groepsstallen? liever niet
Trailer stalling wenselijk? ja
Eventuele toevoegingen? fijne buitenstallen met een luik

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 16:52

Voor mijn toekomstige paard ben ik op zoek naar stalling omg. Rotterdam en ik kan me zeker in je verhaal vinden. Ik vind het een goed concept!

Soort ruiter/combinatie (wedstrijd/recreatief/menner): Voorlopig nog recreatief, maar heb wel wedstrijdambities
Je maximale budget: €300 p.m.
In welke regio ben je woonachtig: Rotterdam
doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive? Vol-pension
Binnenbak wenselijk? Ja
Stapmolen wenselijk? Nee
Solarium gewenst? Nee
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden? Ja
Wat is je idee over groepsstallen? Goed idee, maar het lijkt me niet in alle situaties geschikt.
Trailer stalling wenselijk? Nee
Eventuele toevoegingen? In de winter min. 5 uur in de paddock en in de zomer overdag op het land en 's nachts op stal vind ik ideaal.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 16:57

Recreatief
Je maximale budget:
Voor een Shetlander en een D-pony ca. 200 euro samen
Gooi- en Vechtstreek
doe-het-zelf (en dan onderling afspraken kunnen maken) of half pension
Binnenbak wenselijk?
Nee
Stapmolen wenselijk?
Nee
Solarium gewenst?
Nee
Enorm bezwaar!!! Een paard hoort lekker op het land. Paddocks, daar vervelen ze zich in, is mijn ervaring.
Beter dan een standaard box, maar voor mijn paarden liever lekker buiten.
Nee
Eventuele toevoegingen?
Ik heb het liefst een stalling met heel veel weidegang, zomers liefst 24/7, in een vaste groep.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 12:54

Het pand dat we voor ogen hadden is momenteel onder bod, maar indien geen akkoord bereikt kan worden komen ze direct bij ons terug. We zitten niet op een schopstoel en hebben ook helemaal geen haast. Plus daarbij dat dit pand gekoppeld is aan een groot manege-bedrijf, hetgeen we vanwege het massale zelf niet zo zien zitten. We willen meer het 'Klant is koning' principe gaan hanteren.

Tevens aan het kijken naar mogelijkheden om iets van de grond af- aan zelf neer te zitten. Hierbij neigt het concept momenteel naar een innovatieve manier van natuurlijk paarden houden gecombineerd met luxe zoals binnenrijhal, goede all-weather banen, springmateriaal, wasplaatsen met warm en koud water en longeerkralen. Waarbij slechts voor een enkeling boxen beschikbaar worden gesteld.

We hebben ons verder verdiept in HIT-ACTIEF stallen en besloten dat we ons hier niet in kunnen vinden.
Een Paddock-paradise vormt wel een mogelijkheid, maar naar alle waarschijnlijkheid in een iets ander jasje.

Blackitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:57

wedstrijd/recreatie
Je maximale budget:
300 p maand
ZH
all inclusive
Binnenbak wenselijk?
ja
Stapmolen wenselijk?
ja
Solarium gewenst?
ja
Ja enorm bezwaar
niet prettig
nee
Eventuele toevoegingen?
Ook veel mogelijkheden in de winter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 13:00

Wedstrijd

Je maximale budget:
475 euro

Zaanstad

All-incl

Binnenbak wenselijk?
ja

Stapmolen wenselijk?
ja

Solarium gewenst?
ja

Nee (eigen paddock en goede bodem vereist)

Nieuwe paard is een hengst, dus nee. Met ruin of merrie had ik dat ook niet gewild.

ja

Eventuele toevoegingen?
Edit: hengst kunnen houden (die een eigen paddock heeft)
Een lichte stal vind ik zelf ook heel belangrijk. Geen donker hol.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-04-12 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 13:06

Soort ruiter/combinatie (wedstrijd/recreatief/menner):western/recreatief
Je maximale budget:300
In welke regio ben je woonachtig: Spijkenisse/Ridderkerk
doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive? all inclusive
Binnenbak wenselijk? fijn, maar niet noodzakelijk
Stapmolen wenselijk? fijn maar niet noodzakelijk
Solarium gewenst? fijn maar niet noodzakelijk
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden? nee, indien er niet te veel dieren op een te kleine ruimte komen en paddock moet groot genoeg zijn voor een rengalop, ook zou het fijn zijn als er hooi en water aanwezig kan zijn (naar behoefte op het dier afgestemd) en er maatregelen genomen zijn dat de paarden zich niet gaan vervelen. Ook is het fijn als er een buitenmogelijkheid is voor paarden met bijvoorbeeld een peesblessure, dus ook kleine paddocks met lichte bodem beschikbaar.
Wat is je idee over groepsstallen? vaak te veel paarden op te kleine ruimte, vaak verkeerd uitgevoerd maar op zich niet negatief
Trailer stalling wenselijk? fijn niet noodzakelijk
Eventuele toevoegingen? waardeer het als er op een stalling aanpassingen gemaakt kunnen worden naar de wensen wat voor het paard belangrijk is (bv aangepast eten voor insuline resistente paarden, of deken op of af doen, binnen en buiten zetten, dit is vaak een lastig iets naast een full time baan)