Oudste Boktpaard (op dit moment)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 12:56

Coeboe`s laatste weken zijn geteld.
Gistere is de veearts geweest, en ons vermoede is bevestigd. Beestje zit vol artrose en het is niet fair om em iedere keer pijnstillers te geven.
Jammer, maar het is niet anders.

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 13:30

Guinevere schreef:
De omreken formule:

Voor paarden onder de 4:
leeftijd x 6.5 = mensenjaren

Voor paarden boven de 4:
(leeftijd - 3) x 2,5 + 19.5 = mensenjaren

Loeki is dus: ((37-3=34) x 2,5=85) + 19.5 = 104.5! Haha!

Maar dit zou betekenen dat een paard van 12, wat dus op zijn hoogtepunt van zijn leven zit in mensen jaren 42 zou zijn.
Ik zie weinig prof voetballers of wat dan ook op hun 42 nog hun rondje rennen.
(12-3)x2.5+19.5=42 toch??

Gaitkeeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 14:05

ilsejee schreef:
wow, das in mensenjaren echt oud!

Doen jullie trouwens nog iets speciaals met/voor jullie oudjes?

Mijn Marengo (trouwens geboren op 22-3 1973) moet vandaag naar de tandarts. Dat wil zeggen naar de kliniek waar ze zometeen met een elektrisch apparaat zijn gebitje (nou ja gebitje Verward meer zoiets : Haha! ) glad gaan maken.
Hij heeft namelijk een golfgebitje Haha! .

Omdat zo'n oud paard al zo slecht verteert moeten alle voorwaarden aanwezig zijn om probleemloos zijn eten binnen te krijgen.
Ook krijgt hij maïs om een beetje vet te behouden; 's avonds een papje met vanalles (o.a. lucernebrok, maïsmeel, bix, zemelen en straks misschien wat pulp)en heeft hij dit jaar voor het eerst een bucasdekentje op om warm te blijven.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 00:17

Fred (die dus gewoon echt GEEN kiezen meer heeft) eet een paar keer per dag een mix (soepie Haha! )van geweekte grasbrok, slobbermix, en pavo kruidenmix. Daardoor gaat dan nog maisolie, zeewier, linseed&fenegriek, en standaard probiotica's.
Bij elkaar is dat denk ik wel een kilo of 3,5 voer (heb 't nooit precies gewogen eigenlijk), en dat voor een ponietje van hooguit 75 cm...
Het is best intensief, omdat hij ook elke keer een poos apart moet staan om de tijd te hebben om het rustig op te eten. Hij is er wel helemaal wild van, van dat mixje! Zolang hij nog zo graag eet en ik hem op acceptabel gewicht kan houden denk ik dat het nog steeds een zinvol leven is, en een mooi pensioen voor hem.
Zoveel vrijheid als nu heeft hij in zijn Goa-tijd nooit gehad, hij kan er nu nog van genieten en hij zal zelf wel aangeven wanneer het genoeg is geweest voor hem...

Fred is trouwens zo doof als een kwartel, maar zijn zicht is prima. Heel stom, ik weet het wel, maar blijf toch altijd tegen hem praten Haha!
Maar als ik zijn aandacht wil hebben moet ik echt in zijn zicht staan, want horen doet ie me niet. Het stoort hem niet in de communicatie met zijn vriendje, hij let gewoon heel goed op hem. Als Peanuts wat hoort ziet Fred dat wel aan zijn houding, en dan ziet ie ook vanzelf welke kant ie op moet kijken. Denk dat het wel belangrijk is dat ze samen staan wat dat betreft, zodat Peanuts hem attent kan maken op dingen die hij niet aan hoort komen op die manier.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 08:11

Karina schreef:
Fred (die dus gewoon echt GEEN kiezen meer heeft) eet een paar keer per dag een mix (soepie Haha! )van geweekte grasbrok, slobbermix, en pavo kruidenmix. Daardoor gaat dan nog maisolie, zeewier, linseed&fenegriek, en standaard probiotica's.
Bij elkaar is dat denk ik wel een kilo of 3,5 voer (heb 't nooit precies gewogen eigenlijk), en dat voor een ponietje van hooguit 75 cm...
Het is best intensief, omdat hij ook elke keer een poos apart moet staan om de tijd te hebben om het rustig op te eten. Hij is er wel helemaal wild van, van dat mixje! Zolang hij nog zo graag eet en ik hem op acceptabel gewicht kan houden denk ik dat het nog steeds een zinvol leven is, en een mooi pensioen voor hem.
Zoveel vrijheid als nu heeft hij in zijn Goa-tijd nooit gehad, hij kan er nu nog van genieten en hij zal zelf wel aangeven wanneer het genoeg is geweest voor hem...

