Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Guinevere schreef:De omreken formule:
Voor paarden onder de 4:
leeftijd x 6.5 = mensenjaren
Voor paarden boven de 4:
(leeftijd - 3) x 2,5 + 19.5 = mensenjaren
Loeki is dus: ((37-3=34) x 2,5=85) + 19.5 = 104.5!
ilsejee schreef:wow, das in mensenjaren echt oud!
Doen jullie trouwens nog iets speciaals met/voor jullie oudjes?
meer zoiets :
) glad gaan maken.
.
)van geweekte grasbrok, slobbermix, en pavo kruidenmix. Daardoor gaat dan nog maisolie, zeewier, linseed&fenegriek, en standaard probiotica's.
Karina schreef:Fred (die dus gewoon echt GEEN kiezen meer heeft) eet een paar keer per dag een mix (soepie)van geweekte grasbrok, slobbermix, en pavo kruidenmix. Daardoor gaat dan nog maisolie, zeewier, linseed&fenegriek, en standaard probiotica's.
Bij elkaar is dat denk ik wel een kilo of 3,5 voer (heb 't nooit precies gewogen eigenlijk), en dat voor een ponietje van hooguit 75 cm...
Het is best intensief, omdat hij ook elke keer een poos apart moet staan om de tijd te hebben om het rustig op te eten. Hij is er wel helemaal wild van, van dat mixje! Zolang hij nog zo graag eet en ik hem op acceptabel gewicht kan houden denk ik dat het nog steeds een zinvol leven is, en een mooi pensioen voor hem.
Zoveel vrijheid als nu heeft hij in zijn Goa-tijd nooit gehad, hij kan er nu nog van genieten en hij zal zelf wel aangeven wanneer het genoeg is geweest voor hem...
Fred is trouwens zo doof als een kwartel, maar zijn zicht is prima. Heel stom, ik weet het wel, maar blijf toch altijd tegen hem praten![]()
Maar als ik zijn aandacht wil hebben moet ik echt in zijn zicht staan, want horen doet ie me niet. Het stoort hem niet in de communicatie met zijn vriendje, hij let gewoon heel goed op hem. Als Peanuts wat hoort ziet Fred dat wel aan zijn houding, en dan ziet ie ook vanzelf welke kant ie op moet kijken. Denk dat het wel belangrijk is dat ze samen staan wat dat betreft, zodat Peanuts hem attent kan maken op dingen die hij niet aan hoort komen op die manier.
Ireentjuh schreef:[img]
http://members.lycos.nl/mijnupload/images/722.jpg[/img]
heeee, das Johnny van manege de horstlinde of niet?? daar heb ik nog wel eens op gereden toen ik een jaartje of 6/7 was!
jeetje, dattie nog steeds leeft! ik dacht dattie een tijdje geleden overleden was? maar meneer is dus lekker met pensioen![]()
Ireentjuh schreef:heeee, das Johnny van manege de horstlinde of niet?? daar heb ik nog wel eens op gereden toen ik een jaartje of 6/7 was!
jeetje, dattie nog steeds leeft! ik dacht dattie een tijdje geleden overleden was? maar meneer is dus lekker met pensioen![]()
!! Menig kind heeft op deze oude meneer leren rijden
!!