Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Sim_ schreef:Sodeletuut schreef:Wat je vertelt over dat je paard van 5 weken naar een stuk land mag, 24/7 buiten, dat kán ook gewoon altijd.
Helaas is dat niet overal in Nederland het geval hoor. Zeker niet in de randstad bijvoorbeeld. Daar in de omgeving is gewoon te weinig mogelijkheid om je paard veel buiten te hebben.
Helaas, dat heb ik ook altijd gedacht. Mijn vorige paarden (1 paard en een welshpony) stonden 7 maanden per jaar op een mega wei, met buitenbak en 2 inloopstallen. Het was in mijn ogen de hemel op aarde voor ze. Vanwege de moeilijke winteromstandigheden op deze wei, stonden ze de overige wintermaanden (nov.-maart) op een pensionstal, waar ze uiteraard ook iedere dag buiten kwamen.Citaat:
Citaat:
Annickkii schreef:Wildgirl schreef:Ik ga even een gewaagde uitspraak doen maar ja, persoonlijk vind ik dat iedereen die zijn paard niet minstens 4 uur per dag buiten heeft staan(en dan dus niet alleen in een paddock van 4x4)niet goed voor zijn paard zorgt.
Dan kan een paard 18x per dag voer krijgen, 3x gereden worden en door 100 mensen worden vertroeteld...een paard is een wezen wat sociaal contact en beweging in vrijheid nodig heeft om geestelijk gezond te blijven maar ook lichamelijk(spieren/pezen/gewrichten/maag-darmstelsel etc).
Ik snap ook niet dat je dit gegeven feit voor jezelf weg kun wapperen, als JIJ maar een paard hebt om op te rijden...wat mij betreft mag de dierenbescherming alle pensionstallen en maneges(waar de manegepaarden soms de gehele winter niet eens buitenkomen) per direct sluiten....
![]()
compleet met je eens!