Pony te dun kan niet meer op benen staan wat geven ?!! SNELL

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 13:07

shilady schreef:
Tja sorry die van mij heeft ook een dikke vacht maar mij lijkt dat je zoiezo weekelijk die pony aanraakt met poetsen ect dus ik geloof niet echt in het dikke vacht verhaal
maarja is voor deze meiden heel jammer dat ze door nalatigheid vd eigenaar hun verozrgpony kwijt zijn .

Daar moet je je niet in vergissen hoor. Wij hebben ook 2 shetten als weidevulling worden niet wekelijks gepoetst nouja in de winter helemaal niet. Tot ik hem op een dag over z'n rug aaide kon ik zo z'n ruggengraat vast pakken.
Door z'n vacht was het niet te zien maar als je hem aanraakte(kont of rug) was hij ook akelig dun. Schrok mezelf ook wezenloos en ben de zelfde dag nog wel brok gaan halen maar duurt toch weer even voor ze op gewicht zijn.
En dit ging geloof ik ook nog om een jaarling, die beter af zijn als ze wat te dun zijn dan te dik.
Wel erg naar dat het zo slecht afgelopen is, maar sterkte ermee.

Elin_

Re: Pony te dun kan niet meer op benen staan wat geven ?!! SNELL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 13:14

Vreemd verhaal maargoed.
Dikke wintervacht moet je gewoon doorheen kunnen voelen en zelfs bij een schuwe pony zal je de gezondheid in de gaten moeten houden maargoed.. Zonde van de pony.
Het had hem bespaard kunnen worden..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 13:23

Het ontbreekt bij sommige mensen echt aan empathisch vermogen, lekker 2 kinderen van 11 de grond instampen. Zeker zelf een rottig leven ofzo?

Meiden heel veel sterkte, dit zijn vervelende dingen die jullie niet zelf op hadden kunnen lossen denk ik. Vervelend ook dat het de oom en tante betreft van 1 van jullie :/

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 13:26

lieveli schreef:
Het ontbreekt bij sommige mensen echt aan empathisch vermogen, lekker 2 kinderen van 11 de grond instampen. Zeker zelf een rottig leven ofzo?

_/-\o_ Amen

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 14:50

DoxLover schreef:
ja de eigenaar weet ervan .. Ik weet dat we niet direct vet moeten mesten maar hij moet gewoon wat dikker worden... hij licht nog steeds in het weiland ..... we zullen de eigenaar bellen over wat we kunnen doen...

Dikker??
Spieren kweken ;)
Laat het eerst de eigenaar weten.
Laat die bellen.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 14:52

nikkialex schreef:
DoxLover schreef:
ja de eigenaar weet ervan .. Ik weet dat we niet direct vet moeten mesten maar hij moet gewoon wat dikker worden... hij licht nog steeds in het weiland ..... we zullen de eigenaar bellen over wat we kunnen doen...

Dikker??
Spieren kweken ;)
Laat het eerst de eigenaar weten.
Laat die bellen.

Als je had bijgelezen had je misschien een nuttigere reactie kunnen geven...

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 14:54

Kirtstenvosje,
Ik ga tog geen 5 pagina's lezen?!!
Dit is zo'n onzin.
ALs je een verzorgpaard hebt,
Ben je tog zelf wel slim genoeg wat je moet doen?
EIGENAAR BELLEN.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 14:55

Paard is al ingeslapen... Dat had je kunnen lezen.

Sterkte dames!

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 14:55

nikkialex schreef:
Kirtstenvosje,
Dit is zo'n onzin.
EIGENAAR BELLEN.

Als je 1 pagina, misschien 2 posts had gelezen had je al genoeg geweten.

rosa6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 15:05

Sterkte joh! Das vast schrikken!

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 15:09

Het is niet meer dan normaal om een topic (zeker één zoals deze) geheel door te lezen.. zeker maar 5 pagina's.

ach meiden heel naar dat het zo gelopen is. Jullie zijn nog jong, maar hebben nu gelijk wel veel geleerd hier van!! Dat je b.v. bij een pony goed gaat trainen om aan de buik/ribben te kunnen voelen. toch? En je zal het nu ook eerder herkennen!
Ik heb dit helaas zelf ongeveer ook zo meegemaakt. Ik was zelfs al een jaar of 15, en wist wel dat de ponies dun waren, maar zo mager zag ik zelf niet eens. Tot ik er 1 kocht, en thuis zette en deze ziek werd van onze mooie wei. Toen de dierenarts kwam kregen we enorm op ons kop, hoe je een paard zo kon verwaarlozen!!!!! Ik schrok me kapot, ik legde uit dat we haar nog maar een week hadden, en zodoende heb ik op dat moment echt geleerd wat te mager is..

Heel veel sterkte, jullie hebben het juiste gedaan door hier wat te posten, en met de eigenaar te overleggen om een DA te bellen! Ik denk dat ik de oorzaak ook wel kan raden, gezien zijn leeftijd, het de dag er voor ontwormen en nu niet meer te redden.. Het is beter zo. Ontferm je over de andere shetlander!! Voel goed aan de ribben of je die goed voelt, of bijna niet. En verdiep je in het juiste voer van een paard. en lekker veel liefde geven aan de ander, die zal het kleintje namelijk ook wel missen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 15:14

Heel veel sterkte

heeft de DA ook gezegd wat ze mankeerde?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 16:14

Moderatoropmerking:
Zojuist een aantal berichten verwijderd die op de persoon gespeeld waren in plaats van op de bal. Bij deze het verzoek om met argumenten op de inhoud van een bericht te reageren en niet op de persoon. Bedankt alvast.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 17:15

ach meiden, heel veel sterkte..
jullie hebben gedaan wat jullie konden doen

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:26

FahyaFemke schreef:
Het is niet meer dan normaal om een topic (zeker één zoals deze) geheel door te lezen.. zeker maar 5 pagina's.