Fred is trouwens zo doof als een kwartel, maar zijn zicht is prima. Heel stom, ik weet het wel, maar blijf toch altijd tegen hem praten Haha!
Maar als ik zijn aandacht wil hebben moet ik echt in zijn zicht staan, want horen doet ie me niet. Het stoort hem niet in de communicatie met zijn vriendje, hij let gewoon heel goed op hem. Als Peanuts wat hoort ziet Fred dat wel aan zijn houding, en dan ziet ie ook vanzelf welke kant ie op moet kijken. Denk dat het wel belangrijk is dat ze samen staan wat dat betreft, zodat Peanuts hem attent kan maken op dingen die hij niet aan hoort komen op die manier.

Ontroerend zeg......... en ik ben helemaal niet zo gevoellig! Scheve mond

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 13:26

Je bent een sentimenteel oud wijf aan het worden, G&K !! Haha!

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 20:30

Coetje boeh mag eruit.
Hebben hem vandaag in laten slapen.

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 20:32

Ireentjuh schreef:
http://members.lycos.nl/mijnupload/images/722.jpg[/img]
heeee, das Johnny van manege de horstlinde of niet?? daar heb ik nog wel eens op gereden toen ik een jaartje of 6/7 was!
jeetje, dattie nog steeds leeft! ik dacht dattie een tijdje geleden overleden was? maar meneer is dus lekker met pensioen Cool

Dat is mijn Jhonny!!!!!!!!!!! Wat leuuuk!!!
Laatst bijgewerkt door YvonneAa op 03-11-03 20:52, in het totaal 3 keer bewerkt

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 20:42

Jhonny nu...
Afbeelding

...en Jhonny 20 jaar geleden Haha! (zoek de verschllen Knipoog)
Afbeelding

Ik heb de foto trouwens direct in mijn profiel geplaats!! Bedankt OK dan! Haha! !!

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 20:49

Ireentjuh schreef:
heeee, das Johnny van manege de horstlinde of niet?? daar heb ik nog wel eens op gereden toen ik een jaartje of 6/7 was!
jeetje, dattie nog steeds leeft! ik dacht dattie een tijdje geleden overleden was? maar meneer is dus lekker met pensioen Cool

Ja, meneer geniet heeeeeeeerlijk van zijn pensioen Haha!
Alhoewel ik wel denk dat hij deze winter niet meer haald..

Maar nogmaals, ik vind het super dat jullie hem zelfs kennen van de manage Haha! !! Menig kind heeft op deze oude meneer leren rijden Schijnheilig !!

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 21:24

mijn verzorgpony is ook al weer 26 jaartjes oud!ze is tegelijk met de koningin jarig en grappig! Haha!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 22:00

mijn pony is 22 jaartjes! ze is op 6 april jarig

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 23:31

Mijn (oude) pony is nu 30 jaar. Voor foto's moet je maar even in mijn profiel heeelemaal naar onder scrollen

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 10:27

mijn pony is ongeveer 21, kan wat ouder zijn, maar we moesten zijn leeftijd schatten 10 jaat reug en dat is best lastig. Hij gedraagt zich trouwens elk jaar weer jonger, maf beest!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 10:36

verzorgpony's tellen dan wel niet, maar ik vind dat Willem, die ik verzorg wel een plaatsje hier verdient met haar (ja een merrie :S) 41 jaar

Relly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:53

Unity schreef:
Coetje boeh mag eruit.
Hebben hem vandaag in laten slapen.

Ach..wat zielig..Verdrietig Heel veel sterkte. Ach gut

*sorry beetje offtopic*

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 22:50

nee, was niet zielig, hij was gewoon echt op. Klinkt wel heel hard, maar t was gewoon zieliger om m te laten leven zonder pijnstillers.
MAar toch bedankt!

Sietez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 09:39

Unity schreef:
nee, was niet zielig, hij was gewoon echt op. Klinkt wel heel hard, maar t was gewoon zieliger om m te laten leven zonder pijnstillers.
MAar toch bedankt!

Gecondeleerd!