ach meiden heel naar dat het zo gelopen is. Jullie zijn nog jong, maar hebben nu gelijk wel veel geleerd hier van!! Dat je b.v. bij een pony goed gaat trainen om aan de buik/ribben te kunnen voelen. toch? En je zal het nu ook eerder herkennen!
Ik heb dit helaas zelf ongeveer ook zo meegemaakt. Ik was zelfs al een jaar of 15, en wist wel dat de ponies dun waren, maar zo mager zag ik zelf niet eens. Tot ik er 1 kocht, en thuis zette en deze ziek werd van onze mooie wei. Toen de dierenarts kwam kregen we enorm op ons kop, hoe je een paard zo kon verwaarlozen!!!!! Ik schrok me kapot, ik legde uit dat we haar nog maar een week hadden, en zodoende heb ik op dat moment echt geleerd wat te mager is..

Heel veel sterkte, jullie hebben het juiste gedaan door hier wat te posten, en met de eigenaar te overleggen om een DA te bellen! Ik denk dat ik de oorzaak ook wel kan raden, gezien zijn leeftijd, het de dag er voor ontwormen en nu niet meer te redden.. Het is beter zo. Ontferm je over de andere shetlander!! Voel goed aan de ribben of je die goed voelt, of bijna niet. En verdiep je in het juiste voer van een paard. en lekker veel liefde geven aan de ander, die zal het kleintje namelijk ook wel missen.

ja vandaag gingen we heen en wou ie de hele tijd naar het draad vaar de pony achter lag onder een doek...

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:43

geerke schreef:
lijkt mij een enorme wormbesmetting....na de ontworming zijn er zoveel wormen afgestorven dat de pony het door verstopping en toxinen het niet heeft overleefd.

ik neem niet aan dat een dierenarts een overdosering geeft?
en er is een spuitje gegeven..
ander zou ze een lange pijnlijke dood lijden

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:14

ik geloof dat je mij niet begrijpt ;)
Zal het uitleggen....als een pony of paard erg veel wormen heeft is het normaal gesproken beter om iets minder wormkuur te geven.
De helft van de normale dosering.Zo voorkom je dat alle wormen in 1x massaal afsterven.
Daar kan een pony namelijk dood van gaan.Als de pony bloedwormen had kunnen die in een ader afsterven en klotjes vormen zodat het dier doodgaat.
Veulenwormen die afsterven in grote getale kunnen voor een verstopping zorgen.

Het is dus levensgevaarlijk om een pony met een wormbesmetting een juiste dosering wormkuur te geven....eerst de helft dan na twee weken nog een keer de gewone dosering.

Maar als ik het zo begrijp had de halve dosering jullie pony niet kunnen redden....er was teveel schade aangericht binnen in.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:44

geerke schreef:
ik geloof dat je mij niet begrijpt ;)
Zal het uitleggen....als een pony of paard erg veel wormen heeft is het normaal gesproken beter om iets minder wormkuur te geven.
De helft van de normale dosering.Zo voorkom je dat alle wormen in 1x massaal afsterven.
Daar kan een pony namelijk dood van gaan.Als de pony bloedwormen had kunnen die in een ader afsterven en klotjes vormen zodat het dier doodgaat.
Veulenwormen die afsterven in grote getale kunnen voor een verstopping zorgen.

Het is dus levensgevaarlijk om een pony met een wormbesmetting een juiste dosering wormkuur te geven....eerst de helft dan na twee weken nog een keer de gewone dosering.

Maar als ik het zo begrijp had de halve dosering jullie pony niet kunnen redden....er was teveel schade aangericht binnen in.

oooo nu snap ik het:)
bedankt!
en ja dat was waarschijnlijk ook zo ze was heel erg ziek geworden
en had al een keer slokdarm verstopping maar is toen weer goed gekomen

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:47

nikkialex schreef:
Kirtstenvosje,
Dit is zo'n onzin.
EIGENAAR BELLEN.

lkkr makkelijk we waren er zelf iet bij en de eigenaren wel die wonen er naast!
pony`s staan in de achtertuin! (wel een weiland hoor)
heus als ik er bij was had ik ook wel een DA gebeld maar dat hadden hun al gedaan en die kwam de volgende dag weer en toen zei die dat het niet meer te redden was en toen heeft ie spuitje gehad:(

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:53

lieveli schreef:
Meiden heel veel sterkte, dit zijn vervelende dingen die jullie niet zelf op hadden kunnen lossen denk ik. Vervelend ook dat het de oom en tante betreft van 1 van jullie :/

eigenaar was er ook best verdrietig om:)
ze hebben er wel vanalles aan gedaan maar ja

weiland is nie het schoonste
maar die andere pony mag ook wel wat dikker worden

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 09:50

Misschien dat ie nu na de wormenkuur wat aankomt.
Heb je het idee dat ze te weinig eten krijgen misschien?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:49

IMJ schreef:
Misschien dat ie nu na de wormenkuur wat aankomt.
Heb je het idee dat ze te weinig eten krijgen misschien?

niet bij gelezen dus?
pony is 16-3 ingeslapen

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:25

prugelpiet schreef:

Niet zo onaardig doen, ik reageer op jouw eigen post hoor! Over de andere pony!
Volgens jullie heeft ook die al een wormenkuur gekregen.

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 20:43

IMJ schreef:
prugelpiet schreef:

Niet zo onaardig doen, ik reageer op jouw eigen post hoor! Over de andere pony!
Volgens jullie heeft ook die al een wormenkuur gekregen.

Ja die heeft ook een wormen kuur gehad....

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 08:55

Nou sorry hoor!